بهشتی پور در گفتگو با خبر فوری:

بعید است واگنر موفق شود مگر اینکه از داخل ارتش روسیه یارگیری کند/ ارتباط ناتو با پریگوژین، توهم توطئه است

یک تحلیلگر مسائل روسیه گفت: واگنر یک گروه شورشی در خدمت منافع روسیه بود، سال‌ها توسط دولت روسیه پشتیبانی می‌شد و در جاهای مختلف، از کریمه تا شمال آفریقا و سوریه هم می‌جنگید.

بعید است واگنر موفق شود مگر اینکه از داخل ارتش روسیه یارگیری کند/ ارتباط ناتو با پریگوژین، توهم توطئه است

حسن بهشتی‌پور در گفتگو با خبر فوری درباره احتمال موفقیت گروه واگنر در روسیه، بیان کرد: ماهیت این گروه، خلافکاران با جرم‌های مختلف بود و اکثرا سابقه جنایت داشتند. با چنین تفکری آنها نظم‌پذیر نیستند، گرچه در میدان رزم شاید خیلی موفق باشند مثل تجربه‌ای که در لیبی داشتند.

بهشتی پور گفت: بعید است واگنر موفق شود در روسیه تغییری ایجاد کند، مگر اینکه از دل ارتش به آنها گروه‌هایی بپیوندند که البته در شرایط فعلی بعید است.

این تحلیلگر مسائل بین الملل ادامه داد: چون گروه واگنر بدنام است، در بین مردم هم هواداران خاصی ندارد. البته شاید راستگرایان افراطی از واگنرها بدشان نیاید و به آنها بپیوندند.

وی ادامه داد: مهمترین نیروی پیش قراول روسیه در حمله به اوکراین، همین گروه واگنر بود و این اتفاقات، ضربه از درون برای پوتین محسوب می‌شود. این اتفاقات به سود اوکراین بود.

بهشتی پور گفت: احتمالا پوتین مسائل پیش‌آمده را مدیریت خواهدکرد، ولی این اتفاق تجربه‌ای بود برای کسانی که فکر می‌کنند می‌توان روی نیروهای نظم ناپذیر سرمایه‌گذاری کرد و در جنگ موفق بود.

او بیان کرد: ارتباط گرفتن ناتو با پریگوژین، رییس گروه واگنر از آن دسته تئوری‌های توهم توطئه است. در سیاست هرچیزی ممکن است، اما باید بر اساس شواهد پیش رفت.

بهشتی پور ادامه داد: آنهایی که به دنبال تئوری توطئه هستند، معتقدند که برای مزدور فرقی ندارد چه کسی پول بدهد. این قبیل مسائل به درد رسانه‌ها می‌خورد و بازارگرمی قشنگی است، اما واقع‌بینانه نیست.

وی پیش بینی کرد: یا واگنر در نهایت منحل می‌شود، یا با فرماندهی جدیدی ادامه حیات خواهد داد، چون تیم فعلی آنقدر توانا نیستند که بتوانند افکار عمومی روسیه را با خود همراه کنند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ابرمرد
    0

    توهم توطئه چیه ؟ احتمال زیاد ناتو با واگنر ساخت و پاخت کرده و اینی که واگنر سرطانه جون پوتین بشه احتمالش خیلی زیاده . فیلم دایی جان ناپلئون رو هم ساختن که هرکی به انگلیس شک کرد بگن فت الله شده . کار کاره انگلیس هاس

  • رابی
    2

    روسیه برای بازگشت به جامعه جهانی چاره ای جز حذف پوتین ندارد.
    باز هم درود به شرف مزدورهای واگنر که قیمت خودشان را می دانند و مثل مزدوران داخلی ایران با یک کیک و ساندیس و یک کیسه برنج و یک بطری روغن نباتی خودشان را نمی فروشند.

  • ناشناس
    0

    اگه هم موفق نشه پایه های حکومت دیکتاتوری پوتین بد جوری لرزیده دیگه به هیچکی هم نمیتونه اعتماد کنه حتی حکومت ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها