افشای اسناد مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر از سوی یگ گروه هکری

یک گروه هکری به نام گروه

افشای اسناد مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر از سوی یگ گروه هکری

خبرگزاری آرتی، این درحالی است که این اسناد بخشی از حدود ۱۸ هزار سند محرمانه مرتبط با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هستند که گمان برده می‌شود از شرکت‌های بیمه، شرکت‌های حقوقی و آژانس‌های دولتی دزدیده شده‌اند.

گروه دارک اورلورد در ابتدا تهدید کرد در صورتی که باج نامشخصی را به بیت کوین از جانب شرکت‌های هک شده دریافت نکند به میزان ۱۰ گیگابایت داده را منتشر خواهد کرد.

با این حال روز چهارشنبه این گروه از یک "طرح جبران لایه بندی شده" رونمایی کرد که از عموم خواسته شده به ارز بیت کوین پول پرداخت کنند تا دسته‌هایی از این سندها آزاد شود. یک روز بعد از آن گروه دارک اور لورد گفت: ارز بیت کوین به ارزش بیش از ۱۲ هزار دلار دریافت کرده و به این ترتیب "لایه یک" را به همراه چند "نقطه ایست" که متشکل از ۶۵۰ سند در مجموع هستند آزاد می‌کند.

بنا به اعلام این گروه هنوز چهار لایه سند دیگر در این مجموعه اسناد هستند که قفل و رمزنگاری شده هستند و " هرلایه دارای اسرار بیشتر، محتوای مخرب‌تر و به طور کلی حقایق بیشتر است".

این هکرها خواهان دریافت ارز بیت کوین به ارزش ۲ میلیون دلار به منظور انتشار عمومی این "ابر افشاگری" که نام آن "اوراق ۱۱/۹" گذاشته، است.

همچنین این گروه پینشهاد داده که این اسناد را به گروه‌های تروریستی، دولت‌های خارجی و همین طور رسانه‌ها بفروشند.

رسانه راشاتودی روسیه خواهان اظهار نظر این هکرها شد و آنها در پاسخ پیشنهاد دادند این رسانه روسی دسترسی انحصاری به این اسناد جنجالی پیدا کند که البته قیمتی هم برایش گذاشتند.

میشل گرین اشتاین رابط خبری راشا تودی درآمریکا گفت: آنها مایل بودند که این اسناد را به من بفروشند بنابراین موضوع مهم برای آنها فقط پول است.

با این حال طبق گزارش راشا تودی، سندهای "لایه یک" اگر اعتبارشان هم تایید شده باشد ظاهرا افشاگری خیلی مهمی ندارند. این اسناد عمدتا حاوی اظهارات و شهادت نامه‌های نیرووهای امنیتی فرودگاه و جزئیات مربوط به پرداخت خسارت از سوی بیمه به کسانی است که در حملات ۱۱ ستامپر ۲۰۰۱ آسیب دیدند.

با این حال افشای لایه یک نشان داد که این گروه هکری بلوف نمی‌زند.

آنها در پیامی که در آن کلیدهای رمز نگاری را قرار داده بودند نوشتند: "بگذارید این یک مدرک قطعی دیگر باشد تا بدانید آن چه که ما می‌گویم درست است و ما دقیقا هرچیزی که قولش را دادیم انجام می‌دهیم. شما به سرازیر کردن جریان بیت کوین ادامه بدهید و ما نیز به سرازیر کردن جریان حقایق ادامه می‌دهیم."

این گروه کمی بعد از انتشار کلیدهای رمز نگاری یک اولتیماتوم منتشر کرده و آن را هشداری برای " دولت وملت ایالات متحده آمریکا و دولت عمیق پشت آن" خواند.

در این پیام نوشت شده است: خطاب به همه طرف‌های دست اندرکار "شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های قضایی، شرکت‌های تحقیقاتی، اف‌بی‌ای، تی اس‌ای‌ای، اف‌ای‌ای، بانک‌ها، شرکت‌های امنیتی و دیگران" می‌گویم که ما شما را در آتش خواهیم سوزاند مگر این که شروع به بازی کنید.

این گروه که ظاهرا از بابت عدم پاسخ به هشدارش عصبانی شده، نوشته است: ما این لایه‌ها را همچون یک پیاز باز می‌کنیم هیچ کس نمی‌تواند شما را به جز ما نجات دهد پس این پول را بدهید.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها