پیش بینی عباس عبدی از کناره گیری کاندیداهای اصولگرا به نفع قالیباف/ بازی تمام می شود؟

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برداشت اولیه این است که هیچکدام از ۶ کاندیدای ریاست جمهوری کناره‌گیری نمی‌کنند مگر این که از مراجعی بالاتر از سطح جریانات تحت فشار قرار گیرند.

پیش بینی عباس عبدی از کناره گیری کاندیداهای اصولگرا به نفع قالیباف/ بازی تمام می شود؟

عباس عبدی در پاسخ به اظهارات متناقض سعید جلیلی در موضوع «گفتگو درباره کناره‌گیری» به نفع نامزدهای جناح حاکم و تایید و تکذیب آن گفت: این تناقض قابل پیش‌بینی بود. چون از یک سو طالب قدرت بودن آنان اجازه نمی‌دهد که به سود یکدیگر کناره‌گیری کنند. همچنین شدت اختلافات انها و فشار طرفدارانشان مانع از کناره گیری است. ضمن این که می‌ترسند متهم به حضور پوششی شوند که از اول گفته می‌شد.

عبدی گفت: ولی از سوی دیگر تقریبا مطمئن شده‌اند که با روند موجود و احتمال رسیدن به مشارکت ۵۵ درصد و بیشتر هیچ شانسی در برابر پزشکیان ندارند در نتیجه تحت فشار برای کناره گیری و تقسیم قدرت هستند. جالب است که ساختار سیاسی نیز خواهان افزایش مشارکت است و این به معنای پیروزی پزشکیان است.

وی ادامه داد: بنابراین برداشت اولیه این است که هیچکدام کناره‌گیری نمی‌کنند مگر این که از مراجعی بالاتر از سطح جریانات تحت فشار قرار گیرند. در این صورت همه به سود قالیباف کناره‌گیری خواهند کرد و این خبر خوبی است. اگر یادتان باشد در سال ۹۶ قالیباف به سود رییسی کناره‌گیری کرد که من بلافاصله یادداشتی نوشتم با عنوان، «شوک منفی؛ بازی تمام شد» و طی آن توضیح دادم که چرا این کناره‌گیری موجب پیروزی روحانی می‌شود. این بار هم اگر جلیلی انصراف دهد احتمالا همین نتیجه عارض خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    2

    بازی برای جمهوری اسلامی هیچ وقت تمام نخواهد شد چه با پزشکیان چه با جلیلی.

  • ناشناس
    4

    آقای جلیلی اگرهم رای نیاره که نمی آری توهم دردولت سایه روداره میتونه آن توهم دولت درسایه روادامه بده بسیارهم خوبه .لکن آقای دکترقالیباف هم۲۰ساله تشنه قدرت ریاست جمهوریه باتوجه به حضورپزشکیان بایدخودش روآماده پرت کردن ازارتفاع. بلندکنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاندیداها طرفدارانی ثابت قدم دارند که درصورت انصراف کاندیداشون به نفع دیگری یا پای صندوق نمیرن یا سفید میدن پس انصرافها صدرصد به نفع جریان اصولگرا نخواهد بود مخصوصا اگر به نفع قالیباف کنار بکشند پورمحمدی به خاطر اینکه پرونده ای نداره شاید به نفع این جریان بشه

  • چای دبش باغ ازگل
    5

    رأی پنج نفر اصولگرا یکطرف رأی پزشکیان طرف دیگر با اختلاف فاحش پزشکیان منتخب ملت ایران است شک ندارم!!!

    نظرات شما -
    • M
      13

      امیدوارم فقط بعد از شکست آسمون و ریسمون نبافید و شکست رو بپذیرید

  • ناشناس
    0

    حرف حساب جواب نداره ،،،،،،

  • ناشناس
    0

    راستی اگر زاکانی کناره گیری کند گوشت را چه کسی درب منزل مردم می اورد

  • مهدی
    0

    سیاست پدرو مادرندارد.

  • ناشناس
    0

    بنفع همدیگرکنارکشیدن سالهای سال است یک امر مرسوم است. انتخابات وقوانین مربوط به آن نیاز به یک تحول بسیار اساسی دارد .اگربهمین دست وفرمان ادامه دهند مردم یعنی اکثریت تمایلی به رای دادن ندارندفرقی نمیکند کدام جریان پیروز انتخابات شود.شما ببینید که همین شش نفر چه میگویند بعدا درجریان اجرایی هم بدقت نگاه کنید خواهید فهمید که معادلات منطقه ایی وبین المللی طوری است که اصلا اجازه عملی شدن نمیدهد.اینها همه اش گفتاردرمانی است .منکه اصلا نه گوش میدهم نه حوصله شنیدن آن را دارم چون افق ها را می بینم مه مغزی گرفتن همان وفراموشی هم همان من وقتی با ذوق وشوق رای میدهم که ببینم مردم درسلطه تورم زندگی نمیکنند چون دیدم با تمام حواس خود مشاهده کردم چه خانواده هایی آبرومند که درنتیجه آن متلاشی شد و برروی محور درست قرار نگرفت چه دولتهایی که صدای خانواده های گرفتار را نشنیدند وناشنیدن ها هم بدون توجه پیش میروند حال خانواده ها زمین بخورند برایشان اهمیت نداره آنها بقول خودشان افق را می بینند اما مردم یا اکثرا افق را نمی بینند چرا؟زیرا میدانند دردی که آنها میکشند هرکز افق نشینان درد نمیکشند .

  • ناشناس
    0

    سیاستمدارایرانی یعنی وحشت درسرزمین عجایب 😂😂

  • ناشناس
    3

    همه این سیاه نمایی ها ،،، گرم کردن تنور انتخابات (رای) هیچ کدوم هیچ فرقی با هم ندارند؟؟؟

  • ناشناس
    0

    خدا کنه زاکانی نره. منتظر گوشت درب منزل هستیم.

  • ناشناس
    1

    نظام فقط به دنبال افزایش مشارکت است،چون هر ۶ نفر از فیلتر آنها عبور کرده و هرکدام هم که انتخاب شوند،حتما اوامر حکومت را اجرا می کنند و کاری به کار نظر رای دهندگان ندارند،در این ۴۵ سال فقط این بوده است،آیا اگر نظر رای دهندگان باز شدن سفارت خانه آمریکا در ایران باشد،آیا رئیس جمهور قدرت اجرای انرا دارد؟؟؟؟قضاوت با شما عزیزان،در صورتی که در کشورهای دیگر،رئیس جمهور همه کاره است.

  • حامد
    0

    بنده را ۴۵سال حکومت از همه جهت سوزاند.الان باید سرهنگ میبودم.

  • ناشناس
    0

    شما دم از انتخابات میزنید.مردان کلی بخاطر نفقه و مهریه زندان هستند.!

  • ناشناس
    0

    جلیلی باید برود دولت درسایه باشد

  • ناشناس
    0

    كانديدا هيچ كدام فرقي بأهم ندارد ،چه علي خواجه ،چه خواجه علي

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها