احمدی نژاد و شوق بازگشت به پاستور/ راز 5 بار نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری/ تفاوت محمود با روحانی و خاتمی در چیست؟

آنچه در مشی سیاسی احمدی نژاد بارز است عشق روزافزون او به پاستور است. او بیش از هر سیاستمداری دوست دارد حلقه قدرت را در دستش ببیند و مجددا مرد اول قوه مجریه شود. احمدی نژاد در همان سال 92 نیز که آماده ترک پاستور بعد از 8 سال می شد، از تداوم دولت سخن گفت.

احمدی نژاد و شوق بازگشت به پاستور/ راز 5 بار نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری/ تفاوت محمود با روحانی و خاتمی در چیست؟

به گزارش خبر فوری، فعالیت سیاسی چشمگیر محمود احمدی نژاد در این روزها بازتاب فراوانی در رسانه ها داشته است. او قبل از اعلام نظر شورای نگهبان شروع به تبلیغات میدانی کرده است.

بازدید از بازار تهران و امامزاده صالح در تجریش و همچنین، سفر به چند شهر مختلف بخشی از تبلیغات میدانی رئیس جمهور اسبق بوده است. بسیاری معتقدند احمدی نژاد با این سفرها قصد نوعی «مارش قدرت» را دارد و سعی می کند به شورای نگهبان و حاکمیت نشان دهد که تنها او است که می تواند به انتخابات شور دهد و به همین دلیل، رد صلاحیتش اشتباهی استراتژیک خواهد بود.

آنچه در مشی سیاسی احمدی نژاد بارز است عشق روزافزون او به پاستور است. او بیش از هر سیاستمداری دوست دارد حلقه قدرت را در دستش ببیند و مجددا مرد اول قوه مجریه شود.

احمدی نژاد در همان سال 92 نیز که آماده ترک پاستور بعد از 8 سال می شد، از تداوم دولت سخن گفت. زمانی که فهمید قانون به هیچ وجه اجازه حضور مجدد او در انتخابات را نمی دهد سعی کرد مدل «پوتین – مدودف» را با کمک یار غارش، اسفندیار رحیمی مشایی اجرا کند. او دست در دست مشایی به وزارت کشور آمد و مشایی به نمایندگی از او برای انتخابات ریاست جمهوری 1392 ثبت نام کرد.

با رد صلاحیت رحیمی مشایی تمام نقشه های احمدی نژاد نقش بر آب شد. او بعد از ترک پاستور به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمد اما سقف این نهاد برای سر پر سودا و آرزوی او کوتاه بود. احمدی نژاد بعد از سال 92 چند بار نامزد ریاست جمهوری شد اما هر بار رد صلاحیت شد و نتوانست به دور پایانی انتخابات راه یابد.

او بعد از مشاهده رفتار وزارت کشور تغییر رویه داد و خیلی زود به یکی از منتقدان جدی سیاست های کلی نظام تبدیل شد. اختلافات و درگیری های احمدی نژاد و حاکمیت تا سال 1400 به اوج خود رسید اما این کشمکش و اختلافات بعد از سال 1400 ناگهان کاهش یافت. احمدی نژاد از مصاحبه ها و سخنرانی های تند و تیزش کاست و آرام آرام به گوشه ای رفت و منتظر فرصت عرض اندام شد.

بعد از وقوع حادثه بالگرد رئیس جمهور و شهادت ابراهیم رئیسی، محمود احمدی نژاد بار دیگر فرصت را غنیمت شمرد و وارد گود انتخابات شد. او این بار امید زیادی دارد که با توجه به شرایط کشور و اصلاح  رفتار سیاسی اش تایید صلاحیت شود. طبق برخی خبرهای تایید نشده، او به شورای نگهبان نامه نوشته و تاکید کرده است در صورت تایید صلاحیت شدن، دور به اصطلاح «دوستان نابابش» را خط بکشد و دیگر به اسفندیار رحیمی مشایی و حمید بقایی نزدیک نشود.

ببینید: مزاحمت زنان برای احمدی نژاد در بازار تهران: خوشگل شدی! تو رو خدا زنگ بزن

 

احمدی نژاد

هنوز مشخص نیست احمدی نژاد ردصلاحیت می شود یا نه. آنچه مشخص است این است که شوق او برای بازگشت به پاستور بیش از پیش شده است. تبلیغات فراوان او قبل از اعلام نظر شورای نگهبان در مورد نامزدهای نهایی انتخابات، این مساله را به خوبی نشان می دهد. از این جهت می توان محمود احمدی نژاد را یک نمونه استثنایی دانست. هیچ یک از روسای جمهور سابق ایران به اندازه او برای بازگشت به مقر دولت تلاش نکرده اند. برای اثبات این مدعا کافی است مروری بر مشی سیاسی روسای جمهور سابق ایران بعد از ترک ساختمان پاستور داشته باشیم.

از بین روسای جمهور ایران، دو رئیس‌جمهور (شهید رئیسی و شهید رجایی) در میانه راه شهید شدند. یک نفر (ابوالحسن بنی صدر) از ریاست جمهوری کنار رفته و به خارج از کشور فرار کرد. یک نفر (آیت الله خامنه ای) هم به عنوان رهبر انقلاب برگزیده شد. مابقی روسای جمهور (اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، محمود احمدی نژاد، حسن روحانی) 8 سال ریاست جمهوری خود را تکمیل کرده و بعد از ترک پاستور، با ماندن در داخل ایران، شروع به سیاست ورزی کردند.

هاشمی رفسنجانی؛ یک دنیا فراز و فرود

هاشمی رفسنجانی

از میان این 4 رئیس جمهور فوق الذکر، اکبر هاشمی رفسنجانی بعد از ترک پاستور تلاش کرد بار دیگر به مجلس شورای اسلامی بازگردد. او در انتخابات مجلس ششم شرکت کرد اما در کمال ناباوری نفر سی ام لیست تهران شد. این شکست آنقدر سنگین بود که هاشمی ترجیح داد قید مجلس را زده و انصراف دهد. هاشمی در نیمه دوم دهه 70 مورد هجمه شدید اصلاح طلبان و اصولگرایان قرار گرفت اما از آنجا که سیاستمداری خبره بود، صبر کرد و بعد از کاهش فشارها و انتقادت در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شرکت کرد. دومین شکست بزرگ هاشمی در آن انتخابات رقم خورد. او که خود را بی رقیب می دید، در رقابت با شهردار تازه کار و نسبتا ناشناخته تهران یعنی محمود احمدی نژاد شکست خورد و نتوانست به قدرت بازگردد.

مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۹۲، برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان احراز نشد. هاشمی از آن پس سعی کرد در پشت پرده فعالیت داشته باشد. دیگر سودای پاستور را نداشت اما در انتخابات های 88 و 92 از موسوی و روحانی حمایت کرد و بدین ترتیب، تلاش کرد به مرد پشت پرده جریان اصلاحات – اعتدالگرایی بدل شود. مرگ نابهنگام او در سال 95 پروژه سیاسی او را ناتمام گذاشت.

خاتمی؛ پدر معنوی جریان اصلاحات

خاتمی+ناطق

محمد خاتمی بعد از ترک ساختمان پاستور در سال 1384 دیگر تلاشی برای بازگشت به سطح اول قدرت نکرد. فشارهای سیاسی بر روی او به مراتب بیشتر از هاشمی رفسنجانی بود. به همین دلیل، خیلی زود ترجیح داد به جای سودای بازگشت به قدرت به پدر معنوی جریان اصلاحات تبدیل شود. او در انتخابات سال 1388 با تمام قدرت از میرحسین موسوی حمایت کرد اما اتفاقات بعد از انتخابات، باعث افزایش محدودیت های سیاسی و اجتماعی او شد. مشی سیاسی محافظه کارانه او باعث فاصله گرفتن بخشی از اصلاح طلبان از او شد.

در عین حال، جریان اصولگرا نیز همیشه او را دشمن اصلی جریان انقلابی معرفی کرده  و حاضر به مصالحه با او نبوده است. به همین دلیل، محمد خاتمی در سال های اخیر نوعی افول قدرت و اعتبار سیاسی را تجربه می کند و در حال از دست دادن جایگاه خود در جریان اصلاح طلب است.

روحانی؛ تلاش های نافرجام

حسن روحانی

زمانی که روحانی ساختمان پاستور را ترک می کرد یکی از منفورترین روسای جمهور ایران بود. اصولگراها به شدت به او می تاختند و اصلاح طلبان از او ناامید شده بودند. او با محبوبیتی حداقلی پاستور را ترک کرد. مدتی صبر کرد تا از فشارها بر او کم شود. بعد از آن، در انتخابات مجلس خبرگان نامزد شد اما نتوانست تایید صلاحیت شود. او بعد از این، چند بار تلاش کرد با جریان «اعتدال گرایی – اصول گرایی» علی لاریجانی ائتلاف تشکیل دهد و در انتخابات مجلس شرکت کرده یا از یک لیست واحد حمایت کند اما تلاش هایش به ثمر ننشستند و او مجبور شد به طور کامل قید سیاست ورزی در سطح اول قدرت را بزند.

احمدی نژاد و رویای بازگشت به پاستور

احمدی نژاد

در این میان، فقط احمدی نژاد است که در تمام سال های بعد از ترک پاستور، سودای بازگشت به این ساختمان را داشته است. او در طول حیاتش 5 بار در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده است. این در حالی است که اکبر هاشمی رفسنجانی، با وجود سابقه سیاسی بیشتر، 4 بار نامزد ریاست جمهوری شده بود. همچنین، هاشمی رفسنجانی تلاش هایی برای ورود به قوه مقننه داشت اما احمدی نژاد هرگز علاقه ای به بهارستان نشان نداد. زمانی که انتخابات مجلس یازدهم برگزار شد، بیشتر طرفداران و وزرای سابق او پیروز شدند. این پیروزی چنان چشمگیر بود که برخی تحلیلگران مانند صادق زیباکلام، احمدی نژاد را رئیس جمهور بعدی ایران خواندند. اما احمدی نژاد حاضر نشد با یاران مجلسی اش ائتلاف تشکیل دهد. او علاقه ای به مجلس و قوه مقننه نداشت و ترجیح می داد همچنان شانس خود را برای ورود به پاستور امتحان کند.

احمدی نژاد همچنان به تلاش خود ادامه می دهد. او بدون احساس خستگی به دنبال زنده کردن خاطرات ریاست جمهوری اش است و از این جهت، در میان روسای جمهور سابق کشور یک نمونه استثنایی است.

ببینید: سلفی جالب احمدی نژاد با دو دختر در بازار/ عکس

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 104
  • ناشناس
    55

    در مورد اقای سید محمد خاتمی با بی انصافی قلم زده ابد همین حالا ایشان وارد عرصه انتخابات شود بیشترین تعداد رای در کشور ثبت خواهد شد ۹۵درصد موافق و۵درصد مخالف ،

    نظرات شما -
    • قاسم
      14

      ۹۹۵ درصدموافق ، ۵ درصد موافق!!!!!!!!
      این آمار را هم حسن روحانی بهت داده!!!؟

    • فکر باز
      11

      از دوره همین آقا دو دستگی و همیشه مخالف و همیشه طلبکار و ایران رو ارث پدریشون میدونند رو و حزبی که دست پا کردند رقم خورد . که بعد چند دهه نتیجه اش شد روحانی که تیش به ریشه ابر شرکتها همچون هپکو اراک . کشتو صنعت دشت مغان . ماشین سازی تبریز . پترو شیمی بزرگ خلیج فارس . خود شهر صنعتی عسلویه . و و و . شد .
      الانم قلمو خیلی خوب براش زده شده .

    • ناشناس
      6

      آزادی می گفت بعد دانشجویان دم در ریاست جمهوری را. گرفت چند رویه

    • ناشناس
      2

      همشون سر و ته یه کرباسند اصلاح طلب و اصولگرا پنجاه سال ب. ایران حاکم بودن غیر از نابودی چه کرده اند؟ فقط ارزش پول ملی و رفاه ایرانیان را مقایسه کنید ؟ وضعیت پنجاه سال قبل امارات و قطر و کویت و عربستان و مالزی و .... را در نظر بگیرید

  • ۹۹
    42

    در میان ۸۰نفر مرد مورد اعتماد مردم فقط احمدی نژاده چرا که دولت شهید رییسی ثابت کرده هر که کار کند زیاد مورد هجمه قرار می گیرد و زخم زبان می شنود و بعد از شهادتش همان ها اذعان کردند دولتش تلاش شبانه دارد و اگر شهید نمی شد حال روز احمدی نژاد را داشت ولی امروز در این مملکت آدم ها را تاریخ مصرف می زنند و هیچ کادر سازی انجام نمی شود این شده بلای جان کشور ما

    نظرات شما -
    • ایرانی اصل
      22

      دمت گرم کامنت گذار۹۹ : میخواستم کلامی بنویسم همین ابتدا دیدم شما حرف دل احاد ملت ایران را کامل در چند جمله بیان نموده اید، درود برشما 🙏

    • شهید همت
      4

      از واژه هایی که استفاده کرده اید معلومه کاملا تحت تاثیر افکار القا شده صاحبان قدرتید.

    • ناشناس
      2

      در مورد رییس جمهور فقید چیزی تغییر نکرده است، فقط چند صباحی برای عده ای جو احساسی بر جو عقلانی غلبه کرد و الا کارنامه و نتیجه کار دولت سیزدهم و دولتهای قبلی مشخص است و هر روز مردم با آن درگیرند.

    • ناشناس
      1

      یک کار مثبت دولت سیزدهم نه کل پنجاه سال اخیر را نام ببرید ؟؟؟؟

  • ناشناس
    22

    فقط خاتمی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      35

      الان که خاتمی نیست باید به کی رأی داد بجز مموتی

    • Slam
      11

      در بین همه تتها کسی که مردم سالار باهوش سیاستمدار مردم دوست و با پشتوانه واقعی ملت بود خاتمی بود ایشان اصلا حب قدرت نداشت و واقعآ مردمی بود و هست دوره ریاست جمهوری او کشور سرشار از بر‌کت بود

    • ناشناس
      7

      خاتمی اصول خودخواهی فرویدی را ادارات اجتماعی آورد ..پول آدم را را هدر می دن چیزی بگی انگ می زنند ..نمی سه ادارات نزدیک شد واه واه واه از اطاق راه نمی دن .... قدیم یه خواهرم برادرم می گفتند

  • ناشناس
    43

    کار های ایشون رو موقعی که رییس جمهور بوده دیدیم همش دروغ همش عدد سازی
    الان هم خودشو داره مردمی نشون میده که رای بیاره
    در زمان ایشون ما دچار تحریم شدیم
    در زمان ریاست جمهوریش چه توهین ها به چه افرادی که نکرد
    حالا هم ویسته تا حاله نور بیاد براش رای جمع کنه
    برای ما احمدی نژاد با خیلی ها زیاد فرقی نداره

    نظرات شما -
    • X
      62

      خجالت بکش ناشناس ، چه زخمی از احمدی نژاد خوردی که این تهمت های ناروا را می نویسی ! همه موجودات عالم می میرند این دنیا بقا ندارد حداقل دنیا تو خراب کردی آخرت تو خراب نکن !

    • علی
      28

      درورد بر تو ناشناس عزیز حرف حق جواب نداره
      اقای x عزیز لطفا دو تا از مزایای ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد عزیزت رو بگو
      رییس جمهوری که قهر کنه بره خونش بشین چه جورشه
      رییس جمهوری که دروغ و توهین به دیگران از استعداد هاش چه جورشه
      رییس جمهوری که مردم رو خس و خاشاک بنام بنظر شما مردمیه

    • ناشناس
      8

      البته هاله نور را حاله نوشتی!!!در ضمن شیعه رویاهای صادقه دارد و مثل بعضیا خشک نماز مسجدی مقبره بسته نیست امثال تو مانع رویای صادقه شدید وگرنه الهامات قلبی گفتنش چه اشکال دارد هاله نور چه چیز دارد. که بخواهد تو را بسوزاند مثل شعر است و حال معنوی آدم خوش میکند ..امثال تو دین را خشک منفور کردید ....من بارها خواب دیدم دشت امامزاده تخریب نکنند و خدا علمش هم داده بود منتها امثال تو واه واه ...قدیم خواب‌هایی گفتند که خیلی حالت معنادار و نشانه خقانیته ‌‌‌‌‌..

    • ....
      8

      در جواب اون فرد که گفته احمدی نژاد کاری نکرده.بهت بگم این کارت عابر بانک تو جیبت .یارانه ای که میگیری ومسکن مهری که داخلش هستی همه در دولت اقای احمدی نژاد بوده

    • به علی اقا
      31

      فرمودی دوتا شو نام ببر ، حالامن کاری به سهام و یارانه ومسکن مهر و ... ندارم فقط تو شهر من پنج دهنه پل رو گذر در سطح این شهر شلوغ بنا کرد که برای هفت نسل ما بهره برداری میشه تعدادی زیادی سالن ورزشی برای استفاده نسل جوان ، بیمارستان ، و زیرساخت های دیگر که اینجا نمی گنجد ، ولی من میدونم تهمت ها زیاده و طبیعی هم هست چون پیغمبر ما هم دشمن داشت !

    • به علی اقا
      34

      کدوم خس و خاشاک ؟ شما همش این یک جمله را تکرار میکنید ! من سوال میکنم اونیکه خیمه امام حسین را آتش زد چیه ! اونیکه بانک ها و اماکن نظامی را آتش زد چیه و... خیلی چیزها ، اونها انسان بودند !

    • ناشناس
      7

      پل روگذر جزو وظایف شهرداریه و به رییس جمهور ربطی نداره.

    • ناشناس
      11

      وقتی اسم احمدی نژاد میاد به درآمد هنگفت نفتی (میانگین قیمت نفت 100دلار)در هشت سال او فکرمی‌کنم حسرت می خورم چون اکثر شرکتها تعطیل شد و وقتی هم رفت تحریم ارثیه او بود

    • محسن
      5

      یکی از خدمات ایشون ساخت توالت عمومی از تهران تا مشهد هم می باشد لطفا اقای X در کارنامه ایشون بنویس

    • ناشناس
      1

      برو بابا

  • ناشناس
    44

    فقط کافی است این مرد رئیس جمهور شود کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی را نابود خواهد کرد!!!!

  • arman
    22

    احمدی نژاد مگه نگفتی من دیگه رای نمی‌دم رو حرفت باش تو انتخابات شرکت نکن. از الان دروغ رو شروع کردی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      در صورت رد صلاحیت

  • چای دبش باغ ازگل
    30

    احمدی‌نژاد در حال حاضر بهترین گزینه برای رییس جمهوری ایران می‌باشد چونکه امروز فقر و فرودستی در جامعه ایرانی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید جامعه از گرانی سرسام آور رنج می برد و بجز ایشان دلسوزی نداریم درمیان نامزدهای رییس جمهوری امیدوارم شورای نگهبان بدون هیچ غرضی احمدی‌نژاد را تایید صلاحیت کند باید بپذیریم تایید صلاحیت احمدی‌نژاد تنور انتخابات را گرم نگه می دارد اگر احمدی‌نژاد نباشد حتماً حتماً حتماً کم تر دو درصد در انتخابات شرکت می‌کنند!!! تنها کسی می‌تواند گرسنه سربربالین گذاشتن مردم ایران زمین را پاک کند و معیشت خانوارهای ایرانی را سروسامان دهد احمدی‌نژاد است احمدی‌نژاد است احمدی‌نژاد است!!!

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      2

      آقای خاتمی هم برای م‌ قابل احترام است خیلی جالب می‌شد اگر ایشان هم کاندید می‌بود و رقابت احمدی‌نژاد و خاتمی می دیدیم!!! هر دو خوب هستن!!!

    • چای دبش باغ ازگل
      3

      حالا متوجه شدید احمدی‌نژاد دلسوز مردم ایران زمین است!!!

  • ناشناس
    35

    مموتی دیگه دوران بریز و بپاش و هر کاری دوست داشتی خودت بکنی تموم شد کشور قانون داره و قانون اجازه بهم ریختن سیستم اداراتی و اقتصادی کشور رو به کسی نمیده

  • قمصری
    25

    هنوز یادمون نرفته که گفت تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست و از اون تاریخ بدبختی ملت بیشتر شد .هنوز یادمون نرفته با بی تدبیری که برای یارانه ها دست زد چه بدهی رو به دولت تحمیل کرد .هنوز یادمون نرفته که مشایی که مشاور و دولت سایه احمدی نژاد بود چه غلطهایی که نمیکرد .فکر نکنید که در دولت روحانی هم اینجور آدمها نبودند ولی وضعیت مردم بهتر بود

  • alip
    18

    اگر کاری برای مردم انجام شد بدست احمدی نژاد بود بیشترین خدمت رابه کشور احمدی نژاد کرد و یه عده کفتار سعی کردن آبروشو ببرن و از روی پستی بگن پولپاشی کرده کلمات گنده گنده از دهنشون بیرون بگن پوپولیسته اصلا معنیشم درست نمیدونن چیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      البته فریب تخریب باغات اطراف شهر و تبدیل به برج و نایاب شدن میوه ....آخرش چهار. تا زرد آلو صد هزار تومان گوجه سبز دویست تومن

    • ناشناس
      6

      تو بگو با نفت 100دلاری چه کارا که نشه کرد شعاری برخورد نکن آمار از اینترنت دربیار بعد ثابت کن چه خدمتی کرده اگر مسکن مهر رو بخوای مثال بزنید باید صبرکنید اگر خدای ناکرده مثل زلزله ترکیه گند ساختموناش دربیاد

  • ناشناس
    27

    محمود اولا یک ادم خیال پرداز است دوم خود را پوتین فرض میکند در رویاهای خود سوما قصد کودتا دارد در این خرابه بازار ایران پس صددرصد تایید نمیشود توسط جوانان شورای ن...پس خیلی براش سرو دست نشکنید او مرگ سیاسیش رسیده

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      3

      لطفاً همین تیتر خبری را تکرار نکن برداشت و نظر خودت چیه ناشناس ۸/۲۷

  • شهریار
    2

    مانور احمدی نژاد در آن دوران بخاطر ، دست آوردهای دوران خاتمی بود،که سر افرازترین و کم تنش ترین دوران و ثبات دلار و قیمتها رو شاهد بودیم و احترام به قانون منش جمعی شده بود، ولی در حال حاضر احمدی نژاد تنها گزینه ای هست که شاید بتواند جبران مافات کند، به امید ایرانی سربلند و آباد .

  • ناشناس
    3

    من بهش رای ندادم وبه هیچکس هم رای نمی دهم چون رئیس جمهور کاره ای نیست باید بلی قربان گو باشد ولی احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری بود که گفت اگر 10تا آقازاده اعدام بشوند مملکت خوب میشود اختلاس نمیشود و ترسو نبود به روستائیان وام 6 میلیون تومانی داد تا خونه دار بشوند به جانبازان حقوق داد و.... تمام اختلاسها هم زیر سر آقازاده ها ست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      اره خودشم به جان درختان باغات خارج شهر افتاد آباد آسفالت خاک سبزی کاری دهات !!!!!

  • علی
    4

    آهای کسای ک ب احمدی نژادمیگین مگه چشمتون کوره نمیبینید ک مردم فقط احمدی نژادومیخان
    سیاسیون دیگر جرات دارن پاشون از خونه بزارن بیرون مردم تکه تکشون میکنن فقط یوزارسیف ایران آقای احمدی نژاد هست ک مردم آرزو دیدنشودارن چون دلسوز ملت هست دزد نیست خاعن نبیست
    خجالت بکشین چشم کورتون بازکنین

  • ناشناس
    4

    این بیاد فقط سفرهای اوستانی می گرده و چند تا ....بالا سر اختراعات می ذاره که مردم از ثبت ایده ها پشیمون بشن ...خیلی خودخواهانه است که بگه تا کارشناسم نخواست نمی تونی تأیید کنی و دزدی های زیاد از کارشناسان نقل شده همچنین در خود اروپا ایده هایی که کارشناسان رد کردند معلوم شده بهترین بوده

  • محمد
    3

    یوسف ایران خوش آمدی دلسوز ملت خدانگهدارت
    خوب دست دزدان رو رومیکردی
    دوباره بیا دست دزدانو از سفره مردم قطع کن
    تنها مرد دلسوز حکومت تویی چون با مردمی
    برای همی همه مخالفت هستن چون عین اونا دزد نیستی برای خدا کارمیکنی ملتت دوسداری بقیه از دم خاعنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چقدرهم یوسف بهش میاد!!

  • .....
    3

    احمدی نژاد تنها گزینه خروج کشور از این وضع اسف بار است.احمدی نژاد حامی مردم مستضعف

  • ناشناس
    0

    محمود صد درصد به دلیل پیشامدهای اینده رد صلاحیت میشود و اخرین بار است که شما محمود را در رسانه ها خواهید دید و مرگ سیاسی او رسیده شک نکنید .ولی من کلا رای نمیدهم

  • هرمزنظری شیاسی
    8

    اگه احمدی نژاد نیاد آمار مشارکت بسیار پایین خواهد بود.راه افزایش مشار کت فقط احمدی نژاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      مهم‌نیست

    • ناشناس
      4

      انشاالله که اعضای ۱۲+۱ به خواسته جمع کثیری از مردم قدرشناس عنایتی داشته باشند و ایشان را تایید صلاحیت کنند و اگر هم چنین نشد ما باخانواده به هیچ عنوان وبه هیچ شخصی رای نخواهیم داد . رئیس جمهور باید متعلق به همه مردم باشد نه فقط چاکر نوکر ۱ نفر باشد .

  • ناشناس
    8

    زمان ریاست همین احمدی نژاد که ازش بد میگین.بیشترین آمار ازدواج و صاحب خونه شدن و نوزاد آوری بود.حالا جوون ها حتی ترس از ازدواج دارن واسه اینکه دیگه شوق زندگی درشوون نیست .خرج و مخارج سر به فلک کشیده.من خودم به شخصه اگه احمدی نژاد باشه میرم پای صندوق .نباشه به هیچ کس دیگه رای نمیدم.چون میون نامزدا کسی رو در حد ریاست جمهوری نمیبینم

  • ناشناس
    3

    در حال هوای این شعر ترانه قدیمی که :اگه روزی بگی دوسم نداشته باشی وای وای ای خدا بهار اومد یارمن نیومد وای وای وای ....

  • ف
    2

    در هوای این آهنگ ::ی وای وای ای خدا بهار اومد و یار من نیومد

    وای وای وای حالا دل من شکسته طاقت نداره والا

    دل من گرفته اروم نداره والا

    من خسته بچینم گل دسته دسته

    وای وای وای دل بیچارمو به دست غم بسپاره

    وای وای وای ای خدا بهار اومد یارمن نیومد

    وای وای وای حالا دل من شکسته طاقت نداره والا

    دل من گرفته اروم نداره والا

    من خسته بچینم گل دسته دسته

    وای وای وای دل بیچارمو به دست غم بسپاره

    وای وای وای ای خدا بهار اومد یارمن نیومد

    وای وای وای حالا دل من شکسته طاقت نداره والا

    دل من گرفته اروم نداره والا

    من خسته بچینم گل دسته دسته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      درجوابت میگم
      بنگرای بادبهاری چه به ایران بگذشت
      ازنسیمی که زگُلهای شهیدان آید

  • علیرضا
    5

    توی این کشور هرچی خادم تر و مردم دار تر باشی،
    بیشتر زیر ظلم و انتقاد میری.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      دهات تو هم که یکی باشه شب و روز بگه آسفالت آت می کنم ایران من و ...عاشق تخریب خاک باغات و شهر شدن آید همین ...چیزی می دانستید با لودر جان ویوی دشت امامزاده نمی افتادید ...خارجی خانه دل علفزار می سازه ..

  • ناشناس
    3

    تفاوتی ندارند اما تشابه زیاد دارند ، هردو فقط وعده و شعار و بد قولی و مدیریت بسیار بسیار ضعیف

  • ناشناس
    2

    اگه احمدی‌نژاد قول بده افغانی ها رو از ایران اخراج کنه بهش رای میدم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چه عادت داری بر سر غریب بزنی آنکه مقیم شده فرق داره پاکستانی را در آوردند نوزادش رضا مرد

  • کرامت.بیگلری
    4

    برداشت غیر قابل قبول در مورد احمدی نژاد اونهای کی میگویند وی عطش رعیس شدن داره ولی نه مردم وی را دعوت مکنند مردم دوستش دارند مردم او را دوره مکنند وآیا نباید بیرون برودآیا باید خانه نشین باشد یا تبعید در خانه باشد چقدر قضاوت این بنده خدا را می‌کنند باید بگویم اصل مطلب فقط ملت مردم هستند که وی را دوست دارند و به چشم میاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قضاوت نمی کنند وقتی من از شرکت اخراج شدم و شرکتهای دیگر هم درحال تعدیل نیرو بودند ....

    • ناشناس
      0

      شما می‌فرماید مردم دوستش دارند از قدیم گفتن هرچه سلطان بپسندد هنراست مردم کیلو چند .

    • جمعه
      0

      کرامت بیگلری دیدم خبر آنلاین نظر گذاشته بودی.همه جا میبینمت.

  • چای دبش، باغ ازگل،
    9


    دکتر محمود احمدی نژاد را با حسن روحانی و... مقایسه نگن مردک ! اگر دوست داری بدانی محبوبیت این افراد نامبرده شده با دکتر محمود احمدی نزاد در چه سطحی هست ! خوب این که کاری ندارد همزمان یکی از این افراد با دکتر تایید صلاحیت کنید تا میزان محبوبیت و مردمی بودن مشخص شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      فیک تو هم اومد
      این آخرش ویرگول هم داره
      فکر کنم فاطمه حیدریه
      چون به اشتباه فکر میکنه تو به اسم اون کامنت میذاری

    • فاطمه
      0

      خط من در باغ و‌ گل و خانه هلند و دشت امامزاده صدره این دستخط و حرفهای من نیست ....من اصلا ویرگول بکار نمی برم به ادبیات و دیکته عادت ندارم ..

    • فاطمه
      0

      با احترام من عادت ندارم به اسم دیگری نظر بنویسم چون اخلاقی نیست

    • چای دبش باغ ازگل
      0

      خیلی عذرمیخام ناشناس ۱۱/۳۵ یک فیک یعنی چی؟ و اصلأ مهم نیست هر دوستی تمایل داشته باشد می‌تواند چای دبش باغ ازگل باشد!!! فاطمه خانم حیدری هم خواهر بزرگوار مان است!!!

    • چای دبش باغ ازگل
      0

      آدمین دقیقاً میداند کی از نام فاطمه حیدری سواستفاده می‌کند بگویید!!!

    • فاطمه
      0

      تشکر بزرگوارید

    • ف
      0

      تشکر بزرگوارید

    • ناشناس
      0

      دیگه من ته خط رسیدم فرقی نمی کنه

  • بالاخره
    1

    امثال رییسی و جلیلی و بطور کلی اصولگرایان مناسب ریاست جمهوری نیست ن...دلار 17 تومانی روحانی در زمان رییسی به 60 رسید.سخنان ولایتی سال 92 در تلویزیون و مناظرات به جلیلی جالب بود.خیلی ها مقصر گرانی چند قلم خوراکی سال آخر احمدی نژاد رو ایشان میدونستن درصورتیکه ضعف تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران بود که تحریک جامعه بین‌المللی شدت گرفت و تحریم آغاز.... بطور کلی جریان اصولگرایی یعنی فقر و گرانی چون انعطاف ندارن تند حرکت میکنن

  • یزدان
    2

    من وخانواده ام تصیم گرفتیم اگه احمدی نزاد نیاد رای نمیدهیم ما فقط به اقای احمدی نزاد رای میدهیم

  • ناشناس
    0

    مشکل اساسی کشور استبداد به رای است

  • قابل توجه
    0

    امام صادق :

    المُستَبِدُّ بِرَأيِهِ مَوقوفٌ عَلى‌ مَداحِضِ الزَّلَلِ

    كسى كه به استبداد رأى دچار شده ، بر لغزشگاه‌هاى انديشه، ايستاده است .

    نظرات شما -
    • ف
      0

      عالی در حالت کلی اکثر کاندیداها نمایندگان اینطورند ...منتها بهترین نظر وقتی مشخص میشه افراد گمنام هم نظر بدن ....نه اینکه از نظر چند نفر پیروی کنه ....اینکه صرف آن مدرک را داره نظرش هم بهترینه نه تجربه ثابت کرده نظر را افراد گمنام می نویسند و کارشناس از آن صرفا می دزدند !!!!!

    • محمد
      5

      فقطخاتمی

  • ناشناس
    10

    احمدی نژاد افت ایران است !
    به هرکس رای بدید به احمدی نژاد رای ندید
    چرا که ایران دیگه طاقت تنش افرینیهای این ادم جو گیر حرمت شکن بی نزاکت را نداره
    احمدی نژاد را کسانیکه علم کردند بزرگترین ظلم را به جامعه منسجم و متحد ایران کردند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      افتخار میکنم و به خودم آفرین میگم همون دو دوره هم بهش رای ندادم

  • ناشناس
    1

    تخریب ناپذیر آفریده

  • ناشناس
    4

    برای سلامتی و بازگشت رییس‌جمهور محبوب دلاور بهاری و بت شکن صلاوت

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

  • ناشناس
    3

    احمدی نژاد تو دل برو هست دوست داشتنیه

  • رحیم
    1

    چشم ببندی و درافتی به چاه. این گناه توست نه حکم قضا

  • ناشناس
    4

    فعلا مثل اینکه درتمام دنیا در رو پاشنه عوام فریبها و پوپولیستها میچرخد ! در اروپا دست راستی های افراطی در امریکا ترامپ در اینجاهم یه متوهم افراطی ! خدا رحم کند !

  • ناشناس
    12

    می خواستم سر به تنش نباشه تا به ریاست جمهوری برسه،خجالت نمی کشد بی حیا میرود بین زنان ،دیگه حلال و حرام خدا را گذاشته کنار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مشخصه داری حرف بیخود می زنی؟!

  • حائری
    8

    شما که دلتان خوش به احمدی نژاد در زمان ریاستش چه کار کرد آبادی را زیاد کرد؟ فقررا ریشه کن کرد؟ تبعیض ودزدی را ازبین برد؟ تورم مهار کرد ؟ ... چه برسد حالا که از دین وولایت دور ه وفقط تشنه قدرت وثروت

  • ناشناس
    3

    اگر احمدی نژاد رد صلاحیت بشود رای بی رای حالا چاپلوسان و منافقان از این آب گل و آلود ماهی بگیرن یادتان باشد رای حداکثری مال مردم بی بضاعت است و رای فقط مال مرد ساده زیست و طرفدار مردم فقیر است نه مال کسانیکه دنبال سرمایه دارها پس محمود احمدی نژاد نیاید رای بی رای

  • ناشناس
    1

    کاش احمدی نژاد انتخاب میشود

  • ناشناس
    1

    بازگرد ای نازنین مرد بهاری بازگرد
    ما بروبیم آشیان باز شکاری بازگرد

  • ناشناس
    0

    تیر خلاص زنی که ناکام ماند و نتوانست تیر اخر را بزند و ملتی را ازاد کند

  • ناشناس
    1

    همشون سر وته یک کرباسند یک تئاتر بعنوان انتخابات خلایق هر چه لایق این مردم لیاقت همین ها را دارند و بس

  • ببنام
    1

    منتخب ما مثل همیشه آقای احمدی نژاده اگه رد صلاحیت بشه به کی باید رای بدیم...........

  • بینام
    1

    اگه اقای احمدی نجات وآقای خاطمی رد صلاحیت نشن.یه رقابت منصفانه وبسیار قشنگ وبالال خواهیم داشت.حیف که چون میدونن آقای احمدی نجات پیروز انتخاباته رد صلاحیت میکنن.دیگه کسی نمیمونه که صلاحیت داشته باشه

  • ناشناس
    0

    رای بی رای

  • ناشناس
    0

    مثل روز روشن بود که رد میشه ولی آدم زاد باز امیدوار وآرزومند

  • ناشناس
    1

    با رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد اگر ایشان واکنش نشان دهند و از طرفداران خود بخواهند که به خیابان بیایند رژیم چه خواهد کرد!؟

  • ناشناس
    3

    فقــــــــط جلـیــــلی

  • مصطفی حامدی
    2

    رای ما فقط احمدی نژاد

  • ناشناس
    2

    واقعا متاسفم برای نویسنده
    هیچ رئیس جمهوری به گرد پای دکتر هم نمیرسه
    خودتون هم خوب میدونید
    حتی آقای رئیسی
    اگر دکتر پا به عرصه انتخابات میزاره به خواست ماست
    حالا هم که قدرتمندان جامعه به خواست ما احترام نمیزارن ما هم متقابلا

  • ناشناس
    3

    احمدی نژاد در حد ریاست جمهوری نیست

  • ناشناس
    0

    اینا کسی که برای مردم کار کنه نمیخان کسی که جلویه رانت زمین خواری پارتی بازی رو بگیره نمیخان کسی که جلویه ربا خواریه بانک هارو بگیره نمیخان اینا کسی که حلویه اقازاده ها وایسه رو نمخان کسی که مردم ازش راضی باشن رو نمیخان کلا با رفا مردم مشکل دارن اینو تو این 45 سال همه فهمیدن درود بر احمدی نژاد

  • ناشناس
    1

    به احمدی نژاد منفعت طلب بی بند و بار که در قدرت ثابت کرد خانوادگی به اصول قانونی متعارف کشور داری مقید نیست نباید فرصت داد مجددا به قدرت برسد و دوباره کشور را به هرج و مرج بکشاند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها