مصاحبه اختصاصی خبر فوری با استفان لندمن، تحلیلگر مشهور آمریکایی؛

کرونا یک 11 سپتامبر دیگر به وجود می‌آورد / شیوع ویروس برنامه‌ریزی شده است/ ممکن است آمریکا به ایران حمله کند ولی قطعا شکست می‌خورد

تحلیلگر آمریکایی گفت: من اطلاعات دقیقی از داخل {سیستم} ندارم اما به نظرم شرایطی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، طبیعی نیستند. اتفاقی که در حال رخ دادن است بیشتر شبیه نوعی طرح برنامه ریزی شده است نه امری طبیعی.

کرونا یک 11 سپتامبر دیگر به وجود می‌آورد / شیوع ویروس برنامه‌ریزی شده است/ ممکن است آمریکا به ایران حمله کند ولی قطعا شکست می‌خورد

حسین نیازبخش- موج کرونا همه چیز را در آمریکا تغییر داده است. ترامپ که تا چند ماه پیش قدرتمندترین شخص آمریکا بوده و با کنار رفتن برنی سندرز، امید بسیاری داشت که کهنه سرباز اوباما یعنی جو بایدن را در انتخابات شکست دهد، حالا با یک تهدید جدید مواجه شده است. اقدامات بسیار بد دولت آمریکا در مواجهه با کرونا باعث شد این کشور با اختلاف، پرتلفات‌ترین کشور در این زمینه باشد. بسیاری اقدامات نامناسب ترامپ و عدم درک درست او از این بحران را علت این حادثه دانستند.

همزمان در خلیج فارس نیز اوضاع در حال دگرگون شدن است. ناوهای آمریکایی و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر چند بار در استانه درگیری پیش رفتند. ترامپ در پیام توییتری تهدید کرد که به ایران شلیک می‌کند و ایران نیز اعلام کرد هرگونه تجاوزی را قدرتمندانه پاسخ خواهد داد.

اکنون رئیس جمهور آمریکا در چه وضعیتی است؟ آیا او قصد دارد جنگی جدید را با ایران یا کشوری دیگر به وجود بیاورد تا خود را از منجلاب داخلی خارج کند؟ این سیاستی است که خود ترامپ قبلا به آن اشاره کرده است. او در آستانه انتخابات 2012 و اوج جنگ سوریه اعلام کرد که اوباما با آغاز یک جنگ جدید در خاورمیانه قصد دارد توجه مردم را به خارج جلب کند تا بتواند از اوضاع افتضاح داخلی فرار کرده و به راحتی پیروز انتخابات شود.

حالا به نظر می‌رسد که خود ترامپ دوست دارد از این سیاست استفاده کند. بد نیست در این باره نظر کارشناسان خارجی را نیز بدانیم. در این رابطه، خبرنگار بخش بین الملل خبر فوری ، مصاحبه ای اختصاصی با استفان لندمن (Stephen Lendman) داشته است.

استفان لندمن، تحلیلگر و نظریه پرداز سیاسی مشهور آمریکایی است که تا کنون مقالات و کتب بسیاری در رابطه با مسائل سیاسی آمریکا و جهان نگاشته است. لندمن فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد آمریکا است و از این دانشگاه درجه لیسانس اخذ کرده است. او همچنین در رشته MBA در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرده و درجه MBA را اخذ کرده است. او از سال 2005، به نوشتن در مسائل بین‌المللی پرداخت.

خبر فوری: با توجه به مسائل بهداشتی آمریکا و قدرت و تلفات کرونای جدید در جهان، آیا انتظار چنین فاجعه ای را در آمریکا داشتید؟ چرا اینقدر تلفات کرونا در آمریکا بالا است؟

لندمن: من اطلاعات دقیقی از داخل {سیستم} ندارم اما به نظرم شرایطی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، طبیعی نیستند. اتفاقی که در حال رخ دادن است بیشتر شبیه نوعی طرح برنامه ریزی شده است نه امری طبیعی. کرونا بیشتر جان افرادی را می‌گیرد که نوعی بیماری زمینه ای مانند سرطان یا بیماری قلبی داشته باشند. همچنین افرادی که مراقبتهای فردی داشته و بهداشت را رعایت کنند بعید است دچار این بیماری شوند؛ پس علت تلفات بالای این بیماری در آمریکا چیست؟ به نظر می‌رسد که اتفاقی که در آمریکا می‌افتد طبیعی نیست.

خبر فوری: منظور شما از برنامه ریزی چیست؟ چه کسانی طرح این رویداد را ریخته اند؟

لندمن: من معتقدم کرونا به نحوی برنامه ریزی شده تا قدرت بنگاه‌های پولی و سیاستمداران خادم آن بیشتر شود. به نحوی که سیاست‌های حال حاضر کشور را تغییر داده است. این سیاست‌ها هر روز بیشتر در خدمت ثروتمندان قرار می‌گیرند. اصولا یک حادثه بزرگ بهانه را به سیاستمداران می‌دهد تا شرایط را تغییر دهند. به همین خاطر من گمان می‌کنم که شیوع کرونا در حکم 11 سپتامبر دوم است که به شکل جدیدی در حال رخ دادن است. 11 سپتامبر یک حادثه بزرگ بود که بهانه لازم را به سیاستمداران آمریکایی داد که یک سلسله جنگ راه بیاندازند. جنگ‌هایی که عموما به سود بنگاه‌های ثروت تمام شد. این حادثه باعث شد قانون‌های پلیسی و محدودیت‌های سختگیرانه در آمریکا بیشتر شود و از این طریق پایه قدرت {دیکتاتوری} ثروتمندان بیش از پیش محکم شود.

آنچه اکنون در حال رخ دادن است نیز شبیه 11 سپتامبر است. به نظر من، کرونا باعث خواهد شد که نوعی فضای بسته پلیسی بر آمریکا حاکم شود. بحران کرونا این بهانه را به سیاستمداران می‌دهد که فضای کشور را بیش از پیش ببندند؛ صداهای مخالف را خاموش کنند و بدین صورت با افزایش بحران، ما با یک فاجعه اقتصادی و فقر شدید روبرو خواهیم شد. فاجعه ای که کسی از آن آگاه نخواهد شد.

این امر مرا بسیار ناراحت می‌کند. جامعه ای که من در آن زندگی می‌کردم دیگر وجود ندارد. کشوری که من در آن بزرگ شدم دیگر نیست.

خبر فوری: سوالم را به نحو دیگری تکرار می‌کنم؛ وقتی از برنامه ریزی و طرح قبلی صحبت می‌کنید، منظورتان جنگ بیولوژیک است؟ آیا کشوری به عمد این ویروس را به وجود آورده؟ اگر آری، منظورتان کدام کشور است؟ چین یا آمریکا یا کشوری دیگر؟

لندمن: {منظور من لزوما یک جنگ بیولوژیکی نیست} من معتقدم یک گروه مخالف در داخل آمریکا وجود دارند که همین‌ها 11 سپتامبر را به وجود آوردند. اینها تریلیون تریلیون دلار را در آن زمان به بهانه جنگ و مسائل امنیتی از طبقات پایین گرفته و از آن خود(طبقات ثروتمند) کردند. این گروه مالکان شرکت های بزرگند که هر روز بزرگتر می شوند و بنگاه‌های کوچکتر را حذف می‌کنند و بعد برای فرافکنی چین را مقصر جلوه می‌دهند.

خبر فوری: به نظر شما بزرگترین ضربه این ویروس به آمریکا چه بوده است؟

لندمن: شاید بیش از همه ضربه اقتصادی کرونا به ایالات متحده و بالطبع تاثیرات اجتماعی آن مورد توجه بوده است. این بیماری به خصوص میلیون‌ها خانواده {نسبتا فقیر} آمریکایی را در سراسر کشور و به خصوص مناطق غربی با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است.

خبر فوری: نظر شما در مورد بحران اخیر خلیج فارس چیست؟ برخی معتقدند ترامپ برای فرار از بحران داخلی مربوط به کرونا، قصد دارد جنگی جدید را با ایران یا کشور دیگری شروع نماید. این سیاستی است که قبلا یک بار در زمان استیضاح کلینتون به وقوع پیوست و خود ترامپ هم قبلا به آن اشاره کرده است. او در آستانه انتخابات 2012 در توییتی نوشت که اوباما با آغاز یک جنگ جدید در خاورمیانه قصد دارد توجه مردم را به خارج جلب کند تا پیروز انتخابات شود. نظر شما در این رابطه چیست؟ فارغ از این مسائل، آیا به نظر شما جو بایدن می‌تواند ترامپ را در این اوضاع شکست دهد؟

لندمن: {در پاسخ به پرسش دوم } برای من ترامپ و بایدن فرقی ندارند. آنها دو روی یک سکه اند. اما در مورد قسمت اول پرسش شما باید بگویم که از ترامپ کاملا برمی‌آید که یک جنگ یا بحران خارجی ایجاد کند تا بتواند توجهات را از اوضاع داخلی منحرف نماید. البته همانطور که قبلا هم گفته ام بعید است این جنگ در مقابل ایران باشد. البته جنگ با ایران ممکن است اما بعید است. من معتقدم ایران از قدرت نظامی بسیار خوبی برخوردار است و نیروهای ایرانی قادرند هر گونه اقدام نظامی سربازان آمریکایی را پاسخ دهند و در مقابل هر گونه تجاوز نظامی آمریکا بایستند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 44
  • علیرضا
    0

    چین با انتشار ویروس در دنیا ،همه جهان را بیچاره کرد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      جنگ جهانی سوم در واقع شروع شده است

    • خر
      0

      صد دفعه گفتم از موتوری جنس نگیر

  • مهم
    0

    عده ای فکر میکنند که اگر آمریکا حمله کند ، برای ما اتفاق بزرگی رخ خواهد داد ، (منظور شکست ما هست) ،ولی در حقیقت کسی که جنگ را شروع میکند ما نیستیم ، و البته نظر هم این نیست که جنگ شود ، ولی خب ممکن است ، این اتفاق بیافتد ، و کسی که آغاز گر جنگ است ، شکستش حتمی است ، و او هم آمریکا است ، چرا که ما روحیه شرارت و قدرت ستیزی آمریکا را خوب میشناسیم ، و به همین علت شاید از همین رو این کار را انجام دهد ، که البته موفق نخواهد شد. دوستان ابزار و تجهیزات نظامی یک طرفه قضیه هست ، و درسته که آمریکا از آن بهرمند است ، ولی درست استفاده کردن و مسائل دیگری هم وجود دارد که آمریکا در آن ضعف دارد. نکته آخر جنگ امروز آمریکا ، در دنیای الان ، و همزمان با تحولات فکری و سیاسی و اقتصادی و نظامی کشورها و ملتهای دیگر یک اشتباه بزرگ است که ، چون آمریکا در این وادی بوده ، هست ، متوجه آن نیست که در چه دوره ای و زمانی این کار را انجام میدهد و حتما با این کار روزی،به تله خواهد افتاد ، و همه ی آنچه را که دارد از دست خواهد داد ، این یک تجربه تاریخی است که ما بارها از آن در تاریخ بوده و یاد شده است.

    نظرات شما -
    • خر
      0

      صنار بده آش به همین خیال باش

    • کاربر ناشناس
      0

      سلام هنوزگریه زنانه نظامیان آمریکایی درروی کشتی ها وحمله سپاه پاسدران به پایگاه نظامیان آمریکایی ازخاطره ها نرفته چنانچه آمریکا غلط زیادی کنه مسلمامواجه بااجسادنظامیان خودخواهدبود (اگرچیزی ازاجسادشان باقی باشد)

    • رستمی
      0

      سلام هنوزگریه زنانه نظامیان آمریکایی درروی کشتی ها وحمله سپاه پاسدران به پایگاه نظامیان آمریکایی ازخاطره ها نرفته چنانچه آمریکا غلط زیادی کنه مسلمامواجه بااجسادنظامیان خودخواهدبود (اگرچیزی ازاجسادشان باقی باشد)

  • ه
    0

    ما ترامپ راقبل ازبرنده شدن به جهنم خواهیم فرستاد

  • ناشناس
    0

    همه اینا رو خودتون گفتید !! چی فکر کردید ما احمقیم!! خخ گفتگوی اختصاصی شما با تحلیلگر آمریکایی !!!

    نظرات شما -
    • یزدانی
      0

      فکرتون اینطوریه که از خبرنگارا من و تو یا مخبرین پهلوی باید بگن تا شما چند نفر باور کنید. اونوقت دیگه ما میلیونها نفر باور نمیکنیم.خخخ

  • سمير
    0

    جالب جنگ رخ ميدهد با ايران نيست! با كيه عربستان! يا با كره شمالي ! . و چه نياز به جنگ هست سياست امريكا جنگ نيست چون جنگ نمي توانست پرايد را 70ميليون دلار 1000 توماني را 16000 هزار تومان برساند . پس جنگ رخ داده ولي جنگ تحريم . و مطمئن تحريم ضربه كاري زده و كاملا مشخص هست سياست ما اشتباه بوده و نتوانستيم كشور را مانند ديگران ( مالزي چين و حتي افريقا...) آباد كنيم ما يك راه و فقط اتمي رفتيم كه خودمونو بيمه بكنيم كره شمالي بشيم . نه ژاپن نه كره جنوبي نه حتي امارات و عربستان .... كاملا مشخص در 10 سال گذشته دنيا بسيار پيشرفت شگفت گرده ولي ما دو سال برجامي خوب بوديم بعد رشد منفي /85ميليون نياز به جنگ نيست ولي گويا اگر ما قوي تر از امريكا بوديم 100درصد حمله مي كرديم مشخص هست ما توان مقابله با امريكا را نداريم اين كاملاً از تحريم دنيا به ما مشخص شد كه دنيا راه ترامپ مي ره نه راه ما را و در جنگ دنيا امريكا حمايت خواهد كرد اين مشخصه ولي اينكه كرونا دست ساز هست كاملاً دست ساز كار برادران چين و انتشا با دوستان چين فقط براي اينكه ترامپ رئيس نشه و جوي بيدن بدونه ويروس كرونا 20 هم داريم

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      سمیر 100 درصد موافقم. اونهایی هم که قدرت نظامی ایران را از مدیترانه تا شاخ آفریقا به رخ دنیا می‌کشند ظاهرا نمی‌دانند تنها با چند تا موشک و 4 تا گروه نیابتی مسلح و یه اقتصاد درب و داغون با آمریکا یا بهتر بگم ناتوی غربی وارد جنگ بشوند. شاید در ابتدا صدماتی هم وارد کنند ولی کشور تبدیل به سرزمین سوخته می‌شود و روز بعد جنگ باید از قبل از قاجار شروع کنیم البته با کمک خود غربی ها

    • مصطفی
      0

      در جواب رضا شما میگی با اقتصاد داغون گروه نیابتی نمیشه جلو امریکا ایستاد و اگه جنگ بشه میریم به زمان قاجار خوب اگه اینقدر ایران بدون امکانات و قدرت فرض کردی پس نباید تفاوتی بین الان ایران با زمان قاجار باشه که این سوال پیش میاد چرا امریکا به ایرانی که قدرتش کمه حمله نمکرده تا الان؟ شما ایران بعد از جنگ زمین سوخته ایی میدونین که باید با کمک غرب اباد بشه پس ایران رو الان تو ذهنتون اباد و در حال پیشرفت میدونین حرف خودتون نقض میکنین داخل حرفاتون. در واقع بیشتریا چرت پرتای منو تو زیاد گوش میدن بعد تو تاکسی و اینجا نظر میدین. یه چیز دیگه سمیر این گرونیا همه مال تحریم امریکا نیست ما خودمون به هم رحم نکردیم و نمیکنیم و نخواهیم کرد مشکل از فساد مسولین و نه همه. وبی توجهی مردم و سکوت ادم های خوب هستش

    • رضا
      0

      در جواب استاد مصطفی که ظاهرا کارشناس تشریف دارند عرض کنم کشوری که در 40 سال گذشته ارزش پول ملی اش 2500 برابر بی ارزش شده و از ارز با اعتبار در دنیا به کاغذ پاره تبدیل شده و بیکاری و تورم و رانت و فساد اقتصادی و مشکلات و معضلات فراوان دارد آیا نشانه توسعه اقتصادی و اقتصاد قدرتمند است؟ ساختن شهر های زیر زمینی موشکی و تجهیز نیرو های مسلح نیابتی در کشور های دیگر هم بار سنگینی روی دوش ملت ما نهاده و به جای توسعه همه جانبه کشور روز به روز مشکلات اقتصادی افزوده شد و در این شرایط آمریکا به چه دلیل باید به ایران حمله کند. همین پروسه ایران هراسی که اتفاقا سیاست مسئولین ارشد کشور دقیقا در راستای اهداف آمریکاست و باعث شده میلیار ها دلار پول را کشور های منطقه خلیج فارس به آمریکا برای امنیتشان بدهند. جناب مصطفی با عرض معذرت تحلیلتان بسیار بچه گانه بود. در آخر اگر ترامپ دوره دوم انتخابات موفق شود آن زمان با توجه به شرایط احتمال جنگ بسیار بالاست و خدا کند اندک عقلای تاثیر گذار در کشور مانع خود کشی جمعی شوند

  • .
    0

    سلام خواستم یه نظر سنجی کنم کیا اگر جنگ بشه به عنوان نیرو در جنگ شرکت میکنند منفی کسانی که شرکت نمیکنند و مثبت کسانی که شرکت میکنند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جناب شایدهرنفرچندتاایدی داشته باشه که باهرکدومشون چندتا منفی یا مثبت بده این نظرسنجی درست نیست

    • رضا
      0

      جنگ تمام عیار با آمریکا مدل جنگ های قبلی نیست. همه خاک ما و همه زیر ساخت‌ها اقتصادی و اماکن نظامی هدف هستند و از طرفی پایگاه‌های آمریکا در منطقه و اسرائیل برای ایران هدف هستند و بر خلاف ملت آمریکا مردم داخل کشور ما در وسط معرکه هستند.

  • علی
    0

    چه بخوایم یا نه بالاخره ایران و آمریکا وارد جنگ میشند حالا محدود یا تمام عیار چون که احتمال رای اوردن دوباره ترامپ بالا هست و وقتی هم که رای بیاره قطعا تحریم های بیشتری میاره و ایران تبدیل میکنه به یک زندان و تمام مقامات نظام میدونند این کار باعث تظاهرات وشورش مردم میشه بخاطره گرانی و..وبرای حفظ آبروی خودشون تو دنیا و منطقه قطعا سکوت نمیکنند ودست به اقداماتی مثل بستن تنگه هرمز و..میزنند

  • محمود
    0

    امریکا اگه حتی یک درصد احتمال شکست خوردن خودشو داشته باشه حمله نمیکنه.الان هم از توان بالای ایران خبر داره.پیام سردار حاجی زاده هم به گوششون رسیده که که گفت اگه امریکا پاسخ حمله به عین الاسد را میداد به 400 هدف همزمان حمله میکردیم.امریکا الان توی متطقه ما مثل ببر کاغذی هست از دوردابهت داره.از نزدیک کاغذیه

  • مسعود
    0

    برو بابا .

  • علی
    0

    امریکا هرگز با ایران وارد جنگ نمیشه اون دقیقا "میدونه وارد جنگ با ایران شدن یعنی شکست اقتصادش و تبدیل شدن به شوروی دوم و از هم پاشیدگی امریکای یک پارچه ،امروز توان نظامی ایران از شرق مدیترانه تا شاخ آفریقا و امریکای جنوبی کشیده شده و آمریکا هرگز ریسک جنک با ایران را نمیپذیرد آنچه مهم است این است که دولت آمریکا تحریمهای خارج از عرف بین اللمللی و ظالمانه خود را بر ملت ایران زیاد خواهد کرد و متاسفانه در داخل هم تفرقه و فکرهر کسی برای خود باری بدست اوردن باعث شده که کسی بفکر مردم نباشد و این فشار کمر قشر ضعیف و متوسط جامعه رو خواهد شکست و فاصله طبقاتی رو بیشتر خواهد کرد پس با این توصیف اگر دولتمردان بفکر نباشند ما از درون متلاشی خواهیم شد وگرنه آمریکا در جنک رو در رو به هیچ عنوان برنده نخواهد شد تاریخ نشون داده مردم ایران در مقابل تعرضات خارجی هر زمان که فرماندهی خوبی داشتن بسیار مقاوم و سر سختند

  • کاربر ناشناس
    0

    ترامپ مو حنایی اصلا نمیتونه و نمی‌خواد با ایران بجنگه چون نیروهاش همه زوارشون در رفته و کرونا به حسابشون رسیده و خفشون کرده ترامپ مو طلایی هم هر روز حزیون میگه چه در خواب چه در بیداری .

    نظرات شما -
    • Hami
      0

      خوشگل پسر بالاخره موهاش حنایی بود یا طلایی. نکشیمون با این ادبیاتت

  • لبیک یا مهدی
    0

    هر قدرتی هر زمانی در دنیا ظهور پیدا کرده بعد از مدتی نابود شده، از هخامنشیان و یونان و اعراب و آلمان نازی و شوروی و بریتانیا بگیر تا همین آمریکا، مطمئنا آمریکا هم یک پایان خواهد داشت هر چند هم بعضی ها بدشون بیاد و بهشون فشار بیاد،. نمیگم الان ولی تا چند سال دیگه آمریکا هم نابود میشه حالا هر چقدر هم پیشرفته،. مثل کشتی تایتانیک غرق خواهد شد این پایان هر قدرتی است

    نظرات شما -
    • Hami
      0

      یه سوال خود تو دقیقا کی منقرض میشی؟

  • Irani
    0

    جنگ ایران و آمریکا هم شده مثل تام و جری . آمریکا 40 سال فرصت داشته که به ایران حمله کنه چرا باید الان که ایران از نظر نظامی و نفوذ منطقه ایی تو بالاترین حد خودشه این کار رو بکنه . مسائل سیاسی مثل یه کوه یخی که روی آب شناوره ، تو بهترین حالت ناظر بیرونی 5% بیشتر ازش نمی‌بینه و 95% ازش مخفیه ...

  • ناشناس
    0

    وقت خود را صرف اراجیف شما نمیکنم ولی بدانید در جنگ با آمریکا ایران حداقل ۱۰۰ سال عقب خواهد افتاد. و آمریکا هزینه جنگش را از کشور های همسایه خواهد گرفت.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      برو مینیم بابا آمریکا هیچ وقت نمیتونه به ایران حمله بکنه اگه میتونس صد باره این کار را کرده بود بعضی‌ها آمریکا را لولو خوره خودشون کردند و ازش می‌ترسند

    • محسن
      0

      باشه باشه حتما، عاخه عرب ها هم دیگه باهاش نیستن، کافیه به اخلاق اعراب مخصوصا امارات و عربستان نسبت به ما و آمریکا تو این چند ماه نگاه کنی، عربستان خفه شده و درباره ایران چیزی نمیگه و با آمریکا جنگ نفتی میکنه، امارات هم تو یمن با عربستان وارد جنگ شده و تند تند به ایران کمک میکنه ، یک مهره قوی برای آمریکا تو منطقه هست و اون هم اسرائیله که ایران خورده دارش

    • علی نجفی کانی
      0

      ما جنگ طلب نیستیم و نبودیم ولی در موضع دفاع دماغ امریکا را به خاک خواهیم مالید

  • باکتری
    0

    سلام باکتریش بالا بره حمله میکنه...

  • .......
    0

    سلام بیجنبه هم هستند ..تا میگوی حمله در میرند این پدر نامردا....

  • گگ
    0

    سلام کرونا .بشین ببین پاشو..

  • پشه
    0

    سلام فکر کنم پشه اموزش دیده است ..

  • .......
    0

    سلام فکر کنم پشه زامبیاست... تو کویت چکار میکنه...

  • ننن
    0

    سلام یعنی پشه میگویم برو امریکا بجو ...تا بدانه انفلانزا.. باز برگرد لونش.. پشه .. اموزش هکر است.... پشه است نه ربات

  • 000
    0

    سلام پشه برو اهریمن بکوب ..برو تاجکستان..... ...برو ببین کرونا چی است... ادم عقل دادن برو..

  • سوسول
    0

    سلام به تاجکستان حمله کرد ..پشه ..نمیدانم باردار بودی.. ...نه سوسول بودم

  • .....
    0

    سلام خو ماده از شرق اسیا برو پشه .. نر هم که خودش رفت.... برید تاجکستان.. به ویروس انفلازا معروف است..کووید قاجاری است

  • نیش
    0

    سلام ..چه زود رفتی نیش اول زدی..

  • ....
    0

    سلام تو امریکا توان یک موش شکار کنی ندلری...موش دانشمند میگم.... ..سوسول

  • .......
    0

    سلام چین هم الوده شد

  • سعید
    0

    چیه؟اون پایین چه خبره؟اینا کی اندکه حال وروزامریکا واروپای کرونایی رونمیبینن ومثل همیشه امریکا روابرقدرت ویکه بزن میدونن؟حداقل اینه که میبینیدچجوری ی ویروس زمینگیرشون کرده،چرااین غول تکنولوژی وابرقدرت نظامی و اقتصادی مثل خرتولجن مونده؟آقایونی که بازی روقبل از مسابقه باختین چشمهاتون روبازکنیدببینیدناتوباتمام قدرت به عراق وافغانستان حمله کردزمانیکه اون دو کشورغرق در فقروعذاب بودن نتونستن عراق وافغانستان رو شهرسوخته کنن بعدایران امروزکه ازلحاظ پدافندی دربالاترین سطح قرارداره وارتشی سرحال واماده سپاهی مسمم وتادندان به انواع موشک وپهبادمسلحه باحمله وجنگ باامریکاتبدیل به شهرسوخته میشه؟امریکامیدونه گوشت لذیذش اسراییل کاملازیردندون ایرانه اگردست ازپاخطاکنه ازچندجناح عزیزدردونه اش روسلاخی میکنیم،پس بجای خودباختگی انرژی وتوانمون رودرجهت خودکفایی وتولیدوپیشرفت کشورصرف کنیم که هرچه ازلحاظ اقتصادی وتولید قوی تربشیم بیشتردرامنیت خواهیم بود.مطمئنن هیچکدوم شما زمان جنگ نبودیدکه ماتک وتنهاباوجودتحریم وکوهی ازمشکلات داخلی تاحدی که مهمات پای توپهامون جیره بندی بود جلوی ی عراق تادندون مسلح که 50کشورپشتیبانش بودن جنگیدیم نتنهاشهرسوخته نشدیم بلکه ی سانت ازخاک عزیزمون رونذاشتیم غصب کنن. امریکاباجنگ علیه ایران بایدقیدتمام منافعش رودردنیابزنه.

  • ماشا
    0

    درود. دو دو تا فقط چهار تا میشه. بدور از تعصب ، چرا فکر میکنید امریکا نمیتونه به ایران حمله کنه ، تاریخ میگه هر رییس جمهوری که سر کار اومده برا دور دومش یه جنگ راه انداخته. حالا چرا تا حالا به ما حمله نکرده ، خیلی ساده . اگه این کارو میکرد پس اون همه سلاح که به عربستان و امارات و بحرین و کویت و ... تو این چهل سال فروخته رو به چه کشوری میتونست بفروشه اصلا عربای اطراف ما اگه از کسی نترسن پس چرا اینقدر سلاح بخرن . وقتی هم که اشباع شدن که همین حالا شدن ، اونوقت دیگه وقتشه که فکر مردمش رو معطوف یه جنگ خارجی کنه و تو سایه یه جنگ رای جمع کنه ، سپاه هم که نه کم میاره و نه عقب میشینه ، یعنی بچه ها سنگر بگیرید...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها