ضرر میلیارد دلاری سعید جلیلی به ایران به روایت هاشمی طباء/ اینها اصولگرا نیستند، نمی‌دانم باند، گروه و حزبی هستند که من از آن خبر ندارم

«جلیلی به دلیل تصمیم‌گیری‌های که بابت قضیه کرسنت کرده حدود ده‌ها میلیارد دلار به این ایران ضرر وارد کرده است، تا جایی که حتی احمدی‌نژاد هم مخالف تصمیم‌گیری جلیلی بوده، اما او هنوز هست و می‌گوید من دولت سایه هستم، بعد هم پرچم عراق را دور گردنش می‌اندازد و از طرفی هم عضو شورای عالی امنیت ملی است. من واقعا این موارد را نمی‌فهمم خیلی از موارد را نمی‌فهمم.»

ضرر میلیارد دلاری سعید جلیلی به ایران به روایت هاشمی طباء/ اینها اصولگرا نیستند، نمی‌دانم باند، گروه و حزبی هستند که من از آن خبر ندارم

 مصطفی هاشمی‌طبا معتقد است افرادی چون جلیلی بخاطر کرسنت میلیاردها ضرر به ایران زدند؛ «حتی احمدی‌نژاد هم مخالف تصمیم‌گیری جلیلی بوده اما او هنوز هست و می‌گوید من دولت سایه هستم»

در ادامه گفتگوی مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب را می‌خوانید:

آقای هاشمی‌طبا! فساد چای دبش، وام‌های میلیاردی برخی مدیران، حقوق‌های نامتعارف و… از جمله فسادهایی است که در طول ۳ سال عمر دولت سیزدهم افشا شد اما جنس برخوردها و مواجهه با این قسم اتفاقات با آنچه مثلا درباره دولت یازدهم و دوازدهم یا طیف منتقد دولت سیزدهم شاهد بودیم متفاوت بود، این برخوردهای دوگانه چه توصیفی از نگاه شما دارد؟

برخوردها از دوگانه بیشتر است بلکه چندگانه و حتی هزارگانه است. البته درباره بورس جزئیات را نمی‌دانم و مطلع نیستم که افراد به حق گرفتند یا ناحق، اما کلاً برخوردهای دوگانه به وضوح مشخص است.

دلیل اصلی برخوردهای دوگانه چیست؟

به نظر می‌رسد قدرت‌هایی در ایران هستند که در نگاه به قانون تاثیر دارند، یعنی قانون را به صورت دیگری می‌بینند.

متاسفانه از این موارد زیاد است. در مورد احکام قضایی هم می‌گویند اگر قاضی مدرک نداشته باشد خودش باید تشخیص دهد و تشخیص او مهم است، بعد هم قضات افراد مختلفی هستند که تعابیر مختلف دارند، لذا مشکل قانون‌گذاری و استنباط‌های شخصی و دینی از طرف افراد وجود دارد.

برای نمونه در قضیه بورس که مدیرعامل آن ۲میلیارد تومان برای خودش وام گرفته، می‌گویند برای وام هم سپرده گذاشته و در نهایت ۳۰ میلیون تومان قسط می‌دهد، ماهی ۴۰ میلیون تومان در جیبش می‌گذارد و در نهایت هم ۲ میلیارد تومان دستش است.

می‌توان این برداشت را کرد که با مدیران و یا وزرای دولت سیزدهم که فساد آن‌ها مشخص شده با اغماض برخورد شده است؟

اول از همه باید به خالی‌بندی‌ها و دروغگویی‌ها رسیدگی کنند اما قضیه به این ترتیب شده که رسیدگی نمی‌کنند، به برخی رسیدگی می‌کنند به بعضی رسیدگی نمی‌کنند.

تصمیمات جلیلی منجر شده ده‌ها میلیارد به ایران آسیب وارد شود

نگاه جناحی در این نوع مواجهه اثرگذار بوده است؟

من اصلاً نمی‌فهمم. جلیلی به دلیل تصمیم‌گیری‌های که بابت قضیه کرسنت کرده حدود ده‌ها میلیارد به این ایران ضرر وارد کرده است، تا جایی که حتی احمدی‌نژاد هم مخالف تصمیم‌گیری جلیلی بوده اما او هنوز هست و می‌گوید من دولت سایه هستم، بعد هم پرچم عراق را دور گردنش می‌اندازد و از طرفی هم عضو شورای عالی امنیت ملی است. من واقعا این موارد را نمی‌فهمم خیلی از موارد را نمی‌فهمم.

یعنی می‌گویید با توجه به ضرری که جلیلی به کشور وارد کرده، باید با او هم برخورد شود اما…

من نمی‌فهمم. ما در ایران نه قانون، نه مقررات و نه حکم داریم. الان درباره همین اصطلاحی که جلیلی درباره دولت سایه به کار می‌برد، سوال این است که او از کجا دولت سایه شده؟ شاید به او الهام می‌شود و جبرئیل بر او نازل می‌شود.

از کنار تصویب نشدن FATF کلی سوءاستفاده می‌کنند

البته جلیلی دست پیش را گرفته و می‌گوید در قضیه کرسنت زنگنه باید محاکمه شود؟

معلوم است که خطا از کجا است و چه کسی اجازه نداده کار انجام شود و ما محکوم شدیم اما خیلی راحت از آن عبور می‌کنند.

در قضیه FATF هم در جریان مناظره‌های انتخاباتی گفته شد که جلیلی و طیف نزدیک به او به دلایل جناحی مانع تراشی کردند.

خیلی از موارد است. یکی همین FATF است که از کنار آن کلی سواستفاده می‌کنند، چراکه مراودات ما با بانک‌های جهان قطع شده است. البته بنده مقاله‌ای در این مورد نوشتم و مواردی را لیست کردم و گفتم من نمی‌فهمم چه کار می‌توان کرد.

کدام اصولگرا؟ حتما جلیلی اصولگرا نیست

می‌شود این برداشت را داشت که اصولگرایانی از جنس جلیلی کمتر زیر ضرب می‌روند و…

کدام اصولگرا؟ کدام آدم اصولگرا به کشور خود لطمه وارد می‌کند؟ حتما اینها اصولگرا نیستند. نمی‌دانم باند، گروه و حزبی هستند که من از آن خبر ندارم.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • بیتا
    26

    تو که از هیچی خبر نداره پس؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما داری بگو

    • ناشناس
      0

      خدا لعنت کند

    • ناشناس
      1

      خبر دارید :
      مسکو تاکید کرد که این جزایر به‌طور کامل تحت حاکمیت امارات متحده عربی هستند.
      شرق گدا ها یه چیز گرم و نرم روی سرتان نیست ؟؟

    • ناشناس
      0

      لعنت خدا بر کاسبان تحریم دزد و وطن فروش و بی ایمان

  • ناشناس
    15

    جناب گل های خندان
    اگه از الآن برای ۴ سال بعدی خیز برداشتی هم سنت بالاست و هم اگه میخوای تفکرتون سرکار باشه اینقدر وارونه حرف نزنید ، به ۱۴ میلیون توهین نکنید
    دست پیش نگیرید پس نیفتید
    دیگه کم کم به فکر اخرت باشید
    بزارید دولت کارش رو بکنه ، تبلیغات تموم شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      جدیدا که تنها نظر شما جماعت را منتشر می‌کنند. هرچه بنویسیم منتشر نمی‌شود. من متوجه نمی‌شوم نظر طیف جلیلیان چرا منتشر می‌شود اما نظرات ما نه
      ما توهینی میکنیم؟
      شواهد نشان از این دارد که حرفهای آنان توهین آمیز است.

  • ناشناس
    1

    چهر دهه است که مردم دچار خسارت شده اند، خبر نداری.

  • ناشناس
    0

    اشکال نداره تا مردم هستن ضررها، دزدیها، رانتها،اختلاس ها ورانت ها راجبران می کنند

  • ناشناس
    2

    لیاقت ملت ما همین موجودات هستند

  • محمد داودآبادی
    10

    سلام آقای محترم
    توکه نمیفهمی ؟
    و بنظرم نمیفهمی !
    چرا تو همه چی نظر میدی ؟
    بابا حرف های نفهمی رو کمتر بزنید

  • ناشناس
    12

    ما گلهای خندانیم فرزندان ایرانیم یک پست هم آخر عمری به ایشان بدهید خودی است..

  • مهرداد سربندی
    1

    آقای هاشمی طبا این خسارتی که جلیلی و یاران نامبارکش به کشور و مردم زدند را همه می دانند و هیچکس کاری نمی کند. نکنه یا کلا این حرف ها دروغه یا همه همدستش هستند؟ شاید هم یکدست پشت پرده از او حمایت می کنه که زورش از همه بیشتره. همون دستی که چای دبش و باغ ازگل را هم ماله کشید.

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      0

      منظورشما همان دستی است که گفت کشش ندید؟

  • ناشناس
    0

    به سفرهای مکرر رییس سازمان استاندارد هم نظری بیندازید. در هیچ زمینه ای تخصص ندارد بجز رفتن به بلاد کفر و انتشار تصاویر خود، برای روز مبادا!!!

  • ناشناس
    0

    دولت آفای روحانی هم حقوق نجومی بگیر داشته است درمورد وام نجومی بدون سود کارمندان بانكها نظرات چیه که در تمام دولت ها وجود داشته و دارد یک آبدارچی بانک به محض ورود وام کلان بدون سود خرید خانه وماشین میگیره که مستاجرش دکتره؟

  • عمو جانی
    0

    و این قصه سرررری دراززززززز دارررررد

  • ناشناس
    0

    سعید جلیلی مثل یک دندان فاسد و غده سرطانی میمونه برای کشور که جز بدبختی تا حالا چیزی نداشته و نداره باید از ریشه کندش انداختش دور

  • ناشناس
    4

    از کشتار روحانی و اصلاح طلبا زمان کرونا هم بگید
    از پولای ک اصلاح طلبا برا بچه ها تو کانادا پیفرستن هم بگید

  • اسماعیل
    0

    جناب هاشمی طبا فساد همه جاراگرفته همین بحساب رییس اتاق تعاون که میخواهد ۱۵۰هزار خانه برای عراقیها بسازد وهرروز باریس جمهور ووزیرتعاون دولت وفاق ملی جلسه دارد یک پرونده کلان باده ها اتهام مانند خیانت درامانت وجرایم کلان اقتصادی باصدور کیفرخواست حدود ده ماه است که درشعبه دو دادگاه جرایم اقتصادی دارد وباقراردویست میلیارد تومانی آزاد است وبا زدوبند وخرج پول دزدی منتظر مرورزمان پرونده است باجرمی که ایشان دارند هرکس دیگر بود باید اعدام نه حداقل حبس ابد می‌شد ولی میبینید که هنوز رییس است ورییس جمهور ووزیرتعاون جلسه دارد وعکسیا‌گاری می‌گیرد یعنی هم رییس جمهور وهم وزیرتعاونش ازموضوع بیخبرند خودت راخسته نکن

  • یاسر
    0

    من متعجبم که چرا مقامات اصلی کشور و ائمه محترم جمعه نسبت به این موارد بی تفاوت و سکوت میکنند.و از برخورد امام علی با عقیل الگو نمیگیرند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به خاطر این که همشون ریاکارند

  • ناشناس
    0

    خدا نابودش کنه هرکس به ملت شریف ومظلوم ایران ‌خیانت کرد و ضرر وارد کرده و این آقای هاشمی طبا ، واقعیت داستان رو برای مردم ایران بیان کرد و متاسفانه بعضی از کاربران محترم، با او بد حرف زدن ..... یاعلی مدد التماس دعا

  • شاهد
    0

    بابت کرسنت زنگنه ضرر زد نه جلیلی.تو به همون گلهای خندانت برس کرسنت پیش کش.اگر هم نمی فهمی به خاطر فراموشکاریته.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد