وزیر خارجه آمریکا:

اگر غزه مجددا ویران شود کشورهای عربی در بازسازی آن شرکت نمی‌کنند

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد اگر غزه مجددا ویران شود کشورهای عربی در بازسازی آن شرکت نمی‌کنند.

 اگر غزه مجددا ویران شود کشورهای عربی در بازسازی آن شرکت نمی‌کنند

آنتونی بلینکن گفت: کشورهای عربی از جمله عربستان آماده اتخاذ اقدامات زیادی درباره روابطشان با اسرائیل هستند درحالی که قبلا آماده چنین اقداماتی نبودند.

وی در مصاحبه با CNBC در اجلاس اقتصادی داووس گفت: آن‌ها آماده دادن ضمانت‌ها و تعهدات امنیتی هستند که قبلا نمی‌توانستند این ضمانت‌ها را بدهند. آن‌ها همان اندازه به تشکیل کشور فلسطین اهمیت می‌دهند چراکه آن‌ها و همچنین ما نیز معتقدیم که تا زمانی که این مسئله حل نشود صلح و ثباتی وجود نخواهد داشت و اسرائیل نیز هیچ وقت طعم امنیت واقعی را نخواهد چشید.

بلینکن گفت: کشورهای عربی می‌گویند باید مساله فلسطین را حل کنید. آن‌ها می‌گویند ما در چیزی مداخله نمی‌کنیم. به عنوان مثال اگر غزه ظرف یک تا پنج سال آینده مجددا ویران شود و مجددا از ما خواسته شود در بازسازی آن شرکت کنیم شرکت نخواهیم کرد.

بلینکن طی نشست‌های اخیر خود در تل‌آویو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بر این نکات تأکید کرد.

بلینکن در دیدار اخیر خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله بر موضع ثابت واشنگتن درباره تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل تأکید کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • J
    4

    بدبخت شدیم
    حتما ایران باید پولش رو بده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خیال کردی پولی که خرج غزه نکنه خرج تو میکنه؟!

  • ناشناس
    3

    نترس برادر ایران پول برای این چیزها نمی دهد،یعنی ندارد که بدهد،از قبل هم اگر بریم تحقیق کنیم متوجه می شویم اعراب پولدار منطقه که منافق هستند کمک مادی میکنند ولی از طرفی روابط با صهیو نیست ها دارند

  • ناشناس
    0

    تا خر است خر سوار هم است. ما مردم باید هزار بار بمیریم زنده شویم

  • حسین
    0

    چند سال قبل قرار بود کشور فلسطین تشکیل بشه و بیشتر کشور ها موافق بودند با سنگ اندازی کشور ما این کار انجام نشده 70 سال جنگ و خون ریزی تا کی ؟ همه اعراب راضی هستند امان از دخالت های بی جا افراطیون که باعث نابودی غزه شده ما با این اقتصاد بی در پیکر چطور می توانیم به داد غزه برسیم و الان اعراب در بازسازی غزه شرکت نمی کنند و فقط ایران باید این کار را انجام دهد چون حماس همفکر ایران بوده ؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    بلینکن آمریکا وبایدن ونتانیاهو وجنایت کاران انگلیس و فرانسه آب دهن تف ملت های دنیارا قبول کردن به صورتشان ولی آتش بس در غزه را قبول نکردن چون جنایت کاران بفکر عدالت نیستن همیشه بفکر جنایت هستن واز کشتار کودکان لذت میبرن لعنت خدا بر کافران اگر یک بشگه نفت به آمریکا بدهن بگن کل کودکان خاور میانه وفلسطین را بکشید آمریکا وانگلیس باهم مسابقه میدهند کودکان را میکشن ولی از یک بشکه نفت دزدی نمی گذرند

  • ناشناس
    0

    باسلام ما چطور مسلمانیم هفت هزار کودک مسلمان در غزه کشته شده توسط کافران وکودک کشانی مثل آمریکا وانگلیس آنها برای اسراییل توپ تانک میفرستن خودشون هم تو هوا پیما میشینن کنارش ما هنوز هم کودکان غزه را که هفتادو پنج سال است شکنجه میشوند از کمک به آنها هراس داریم وهزار رقم بهانه میاریم خدا به ما رحم کند ایرانیان یک روز سیگار نکشن پولش را به غزه کمک کنند بعداز مردن هی نگن حلالم کنید این کمک بعد از مردن به کمکشان می آید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها