لباس رزمی که روحانی دیر به تن کرده است!

به نظر می‌رسد رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم و تیم رسانه‌ای او، کمی دیر به یاد جبران سکوت‌های خود افتاده‌اند. البته این شکستن سکوت هم در این روزها یک دلیل مشخص دارد. آن هم رفتار دولت رئیسی است.

لباس رزمی که روحانی دیر به تن کرده است!

انتشار بخشی از محتوای کتاب «جنگ بدون آتش و دود» در رسانه‌ها بازهم نام حسن روحانی و کابینه او، سر زبان‌ها افتاد. در این کتاب که روایت جلسه‌ای محدود که در اواخر دوران ریاست جمهوری روحانی در ساختمان «همراهان» سعد آباد برگزار شده بود به نکاتی اشاره می‌شود که شاید برای اولین بار است که در فضای رسانه‌ای کشور مطرح می‌شود.

حاصل این گفت‌وگوها و حرف‌ها، دفاعی است که رئیس جمهور وقت ایران از خود و کابینه‌اش می‌کند. دفاعی که در زمان ریاست جمهوری شاهد آن نبودیم. بارها نوشتیم که آقای روحانی، راز سکوت شما در برابر مسائل چیست؟ اما نه تنها به پاسخی نرسیدیم بلکه بازهم شاهد سکوت بیشتر بودیم.

قبل از اینکه بحث را ادامه بدهیم، بهتر است بخش‌هایی از کتاب «جنگ بدون آتش و دود» را با هم مرور کنیم:

*ما سه مقطع در میانه جنگ اقتصادی داشتیم که کار به سمت صلح می‌رفت. مقطع اول اروپایی‌ها با محوریت مکرون واسطه شدند. مقطع دوم میانجیگری ژاپن بود و مقطع سوم مربوط به سفر نیویورک است.»

* «قصد داشتیم بنزین و گازوئیل را در بازار بفروشیم و برای دولت تأمین مالی کنیم. اما بدون اینکه به مردم فشار مضاعف وارد شود. ما سه قوه در مورد اجرای این طرح توافق کردیم، ولی وقتی زمان اجرا رسید، در کاسه ما گذاشتند.»

* «برای سفر استانی به کرمانشاه رفته بودم. به من خبر دادند که خبرگزاری فارس اعلام کرده که آخر هفته قرار است بنزین گران شود. مردم به خیابان ریختند، صف تشکیل شد، پمپ بنزین آتش زدند. در حالی که در آن مقطع اصلا قصد این کار را نداشتیم. با این حال گفتم که برای چند ماه آینده را هم لغو کنید. هر روز یک داستان جدید پیش می‌آمد.»

*«غروب جمعه عده‌ای تصمیم گرفتند، دولت را زمین بزنند. بعدها افراد اصلی دستگیر شدند. بازجویی‌های آن‌ها موجود است که می‌گویند از چه کسانی دستور گرفته بودند.»

اخیرا هم نهاوندیان که زمانی رئیس دفتر روحانی بود و بعد شد معاون اقتصادی او گفته است:« کاش قید محرمانگی از حوادث سال‌های ۹۶ به بعد برداشته شود.»

به نظر می‌رسد رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم و تیم رسانه‌ای او، کمی دیر به یاد جبران سکوت‌های خود افتاده‌اند. البته این شکستن سکوت هم در این روزها یک دلیل مشخص دارد. آن هم رفتار دولت رئیسی است.

رئیسی و کابینه سیزدهم، هر اتفاقی که در کشور می‌افتد را حاصل زحمات خود می‌دانند و آن را به حساب خود می‌نویسند و هر کاستی را به دولت روحانی نسبت می‌دهند.

شاید بتوان به جرات گفت دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی از نظر گسترش تحریم‌های اقتصادی، در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌ سابقه بوده است. ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، پایش را روی گلوی اقتصاد کشور گذاشته بود و اجازه کوچک‌ترین معاملات بین‌المللی را به ایران نمی‌داد.

حتی دوستان ایران هم نمی‌توانستند به صورت قانونی با کشور معامله داشته باشند. در این شرایط حسن روحانی توانست کشور را اداره کند. کاری که اگر رئیسی انجام داده بود از آن با عنوان معجزه قرن یاد می‌کردند و از ناتوانی آمریکا در زمین زدن قطعی جمهوری اسلامی چه قصه‌ها که نمی‌نوشتند.

سکوت روحانی و تیم او در مورد همین مشکلات باعث شد تا مردم متوجه جنگی که اتفاق افتاده بود نباشند.

یک پزشک وقتی متوجه مشکلات بیمار می‌شود که یا خود بیمار به حرف بیاید یا آزمایش‌ها روایت‌گر وضع فرد باشند. بالا رفتن قیمت دلار و کالاها در کشور نشان می‌داد که ما در موقعیت عادی نیستیم اما ساکت بودن دولت، این برداشت را بوجود می‌آورد که دست روی دست گذاشته‌اند و کاری نمی‌کنند.

در همان زمان‌ها ما شاهد بودیم که قالیباف به عنوان رئیس مجلس با علم به شرایط آن روز کشور  در مورد دولت روحانی و گرانی‌ها می‌گفت:« ما شاهد افزایش قیمت مرغ تا ۲۹ هزار تومان بودیم و به نظرم این اوج بی‌عرضگی مدیران اجرایی است‌.» و این درحالی است که امروز قیمت مرغ هیچ ارتباطی با مدیران اجرایی کشور ندارد!

ساکت بودن این حس را به مردم القا کرد که رئیس جمهوری که با هزار امید به او رای دادن بودند، منفعل شده است و همین زمینه ساز موج ناامیدی در کشور شد. انتخاباتی با پایین‌ترین مشارکت در طول تاریخ، حاصل همین برداشت‌ها بود.

اگر رییس جمهور همان زمان لباس رزم می‌پوشید و گزارش تمام کارهای خود را به مردم می‌داد و تلقین نمی‌کرد که همه چیز آروم است و ما چقدر خوبیم، شرایط امروز کشور اینگونه نبود.

انتخاب یک استراتژی غلط، کار را به جایی رساند که می‌بینیم.

البته همین‌ها باعث نمی‌شود که بگوییم دولت دوم روحانی، تصمیم‌های غلط بسیار داشت. او نتوانست بعد از خروج آمریکا از برجام، دولتی متناسب با وضعیت کشور تدارک ببیند. کابینه او آماده جهش اقتصادی بعد از برجام بود اما وقتی سد ترامپ مثل قارچ از زمین بیرون زد، آنها نتوانستند به خوبی وضع را مدیریت کنند و تا کنترل شرایط ایران زمان زیادی را از دست داد.

البته ماهی را هر زمانی از آب بگیرید، تازه است. الان هم فرصت خوبی است تا مردم با حقایق آشنا شوند. الان که دولتمردان مدعی هستند شرایط کشور را به مذاکرات هسته‌ای گره نزده‌اند و می‌توانند بدون برجام هم کشتی طوفان زده اقتصاد ایران را به ساحل امن آرامش برسانند. البته این در ظاهر است و در باطن می‌بینیم که چشم‌های اقتصاد ایران به وین؛ محل مذاکرات هسته‌ای است.

بر کسی پوشیده نیست اگر از صندوق‌های آمریکا نام ترامپ بیرون نیامده بود، شاید امروز دلار نهایت به 5 هزار تومان رسیده بود، یکی از نزدیکان روحانی به کرسی ریاست جمهوری تکیه زده بود و اوضاع مجلس به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

حال روز دولتمردان و مجلسی‌ها هم همان منتقد و سخنران در دانشگاه و برخی مجامع عمومی باقی می‌ماند.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 59
  • متوسلیان
    7

    ای کاش کسی که دروغ میگه دماغش مثل پینوکیو بزرگ میشد؛؛؛ بنزین گران بشه وزیر نفت خبر نداشته باشه!!! یا بشه به رئیس جمهور نگه!!!بعد بیای تو رسانه نیشت باز شه و بخندی بگی:من خودم صبح جمعه فهمیدم"" شما نبودی می گفتی اگه دادشم قبل از انتخابات دستگیر شه دستور جنگ میدم؟ فیلمش هم تو آپارات هست" بعد میگه ما قدرت نداشتیم@

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خب که چی ؟؟؟
      چرا دیر سکوت خود را شکسته اند ؟؟
      به جای حرف زدن، باید عمل کرد آقای تحلیلگر.....نیازی نیست روحانی یا رییسی و یا دیگری خودش را ثابت کند،
      مردم همه چیز را می‌بینند و بلاخره حق به حق دار می‌رسد فعلا به فکر برطرف کردن نیازهای اساسی مردم باشید نه ثابت کردن.....

  • ناشناس
    10

    جدا شما نمی دانید یا نمی خواهید بپذیرید که روحانی چه افتضاحی در کشور ببار اورد وتنها رییس جمهوری بود درایران که کشور را به حال خود رها کرد وبی عرضگی خود ونا کارامدبش را به گردن مشکلات دولت قبل می انداخت وبارها با طعمه ونیشخند وزخم زبان که تنهاهنر خود اوست نا کارامدیش را توجیه میکرد وهشت سال تمام منتظر اوکی کاخ سفید بود پایش را از گردن مردم برنمی داشت تا جایی که مردم به تنگ امدند در زمان این جناب دزدی نفت وبنزین وقاچاق و فروش خصوصی فروش مبارکه وپشتیوانه ویژه ایشان از این گروه سرمایه داران خوش نشین بسیار چشمگیربود وبعد به قول نوبخت چسم روشنی ایشان خزینه خالی دولت را در اختیار دولت بعد قرار دادند والان دست پیش گرفته که پس نیفتد والان تحمل دولت حق راندارند میدانند که در اینده نزدیک نوبت بررسی انان خواهدرسید منتظر باش جناب

  • ...
    5

    من با تمام عملکرد آقای روحانی موافق نیستم. اما یک مورد باعث می شود این جبهه قابل اطمینان تر باشد و آن این است که جریان اعتدال یا اصلاحات علی رغم همه کژی ها و کاستی ها، اگر تلاشی میکند یا آبروی خود را میفروشد یا هر چیز دیگر برای مردم و کشور است. در مقابل اصولگرایان آخرین تیر خود را برای زنده نگه داشتن ایدئولوژی پوسیده خود کنار گذاشته اند.
    هرچند با توجه به وضعیت فعلی و بازیگرانی که اکنون کشور را میگردانند؛ هیچ کس کار به جایی نخواهد برد.

    نظرات شما -
    • امیرحسین
      2

      اکثر مشکلاتی که شما با اون جریان انقلاب می کوبید حاصل عملکرد دولت های اعتدال و اصلاحات هستش تولید نقدینگی توسط بانک های خصوصی که شروع بانک خصوصی کلا توسط خاتمی بود.. مثل این می ماند یک نفر در والیبال توپ به زمین مقابل بندازد و در فاصله سی سال آنطرف زمین برود آبشار بخواباند

    • .
      1

      روحاني با ان همه ادعا و انگ به اين و آن ، هم آبروي خود را برد هم آبروي حزب خود و هم آبروي مملكت را . كم كاريها و خيانت وي سالها پاك نمي شود . چند تا دولت متدين و با وجدان مثل رييسي بايد بيان تا خرابكاريهاي او را اصاح كنند /.

  • محمد
    8

    روحانی حقه باز دروغگو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      من طرفدار هیچ کدومشون نیستم نه روحانی نه رییسی چون سر و ته یه کرباسن ولی از روحانی که به پشتوانه ی رای مردمی حضور پیدا کرد مردم انتظار داشتن رک و راست در زمانی که رئیس دولت بود بیاد کم و کاستیها رو بگه نه اینکه خزانه دولت رو با علم کردن بورس و فروش دلار گران به مردم و ارزان کردن آن و خالی کردن جیب مردم پر کنه کار خیلی اشتباهی کرد به مردم خیانت کرد

  • مریم
    10

    بی کفایت ترین دولت ها بعد از انقلاب؛
    دولت یازد و دوازده حسن روحاتی است.
    هم خودش اشتباهی بود هم کابینه اش اشتباهی بود و هم سیاست هاش.
    # دولت بی کفایت

  • M
    1

    نه عزیزم دیر یادش نیفتاده.آقای روحانی از ترس محاکمه تا حالا لال بود.الان که فهمیده محاکمه ای در کار نیست با وقاهت تمام طلبکار هم شده

  • ناشناس
    1

    روحانی یک عافیت طلب خودخواه بیشتر نبود و نیست...

  • ناشناس
    1

    کسی از مسئولترین نا مسئولها نمی گوید!

  • ناشناس
    2

    یه کم درباره پول های دزدیده شده مردم در بورس حرف بزنه خدا لعنتش کنه که اموال مردم را در بورس نابود کرد بهترین رئیس جمهور ایران فقط دکتر احمدی نژاد.

  • بیژن
    3

    کاراقاروحانی کار اون پیرزن است که بعد ازانجام شدن کار کمربند وشلوار سفت میکنه

  • ناشناس
    4

    چرا این همه دروغ .حسن روحانی فقط دستورات محرمانه غرب را اجرا می کرد سند 20/30-fatfوهرچه به نفع غرب وبه ضرر ملت بود اجرا میکرد.هرچه آدم بی دین ومشکل دار بود استخدام شدندو غیره.

  • محمد
    3

    خدایا این فرد ازصدقه سر بی تفاوتی نظام درمحاکمه اش چقدر وقیح و پررو است حال ادم را به هم می زند

  • ناشناس
    1

    عملکرد حسن روحانی فقط اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به مردم بوده است و در این مدت 8 سال هم برای همه مردم ایران ثابت شده است.

  • 2


    خیانت ترین دولت بعد از انقلاب فقط حسن روحاتی بوده است.

  • 2

    مذاکره حسن روحانی با غربی ها جنایتکار همان همکاری با گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین بوده است.
    اعتماد حسن روحانی به آمریکایی ها کشورهای اروپایی، حمایت از این جنایتکاران بوده است.

  • 1


    همه مشکلات مردم ایران و کشور ایران 100 درصد فقط در زمان دولت ناتوان و عاجز حسن روحانی خیانتکار شروع و آغاز شده است و متاسفانه هنوز هم مشکلات مردم و کشور حل و فصل نشده است.

  • ناشناس
    1


    حسن روحانی خیانتکار در این مدت 8 سال بابت مشکلات مردم و کشور وغیره متاسفانه از مردم یک عذرخواهی نکرد چرا؟

  • 2


    عملکرد حسن روحانی در این مدت 8 سال مانند یک دیکتاتور بوده است.

  • دولت حسن روحانی در این مدت 8 سال انتقام محمد رضاشاه پهلوی را از مردم ایران گرفت
    1

    دولت حسن روحانی در این مدت 8 سال انتقام محمد رضاشاه پهلوی را از مردم ایران گرفت

  • 2

    روحانی فقط سگ دست نشانده انگلیس، فرانسه و اروپا بود

  • روحانی فقط نوکر دست نشانده انگلیس، فرانسه و اروپا بود
    3

    روحانی فقط نوکر دست نشانده انگلیس، فرانسه و اروپا بود

  • ناشناس
    1


    خدمت حسن روحانی در این مدت 8 سال به دلار آمریکا و شرکت های کشورهای اروپایی بوده است.
    حسن روحانی 100 درصد عامل اصلی گرانی در کشور بوده است.

  • 1


    سفیر انگلیس را از ایران اخراج کرد ولی متاسفانه روحانی دو بار وارد ایران کرد

  • 1


    مذاکره روحانی با آمریکا و غرب خیانت به خون شهدا جنگ تحمیلی 8 ساله بود.

  • ناشناس
    1


    عملکرد دولت حسن روحانی در این مدت 8 سال 100 درصد فقط خدمت به خیانتکاران و جنایتکاران بود

  • ناشناس
    1

    ملت ایران سفیر انگلیس را از ایران اخراج کردند ولی متاسفانه روحانی دو بار وارد ایران کرد

  • 1

    ما دیگر حرف شعار و سخنرانی بی مورد و بی ارزش دولتمردان، مسئولان و نمایندگان اعتقادی نداریم

  • ناشناس
    1

    مذاکره ایران با آمریکا و سه کشور اروپایی و... در مورد صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بود.

  • 1

    مردم ایران در این مدت 8 سال به خاطر عملکرد، رفتار، سیاست نادرست و غلط دولت، مسئولین، دولتمردان، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس از دین اسلام فاصله گرفتن

  • 1


    مذاکره روحانی، ظریف و عراقچی و... با آمریکا و کشورهای اروپایی، بی احترامی به خون شهدا بوده است و نه دفاع و حمایت از خون شهدا

  • ناشناس
    1

    افزایش ۶۹۰ درصدی قیمت مسکن در دولت روحانی
    بررسی گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که در دولت روحانی (از مرداد ۹۲ تا اسفند ۹۹) متوسط قیمت مسکن ۶۸۹.۶ درصد افزایش یافته است.
    افزایش ۶۹۰ درصدی قیمت مسکن در دولت روحانی
    بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی اسفند ماه ۹۹ به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافته است.

  • ناشناس
    1


    فرمانده کل سابق سپاه خواستار برخورد قضایی با دولت روحانی شد
    ناشی از "بی‌توجهی" دولت به مردم دانست و خواستار برخورد قضایی با دولت روحانی به ... در اعتراضات اخیر به گرانی بنزین دست‌کم ۱۴۳ تن کشته شده‌اند. ... فضایی که با بی‌تدبیری و بی‌توجهی به مردم، تصمیمی را بد اجرا می‌کنند و زمینه را ... امید" روحانی را دولت‌هایی خواند که «نسبت به خواست و مشکلات مردم بی‌توجه بودند





  • ناشناس
    1

    اسرائیل: جلوی توافق هسته‌ای را می گیریم

  • 1

    خط و نشان جدید اسرائیل علیه ایران

  • 1

    اگر ایران به تلاش‌هایش ادامه دهد با اسرائیل مواجه خواهد شد

  • 1


    خط و نشان جدید اسرائیل علیه ایران 100 درصد ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.

  • ناشناس
    1

    مسکو، آمریکا را علت اصلی بحران گاز در اروپا خواند

  • 1

    ده هاهزار غیرنظامی در جنگ آمریکا در افغانستان کشته شدند

  • 1

    آمریکا با قدرت نظامی توان مقابله با قدرت ملت ایران را ندارد

  • 1


    حمله سفارت روسیه در کابل، کار عوامل آمریکا است

  • 1



    جنگ آمریکا در افغانستان جان 51 هزار غیرنظامی را گرفته است

  • ناشناس
    1

    آمریکا برای نظامیانش در سراسر دنیا مواد مخدر تأمین می کند

  • جنگ آمریکا در افغانستان جان 51 هزار غیرنظامی را گرفته است
    1

    جنگ آمریکا در افغانستان جان 51 هزار غیرنظامی را گرفته است

  • 1

    اسرائیل بار دیگر حلب را بمباران کرد

  • 1

    حمله مجدد رژیم صهیونیستی به حلب و لاذقیه

  • 1

    گران فروشی در بازار مرغ

  • 1

    تیراندازی در آمریکا باز هم کشته داد

  • 1

    لاپید: با آمریکا برای مقابله با برنامه هسته ای ایران توافق کردیم

  • 1


    ارتش آمریکا به خاطر حمایت از داعش تجهیزات نظامی جدید وارد عراق کرد

  • ناشناس
    1


    رسیدن به توافق احیای برجام به آمریکا بستگی دارد، نه ایران
    که واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای 2015 با ایران است باز هم 100درصد فقط دروغ می گوید.

  • دولت حسن روحانی زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره زده‌ است و متاسفانه دولت رئیسی هم سیاست های نادرست وغلط و اشتباه حسن روحانی را ادامه می دهد.
    2

    دولت حسن روحانی زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره زده‌ است و متاسفانه دولت رئیسی هم سیاست های نادرست وغلط و اشتباه حسن روحانی را ادامه می دهد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شما کی هستی؟!
      خسته نمیشی اینقدر کامنت می‌زاری ؟!

    • ناشناس
      2

      ارتش یک نفره سایبریست .نمی شناسیش ؟

    • شناس
      1

      شما ببخشيد مزاحم اوقات ارتش سايبري آلباني نشين شديم

    • به ناشناس
      1

      كافر همه را به كيش خود خواند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها