باید به حداقل ها قانع بود و پاپیچ مردم نشد

حجت الاسلام محمدرضا رائری

باید به حداقل ها قانع بود و پاپیچ مردم نشد

حجت الاسلام محمد زائری در کانال تلگرامی خود مطلبی را پیرامون حجاب منتشر کرده است:

دهه شصت اگر دختري چادر نداشت يا جوراب سفيد مي پوشيد به او چپ چپ نگاه مي كرديم!

دهه هفتاد همان دختر ازدواج كرده بود و حالا ديگر با مانتويش مشكل نداشتيم، فقط شاكي بوديم كه چرا موهايش از زير مقنعه پيداست!

دهه هشتاد مشكلمان حتى اين نبود بلكه حيرت زده و متعجب مي ديديم كه گاهي برخي از روابط آزاد و دوست دختر و يواش يواش ازدواج سفيد حرف مي زنند، خدا را شكر مي كرديم كه باز همان خانم مانتويي كم حجاب به خانواده و حريم روابط زناشويي پاي بند باشد و به باتلاق طلاق عاطفي و زندگي بي ضابطه زير يك سقف نيفتد و راضي بوديم كه باز وقتي كسي متهم به ازدواج سفيد مي شود انكار مي كند و هنوز قباحت و زشتي اش نريخته!

حالا دهه نود كار به جايي رسيده كه طرف از روابط عجيب و غريبش -هر روز با يك نفر- فيلم لايو مي گيرد و توي اينستاگرام مي گذارد و ما از خدا مي خواهيم كه طرف هر كاري هم مي كند اقلا فيلم و عكسش را منتشر نسازد!

سالها و دهه هاي بعد چه خواهد شد؟مي توان تصور كرد!

نكته همين جاست كه در اداره جامعه هميشه بدتر از آن كه فكر مي كني هم وجود دارد و قابل تصور است!

ماييم كه بايد به حداقل ها قانع باشيم و خيلي پاپيچ مردم نشويم، سختي كار دقيقا انتخاب بين بد و بدتر است!

انتخاب بين خوب و بد سخت نيست، هر كودكي هم مي فهمد كه پاك بودن از اعتياد بهتر است! فرمود: ليس العاقل من يعرف الخير من الشر، بل العاقل من يعرف خير الشرين! مديريت يعني انتخاب بين بد و بدتر!

وقتي من رييس زندان هستم تصميم من بين معتاد بودن زنداني يا پاك بودنش نيست، بلكه بايد تصميم بگيرم كه براي اين زندانيان معتاد سرنگ رايگان توزيع كنم- كه تا ديروز همين كار را اعانه بر اثم و غلط مي دانستم- يا بي اعتنا باشم و بگذارم با سرنگ مشترك و لوله خودكار و سيخ و ميخ كارشان را راه بياندازند و بقيه را هم مبتلا كنند و ايدز بيشتر منتشر شود؟ سختي مديريت كشور و اداره جامعه در انتخاب هاي دشوار و حساس ميان بد و بدتر است!

اين ضابطه در همه مصاديق و امور از فيلترينگ تلگرام و مميزي كتاب تا بحث حضور بانوان در ورزشگاه جاري ست،

پس اي دوست مدعي بصيرت، تأمل!

البته مي توان وقتي رييس زندان يا پزشك بازداشتگاه دستور توزيع سرنگ رايگان را مي دهد به او فحش داد و ناسزاگفت و او را در رسانه ها به نفوذي اجنبي و مروّج اعتياد متهم ساخت و بركنارش كرد و در تلويزيون هم به عنوان يك عنصر ناصالح ممنوع التصويرش ساخت و ...
اما زمان معلم خوبي است!

28

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مهدی روحی اطهر
    0

    کاربردی و منطقی

  • محمد
    0

    اگر مامسائل واحکام خدا رو در حد،وظیفه خودمان عمل کنیم ،متوجه میشویم که دین اسلام به ما یاد میدهد که افراد واشخاص رو بتوانیم درک کنیم ،چون ما نمیتوانیم مثلا فرد معتاد رو درک کنیم و او را بفهمیم او را از دایره جمع خود یا حتی از دایره انسانیت دورش میکنیم .و این عمل اکثر مشکلات ومسائل خطرناکی برای ما وجامعه ما به وجود می آوردمی،اگر ما بتوانیم دیگران را درک کنیم یعنی میتوانیم (بفهمیم)کارهای ما ساده،وخداوند از ما راضی میشود،مثال دیگر اگر یه خانم بی حجاب رو بخواهم امربه معروفش کنیم،اگر اورا جای خواهر خودم قرار دهم چه جوری باهاش برخورد میکنم مسلما با شیوه مهربانه ودلسوزانه،،دعا کنیم در همه امور مردم مؤمن را بتوانیم بفهمیمشان ودرکشان کنیم،تا جامعه ای سالمتر داشته باشیم انشاءالله.

  • محمد
    0

    ازافراط و تفریط دوری کنیم،ریشه همه مشکلات ما افراط،تفریط است ،چون علمش را نداریم و دیگران را درک نمیکنیم با ابزارهای نامناسب دنبال حل مسائل هستیم،هر چیزی را به اهلش بسپاریم، واگر من نوعی علمش را ندارم سکوت کنم و اجازه بدهم به اهلش برسد،چی باعث میشود که این اتفاق بیفتد،جواب: الموت حق،والحساب حق.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد