علی مطهری:

نگفته‌ام که دنبال بمب هسته‌ای بودیم

نماینده سابق تهران در مجلس به انتشار کلیپی از سخنانش که در آن مدعی فعالیت ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای شده، واکنش نشان داد.

نگفته‌ام که دنبال بمب هسته‌ای بودیم

چند روزی است که انتشار کلیپی از مصاحبه علی مطهری با ایسکانیوز، حاشیه‌هایی را به همراه داشته است. مطهری در این کلیپ ادعا کرده است که «از همان ابتدا که وارد فعالیت هسته‌ای شدیم هدفمان ساخت بمب و تقویت قوای بازدارنده بود، اما نتوانستیم محرمانه بودن این مساله را حفظ کنیم.»

حالا مطهری در واکنش به انتشار این بخش از سخنان در فضای مجازی، توضیحاتی را در سایت شخصی خود قرار داده است. 

وی تاکید کرده است: از مصاحبه من با ایسکانیوز جمله‌ای به این مضمون نقل شده است که «ما از ابتدا دنبال ساخت بمب اتم بودیم ولی گزارش منافقین مانع شد». این جمله با توجه به قبل و بعد آن و سؤال مصاحبه‌کننده درست منعکس نشده است.

مطهری خاطرنشان کرده است: آنجا گفته شد که از ابتدا عده‌ای بودند که معتقد بودند ساخت این سلاح برای ترساندن دشمن مانعی ندارد، چنانکه قرآن می‌گوید «ترهبون به عدوّ الله» ولی استفاده از آن اشکال دارد. این مطلب باعث شد که منافقین فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی را به عنوان ساخت بمب گزارش کنند. ولی سیاست و هدف نظام هیچ‌گاه ساخت بمب هسته‌ای نبوده است چنانکه مقام رهبری تولید آن را حرام اعلام کردند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • فرهاد
    1

    خوردین و بردین چیزی هم مانده بیا ببرین

  • ناشناس
    1

    هسته ای برای ایران شده آش نخورده و دهن سوخته. هی اورانیوم غنی کنید و بذارید کنار تماشاش کنید

  • ناشناس
    1

    در پاسخ به سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان
    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
    دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

  • 6

    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1332 تاکنون بزرگترین تهدید برای ملت ایران بوده است.
    رئیس بی ادب مجمع عمومی سازمان ملل متحد خیانتکار از رفتار آمریکا و متحدانش چشم پوشی می کند و ضد علیه ایران قطعنامه صادر می کند.
    تاکنون هزاران شکایت ها و اعتراض های در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش توسط کشورها مختلف درمنطقه خاورمیانه و جهان به سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل متحد، شورای حقوق بی بشر سازمان ملل متحد و دادستان کل دیوان کیفری بین المللی ارسال شده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری بررسی، پیگیری و رسیدگی نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟

  • 5

    آمریکا: برنامه‌های هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح بین‌المللی است/ و این در حالی است که آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون و درسایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

  • ناشناس
    2


    چه کسانی خودرو، کالا، انجاس، گوشت، مرغ، میوه وغیره را گران می‌کنند؟ دولت و مسئولان و در سایه سکوت نمایندگان مجلس!

  • ناشناس
    3

    دولت حسن روحانی مدت 8 سال به همراه مسئولین، مدیران و مسئولان ودر سایه سکوت نمایندگان مجلس در خانه ملت متاسفانه کشور را گرفتار کرد و در رسانه های اعلام کرد که تقصیر آمریکا و ترامپ بوده است شرم آور است.

  • ناشناس
    2

    جل الخالق! استفاده ابزاری از تفسیر آیه قرآن! خب اکثر کشورهای دارنده سلاح اتمی، سلاح هسته ای را بیشتر به خاطر ایجاد بازدارندگی آن تولید کرده اند و نه به خاطر استفاده از آن! اگر ما هم سلاح اتمی تولید کنیم و استفاده نکنیم مثل اکثر کشورهای دارنده سلاح اتمی خواهیم شد!

  • ناشناس
    2

    اگر حکومت در گذشته (قبل از اینکه پروژه فعالیت هسته ای نظامی ایران توسط اعضاء نفوذی سازمان مجاهدین خلق لو برود و افشاء شود) به دنبال مطالعات در خصوص تولید سلاح اتمی نبوده پس چرا پدر بمب اتمی و دانشمندان هسته ای ایران توسط موساد ترور شدند؟! فعالیت هسته ای غیرنظامی برای اسرائیل و کشورهای منطقه که خطری ندارد؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مگه هر کسی که ترور میشه یعنی دنبال سلاح بوده؟ دانشمند مالزی رو هم اسرائیل ترور کرد یعنی میخواست بمب هسته ای بسازه؟ رشته اش هم برق بوده!

  • ناشناس
    4

    ما همه چیز اتمی که ساخت بروزترینهای دنیاست لازم داریم اگر بمب اتم بده برا همه باید باشه

  • ناشناس
    5

    دولت حسن روحانی مدت 8 سال به همراه مسئولین، مدیران و مسئولان ودر سایه سکوت نمایندگان مجلس در خانه ملت متاسفانه کشور را گرفتار کرد و در رسانه های اعلام کرد که تقصیر آمریکا و ترامپ بوده است شرم آور است.

  • ناشناس
    1

    اگه شماها اینقدر حرف گوش کن هستید خب رهبر خیلی چیزهارا حرام اعلام کرده. مثلا دزدی بیت المال را ایا حلال اعلام کرده که کسی گوش نمیده .کشت وکشتاررا حلال اعلام کرده ؟چپاول را حلال اعلام کرده ؟پارتی بازیوخاصه خواریو کشور خواری ووووووحلال اعلام شده ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها