سابقه تقابل جلیلی و قالیباف در سال 92/ کاندیدای جبهه پایداری باز هم ورق را به نفع اصلاح‌طلبان برمی‌گرداند؟

شاید اگر جلیلی یا قالیباف به نفع دیگری در انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری می کردند، امروز یک اصولگرا به عنوان رئیس جمهوری ایران انتخاب می شد اما چنین نشد و جالب است بدانید یک بار دیگر یعنی 11 سال پیش نیز اتفاق مشابهی افتاده بود.

سابقه تقابل جلیلی و قالیباف در سال 92/ کاندیدای جبهه پایداری باز هم ورق را به نفع اصلاح‌طلبان برمی‌گرداند؟

به گزارش خبر فوری، سعید جلیلی برای اولین بار در سال 92 کاندیدای ریاست جمهوری شد، همان سالی که حسن روحانی به آرای ناپلئونی در دور اول انتخابات را برد. اصولگرایان در آن انتخابات هم کاندیداهای متنوعی داشتند و اسب برنده خود را محمد باقر قالیباف می دانستند و از همین رو از سایر کاندیداها انتظار داشتند به نفع او کناره گیری کنند اما نه علی اکبر ولایتی و نه سعید جلیلی حاضر به کناره‌گیری نشدند. ولایتی به روحانی که خود نیز از اصولگرایان قدیمی است، نزدیک بود و رسما با کناره گیری نکردنش به رئیس جمهور شدن روحانی کمک کرد. اما اصولگرایان از کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری انتظار بیشتری داشتند.

جبهه پایداری، وابسته به جناح اصولگرایی است که پس از وقایع انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال 88 و خانه‌نشینی یازده روزه محمود احمدی‌نژاد و مطرح شدن جریان انحرافی، در مردادماه سال 90 رسماً اعلام موجودیت کرد. این جبهه مرید مرحوم مصباح یزدی بود و در چند دوره انتخابات به عنوان وحدت‌شکن جریان اصولگرایی شناخته شد. در انتخابات 92 همین اتفاق افتاد. در حالی که اصولگرایان کهنه‌کار انتظار داشتند جلیلی و ولایتی به نفع قالیباف انصراف دهند، جبهه پایداری کاندیدای خود را سعید جلیلی معرفی کرد و تا لحظه آخر هم دست از حمایت خود برنداشت. حمایت از جلیلی یکی از دلایل شکست اصلی‌ترین گزینه جناح راست یعنی محمدباقر قالیباف و انتخاب کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان یعنی روحانی شناخته شد. در آن انتخابات قالیباف 6 میلیون و جلیلی 4 میلیون رای آوردند.

در روزهای پایانی هفته پیش نیز خبرهایی از تلاش چهره های اصولگرا برای انصراف جلیلی به گوش رسید اما ظاهرا باز هم این چهره نزدیک به جبهه پایداری حاضر به ائتلاف نشده و سوال اینجاست که آیا باز هم او زمینه ساز کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان می شود؟

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 67
  • ناشناس
    13

    جلیلی چطور بیش از دو برابر سال ۹۲ رأی آورد؟ در صورتی که مشارکت در انتخابات هم نصف سال ۹۲ شد. قاعدتاً رأی جلیلی هم باید نصف سال ۹۲ می‌شد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      17

      اگر جلیلی رئیس‌جمهور شد، به سمت فرودگاه‌ها هجوم ببرید و یک بلیت خارج از کشور بگیرید و فرار کنید. به هر جای دنیا که بروید، بهتر از ایرانه.

    • ۵+۱
      9

      مهندسی ک ۱+۵ چیده، نقشه ب دور دوم کشوندن رو هم برای این گذاشته ک در مرحله اول رای بالای جلیلی قابل باور نبوده و نیست..
      پس در دومرحله این باور پذیری رو برنامه ریزی کرده..

    • ناشناس
      28

      میگن به خانمی گفتند چند سالته ،گفت من ۱۸ ساله بودم و شوهرم ۳۶ ساله بود که با هم ازدواج کردیم اون موقع سن شوهرم دو برابر سن من بود .الان شوهرم ۷۲ سالشه پس من قاعدتا ۳۶ سالمه.
      بعضی از طرف داران پزشکیان متاسفانه به قدری ساده لوحانه حرف می زنند که ...

    • نت
      5

      ملت پول که ندارند از کشور فرار کنند مگه مثل افاغنه از چرخ هواپیما اویزان بشوند

  • ناشناس
    86

    وحدت این دو عزیز (جلیلی و قالیباف) بدجوری برخی ها را عصبانی کرده و ترسونده. الحمدلله با دعای خیر مهدی فاطمه زهرا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      دوست خوب این رمل و اسطرلاب رو ببر توی سایت فارس.

    • ناشناس
      11

      والا من و خیلی از مخالف های کل ساختار. از خدامون هست پزشکیان رای نیاره و جلیلی برنده بشه چون با اومدن ترامپ و برخوردش با جلیلی و اطرافیان بیسواد و عقب افتاده اش مملکت به چنان گردابی میره که ساختار فاسد را یکبار برای همیشه زیرو رو میکنه و مملکت از چنگال نادان ها برای همیشه خلاص میشه

    • محسن
      2

      آقای ناشناس ۲۱:۳۹:۵۲
      با همین استدلال حضرتعالی ،یا نسخه اپوزیسون خارجی یا عجز و لابه خانواده های دادخواه ( که البته محترم هستند) بارها و بارها گرفتار راست رادیکال در ریاست جمهوری و مجلس شدیم..آیا براندازی که می‌گویید اتفاق افتاد؟؟ خیر
      فقط درگیر *توهم و تحریم و تورم* شدیم که هزینه اش را من و شما دادیم..
      اگر هم مشتاق تنش و جنگ و سوریه ای شدن ایران هستید، حرفی برای گفتن باقی نمی ماند..
      مگر بار ها که مشارکت حداقلی اتفاق افتاد، صدای ملت را شنیدند که این بار بشنوند؟ نمی‌بینید جدیدا حضرات می گویند : مشروعیت نظام را مردم تعیین نمی کنند ..مشروعیت را از اسلام گرفتیم..تئوری های آقای مصباح را نخواندید که نقل دهان آقایانی چون علم الهدی شده است؟ نمی‌بینید که می‌گویند: مگر در کشورهای دموکراتیک ، مشارکت مردم چقدر است؟ ۱۵ درصد ۳۰ درصد..نمی بینید چطور مغالطه می کنند؟ واقعا تصور می کنید با مشارکت پایین، تغییرات اساسی صورت می‌دهند؟ خیر..حتی ممکن است رو به نظام پارلمانی بیاورند که رئیس جمهور هم مجلس انتخاب کند.. در حالی که دیگر،
      خواب مجلس ششم را هم نخواهیم دید ، می توانید تصور کنید در نظام پارلمانی چه کسی رئیس جمهور می شود..

    • محمدرضا
      0

      لطفا از حضرت مهدی سلام الله علیه برای امیال سیاسی خودتون مایه نزارید، ایشون به قدر کافی مظلوم هستن

    • ناشناس
      1

      بگو پچه کانادایی نه بچه انقلابی

  • ناشناس
    62

    رئیس جمهور میشه جلیلی

    نظرات شما -
    • محمد
      13

      ببین اگه جنگ بشه که شما مثلا انقلابیون، تو سرواخ موش قاییم می شید. ما باید بریم دفاع. همونطور که تو جنگ عراق تو سوراخ موش قاییم شدید. وای به شما دلال هاو کاسبان تحریم در قیامت.

    • چای دبش باغ ازگل
      11

      دومیلیون آوانس داره جلیلی ولی پزشکیان منتخب ملت شریف وفرودست ایران زمین خواهد شد! عزیزم شرایط سخت و برای زندگی برای بقاء را احساس نکردی جیره خوار!!!؟؟؟ دولت سایه بانی اوضاع وخیم اقتصادی کشور و خانوارهای ایرانی است!!!

  • ناشناس
    69

    خبر فوری عزیز ! این شاهنامه خوانی هیچ فایده ای براتون نداره ! جبهه انقلاب با هم متحد شدند و دکتر قالیباف رسما حمایت خودشون رو از دکتر جلیلی اعلام کردند .

    نظرات شما -
    • محمد
      14

      شما مثلا انقلابیون، فقط ادعا هستید. اگه جنگ بشه تو سرواخ موش قاییم می شید. ما باید بریم جلوی گلوله. اونم برای ناموس. تو جنگ عراق هم همینطوری شد.
      شما دلال هستید. فقط یه دلال از بلبشو لذت می بره.
      پس اسم شما جبهه انقلابه ولی در عمل ، جبهه کاسب و دلال تحریم.

  • M
    73

    کور خوندید بچه های انقلاب ریشه شما گدایان غرب رو با اتحادشون میکنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      یک تندیس از پوتین بسازید واسه پرستش.

    • ناشناس
      2

      البته بچه های نا خلف انقلاب

    • چای دبش باغ ازگل
      7

      بچه های انقلاب دیگه بچه نیستند اما بچه ها شون ثروت ملی ایرانیان را غارت کردند!!! مشخصه جیره خوار و ساندیس خور هستی!!! مستر ام

    • ناشناس
      1

      این بچه های انقلاب که سر سیسمونیشون هم با هم درگیرند

    • محسن
      3

      خب جناب M..
      بنده عرض می کنم : گیریم ریشه گدایان غرب خشکانده شد..با ریشه گدایان شرق چه کنیم؟
      در حالی که به قول آقای جعفرزاده ( نماینده مجلس) نفت را مثل مال دزدی به چین می فروشیم..
      این که مقتدرانه با غرب تعامل کنیم و حق ملت را بگیریم اسمش گدایی از غرب است؟!!
      تکلیف امثال شما که سال هاست صورت مسئله را پاک کردید و زیر علم مرگ بر آمریکا برای خودتان نردبان پست و مقام ساختید ، چیست؟؟
      به قول پزشکیان : بالاخره می‌خواهیم تا آخر دعوا کنیم یا می‌خواهیم حلش کنیم؟؟
      به قول مرحوم هاشمی: نان بعضی ها در دعواست..
      به قول ظریف: با این که دشمن را ابزار زمامداری کنیم مخالفم..

    • ناشناس
      0

      خاوری هم بچه انقلاب بود چفیه گردن در دفترش نوشته بود با وضو وارد شوید شما هم بدتر از خاوری هستید

  • ناشناس
    27

    قالیباف به علت تصمیمات ضد مردمی و ضد منافع ملی که در شهرداری و مجلس گرفت از دایره انتخابات حذف شد .انشاالله جلیلی هم که سردمدار بسیاری از گرفتاریها ی کشور است هفته آینده حذف شود .امام و مقتدای جلیلی کاظم صدیقی است که روز رای گیری نمازش را به امامت او اقتدا کرد

    نظرات شما -
    • فاطمه
      3

      فقط شما و رسایی و ثابتی فهمیدین تصمیمات قالیباف اشتباه بوده بعد این همه آدم دانشمند و عالم و فرهیخته و آدم حسابی نفهمیدن
      خوبه بابا تبریک بهتون

  • ناشناس
    4

    با توجه به صحبت جدید محسن رضایی هم‌افزایی صورت گرفته در میان زاکانی قالیباف قاضی‌زاده بنفع جلیلی، صورت پذیرفته دیگر شما از چه تقابلی صحبت می‌کنید. یک کلک مسلم است که بضرر پزشکیان انجام شد

  • ناشناس
    33

    به لحاظ گرایش سیاسی و خط فکری آقای پزشکیان سلیقه و انتخاب من نبوده است. چون اطرافیان ایشان عمدتا سبز و بنفشی های افراطی و پر حاشیه و پر هزینه برای کشور هستند.
    اما ایشان را فردی اصیل، با شخصیت، مومن، معتقد، وطن دوست، دلسوز و با سواد می دانم. ولی مدیریت و کارایی ایشان - هر چند سابقه وزارت بهداشت را نیز در سالهای دور دارند- در سطح کلان و در تراز ریاست جمهوری، قبلا مورد محک جدی قرار نگرفته است و در مناظره ها هم برنامه خاص و قابل سنجشی ارائه نداد.
    در مجموع ایشان و سایر نامزدها هم مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند و هم هموطن ما هستند و جدای از گرایشات سیاسی، قابل احترام هستند. ضمن اینکه بی احترامی به هر انسان و ایرانی به هر شکلی که باشد محکوم و مذموم است! بار شانس جلیلی بیشتر بود که ظاهرا قالیباف هم انتقام سال ۹۲ را از جلیلی گرفت و حالا هر دو در شکست جریان اصولگرایی و جبهه انقلاب یک بر یک مساوی هستند.
    سالها پیش در یک جمله پر معنی و تاریخی، شهید بهشتی فرمود:
    "ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت"

  • علی
    6

    رای من دوباره به پزشکیانه .چون جلیرلی مثل رییسی نیست ، پزشکیان هم مثل روحانی .در ضمن در دولت رییسی اندازه هشت سال روحانی اقتصاد و دلار مملکت ترکید

  • ناشناس
    6

    جلیلی باعث شد اتحاد از جم اصولگراها بره بااینحال که قالیبافی هستم ولی نظرم روی پزشکیان هست
    از جلیلی خیلی ناراخت شدم که به نفع مر جهادی یعنی قالیباف کنار نرفت

  • یک جانباز جنگ خط مقدم
    5

    به مولا علی قسم خیری از این خودشیفتگان قدرت ندیدم ندیدم ندیدم ندیدم درود بر پزشکیان

  • ناشناس
    2

    ولی ماجرا انتخابات در حد سریال های صدا و سیما داغون بود مشارکت ۳۹ که ۴ درصد باطله میشه ۳۵ درصد جدا انقد خوب بوده بعد دولت روحانی که همه مشتاق رای دادن بودن خخخ پزشکیان ده ملیون از کسایی گرفت ک یه خط در میون تندرو بودن با کلی روکشی پوشششی و سیم مفتول و حمایت های صداو سیما دوم بشی برید شاکر باشین ک اون ۶۱ درصد شرکت نکردن وگرنه شکست مکتب تحجر تاریخی بود

  • ناشناس
    12

    این دو عزیز دونفری ۱۲ ملیون رای اوردن اونهم تمامی ارگانها و سازمانها و بنیادها سردارها و همه همه لابی کرده اند
    چطور دیگران را ترررررررررررررسونده ؟؟!!!
    رییسی خرابیهاش ناتمامه اقای جلیلی باید کاملا منهدم بکنه تا خیالتون راحت بشه !

  • ناشناس
    13

    دکتر قالیباف دکتر جلیلی ؟؟!!!

    اینها دیپلم رزمندگان هستند و فارغ التحصیل حوزه امام صادق علیه السلام !!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      دانشگاه امام صادق شما چرا دانشگاه هایی که رقباتون درس خوندن رو زیر سوال میبرید هنوز زخم زبانها به رئیسی یادمون هست

    • ناشناس
      10

      دانشگاه امام صادق شما چرا دانشگاه هایی که رقباتون درس خوندن رو زیر سوال میبرید هنوز زخم زبانها به رئیسی یادمون هست

    • ناشناس
      3

      دکترهای کیلویی

    • ناشناس
      8

      در عمل علوم گند قرص و انگ جز انگ زدن چه غلطی بلدند

    • ناشناس
      19

      اگر امثال این ها نبودند شما معلوم نبود کجا بودید .

  • کمالی
    14

    جناب خبر فوری! اگر جبهه انقلاب دور اول اجماع کرده بود که الان پزشکیان رئیس جمهور بود. خداروشکر که اجماع نکردند و پیروزی جبهه انقلاب به دور دوم کشیده شد

  • سید
    30

    هشیارباش ایرانی
    برنگرده روحانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شهید رئیس خودش کار می‌کرد ولی وزرای نه بجز شهید امیر ابدالهیان مجلس هم مالیات ارزش افزوده اضافه کرد معیشت مردم بدجوری گرفتار کرد هر کسی دلش به مردم میسوزه خدا کنه دولت خوبی داشته باشیم انشالله

  • ۲۲
    3

    در حال حاضر آقای مسعود پزشکیان ۱ میلیون رای از جلیلی جلوتر هست

  • ناشناس
    19

    اقبال آقای سعید جلیلی بیشتربود واین برای همه هویدا بود ولی به هردلیل طرف کنار نرفت ولی بیاری خداوند متعال بااتحاد همه دلسوزان انفلاب وایران عزیز بخاطر آینده روشن ومبارک واقتدار مملکت وپیشرفت وحل همه مشکلات، برای آینده گان جمعه آینده به عقب گرد وذلت وخواری وغرب گدایی وخود تحقبری به رانت ورانتخواری،به عافیت طلبی،به فساد ودست درازی به بیت المال ،به دروغ ونفاق یک نه محکم خواهیم گفت وبه اقتدار وپیشرفت در همه زمینه ها بخصوص اقتصادی ادامه خواهیم داد خداوند متعال باصابرین است

  • سردار
    2

    آمار شرکت کنندگان در انتخابات با مشاهدات مردم همخوانی ندااارد !!!!!! اکثریت رای دهندگان به دکتر پزشکیان رای دادند ولی امار اعلام شده ؟؟؟؟؟
    دوردوم اراده ملت رونمایی خواهد شد و
    پیر‌وز میدان ، اول ملت و بعدش دکتر پزشکیان خواهد بود. اتحاد ملت آگاه ، تاریخ را رقم خواهد زد .
    چه کسی خواست من و تو (ما ) نشویم ،
    خانه اش ویران باد .

  • پرتو
    25

    مردم ازنگاه اصلاح طلبان هیچ هستند و فقط به فکربدست آوردن دل کشورهای غربی و آمریکا هستند . امیدوارم به این بیداری برسیم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بهتر از به دست آوردن دل کفار کمونیست چین و روسیه است

    • ناشناس
      16

      شعارشان اینه که ما کاری نمی توانیم بکنیم مگر دشمن تحریم را بردارد.کدام عاقلی از دشمن انتظار تنفس و عافیت دارد؟

  • ناشناس
    20

    میبینم که کامنتای پزشکیانی اینجا فعاله
    گفتنم یکم از دوستان آقای پزشکیان دولت سوم روحانی بگم
    واعظی رییس دفتر روحانی
    شریعتمداری وزیر کار روحانی
    آخوندی وزیر مسکن روحانی
    که در ستاد آقای پزشکیان حضور دارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هوراباعث این کارچوب لای چرخ گذاشتن کاسبان نجس تحریمه

  • ناشناس
    2

    جالبه...پیام‌های در انتقاد به جلیلی نمایش داده نمیشه...

  • بهروز حسینی
    4

    کشور ما در حال حاضر به یک شخصیت میانه رو و صلح طلب مثل آقای پزشکیان نیاز داره نه یک شخصیت تندرو و افراطی مثل آقای جلیلی.

  • ناشناس
    0

    مناظره ها و تبلیغات چه بسا بهتر و با رعایت اخلاق انجام میشد مشارکت بیشتر میشد به مسایل اصلی مثل فساد بانکها علت افزایش نقدینگی ندادن وام به بخش خصوصی جهت تولید و پارتی بازی در ثبت نام خودرو و مشکلات جوانان بیست تا چهل سال ازجمله کاهش ازدواج تامین اجتماعی نبود عدالت آموزشی برا اونها.اقشار جامعه و عامه مردم از مسائل اصلیشون بهتر میشد رو نمایی بشه

  • ناشناس
    2

    توجه توجه! تحصیلات سعید جلیلی تحصیلات ابتدایی تا دانشگاه را در مشهد و تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع دکتری معارف اسلامی علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) به پایان رسانده و در دانشگاه امام صادق (ع) به تدریس «دیپلماسی پیامبر(ص) » می‌پردازد. وای بر ما که بیسوادان سهمیه ایی بر ما ریاست کنند.
    رای ما نخبه علمی کشور دکتر پزشکیان

  • ناشناس
    2

    ایرانی ها مراقب باشید، قحطی و جنگ در راه است به این بی سواد سهمیه ایی دانشگاه امام صادق در رشته معارف رای ندهید.

  • ناشناس
    4

    کدوم رشته قبولیش سختتره؟
    1- رتبه برتر فوق تخصص جراح قلب
    2- سهمیه ایی معارف دانشگاه امام صادق

    نظرات شما -
    • دکتر
      5

      اینایی که تو اداره جات هستند حتی کارمند رتبه پایین فقط دانشگاه ثبت نام میکنن سرکلاس نمیروند و فقط مدرک میگیرن این بدبختی مدارک و دکترای ایرانیهاست و مدرک گرایی و دکتر دکتر دکتر کردنهای قلابی

  • ناشناس
    0

    واقغا قاليباف چطور سياستمداري است اينده خود رانمي داند و مي خواهد براي اينده كشور تصميم بگيرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      برای اقلیت های کشور سخت تمرین رشته دکترای معارف اونم دانشگاه امام صادق 🤣🤣اونم سهمیه ای

    • فاطمه
      1

      همه جای تاریخ همه جای دنیا نخبه ها اقلیتند همیشه همینطور بوده

  • ناشناس
    0

    دو سوال آیا قالیباف به عنوان رییس مجلس برخلاف قانون می تواند از جلیلی حمایت کند دوم آیا جلیلی فرماندهی بسیج را دارد امروز نیروهای خودجوش بسیج از مردم در مورد انتخابات سوال می کردند وقثی گفتم به پزشکیان رای دادم شروع به توجیه کردن من برای دادن رای درمرحله بعد به جلیلی کردند آیا این کار بسیج قانونی است

  • ناشناس
    1

    کوری چشم دشمنان رای همه پزشکیان

  • ناشناس
    3

    یک اتفاقی شروع شده و داره کامل میشه،جناح به اصطلاح انقلابی(راست) دو تکه شدن،بچه های بالا (پولداره ا و سازشکارها) و بچه های پایین (معتقدین به اصول اولیه انقلاب).
    در این انتخابات بچه های پایین ،بچه های بالا رو از گردونه خارج کردن
    جناح چپ با همه قدرتش اعم از خاتمی،ناطق،ظریف،آخوندی،جهانگیری و حتی کروبی محصور به همراه پول و ثروت و قدرت رسانه ای باند هاشمی وارد صحنه شد ،اما کاری از پیش نبرد.
    در نبرد جمعه آینده اگر بچه های پایین برنده بشن ،خاتمی،روحانی،مرعشی،کروبی،قالیباف،حدادعادل،لاریجانی ،جهرمی،احمدی نژاد و ... باید برن و از بازنشستگی اجباریشون لذت ببرند.
    نظام هم باید بره یک فکر جدی برای ناراحتی و بی تفاوتی ۶۰ درصدی ملت بکنه

  • ناشناس
    0

    تفرقه اندازی خاص انگلیسه

  • ناشناس
    0

    بزودی انشالله با خواست خدا ریشه ظلم کنده شود و ملت در بند ازاد شود

  • ناشناس
    0

    خودتون خسته نکنید طرفداران جلیلی با تهمت و فحاشی و چوب چماقی میخوان به صندلی ریاست جمهوری برسن نمیدونن مردم حرف زور تو کتشون نمیره میخواد قالیباف و جلیلی اجماع کنن میخوان نکنن اگه حضور پزشکیان نبود خیالتون راحت تعداد شرکت کننده ها هم هنوز کمتر بود الکی جو ندین من خودم نمیخواستم رأی بدم ولی پزشکیان که شد کاندید رأی به ایشون دادم و بار دوم هم حتما رأی به ایشون میدم

  • حامد
    2

    رای ما دکتر جلیلی طالبان ایرانی است.زنده باد طالبان ایران،،زنده باد تفکرات این بزرگ مرد که زمینه را برای ظهور منجی بشریت ایران (حضرت ترامپ(ع)) فراهم میکند و با اقتدار تبدیل به افغانستان ابرقدرت خواهیم شد

  • ناشناس
    0

    گزینه براندازی نه مطلوب است نه امکان پذیر اگر رای ندهید باید از چرخ هواپیما جهت فرار از کشور آویزان شوید بماند به یادگار....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها