پزشکیان

دولت سیزدهم برنامه مشخصی در حوزه اقتصاد ندارد/ برنامه ۷ هزار صفحه‌ای رئیسی کجاست؟

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: این مجموعه دولت است که نهایتاً باید راه برون‌رفت از چالش‌ها را به صورت برنامه ارائه می‌کرد تا اجزای مختلف برنامه‌ها را اجرا کنند؛ اما این برنامه اکنون وجود ندارد در نتیجه سلایق و تخصص‌های مختلف نگاه خاص خودشان را خواهند داشت.

دولت سیزدهم برنامه مشخصی در حوزه اقتصاد ندارد/ برنامه ۷ هزار صفحه‌ای رئیسی کجاست؟

مسعود پزشکیان در رابطه با ناهماهنگی‌هایی که در تیم اقتصادی دولت وجود دارد و گاه در برخی موضوعات فرصت بروز پیدا می‌کند، گفت: مشکلاتی که الان در کشور وجود دارد این ناهماهنگی را ایجاد می‌کند، به این دلیل که نقشه مشخصی برای حل مشکلات وجود ندارد. وقتی ما نقشه نداریم، طبیعتا هر واحدی برای خودش تصمیم می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی وقتی تصمیم‌گیری‌ها به صورت جداگانه انجام می‌شود طبیعی است که شاهد ناهماهنگی باشیم، زمانی هماهنگی به وجود می‌آید که یک چارچوبی برای حرکت وجود داشته باشد، با شرایط کنونی روز به روز مشکلات بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

نماینده مردم تبریز درخصوص تعیین فرمانده واحد برای تیم اقتصادی دولت، عنوان کرد: ببینید اقتصاددان بودن یا فهمیدن اقتصاد با اینکه شما بخواهید اقتصاد را مدیریت کنید دو مساله جداگانه است. مجموعه نیروهایی که در دولت هستند از نظر کارشناسی اقتصادی که به نظر من یک تعدادی‌شان اصلا کارشناس اقتصادی هم نیستند اما اگر هم باشند اول باید در یک چارچوبی تفاهم کنند و بعد براساس مدیریت واحد هماهنگی به وجود بیاید. در حال حاضر آن تفاهمی که باید باهم داشته باشند هم وجود خارجی ندارد؛ در نتیجه چطور می‌شود مدیریت‌ها را هماهنگ کرد آن هم در شرایطی که سلایق مختلف وجود دارد.

وی افزود: مثلا پزشکی حداقل ۱۰-۱۵ فوق تخصص دارد یا برای مثال در زمینه جراحی قلب ۷-۸ رشته فوق تخصص وجود دارد، هیچوقت یک پزشک نمی‌تواند در همه این حوزه‌ها نظر بدهد، اقتصاد هم همینطور است حدود ۱۱۸ زیر مجموعه دارد، ممکن است یک نفر در یک رشته یک نظر را داشته باشد و آن یکی در رشته دیگری نظرش با این یکی موافق نباشد و هرکس دارد برای رشته خودش تصمیم می‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: این مجموعه دولت است که نهایتاً باید راه حل برون‌رفت از چالش‌ها را به صورت برنامه ارائه می‌کرد تا اجزای مختلف برنامه‌ها را اجرا کنند؛ اما این برنامه اکنون وجود ندارد در نتیجه سلایق و تخصص‌های مختلف نگاه خاص خودشان را خواهند داشت.

پزشکان در واکنش به اینکه «در زمانی اعلام شد که از سوی آقای رئیسی یک برنامه ۷ هزار صفحه‌ای به اساتید دانشگاه ارسال شده است تا اعلام نظر کنند، این برنامه اکنون کجاست؟»، گفت: این را باید از خودشان بپرسید، آقای رئیس جمهور یک وقت می‌گفت که من اصلا قصد شرکت در انتخابات ندارم، خب این ۷ هزار صفحه را در مدت کوتاه چطور نوشت. چون این تعداد صفحه را یک هفته‌ای نمی‌شود، نوشت. اگر از قبل نوشتند تکلیف آن حرف چه می‌شود.

وی ابراز داشت: اما مساله مهم در مجموع برای دولت نداشتن برنامه است و تا زمانی که این مساله برطرف نشود با تغییر افراد شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • خسته
    1

    الان یه برگ آچار با پرینت ۲۰۰۰تمنه اگه واقعا۷۰۰۰صفحه باشه میشه ۱۴،۰۰۰،۰۰۰تومان ، با این پول راحت می رفت ترکیه برای بچه دخترش سیسمونی می آوردبهتر نبود.

  • ایرانی آباد و آزاد
    3

    کلا این کمیسیون اقتصادی چه کار مثبتی برای کشور و زندگی مردم کرده است !!!!
    آمار و قیمت واقعی اجناس و خدمات ۸ ماه قبل و حالا را مقایسه کنید!!!!
    رئیسی بی سواد و منصوب نظام نشان داد الفبای اقتصاد را هم‌ نمی فهمد...

    نظرات شما -
    • M
      7

      عزیزم این آثار گند کاری های رئیس جمهور محبوب شما حسن کلید ساز

    • محمد.،،
      1

      این جماعت همه از یکقماشند این وآن ندارد

    • 0

      بیچاره تو همیشه حرفهای بی دلیل منفی می زنی

    • علی
      1

      Mدیگه این حرفی کاملا نشان میدهد بیسوادی تو وانثال تو کشور را به لین تپه تبدیل کرده

  • ناشناس
    2

    برنامه دولت ، نهار خوردی

  • ناشناس
    2


    نماینده مردم تبریز متاسفانه از ناتوانی دولت حسن روحانی بارها دفاع و حمایت کرده است چرا؟

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      چون از قماش خودشه

  • علی
    1

    خب از اول معلوم بود دروع میگوید دیکته ننوشته نمره اش بیست هست در قوه قضاییه چه گلی زده رود که تو ریاست جمهوری بزند همه مملکت را فیاد تاراج و بی مسئولیتی گرعته ادمهای راتجربه را کنار گذاشتید لده ای بچه ممع کردید جوانگرایی ادمهای بز تجربه توان اداره ندارند با بی سوادی اسیب زدند به اقتصاد و پدر کشور را دراوردبد

  • ناشناس
    1

    جناب M این نگید چی دارید بگید؟؟

    نظرات شما -
    • M
      0

      عین واقعیت رو گفتم .پذیرش یا عدم پذیرش شما چیزی رو عوض نمیکنه.وگرنه هر بی سوادی میدونه که آثار خطای اقتصادی یک دولت چون تبعات کلان داره در مدت کوتاه یکسال و دوسال اصلاح شدنی نیست.

  • اکثر مسئولین
    0

    ما تشنگان قدرتیم نه شیفتگان خدمت
    رسیدن به پاستور و بهارستان به قیمت شیشه کردن خون مردم
    همه دولتها وضع فعلی مملکت رو میدونستن و کاندید شدن

  • ناشناس
    0

    یک انشاء کلاس ششم بود

  • ناشناس
    0

    من قبلا پزشکیان را آدم منصف می دانستم ولی الان می بینم ایشان انصاف ندارد !!!دولت مورد حمایتش تورم را در هشت سال به 60درصد رساند و اون وضعیت سخت اقتصادی در همه رمینه ها را ایجاد کرد و اینها دفاع می کردند ایشان انتظار دارد در این مدت کوتاه دولت تورم و گرانی را سریع پائین بیاورد و بی انصافی است در دولت گدشته انتقاد یادشون رفته بود و الان زبان باز کرده اند این بی انصافی است !!در دولت گذشته ناهماهنگی در مسائل اقتصادی موج می زد و شما کجا بودی؟؟؟!

  • ناشناس
    0

    اصولاً اینطور آمارها و صحبت ها مربوط به کشورهای جهان سوم است. هفت هزار صفحه،چه خبره؟ ورق آ۴ الان بسته‌ای ۱۰۰ هزار تومان است و هفت هزار صفحه میشود هفت میلیون و اگر یکبار پاکنویس شود میشود دو برابر. یقینا همچین برنامه‌ای اصلا وجود ندارد. برنامه اگر بخواهد اجرایی شود به تعداد صفحات نیست، بلکه به پختگی و مطالعه درست وضعیت موجود است که اینها هیچکدام اهلش نبوده و نیستند. اگر کارشناسان خبره هم بنشینند و بنویسند باز توسط اینها وتو میشود و چکش کاری. پسنعطل برنامه نبوده و نیستیم.

  • گران
    0

    هدف برنامه انگلیس است ...اگر کسی خواب باشد میشود بیدار کرد .امان از زمانی که خودش را به خواب بزند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد