عباس عبدی: پزشکیان می‌تواند مسائل کشور را حل کند/ در بالاترین سطح حکومت رویکردهایی در جهت تخفیف مسائل وجود دارد؛ سطوح میانی نیز این پیام را گرفته‌اند/ دولت روحانی درکی از وفاق، همراهی و همفکری با هیچ‌کس نداشتند

یک تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در خصوص آینده ی پیش روی دولت پزشکیان در راستای تحقق وعده های انتخاباتی، گفت: در سیاست، گارانتی نداریم و ایجاد و رفع تنش هم به تنهایی دست پزشکیان نیست. مجموعه نیروها و شرایط وجود دارند و اینها باید دست به دست هم بدهند و تعامل داشته باشند و اوضاع را بهبود ببخشند. البته عملکرد پزشکیان در میان آنها مهم تر است.

عباس عبدی: پزشکیان می‌تواند مسائل کشور را حل کند/ در بالاترین سطح حکومت رویکردهایی در جهت تخفیف مسائل وجود دارد؛ سطوح میانی نیز این پیام را گرفته‌اند/ دولت روحانی درکی از وفاق، همراهی و همفکری با هیچ‌کس نداشتند

مشروح گفت‌وگو با عباس عبدی در پی می آید:

به نظر می رسد تا امروز پیش بینی شما در خصوص تغییر ریل در اداره کشور محقق شده است. فکر می‌کنید پزشکیان در ادامه این مسیر می‌تواند مطالبات بدنه اصلی رأی دهندگان و حامیان سیاسی خود، یعنی اصلاح طلبان و تحول خواهان، را محقق کنند و به عنوان مثال گشایش در روابط خارجی، فضای مجازی و آزادی های اجتماعی را رقم زند؟

در سیاست، گارانتی نداریم و ایجاد و رفع تنش هم به تنهایی دست پزشکیان نیست. مجموعه نیروها و شرایط وجود دارند و اینها باید دست به دست هم بدهند و تعامل داشته باشند و اوضاع را بهبود ببخشند. البته عملکرد پزشکیان در میان آنها مهم تر است. نگاه کنید همان روزی که وزیران را معرفی کرد یک سری به شکل نابخردانه‌ای شروع به اعتراض کردند. البته این اعتراض‌ها بد نبود؛ به شرطی که آگاهانه و با هدف کمک به پزشکیان بود. ولی اگر با هدف این بود که این که غلط است و باید جلویش بایستیم، که برخی از این زاویه بود، معلوم است که متوجه نیستند سیاست چیست و چگونه باید باشد.

سه ماه پیش اگر به همین افراد می‌گفتید که سه ماه دیگر با چنین دولت و وضعیتی مواجه هستید، حتما شما را مسخره می‌کردند که محال است، اما حالا که به آن رسیده‌اند فکر می‌کنند خیلی برای آن زحمت کشیده‌اند و باید یک چیز بالاتری باشد.

این عملکرد بخشی از نیروهای میدان است، اما اگر فقط به پزشکیان نگاه کنیم، به نظرم می‌آید که می‌تواند این مسائل را حل کند. اما به این معنا نیست که فردا یا پس فردا با یک بسته سیاستی همه اینها حل می‌شود. برای ما مسأله اصلی این است که به سمت حل یعنی بهبود امور برویم؛ یعنی این حس در مردم و نخبگان به وجود بیاید که داریم به سوی حل شدن مشکلات می‌رویم. و الّا همه مسائل داخلی، قضایی، بازداشت‌ها و امور خارجی کم و بیش وجود خواهد داشت.

ولی همین الآن با آمدن پزشکیان وقتی که می‌بینیم مسأله آقای شروین حاجی‌پور، خانم محمدی و خانم‌  حامدی و دیگران هم در مسیر حل یا توقف حکم است، به این نتیجه می‌رسیم که در بالاترین سطح حکومت نیز رویکردهایی در جهت تخفیف مسائل وجود دارد و سطوح میانی نیز این پیام را گرفته‌اند. البته یک بخشی پایداریچی‌ها تندروی می‌کنند و چیز بدی است، ولی به هر حال باید به نحو درستی مواجهه کرد.

به نظرم سیاست‌هایی که گفتید هم حتما باید حل شود و به سمت حل هم پیش خواهد رفت و هیچ اتفاقی که مانع جدی باشد هم رخ نخواهد داد. برای نمونه به نظرم زمان زیادی طول نخواهد کشید که فیلترینگ حل شود. این یکی از مشکلات دولت ساخته است که موجب عصبانیت مردم شده و توهین به مردم نیز است.

با توجه به آینده مبهم برجام و وضع پیچیده منطقه، دولت پزشکیان چگونه می تواند گشایش اقتصادی و بهبود معیشت مردم را محقق کند؟

در مورد وضع اقتصادی ما با دو مسأله مواجه هستیم. یکی مسأله تحریم است؛ که فعلا هست شاید کمتر شود. اما همه بدبختی‌های اقتصادی به تحریم مربوط نیست؛ این حرف بی‌ربطی است که فکر کنیم با رفع تحریم همه مشکلات حل می‌شود. این همه رانت داریم توزیع می‌کنیم؛ این همه فساد و اتلاف منابع چه ربطی به تحریم دارد؟! اینها را درست کنند و مردم امید سرمایه‌گذاری پیدا کنند، نصف بیشتر مسائل حل می‌شود. انفاقا حل آنها به حل تحریم نیز کمک می‌کند. چون طرف مقابل می‌گوید اینها دارند روی پای خودشان می‌ایستند و درست کار می‌کنند پس بهتره کنار بیاییم. این همه فساد و تباهی، یک قلم در دولت رئیسی بیش از سه میلیارد دلار برای چای دبش و این مسخره‌بازی‌ها فساد شد، واقعا فاجعه‌آمیز است.

بنابراین، فعلا اصلا تحریم را در نظر نگیرید؛ همان قدری که مردم امیدوار و منسجم شوند و یک سری سیاست‌های تلف کننده منابع از بین برود، به خصوص چون الآن اعتماد مردم بالا است می‌توان این سیاست ها را اجرا کرد، مسائلی مثل تغییرات در سیاست‌های انرژی را خوب می‌شود اجرا کرد و باید سودش را هم مردم ببرند و دولت دنبال منافع خودش نباشد. سیاست‌های ارزی، سیاست‌های مختلف واردات و صادرات و قیمتگذاری‌ها بهبود پیدا کند، من معتقدم یک جهش قابل توجهی در اقتصاد رخ می‌دهد؛ مردم هم امیدوار می‌شوند و خود این به شدت کمک می‌کند به اینکه ما به یک توافق پایدارتری با جهان خارج برسیم.

باید دو وجه طیف رادیکال را از هم جدا کنیم؛ اول واقعیت وجودی اینها است و یکی رانت‌هایی است که از آن استفاده می‌کنند و بهره‌مند می‌شوند. همان رانت‌هایشان را قطع کنید، کافی است و بقیه چیزهایشان را کار نداریم

آینده طیف رادیکال اصولگرا که مواضع آنها را  در جلسه بررسی صلاحیت عباس عراقچی و واکنش ها نسبت به جلسه دکتر ظفرقندی با نمایندگان رهبری شاهد بودیم، چگونه خواهد بود؟ آیا آنها تبدیل به لقمه گلوگیر اصولگرایان تبدیل می شوند یا از اثرگذاری شان کاسته خواهد شد؟

باید دو وجه طیف رادیکال را از هم جدا کنیم؛ اول واقعیت وجودی اینها است و یکی رانت‌هایی است که از آن استفاده می‌کنند و بهره‌مند می‌شوند. همان رانت‌هایشان را قطع کنید، کافی است و بقیه چیزهایشان را کار نداریم. اینها در جامعه هستند و مثل خیلی طیف‌های دیگر باید حضور داشته باشند و مسأله خاصی نیست. مسأله اصلی این است که اینها از رانت‌های قدرت بهره‌مند نباشند. یعنی اگر توهین و خلاف می‌کنند، مثل بقیه مجازات شوند، از پول‌های ویژه بهره‌مند نباشند، کارهایشان حساب‌کشی شود و از رسانه‌های خاص بهره‌مند نباشند، همین برای ما کافی است؛ و فکر می‌کنم به این سمت حرکت خواهیم کرد. این برداشت و پیش‌بینی من مثل موارد دیگر تحلیلی است بیش از آن که دنبال شواهدی باشم، اراده‌ای که تعلق به تغییرات جدید گرفته حتما آن را ادامه خواهد داد و نمی‌پذیرد که آن را ناتمام بگذارد. اتمام آن با قطع رانت تندروها است. رانت‌های علیه رفاه مردم و توسعه عمل می‌کند. 

آیا «قالیباف 1403» همان «ناطق نوری 1376» است؟ آینده سیاسی او را چگونه می بینید؟

شاید و امیدوارم. ولی از زاویه دیگر هم می‌توان به مسأله نگریست. چرا در دوره قبل آقای رئیسی نتوانست سیاستی را در مجلس پیش ببرد که همه وزیرانش رأی بیاورند؟ و حتی به سرعت هم پشت سر هم افتادند. دلیلش این است که خود اصولگراها می‌دانستند آن انتخابات جدی محسوب نمی‌شد و مابه‌ازای مردمی نداشت. اما این بار همه آنها فهمیدند یک اتفاق مهمی رخ داده؛ همان اتفاقی که سال 76 هم رخ داد. البته با وجوه اعتراضی دیگر.

به هر حال من بدون اینکه مسأله مجلس را هم پیگیری کنم، معتقد بودم به همه اینها رأی می‌دهند؛ به خاطر تحلیلی که مفصل توضیح داده بودم. بنابراین معتقدم که این تغییر ریل صورت گرفته و آقای قالیباف هم حتما همراهی می‌کند و ما رسانه‌ای‌ها هم باید خط مشی جدیدی را در مواجهه با مسائل جامعه و کمک به این روند جدید انتخاب کنیم.

پس از استناد مستقیم پزشکیان به نظر رهبری در خصوص وزیران، برخی منتقدین این را نقطه ضعف رئیس جمهور خواندند و حتی مشاور رئیس جمهور سابق طی توییتی از رئیس جمهور با عنوان «رئیس الوزرا» یاد کرد. به نظر شما این مشورت و دریافت نظر، چنانکه این قبیل منتقدین می گویند نشانگر هیچ کاره بودن رئیس جمهور، بی سرانجام بودن دولت وفاق ملی و تعابیری از این دست، است؟

البته من نمی‌دانم خواسته‌اند با کاربرد کلمه «رئیس الوزرا» تعریف کنند یا تخفیف دهند. اما اگر تخفیف باشد که ظاهرا این طوری است، باید گفت در مقایسه با رئیس جمهوری که در مجلس اصلاح‌طلب وزیر بهداشتش آقای نمکی می‌شود، ما این رئیس الوزرا را هزار برابر ترجیح می‌دهیم که در مجلس اصولگرا می‌تواند یک کسی مثل ظفرقندی را وزیر کند؛ یا رئیس جمهوری که در مجلس اصلاح‌طلب نفر بیست و یکمش را معرفی می‌کند، چرا نیامد اینها را اعلام کند که مقامات بالا نگذاشتند یا به چرا نتوانست توافق‌سازی کند؟

نگفتن یک مساله به معنای نبودن آن نیست. آنچه هست را باید گفت و این صداقت آقای پزشکیان مهمتر از هرچیز است. اگر منظور تخفیف است که امیدوارم نباشد، این را شاهدی می‌گیرم به اینکه اصولا چرا دولت روحانی به آن وضعیت دچار شد و شکست فاحش خورد. دلیل اصلیش این است که هیچ درکی از وفاق، همراهی و همفکری با هیچ‌کس نداشتند؛ نه با بالا و نه با پایین. نتیجه طرد از سوی دو طرف بود.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • چای دبش باغ ازگل
    5

    مشکلات اصلی کشور اشغال ایران زمین توسط مهاجران افغان است آیا پزشکیان قدرت اخراج اجنبی‌های افغان را دارد یا مقام بالاتر موافق اخراج اجنبی‌های افغان نیست!!!؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      فعلا که عربها هم سرازیر شدن و دارن ملک می خرن.

    • ناشناس
      9

      جوری درباره پزشکیان حرف می زنه انگار پزشکیان چوب جادو داره یا نظرکرده و برگزیده خدا هست با قدرت ماورایی برای حل مشکلاتی که دهه ها ادامه داشته
      مشکل اقتصادی با کار و تلاش اقتصادی بی وقفه و خستگی ناپذیر حل میشه نه حرف زدن درباره عدالت
      و مردم مردم کردن و از این دست عوام فریبی ها
      تنها کسانی که از آمدن دولت جدید خوشحال هستند همین پس مانده های اصلاحات هستند که باورشان نمی شد دوباره روی قدرت را ببینند و بر صندلی قدرت تکیه بزنند
      حداقل شما خوشحال باشید و ذوق کنید دوباره وزیر و معاون و رئیس شدید
      ضمن اینکه بدون تردید اگر پزشکیان آذری نبود اصلا رئیس جمهور نمی شد اما شما اصلاحات چی ها دوست دارید با توهماتتون زندگی کنید و شاد باشید
      پس شاد باشید دوستان شاد شاد

    • ناشناس
      1

      وفاق ملی در رای اعتماد به وزیر بهداشت بود که دیدید اگر دستور از بالا نبود این حداقل رای هم بهش نمیدادن،آنها هرگز حاضر به کوتاه آمدن نیستن فقط بیشترین سهم از این دولت که با شعار اصلاحات بر سر کار آمد گرفتن در واقع نه چک زدن نه چانه ،آقای پزشکیان هم چاره نداشت و باید این سهم خواهی رقیب میپذیرفت ،این دولت ،۷۰درصدش از اصول گرایان شکل گرفته که در هیچ نظام ریاستی در جهان و ایران سابقه نداشته اینقدر کرسی به رقیب بازنده بدهند

    • ناشناس
      3

      تو هم فقط دنبال خشونت و اذیتی

    • ناشناس
      0

      چرا حکومت جوابگو نیست چرا به مطالبه مردم توجه نمی کند مگرغیر این است که ایران برای ایرانیان است این همه یارانه برای چه بیکاری کارگران برای که

    • ناشناس
      1

      ناشناس چوب جادو نداره فقط به این توجه کن اگر حضور دکتر نبود عملٱ با انتخابات و مشارکت زیر بیست درصد مواجه بودیم یعنی بهشت تند رو های طرف دار کره شمالی شدن یا طالبان

    • ناشناس
      1

      برای پیشرفت وآبادانی امنیت ملی کشور
      اخراج افغانی ها حق مسلم ماست

    • ناشناس
      0

      کی منفی داده؟!!!!!!!!!!!
      افغانی ها اینجا هم دست از سرمون بر نمی دارند بابا جمع کنید برید دیگه کسی تو ایران شما رو نمی خواهد عجب رویی دارید چند سال دیگه میخواهید مزاحمت ایجاد کنید برای مردم بدبخت ایران؟ چقدر دیگه باید تحمل کنیم ؟ برید کشور خودتون رو بسازید
      شما که کشور ندارید دولت ندارید هیچی ندارید چرا این قدر زاد و ولد می کنید ملت ایران باید نون و آب بچه های شما رو بده؟
      مهمونی دیگه تموم شده وقت خداحافطی رسیده

    • ناشناس
      1

      فعلا که تو باغی نذاشتی که کسی بخرد همه آسفالت کردی..آدم دروغگو والا آن ورها خودشان باغ دارند.عراق انجور سفره پهن می‌کنه نعمت این ور هی آباد آسفالت میگی عرب می گفتی در جاده امامزاده میکشتی ‌و

  • ناشناس
    6

    احتمالن منظورتان از تغییر ریل مسائل در کشور فلج شدن آرزو بدری است!!! دقیقن جز حرف زدن چه چیزی از زمان ریاست جمهوری پزشکیان تغییر کرده؟!!! مبارزه با فساد، آزاد شدن اینترنت، برچیدن گشت ارشاد، رفع تبعیض، پایین آمدن ارزش پول ملی، ارزانی...چی دقیقن؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      دوز ولایت پذیری و ذوب در ولایت شدیدا بالا رفته. بحمدالله رئیس جمهوری صد در صد تابع و مطیع ولی امر مسلمین داریم. بقیه مسائل فرعی هستند.

    • ناشناس
      1

      مسائل پسر عباس عبدی در خارج

  • ناشناس
    3

    اقای عبدی چند مسأله وجود دارد اول کشور و ملت را به سه دسته تقسیم کردن درست نیست ، کشور توسط مردم و با رای مردم اداره میشود دوم ایا دولت احمدی نژاد و شهید رییسی درک وفاق را داشتند ؟سوم دولتهای اصولگرا طبق روال حرکت کردند و تغییرات اعمال شد در تمام سطوح الا دانشگاه ها و هیئات علمی ، که دولتهای اصول گرا و تندرو به این هم رحم نکردند و دانشگاهها را خالی از اساتید مجرب و کارکشته کردند و به جای ان مداح و مجری جذب کردند

  • ناشناس
    2

    امید که حداقل تو یک نفر وسط کار دبه نکنی

  • حمید
    11

    به به! باز هم نظراتی حضرت عبدی! شما نظر بدهید و ندهید در روند امور کشور تاثیری ندارد پس نظر ندهید و وقت مردم را تلف نکنید

  • ناشناس
    3

    افغانی ها رو اخراج کنید هشتاد درصد مشکلات حل میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      تو را اخراج کنند طبیعت کمتر تخریب بشه

    • ناشناس
      0

      افغانی ها در صفحات مربوط به ایرانی ها نیایند لطفا و نظر ندهند
      این یک سایت خبری ایرانی است و به بیگانگان مربوط نمی شود

    • ناشناس
      0

      افغانی های پررو
      بدون اجازه و در حالی که می دانید مردم ایران از حضور شما ناراحت هستند در کشور ما جولان می دهید به صاحب خانه توهین هم می کنید؟
      برای همین از شما بیزاریم و می خواهیم هرچه زودتر کشور ما را ترک کنید.

    • ناشناس
      0

      دقیقاً

  • ناشناس
    4

    اگر تو و امثال تو از دیوار سفارت امریکا بالا نرفته بودید شاید سال ها پیش کار تمام شده بود و الان ملت ایران این همه بدبختی ازجنگ گرفته تا تورم وووو ...را ندیده بود .....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      مشکل بی هنرهایی امثال تو که بقیه را هم با حسادت مانع پیشرفتشان میشی با دست بوسی اجنبی حل می سه.از وقتی هم که در غزه قتل می کنه بیشتر راغب شدید

  • شهرام جزائری
    0

    انشالله

  • ناشناس
    2

    هر وقت پایه حقوق ماهی ۸۰۰ دلار شد حرفت را قبول میکنم ، فعلا فقط قاشق خالی تحویل ملت دادی

    نظرات شما -
    • به ناشناس ۰۹:۲۷:۲۱
      2

      هموطن گرامی چرا نمی‌گویی ارزش پول ایران حفظ شود؟۸۰۰ دلار به پول ایران ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ تومن ، که اگر بخواهند حقوق ها را اینقدر افزایش دهند ، مطمئن باش با این ولخرجی که بیشتر ایرانیها دارند ، هر دلار به جای ۶۰/۰۰۰ تومن ، ۶۰۰/۰۰۰ هزار تومن می‌شود .

  • ناشناس
    3

    یقرون بده آش به همین خیال باش

  • تلمبه
    3

    تا از شعار زدگی و لاف و پیف پاف عبور نکنیم همین آش و همین کاسه سگ تو این زندگی

  • ناشناس
    11

    خیلی فشار مخت نیاور باد شکمت میزنه سرت مو هات می‌ریزد زنت هوت می زند

  • غیر قابل نشر
    1

    اصولگرا را.اصلاح طلب را.یکدست خالص را امتحان کردیم فرجی نشد .ببینیم وفاق چه گلی بسرمون میزند !!

    نظرات شما -
    • شاهنامه
      2

      هیچ و هیچ و هیچ . اتفاقی نخواهد افتاد

  • ناشناس
    0

    منظور از تغيير ريل چيست قطاري كه از تبريز به مشهد مي رود ايا مي تواند تغيير ريل بدهد؟

  • ناشناس
    3

    فقط اخراج افغانی از کل ایران،،،،،،
    چرا بیرونشون نمکنید؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    مشکلات همه حل شد حالا نوبت برنامه ریزی برای سال 1500 است.

  • ناشناس
    1

    فک نکنم

  • ناشناس
    0

    کارگران کارمندان راه آهن هم به اعتصاب هااضافه شدند

  • ناشناس
    1


    اگرشماودوستانتان بگذارید

  • منصور
    0

    زرشک تو جیب ما رو نزن

  • ناشناس
    0

    اخراج افغانها=امنیت ملی،آرامش
    اخراج افغانها= کاهش تورم ،کاهش مصرف انرژی،حفظ منابع،کاهش بیکاری
    اخراج افغانها= افزایش رشد اقتصادی وافزایش رفاه
    اخراج افغانها=کاهش اجاره بها
    اخراج افغانها=عدم اشغال کشور در آینده نزدیک

  • ناشناس
    0

    مهاجران افغان که عمدا از ورود انها جلوگیری نمیشود و برای جایگزینی ساندیس خور ها مناسب تشخیص داده شده اند و علت ان این است که مردم دیگر در انتخابات شرکت نمیکنند و حتی ساندیس خور ها هم از این اوضاع فلاکت بار اقتصادی خسته شده اند توسط دولت ها به‌خصوص دولت سیزدهم از وردشان جلوگیری نشد و حتی تشویق هم میشوند با امتیازات مثل تصحیل فرزندان و استفاده از پول این ملت بدبخت و در واقع ستون پنجم طالبان هستند اگر چه وانمود میکنند از قوم هزاره هستند و برای ایران برنامه های شومی در سر دارند ملت ایران تا کی در خواب خرگوشی فرو رفته اید !!!!!

  • ناشناس
    0

    بایک قاشق چایی خوری به هم بزنی حل میشود

  • ناشناس
    0

    باور کنید تا قبل از این جمله ، من فکر می کردم ایشان نخبه سیاسی هستند
    ولی فهمیدم نخاله سیاسی هستند

  • ناشناس
    0

    3میلیون پول دادن هرکدام 200میلیون میشه 600هزار میلیارد تقسیم برر دلار 60هزار تومن .میشه ده میلیارد دلار .کارخانه هیوندا 44میلیارد دلاره. اگر پول ملاک نبود .هیچ کس فکر مبارزه با بی حجابی و اسراییل ودشمن نبود .

  • صبا
    0

    آقای عبدی ،خودت تندتر و بدتر از همه از وزرای پیشنهادی انتقاد و به پزشکیان دستور دادید که لیست را پس بگیرد،خوبه که عملکردمون ،همیشه یادمون باشه.

  • ناشناس
    0

    مهترین مشکل کشور وجود ۱۵ میلیون افغانی درایران است که خودشان یک کشور هستند که باعث بیکاری وگرانی وتورم مسکن واجارهها وموادغذایی ومصرف آب وبرق وگازونان وبنزین که سالی ۲۰۰میلیارد دلارهزینه بر اقتصاد کشورزیرتحریم اروپا وآمریکا میگذارد

  • ناشناس
    0

    آقای رئیس جمهور باید تشریف ببرد به بعضی شهرها مثل باقرشهروکهریزک وشهرری وکرج وورامین وقرچک وپیشوا وپاکدشت وقم که باید برسردر آن‌ها بنویسید به کابل خوش آمدید که هزینه های میلیارددلاری براقتصاد کشورواردکردند ولی حق آبه سیستان راندادند

  • ناشناس
    0

    آقای رئیس جمهور کشورافغانستان درایران تشکیل شده جمعیت ۱۵ میلیون نفر رسیدگی کنید

  • همرزم هادی
    0

    این کشور با دومشکل برسر راه دولت مواجه است۱جاهلین مذهبی۲ مفسدین وغارتگران این دو موضوع خارج شوند کشور درست میشود شک نکنید

  • ناشناس
    0

    اکثر مسئولان چون ریشه عربی دارند مایلند اعراب مهاجرت کنند و بیایند ایران .........خاک برسر تان شما بی وطن ها اول ابا اجداد وحشی تان امدند و ایران را نابود کردنددحالا رسیده نوبت شمااست بقیه ایران را خرد و نابود کنید

  • ناشناس
    0

    در ان مثلا منبع اصلی مثلاتحولات احتمالی جوهر روشنایی تاکنون دیده نشده است و اگر شرایط زمان ناگزیر به تقلائی می کند , بنا بر قرائن مسیری که پیموده ,در حد فریب و زمان خریدن برای یک خدعه ناخجسته ایران ویرانگر دیگر است.خرابیهایی که این منبع دانسته تا کنون به بار اورده است ان اندازه مهیب و سنگین است که خود او را هم خرد خواهد کرد.همان رانتهایی که اشاره کردید و همان موهوماتی که بر سرتاسر جامعه گسترده شده است,مجال دگرگونی بیشتری به ا ونمی دهند,مگر اینکه قصد یک انقلاب اساسی و ریشه دار داشته باشد,که از او محال است.

  • ناشناس
    0

    والا نفهمیدیم در انتخابات و مناظره ها آقای پزشکیان. گفت تمام گرونی های نجومی و بدبختی ها مربوط به(( تحریم)) هس ، وحالا آقای عبدی اعلام می‌کنه بدبختی اقتصادی کشور مربوط به(( تحریم)) نیس. این مسخره بازی ها چیه زندگی ملت شریف وصبور ایران دربرابر این گرونی های نجومی مسکن و خودرو و اقتصاد نابسامان کشور و معیشت بد مردم و غیره نابود شد اگه این دولت آقای پزشکیان و وزرای پیشنهادی او نتواند به وعده‌های خود عمل کنه و امید مردم رو ناامید کنه حتما باید (( استعفا))بدهد. باتشکر....

  • ناشناس
    1

    یعنی دولت آقای پزشکیان میخواهد فقط با مواردی مثل : چای دبش برخورد کنه مشکلات اقتصادی کشور حل میشه . ماشاالله به این فکر و تصمیم ...این مسخره بازی ها چیه متاسفم برای این تصمیمات دولت جدید ...

  • ناشناس
    0

    دایی عبدی چی میگی تو ، حالت خوبه این گرونی های نجومی مصالح ساختمانی سیمان و آهن و آجر وغیره چگونه قیمت اونها رو کنترل میکنید ملت شریف ایران توانایی خرید هیچی نداره نه خونه ونه ماشین و.....چرا مسولین کشور در بهترین شرایط زندگی میکنند و ملت شریف ایران در جهنم این کجاش عدالته؟ این اولشه از طرف دولت جدید سخنرانی میشه ...وای به حال ملت....

  • ناشناس
    0

    رئیس‌جمهور در کشور ما کاره ای نیست و فقط نمادین است

  • ناشناس
    0

    باسلام، لطفاً بقیه نظرات رو منتشر کنید ممنون میشم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد