ظریف: قهر با صندوق هیچ درآمدی برای مردم نخواهد داشت/ اگر در خانه بنشینیم ۹ تیر نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم/ ویدئو

وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه با ایرانیان باید به زبان تکریم و احترام صحبت کرد، گفت: باید با حضور در انتخابات نشان دهیم که شایسته احترام هستیم و قهر با صندوق هیچ درآمدی برای مردم نخواهد داشت.

ظریف: قهر با صندوق هیچ درآمدی برای مردم نخواهد داشت/ اگر در خانه بنشینیم ۹ تیر نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم/ ویدئو

محمدجواد ظریف در نشست حامیان روحانی مسعود پزشیکان در حسینه جماران گفت: برای بنده افتخار بزرگی است که در جماران از مردم بگویم. امام به مردم باور داشت و می‌دانست که مردم انقلاب و کشور را نگه داشته‌اند. حضرت امام بارها از حفظ حاکمیت می‌گویند و معتقدند اگر ما به مردم متکی نباشیم هیچ نداریم و اگر بخواهیم فقط به سلاح تکیه داشته باشیم از دیگر عقب می‌مانیم.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که شرق و غرب گرفتار دعوا بودند و مبنای نفوذ را قدرت می‌دانستند امام به مردم اشاره داشت، گفت: سال‌ها گذشت تا آنها نقش مردم را به رسمیت شناختند و بر نقش آنها در بالندگی تاکید کردند. ما با فرهنگ ایثار و عاشورایی نقش مردم را پذیرفتیم و امام باور داشت که خون بر شمشیر پیروز است.

وزیر سابق امور خارجه گفت: این باور درانتخابات بیشتر از هر جایی متبلور می‌شود. هر بار که رهبری درباره انتخابات صحبت کردند بلا استثنا بر شور انتخاباتی تاکید کردند. خوشحالیم که شرایطی پیش آمده که این شور می‌تواند متبلور شود گرچه از عدم تایید صلاحیت افراد کاردان ناراحتیم اما بلاخره یک انتخابات رقابتی به وجود آمده است. 

ظریف با تصریح این نکته که اگر درخانه بشینیم نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم، گفت:  گروهی جیره‌خوار در خارج با دعوت به تحریم و جنگ، کمر به نابودی کشور و مردم بسته‌اند اما به دروغ مدعی طرفدار مردم ایران هستند. وقتی کسی به ایران حمله کند آیا جز مردم عادی کشته می‌شوند؟ خواسته این افراد تامین بودجه بیشتر برای فعالیت خود است. 

وی گفت: من به کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند احترام می‌گذارم اما بدانید رای ندادن، در حقیقت میدان دادن به این افراد بوده و همه مطالعات نشان داده است که تحریم‌ها قربانی جز مردم عادی ندارد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه تحریم به اقشار مرفه زمامداران و کاسبان تحریم ضربه نمی‌زند، گفت: برای این گروه دیگر سخن از میلیارد نیست بلکه ثروت‌های باد آورده از حد و حصر خارج شده است. می‌دانید هزار میلیارد چند صفر دارد؟ 

ظریف گفت: گروهی کاسب تحریم در داخل و گروهی در خارج داریم که برای عدم شرکت مردم را تشویق می‌کنند اما عدم مشارکت پیام به کیست؟ به رهبری؟ ایشان که خود طرفدار مشارکت حداکثری است. اگر می‌‌خواهید به اقلیت تندرو  پیام بدهید که  آنها از عدم مشارکت شما استقبال می‌کنند.

وی گفت: کسی جز نتانیاهو از عدم مشارکت مردم پیام نمی‌گیرد و با خود می‌گویند مردم پشت نظام نیستند و می‌توان ایران را با کمی فشار بیشتر از بین برد. البته کور خوانده‌اند، ایرانی هرگز در مقابل بیگانه سرخم نکرده و ما هیچ گاه در فرهنگ مهاجمین ادغام نشده‌ایم.

وزیر امور خارجه گفت: با ایرانیان باید به زبان تکریم و احترام صحبت کرد و باید با حضور در انتخابات نشان دهیم که شایسته احترام هستیم. قهر با صندوق هیچ درآمدی برای مردم نخواهد داشت و سه انتخابت گذشته این را ثابت کرد و اقلیتی خود اکثریت پندار توانستند بر مقدرات من و شما حاکم شود.

ظریف با اشاره  به اینکه در کنار کسانی که در خارج نشسته ‌اند و منفعت‌شان در عدم شرکت مردم است، عده‌ای هم در داخل هم اینگونه هستند، گفت: نتانیاهو در کتاب خود  نوشت که روزی که برجام امضا شد قسم خوردم که برجام را نابود کنیم و در داخل ایران هم عده ای همین قسم را خوردند. 

وی با تصریح این مهم که نمی‌دانم قدرت و حزب چقدر مهم است که حاضرند ۸۵ میلیون ایرانی را سختی دهند، گفت: یکی از نامزدها به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین گفته است که با اف ای تی اف وقتی روحانی رئیس جمهور است، مخالفیم.

وزیر سابق امور خارجه گفت: اکنون در برابر یک انتخاب تاریخی قرار داریم و گروهی در داخل و گروهی در خارج نمی‌خواهند ما شرکت کنیم. استدلال آن‌ها هم مشترک است و می‌گویند رای به معنای تایید است، رای شما اثری ندارد، تصمیم گرفته شده، شما خیلی ساده هستید و...اما مگر همین مردم خاتمی و روحانی را انتخاب نکردند؟ خودباوری میراث امام است و ایشان در همین حسینیه به ما خودباوری یاد داد.

وی بیان کرد: مردم ایران عزتمندند و نمی‌پذیرند عده ای برای کاسبی و منافع خود آن‌ها را از حق‌شان محروم کند. 

ظریف با تاکید براینکه افراط به ذلت می‌انجامد اما میانه‌روی راه سعادت و نشانه خودباوری است، گفت: نگاه جدی به آینده و گذشته کشور به ما ثابت می‌کند که مخم است چه کسی در پاستور بنشیند و بخواهد کشور را قربانی خود کند یا خود را قربانی کشور.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    درود بر دکتر ظریف، رای خودم و خانواده ام دکتر پزشکیان.

  • ناشناس
    2

    ما از اوناییکه شرکت کردیم نمیتونیم خودمونا ببخشیم .

  • امیرحسین پاکذات
    2

    رای بدیم که ویلا ۳هزار متری جنابعالی تو لاویج چمستان که آب گرم رو واسه خودت لوله کشی کردی هکتاری بشه بد ملت تو خیابان بخوابند به هیچ کسی رای نخواهیم داد ۸تیر متوجه میشید

  • ناشناس
    2

    چه کنج خانه بشینی چه بیایی بی فایده هست. الکی زور نزن هر چه بیشتر دست پا بزنی بیشتر غرق می شوی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها