چرا مشارکت در انتخابات هشتم تیر مهم‌تر از نتیجه آن است؟/ ۵ دلیل برای ضرورت گرم شدن تنور انتخابات

همزمان با تلاش بی وقفه رسانه های بیگانه برای سرد نشان دادن رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری در ایران، رسانه های داخلی با شدت بالایی در عرصه رقابت فعال هستند.

چرا مشارکت در انتخابات هشتم تیر مهم‌تر از نتیجه آن است؟/ ۵ دلیل برای ضرورت گرم شدن تنور انتخابات

رسانه‌های خارجی سالهاست برهم زدن انسجام داخلی و شکاف موسوم به "دولت/ملت" در ایران را پیگیری می‌کنند، با این وجود تاکنون موفق نشده‌اند جمهوریت نظام را بی اعتبار کنند.

در انتخابات مجلس دوازدهم با وجود تلاش همین رسانه ها برای کاهش مشارکت، بیش از ۴۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند که شکستی برای همین رسانه‌ها بود.

با این حال در انتخابات پیش رو مشارکت بی تردید بالاتر خواهد بود و شاید به همین دلیل معاون وزیر کشور از مشارکت ۷۰ درصدی در ماراتن هشتم تیر خبر داده است.

برای ترسیم دلایل اهمیت بالای مشارکت در انتخابات پیش رو، دست‌کم به ۵ دلیل می‌توان اشاره کرد:

اول: این انتخابات نوعی تجدید بیعت با رئیس جمهور شهید و رای اعتماد دوباره به خدمات اوست. شهید رئیسی در راه خدمت به مردم جان خود را از دست داد و حالا رکوردشکنی مشارکت انتخاباتی در دولتی که به نام اوست، نوعی قدرشناسی از تلاش‌های وی محسوب می‌شود که فارغ از نتیجه، خود حائز اهمیت است.

دوم: این انتخابات، اولین رقابت در عرصه ریاست جمهوری پس از توطئه منتهی به اغتشاشات ۱۴۰۱ است. در جریان این انتخابات، مشارکت بالا، نوعی خط بطلان بر همه تلاش ها برای قهر مردم با صندوق رای است و به همین دلیل مشارکت بالا در این انتخابات در حفظ جمهوریت نظام ضروری است.

سوم: رای بالای رئیس‌جمهور آینده می‌تواند توان دولت برای پیشبرد مسائل کلان کشور را بالا برده و قدرت کابینه در مدیریت اجرایی را افزایش دهد. اگر مشارکت انتخاباتی پایین باشد، ممکن است دولت توان کافی در دنبال کردن مطالبات عمومی را نداشته باشد که به زیان کشور است.

چهارم: چشم تیم‌های مذاکره‌کننده با ایران به انتخابات ۸ تیر است. اگر مشارکت انتخاباتی بالا باشد، تیم مذاکره‌کننده کشورمان با قدرت می‌تواند برای رفع تحریم‌ها و امتیازگرفتن از دولتهای غربی تلاش کند. تجربه‌های قبلی نشان می‌دهد نرمش طرف مقابل در برابر ایران همواره پس از مشارکت بالای انتخاباتی رخ داده است.

پنجم: و دلیل نهایی آنکه، مشارکت بالای انتخاباتی، بلوغ سیاسی جامعه ایرانی را نشان می دهد که با درک شرایط حساس داخلی و خارجی، از کیان کشور در برابر تهدیدات دفاع می‌کند. قهر با صندوق نتیجه‌ای جز تضعیف ایران ندارد، حال آنکه مشارکت بالا، انسجام ملی را تقویت کرده و بی تردید جامعه ایرانی را متحدتر و قدرتمندتر خواهد کرد. همان شعاری که شهید رئیسی در انتخابات پیشین تکرار می‌کرد و وعده صادق "ایران قوی" داد.

منبع: خبر۲۴
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    3

    چرا مشارکت در انتخابات هشتم تیر مهم‌تر از نتیجه آن است؟

    این تیتر به فکاهی بیشتر شبیه است و معنی انتخابات ر را از ریشه زیر سوال می برد. اگر دنبال بیعت با نظامید و همینطور که اعلام می کنید اکثریت مردم دنبال شما هستند با خیال راحت با نظارت بین المللی رفراندوم بگذارید.

  • ناشناس
    2

    برای گوسفندان چه فرقی می کند چوپان کی باشد هر چوپانی بیاید منافع خودش را در نظر می گیرد

  • ناشناس
    3

    " تجدید بیعت!! و رای اعتماد دوباره به خدمات اوست"

    جهت یادرآوری : سه سال پیش ایشان رای حدود سی در صد واجدین رای دادن را به دست اورند.

  • ناشناس
    2

    تحلیلی فوق العاده ضعیف، دور از منطق و واقعیات.

  • ناشناس
    2

    طبق امار خودتون تو دوره خادم وخدمتگزار قیمتا حداقل ۳ برابرشد وای بحال نااهلا
    ب چ امیدی میخاین رای بدین

  • ناشناس
    33

    همه مردم ولایت مدار ایران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد و به آقای قالیباف یا جلیلی رای می دهند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ايا شما از طرف همه مردم وكالت دارين كه از زبان همه حرف ميزنين ؟!
      شما يك نفر هستي و فقط از طرف خودت ميتوني حرف بزني نه همه !

    • ناشناس
      0

      اشتباه منفی دادم

  • خس و خاشاک
    3

    تحلیل های آب دوغ خیاری

  • ناشناس
    0

    در این تحلیل شما فقط به منافع حکومت بها داده اید...پس مردم و منافع آنها کجای ماجرا هستند؟ بدون تلاش برای آشتی با اکثریت مردم و عذرخواهی از آنها به خاطر وقایع از ۱۳۹۶ به بعد به نظر شما امکان تغییر هست؟ اگر قرار است یک اتفاق خوب در ایران بیفتد و از شکاف بین دولت و ملت کاسته شود باید منافع و حقوق هر دو طرف تامین شود

  • پارسا
    0

    انگاری یه دانش آموز کلاس چهارم انشاء نوشت !! اونم برای خوش آمد معلم پرورشی!!!

  • علی
    0

    در مورد حماسه انتخابات مجلس توضیح ندادین!

    میشه یه بار دیگه توضیح بدین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها