برخورد غیر سلبی!

‌محمد مولوی

برخورد غیر سلبی!

دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی راهکارهای رسانه‌ای خلاقانه و هدفمندی را در برهه‌های زمانی گوناگون پیاده‌سازی کرده‌اند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد:
1-قبح شکنی: شکستن هنجارها، نمایش عمومی چیزهایی که زمانی برای مردم جامعه زشت و نادرست تلقی می‌شد و همچنین تمسخر مسؤولان رده‌بالای نظام و لطیفه‌سازی درباره آن‌ها
2-شبهه افکنی: نشر گسترده شایعات متعدد در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نیز استفاده از خلط مبحث و مغالطه برای اثبات حرفی نادرست
معاندان نظام با شناخت فضای مجازی و امکانات شبکه‌های اجتماعی به خوبی توانسته‌اند از این ابزارها برای دو راهکار مذکور بهره ببرند. این‌روزها اما با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب و تاکیدات مکرر ایشان درباره حضور هدفمند در فضای مجازی، برخی نیروهای انقلابی به اهمیت «یک‌صدایی» و نشر محتوای یک‌پارچه برای مقابله با شبهه‌افکنان بیشتر پی‌برده‌اند. هشتگ «همه_میدونن» یکی از کارهای فرهنگی تمیزی بود که نرسیده از بین رفت! کاربران همسو با نظام طی پست‌های متعدد، شایعه پراکنی و ادعاهای معاندان را به تمسخر گرفته و با مطرح کردن نکاتی طعنه‌آمیز به مقابله با آن‌ها پرداختند. ایده شکل گرفته و شروع بسیار خوب بود اما در اجرا، حمایت و همدلیِ مناسب صورت نگرفت!
قبح شکنی برای مقابله با شبهه‌افکنی دشمنان نظام با بهره‌گیری از خلاقیت گروهی و ایده‌های مناسبی که از اتاق فکرها بیرون می‌آیند می‌تواند راهکار مناسبی باشد که با حمایت نامحسوس مسؤولان تصمیم‌گیر انقلاب قابل پیاده سازی است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها