حسن روحانی: در برجام ماندیم تا نقشه ترامپ ناکام بماند/ تحریم تسلیحاتی و موشکی چه زمانی لغو شد؟/ همین حرف‌ها را ده بار در شورا گفتی و صد بار هم جوابت را دادند/ به سلطان قطعنامه ها رأی ندهید

رئیس‌جمهور دوره‌های یازدهم و دوازدهم به ادعای یکی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، درخصوص برجام پاسخ داد.

حسن روحانی: در برجام ماندیم تا نقشه ترامپ ناکام بماند/ تحریم تسلیحاتی و موشکی چه زمانی لغو شد؟/ همین حرف‌ها را ده بار در شورا گفتی و صد بار هم جوابت را دادند/ به سلطان قطعنامه ها رأی ندهید

حسن روحانی در پاسخ به ادعای یکی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره دیشب (۱۱ تیر) گفت: عدم خروج ایران از برجام پس از خروج ترامپ، سیاست درست نظام و دولت بود؛ کمااینکه تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی پس از خروج ترامپ از برجام لغو شد.

حسن روحانی در پیامی ویدیویی گفت: واقعیت‌ها را برای مردم به خوبی بگوییم که چه بوده است؟ چرا آنچه واقعیت بوده را برای مردم برعکس توضیح می‌دهیم؟ ترامپ از برجام خارج شد، امیدش این بود که ما بلافاصله خارج شویم تا تمام قطعنامه‌ها برگردد اما ما نگذاشتیم طرح ترامپ به طور کامل اجرا شود. او می‌خواست به گردن ایران بیافتد و ما از برجام خارج شویم و قطعنامه‌ها برگردد. قطعنامه‌ها برنگشت. اروپایی‌ها به ما تعهد دادند. اروپا روبه‌روی آمریکا ایستاد. این اولین بار در تاریخ سیاسی غرب بود که اروپا در برابر آمریکا ایستاد؛ حتی در شورای امنیت سازمان ملل و آژانس.

این فاصله‌ای که بین اروپا و آمریکا ایجاد کرد سیاست دولت و سیاست صحیحی بود که از طرف نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شد. من از شما می‌پرسم تحریم تسلیحاتی کی لغو شد؟ بعد از اینکه ترامپ از برجام خارج شده بود و ما با مهلتی که داده بودیم مانده بودیم. تحریم موشکی کی رفع شد؟ در همین زمانی که ترامپ خارج شده بود و ما در برجام مانده بودیم. ضمن اینکه ما کاهش تعهدات دادیم و در زمینه هسته‌ای قدم‌های بسیار مهمی را برداشتیم. به گونه‌ای که روزی که خواستیم ۶۰ درصد تولید کنیم بلافاصله ظرف چند هفته ۶۰ درصد را تولید کردیم.

 

رئیس‌جمهور دوره‌های یازدهم و دوازدهم، گفته‌های یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره دیشب درباره برجام را تکرار اظهارات قبلی او در شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد که بارها به آن‌ها پاسخ داده شده اما باز هم حرف قبلی خود را تکرار می‌کند.

حسن روحانی گفت: برجام باعث شد تا ما بتوانیم هواپیما بخریم چراکه امروز ناوگان هوایی ما دچار مشکل است. برجام باعث شد برای طرح‌هایی که داریم شرکت‌های خارجی بیایند و سرمایه‌گذاری کنند. در سایه برجام ۸۶ میلیارد دلار طراحی شده بود که از بانک‌های خارجی اعتبار داده شود تا شرکت‌های خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کنند. اگر برجام بد بود چرا شورای عالی امنیت ملی که خودت هم در آنجا نشسته بودی، تصویب کرد؟ همین حرف‌هایی که در مناظره می‌زنی ده بار در شورای عالی امنیت ملی گفتی و صد بار به تو جواب دادند. باز هم برمی‌گردی به حرف قبلی!

مردم این‌هایی که کج‌فکرند تا پایان کج‌فکر هستند. کشور را دست افرادی ندهیم که واقعیت‌ها را به شما نمی‌گویند. افکارشان ناصحیح و نادرست است.

حسن روحانی در پیامی ویدیویی تصریح کرد: مردم! در طول مدتی که تحریم بر ما تحمیل شد کشور بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار ضرر کرد. آن‌ها باید پاسخ آن ۷۰۰ میلیارد دلار را بدهند. این‌ها در این سه سال هم ۳۰۰ میلیارد دلار به کشور صدمه زدند. ۱۰۰۰ میلیارد دلار به کشور صدمه زدند.

مردم! رأی ندهیم به آن‌هایی که ۱۰۰۰ میلیارد دلار به این کشور صدمه زدند.

آن‌هایی که سلطان قطعنامه‌ها بودند، منافع ملی را زیر پا گذاشتند، هفت قطعنامه را در طول هشت سال برای مردم به ارمغان آوردند. ما را بردند تا مرز جنگ. اگر کار و حضور مردم در انتخابات سال ۹۲ نبود، ۱+۵ تصمیم گرفته بود علیه ایران وارد جنگ شود. این را رئیس‌جمهور فرانسه وقتی من سال ۹۴ به فرانسه رفتم، به صراحت روبه‌روی خبرنگاران گفت. آن‌هایی که ما را تا مرز جنگ پیش بردند، آن‌هایی که ما را بردند در ذیل فصل هفت شورای امنیت سازمان ملل، آن‌هایی که تحریم را به ما تحمیل کردند. واقعیت‌ها را برای مردم به خوبی بگوییم که چه بوده است؟ چرا آنچه واقعیت بوده را برعکس برای مردم توضیح می‌دهیم.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    چه فایده دکتر الان بازکاسبان تحریم براقلع وقمع مردم اوکراین پهبادفروشی میکنند کسانی که ازولع خون دارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      روزمونو سیاه کردن هرطرفی میبینیم کاسبان تحریم نمیذارن خوب بشه این کشور

  • ناشناس
    3

    بله آقای روحانی شما درست میگید ولی باید همون زمان باید شهامت به خرج می دادید با مردم صحبت می کردید

  • ناشناس
    0

    آورین آورین

  • ناشناس
    1

    گزینه نظامی همیشه روی میز خواهد بود

  • مرتضی
    2

    روحانی در مجموع خوب بود اما اشتاه بزرگ و فاحشش این بود که با مردم هیچ ارتباطی نداشت و اصولا از 97 مردم رو از سپهر مدیریت و سیاست و نظارت حذف کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها