پیش‌نویس باقری هیچ فرقی با پیش‌نویس عراقچی ندارد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آنهایی که در مجلس برجام را آتش زدند بدانند که عاملان وضع موجود خودشان هستند چون با توافق مشکلات اقتصادی حل می شود.

پیش‌نویس باقری هیچ فرقی با پیش‌نویس عراقچی ندارد

وزارت خارجه ایران مذاکرات را روی ریل اصلی خود توصیف می کند و می گوید هیچ موضوع لاینحلی وجود ندارد، موضع غربی ها نیز همین را نشان می دهد، هرچند آنها خواستار تسریع روند گفتگوها برای حصول به نتیجه نهایی هستند. اما سئوال این است که برجام رئیسی با برجام روحانی چقدر تفاوت دارد؟

غلامعلی جعفرزاد ایمن آبادی درباره روند گفتگوی های وین گفت: ترامپ با خروج از برجام مشکل بزرگی را برای آمریکا و ایران ایجاد کرد. ما از اول معتقد بودیم که برجام باید احیا شود، چرا در طول 2 سال گذشته این همه کارشنکنی انجام شد تا این اتفاق نیفتد. در مجلس فحش پدر به آقای ظریف دادند، او جرأت نداشت که پایش را به مجلس بگذارد.

وی افزود: سند پیش نویس آقای عراقچی موجود است، بالاخره سند توافقی هم بیرون می آید، آن زمان مشخص می شود آنها هیچ تفاوتی با هم ندارند. تا همین امروز مذاکرات مطابق همان پیش نویس آقای عراقچی جلورفته است و همه نظارتها و محدودیت های قبلی باقی خواهد ماند و هیچ اتفاق عجیب و غریبی هم نیفتاده است. اگر قرار بر این بود چرا زودتر از این گفتگوها انجام نشد.

این فعال سیاسی یادآور شد: وضع اقتصادی کشور فاجعه است مردم دارند تلف می شوند. روی کره جنوبی متمرکز نباشیم، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، روسیه و چین هیچ کدام پول ما را نمی دهند. امیدواریم با توافق وین، پول های ایران آزاد شود و وضعیت بازار ارز، رسیدگی به پروژه های عمرانی، اشتغال و معیشت مردم سامان بگیرد.

جعفرزاده گفت: واقعا نمی دانم دلواپسان چه طور از علی باقری استقبال می کنند. قبلا می توانستم آنها را پیش بینی کنم اما امروز نمی توانم چون تغییر موضع آنها خیلی عجیب غریب است. فقط معتقدم به این آدم ها دیگر نمی توان گفت اصولگرا. آنها قبلا یک چیزی گفتند و حالا به طور معناداری عقب نشینی کردند. البته دولت آقای رئیسی دائم دارد اسم برجام را عوض می کند تا این مسئله را توجیه کند.

وی افزود: در مجموع شخصا یک دوره ای موافق یکدست شدن حاکمیت بودم با این نگاه که مشکل مردم حل شود. الان هم خوشحالیم که مذاکرات رو به جلو است و امیدواریم آقای باقری موضوع توافق را به سرانجام برساند. فقط آنهایی که در مجلس برجام را آتش زدند بدانند که عاملان وضع موجود خودشان هستند چون با توافق مشکلات اقتصادی حل می شود و رونق اقتصادی اتفاق می افتد. این نشان می دهد که اگر برجام زودتر احیا می شد، مشکلات مردم زودتر حل می شد و این انباشت مشکلات به خاطر آن کارشکنی هاست.

منبع: نامه نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ناشناس
    5

    باقری مانند روحانی، ظریف و عراقچی ثابت کرد که نمی تواند در برابر مقابله آمریکا و کشورهای اروپایی وغیره از حق و حقوق مردم ایران و کشور ایران دفاع و حمایت کند.

  • 17

    ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۸
    اعتراف جنایتکار شماره یک بنت: مأموریت اصلی ما ضربه زدن به ایران است
    نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در هفته‌های اخیر تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات «وین» را تشدید کرده است، در اظهارت جدید خود گفته که مأموریت اصلی رژیم صهیونیستی ضربه زدن به ایران است.

  • 21

    ایران به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی است
    شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶:۴۳:۱۷
    مأموریت اصلی ایران هم فقط نابودی اسرائیل است
    که مأموریت اصلی ایران ضربه زدن به رژیم صهیونیستی است.
    رژیم صهیونیستی جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی می زند آمریکا و غرب و به همراه سازمان ملل متحد حمایت می کنند.

  • 5


    دیدار باقری و مورا در ادامه مذاکرات وین دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم ثابت شده است که نداشته است.

  • ناشناس
    4

    ایران دو را بیشتر ندارد یا باید برجام مذاکرات وین را لغو کند و یا باید تسلیم آمریکا و اروپا شود.
    شعار دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1357 تاکنون مبارزه و مقابله با آمریکا یک دروغ بزرگی و یک نمایشی سیاسی بوده است.

  • 23

    مشکل ملت ایران با روسیه نیست و تاکنون هم نبوده است.
    مشکل ملت ایران با آمریکا و متحدانش بوده است و هم از مرداد ماه سال 1332 شروع و آغاز شده است ولی متاسفانه شما هنوز هم درک نمی کنید.

  • 26

    طالبان آب را از افغانستان به طرف ایران رها کرده و مردم شرق کشورمان خوشحال شدند. چرا در دولت گذشته نتوانستند این کار را بکنند؟

    نظرات شما -
    • منتقد
      1

      طالبان تکذیب کرد.... شایعه بود
      بر اثر روان شدن سیلاب و فشار به تاج سد و احتمال خرابی باز کردن و موقتی بود که اینها ذوق زده شدن!!

    • دارا
      1

      بپا سیل نبردت هنوز بعد دو روز آب نرسیده

    • خخخ
      0

      خواب دیدی خیر باشه،!!هم طالب تکذیب کرد و هم آبی وارد ایران نشد ،،،کاکو،!!!سران سفارت دیدند آب سد باز شده ذوق زده شدند و فکر کردند آب به سمت ایران میاید،و گفتند برگزار ما بهره برداری کنیم. و دولت قبلی را ناکار آمد نشان دهید ،
      و مکر و و مکر الله،، والله و خیر ماکرین

  • ناشناس
    0


    مردم و کشور گرفتار سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هستند.

  • آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم
    25

    آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم

  • 0


    مردم ایران تاکنون گرفتار سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.

  • ناشناس
    4


    اگر آمریکا تمام تحریم ها هم لغو کند باز هم مشکل ایران با آمریکا و متحدانش حل نخواهد شد و حل نمی شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اما روسیه کاملا تفاوت دارد! و عکس این قضیه هست

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    شیوه این نظام و افول گرایان و تندروها و کاسبان تحریم است که اینگونه مردم را بازی دهند....
    این دور و تسلسل باطل مذاکرات وین سالها ادامه دارد و زندگی مردم هر روز با این تفکرات ( دوستی و نزدیکی بیس از حد با روسیه کثیف و دوری و دشمنی با آمریکا و غرب) هر روز بدتر و سخت تر می شود... در این نظام ففط سران و مسئولین بی کفایت و بی لیاقت امیدوارند وگرنه مردم عادی هیچ امیدی به فردایشان هم ندارند!!!!!

  • ناشناس
    15

    خدا لعنت کند غربگرایان را که با برجام نافرجام کشور و ملت را ۸ سال گذشته بسمت نابودی سوق دادند..درود بر دولت و مجلس انقلابی که کشور را بسمت عزت هدایت بطوریکه اصلاح طلبان دارند از پیروزی دولت رئیسی در عرصه های داخلی و خارجی از حسادت در حال انفجار ند ناگفته نماند باید محاکمه شوند..

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      برای یه بار هم که شده مرد باشید سر حرفتون وایسید از برجام خارج شید ببینید همون شرق کمونیست براتون پهن هم دیگه نمیده چه برسه کالا!!! ولی مرد نمیبینم درشماکه ریاکاری نون روز و شبتونه

  • ایثارگر
    9

    عده ای سوپرسرمایه داردزدکه بایدبه خیانتشا ن رسیدگی شود؟خودشون نمی تونن اداره کنن ادعای کارشناس همه چیزان؟!علی لعنت الله قاتلیک یاسیدالشهدأ با اخص شمر ملعون

  • کبلاقا مجید بورا
    1

    باقری که لیسانس معارف با گرایش دکتری هسته ای دارد بر اساس آموزه های فراگرفته سعی میکنه اسراف نکنه جون واقعا کاغذ گرون شده و ترجیح داده با همون نوشته عراقچی پیش ببره.

  • احمد
    1

    کاسبان تحریم نمی گذارن اب خوش از گلو ملت پائین بره.حتما کاری میکنند تا تحریمها رفع نشه تا همانند زالو خون مردم رو بخورند!

  • ناشناس
    0

    امیدوارم امارات با این گوشمالی که یمن به او داد حساب دستش آمده باشد و پای خود را از جنایت بیشتر علیه ملت مظلوم یمن کنار بکشد و الا این طور که پیداست باید منتظر ضربات دردناک‌تر مردم یمن باشد.

  • ناشناس
    1

    چین بیشترین همراهی را با ایران در مذاکرات وین داشته است و همواره در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب مقاومت کرده است. بنابراین ضرورت دارد کشورمان با توجه به تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا روابط تجاری خود را با چین که دومین اقتصاد بزرگ دنیاست بهبود ببخشد. اجرای قرارداد 25 ساله یک فرصت ویژه اقتصادی برای ایران است که منجر به بهبود اقتصادی و بهبود رتبه اقتصادی کشور از 9 به پایین‌تر خواهد شد. به همین علت است که غربگرایان این طور مضطرب و پریشان، خود را به در و دیوار می‌زنند.

  • ناشناس
    0

    آن هایی که جلو مذاکره چندین سال گرفتند این همه‌رنج وگرفتاری برای مردم وکشور بوجود آوردند چه پاسخی به ملت بزرگ ایران دارند مگر این افراد برجام را به آتش نکشیدند و....چقدربه سربازان دیپلماسی تهمت وتوهین کردند چقدر درخانه ملت به ظریف دشنام دادند در پیش چشم مروم دنیا وخود را رسوا کردند شماروی سیاه هان تاریخ هستیدننگ ابدی بر شما درود بر شهدا درود برطرفداران واقعی جمهوری اسلامی تاریخ در مورد شما بد خواهد نوشت

  • حسین
    1

    درک شرایط جهانی و نفوذ آمریکا واقعیتی غیرقابل انکار هست و با شعار نمیتوان ب نتایج مطلوب رسید و سعی بر آن شد تا برجام‌ را با بسته بندی جدید بنام عده ای خاص ثبت کنند و حتی بعید است که طبق خواسته اولیه ،تحریمهای هسته ای ب یکباره لغو شود و فقط چیزی ک سوخت شد زمان از دست رفته بود.

  • ناشناس
    1

    این آدمها برای اینکه حرف خودشان را به کرسی بنشانند زیاد دروغ می گویند این هم یکی از ان دروغهاست

  • یاغچی ابادی
    1

    قطعا تعداد قلیلی که تحریم سفره نعمت وخان گسترده ای را برای آنها تدارک دیده بیکار نمی نشینند،وبه هیچ قیمتی نمی گذارند تحریمها رفع شود،همین عدم کم هستند که دارای قدرت و توان همه نوع کاری در این مملکت دارند،

  • یوناس
    0

    حرف مفت نزن آقا بانبان وضع موجود شماهایی هستید که دولت روحانی هرکاری که دلش میخاست میکرد و شما صدا ی اعتراض بلند نمیشد و فقط دنبال جشن تولد اینستاگرامی خوت بودی کاری به مشکلات مردم نداشتی دنبال کارها ی حزب بازی و گروهی بودی حالا شدی مدعی العموم که وضع موجود باعث و بانیش کیه کجا بودی وقتی پراید روز به روز گران میشد - کجا بودی که روز به روز سکه -- دلار - طلا- لوازم منزل اجاره مسکن ووووووووو گران میشد تو وزیر روحانی رو استیضاح نمیکردی بلکه دنبال جشن تولد میگشتی

  • رضا
    0

    سلام شما که دلواپس نیستید حداقل مانند 8 سال گذشته صبور باشید با آن مذاکرات طلایی فاتحه مملکت را خواندید حالا یک کمی صبور باشید بهتر است

  • علی
    0

    این دولت بیشتر گدایی میکنه فقط ادای بی نیاز ها رو در میاره دولتهای قبل اگر مذاکره کردند در شرایطی بود که امریکا یکطرفه نقض نکرده بود چیزی رو ولی حالا که امریکا یکطرفه خارج شده و کل قوانین رو نقض کرده بازم منتظر و دنبال توافق هستند دولت رئیسی و گروه اعزام میکنن واین دولت همان هایی هستند که میگفتند هیچ نیازی ب مذاکره و توافق با غرب نداریم و اولین اقداممون بعد از گرفتن دولت تعطیل کردن مذاکرات است .البته الانم دارن وقت میخرن و برای سرورشون تزار پوتین موس موس میکنن که شاید اقا یه نگاهی قراردادی بیست ساله ای با اینا ببنده و مثلا از توافق با غرب بی نیازشون کنه در صورتیکه این روسا اگر یک قدم بردارند هزار قدم بزور میگیرند همانطور که تا حالا گرفتند طناب پوسیده پوتین دور گردن ملت داره میوفته خدا کنه با چین و روسیه قرارداد نبندیم و قبول نکنن

  • ناشناس
    0

    جعفرزاده یاخوابی یاخودت رازدی به نفهمی دولت روحانی باذلت ولبخندوقدم زدن مملکت رابه گندکشاندباتوهین به ملت ولایت وسرداروحمله به ملت همه ازدولت متنفرشدندولی دولت اقای رییسی باعزت وباسربلندی وموشک دشمن رابه لرزه دراورده آمریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند بدبختی وگرسنه گی مردم ازگند دولت روحانی است نفهم ها بفهمند

  • وحیدی
    0

    پس از تصویب برجام :حاکمان ایران همه دنیا می توانند برای تجارت به ایران بیایند به جز امریکا ، امریکا متقابلا موضع گرفت هر کشوری با ایران تجارت کند حق تجارت با امریکا را ندارد . حالا انسان های پاک سرشت وشیر حلال خورده ومنصف قضاوت کنند که چه کشوری ابتدا لگد به برجام زد وامریکا را مجبور به خروج از برجام نمود ؟؟؟

  • ناشناس
    0


    برای دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه قابل اعتماد هستند.

    برای دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه قابل اعتماد هستند.

    برای دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس حامیان اصلی رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه قابل اعتماد هستند.

    برای دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه قابل اعتماد هستند.

  • ناشناس
    0


    متاسفانه برخی افراد بی ادب در داخل کشور باز هم از جنایت های آمریکا و غرب دفاع، حمایت و استقبال می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها