التماس حسین شریعتمداری برای ائتلاف قالیباف و جلیلی

بدنبال عدم کناره گیری کاندیداهای اصولگرا به نفع دیگری، سرمقاله روزنامه کیهان به این موضوع اختصاص یافت.

التماس حسین شریعتمداری برای ائتلاف قالیباف و جلیلی

حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: ۱- تا این ساعت از چهارشنبه شب ۶ تیرماه که این وجیزه نوشته می‌شود، از ائتلاف در اردوگاه نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم خبر موثقی در دست نیست. اگرچه زمزمه‌های جسته‌گریخته‌ای از احتمال ائتلاف به گوش می‌رسد ولی هنوز به بارقه امیدبخشی تبدیل نشده است که امید است بشود! اصرار نامزدهای جبهه انقلاب -بهتر است گفته شود برخی از اطرافیان آنها- بر خودداری از ائتلاف و تبدیل عرصه چند کاندیدایی به یک کاندیدا، در حالی است که بعید است از ضرورت حیاتی ائتلاف و دغدغه بارها بر زبان و قلم آمده دلسوزان و مردم انقلابی بی‌خبر باشند!

 

۲-‌ از حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام است که «ما لا یدرک کلّه لا یترک کلّه ... اگر همه آنچه را که می‌خواهیم به دست نیاوریم، نباید همه آنچه را که در دست است، از دست بدهیم‌». به وضوح می‌توان دید که حضور چند نامزد همسو در انتخابات پیش‌روی آرای آنان را به چند بخش جداگانه تقسیم می‌کند و هر بخش در یکی از سبدهای رای ریخته می‌شود. بدیهی است که در این حالت، توان رقابت نامزدهای همسو با رقیبی که در سوی دیگر ایستاده است کاهش می‌یابد. این نکته بدیهی‌تر از آن است که درستی آن قابل مناقشه باشد. بدیهی نیست؟ معلوم است که هست، پس خودداری از ائتلاف برای چیست؟!

۳- ممکن است هر یک از دو کاندیدای مطرح «‌سبد رای» خود را از دیگری افزون‌تر بداند و براساس این برداشت، ادامه حضور خود را بر دیگری بایسته‌تر بداند و یا هریک از آنها در مقایسه با دیگری مجموعه ویژگی و مختصات لازم برای ریاست جمهوری را در شخصیت خود افزون‌تر از طرف دیگر تلقی کرده و از این روی خود را برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری (البته با انگیزه خدمت‌) شایسته‌تر از دیگری بداند.

 

۴- برداشت‌های یاد شده در شرایط عادی نه فقط قابل ملامت نیست بلکه توجه به این ویژگی‌ها ضروری نیز هست ولی هنگامی که پای اسلام و انقلاب در میان است و یکی از نامزدها (صرفنظر از شخصیت حقیقی او) با جماعتی بدسابقه، نابلد، خودباخته‌، التماس‌کننده در مقابل دشمنان بیرونی، بی‌اعتنا به قشر مستضعف، همسو با جرج سوروس صهیونیست، مخالف توان نظامی کشور و کسانی که بارها وابستگی آنها به دشمنان بیرونی تجربه شده است و... محاصره شده و به میدان آمده باشد، ماجرا متفاوت خواهد بود. در این حالت ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب و حضور تک کاندیدایی در صحنه، یک ضرورت اسلامی و انقلابی است و نادیده گرفتن آن -بدون تعارف و با عرض پوزش-‌ با شخصیت انقلابی نامزدها همخوانی نداشته و دور از انتظار است! انتظار آن است که هریک برای کنار رفتن به نفع دیگری پیشقدم شوند نه آن که پا پس بکشند!

۵- وقتی پای ائتلاف در میان است، برخی از دوستان به جابه‌جایی نامناسب بخشی از آرای این یا آن نامزد اشاره می‌کنند که باید گفت تقریباً، هیچ اقدام و حرکت ضروری و لازمی را نمی‌توان درنظر گرفت که خالی از هرگونه زیانی باشد، بلکه باید سود حاصل از آن را با زیان احتمالی (در این‌جا پرتی برخی از آراء) به مقایسه نشست و به قول حکیمانه حضرت امیر که در صدر این مقال آمد؛ «ما لا یدرک کلّه لا یترک کلّه ... اگر همه آنچه را که می‌خواهیم به دست نیاوریم، نباید همه آنچه را که در دست است، از دست بدهیم‌».

۶- گفته می‌شود -و البته میزان صحت آن مورد تردید است- که شماری از اطرافیان دو نامزد مورد اشاره مانع ائتلاف و حضور تک کاندیدایی هستند! -که ان‌شاءالله این خبر صحت نداشته باشد-‌ و در صورتی که خدای نخواسته صحت داشته باشد باید به آن عزیزان گوشزد کرد که اصرار شما در پیشگیری از ائتلاف می‌تواند نشانه ترجیح منافع و بایسته‌های انقلاب به خواسته‌های سیاسی خود و یا برخاسته از غفلتی زیانبار باشد.

۷- و بالاخره باید به این نکته توجه داشت که هریک از نامزدها، درکنار خصوصیات مثبت و برجسته‌ای که دارند، با کاستی‌هایی نیز روبه‌رو هستند. مهم آن است که اصلی‌ترین ویژگی‌های لازم را داشته باشند که دارند و نه آن که از هر نقیصه‌ای دور باشند. امام معصوم که نیستند! نهایتاً باید یکی از آنها را برگزید و دیگری و دیگران را در همان سمت و سو به کار گرفت.

هنوز دیر نشده، هرکدام به اسلام و انقلاب دلباختگی بیشتری دارند باید در پیشنهاد خداپسندانه کنار رفتن به نفع دیگری پیشقدم شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    9

    برو کنار از سر راه مردم، حیا کن دیگه مفتخور، مردم جونشون به لب رسیده از وضع موجود

  • ناشناس
    7

    با ائتلاف بی ائتلاف ، پزشکیان برنده است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      40

      جلیلی از صندوق در میاد با ۵۷ درصد.

  • ناشناس
    5

    متاسفانه سرمایه اصلاحاتیهااحمقهاهستندکه تعدادشان کم نیست احتمال سرکارامدن دولت تسلیم وواداده زیاداست خدارحم کند

  • چای دبش باغ ازگل
    2

    غزل خداحافظی را با دکه روزنامه فروشی کیهان بخوان!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ دیگر تمام شد ماجرا

  • حسام بیگ
    2

    التماس نکن ..... مراد بیگ
    منقلی

  • ناشناس
    4

    به التماس افتادید برای ماندن در قدرت خخخخخخ

  • حیدرنیا
    4

    این ینی طوفان پزشکیان نزدیک هست ، بد جوری برادر حسین شریعتمداری و یارانش ترسیده اند
    همینقدر که از روز شنبه نه تاک خواهد ماند نه تاک نشان
    پیروز میدان دکتر پزشکیان

  • ناشناس
    5

    خداوند رییسی را برد و ان شاء الله پزشکیان را می آورد تا درد و رنج مردم مظلوم ایران و منطقه کاهش، و دنیاپرستان آموی صفت را تضعیف نماید.

  • محمد
    3

    دو درصدی ها این همه منابع ایران براشون کافی نیست جنگ قدرت راه انداختن

  • م
    2

    احتمالا روز شنبه این آقا سکته خواهد کرد،هر چند که عددی نیست

  • احمد شهریاری
    3

    من اگر ۸۰ ملیون رای داشتم حتی یکدانه آن را به کسی که شریعتمداری تاییدش کند نخواهم داد .

  • ناشناس
    2

    از اول دستور میدادی یکیشونا تایید کنند !!

  • ناشناس
    2

    از بیانات امیرالمؤمنین علی (ع) استفاده ابزاری به نفع مقاصد و اهداف نفسانی و دنیوی خود مکن! بیانات امیرالمؤمنین علی (ع) برای استفاده ابزاری امثال شما گفته نشده است!

  • بینام
    2

    تندروها متحد هم شوند هیچ غلطی نمیتونن بکنن چون مردم از اونا بیزارن.رای مردم پزشکیان میباشد.فردا غرور ملت ایران صفوف تندروها و دیکتاتوری را خواهد شکست و تو دهن راستی های افراطی متقلب خواهد زد.

  • ناشناس
    2

    حسین آقا یه دستمال دیگه جواب نمی ده ....بگو رفقا از روسیه و چین وارد کنند برات

  • نسیم روشن
    2

    التماس نکن حاجی
    پور محمدی هم به نفع یاران انقلاب کنار برود باز هم پیروز دکتر پزشکیان است

  • همرزم هادی
    1

    التماس های این مرد........آرای پزشکیان را بالا برد اگر ائمه جمعه هم متوجه نمی شدند باحمایت فردی خاص باعث پیروزی طرف مقابلش میشود خیلی خوب بودولی دیگرنمی خواهندکلاه دوران خاتمی سرشان برود .عجب مشروعیتی ؟

  • ناشناس
    0

    این کار فقط فقط از انقلابی ها بر می آید و‌گر نه هیچ انسان آزاده ای و وطن پرستی این همه هزینه از بیت المال نمی کند بعد بگه من می روم کنار
    خوب همان اول یکی را بیاورید

  • جبارسینگ
    3

    حالا ببینیم جبهه شریعتمداری پیروز میشود یا جناب کتر سید محمد خاتمی

  • ناشناس
    2

    التماس میکنی ؟؟؟ خماری ؟؟
    کار همه ریاکاران به آخر رسیده

  • حسین
    1

    فقط تعداد آرا براشون مهمه به هر قیمتی

  • کیهانی
    1

    التماس نکن ....گوشاتو می برم میذارم کف دستت...
    حاجی قدرت این قدر که برای تو خیلی شیرینه برای اونا هم شیرینه ...حتی صدات رو هم نمی شنوند..‌‌

  • ناشناس
    2

    بعضی ها خیلی ساده تشریف دارند که فکر می کنند اگر پزشکیان بیاید رابطه ایران و آمریکا حسنه میشود، بی حجابی و بی بندوباری قانونی و آزاد می شود و ... خیر عمو، همه این کاندیدا ها قانون اساسی کشور را قبول دارند و مطیع رهبری هستند.

  • حمید رحیمی موحد
    2

    الحمدلله که همه این متن ها دلالت بر مردم سالاری دینی در انتخاباتی است که تاییدی است بر ازادی و انتخاباتی که در هیچ جای جهان نمونه اش نیست.
    زنده و جاوید باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

  • ناشناس
    2

    به همه چه دخالت میکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها