اتحاد دوباره تندروهای داخلی با براندازان خارجی علیه پزشکیان

نحوه رفتار این دو گروه در تحریف سخنان و تخریب شخصیت و مواضع پزشکیان نشانه اتحاد دوباره تندروهای داخلی با براندازان خارجی است.

اتحاد دوباره تندروهای داخلی با براندازان خارجی علیه پزشکیان

روزنامه هم میهن در سرمقاله امروز با عنوان «تحریف سخن تخریب شخصیت» به همسویی نیروهای براندازخارج از کشور و تندروهای داخلی در تخریب رئیس جمهور منتخب پرداخت و نوشت: در زمان تبلیغات انتخاباتی بسیار دیده می‌شد که نوعی همسویی نوشته یا نانوشته میان بخشی از نیروهای تندرو داخلی و براندازان خارجی وجود دارد. این نیروها در دو مسئله اتفاق‌نظر داشتند.

اول، تبلیغ علیه پزشکیان و حامیان او و دوم، تبلیغ برای کاهش مشارکت. این دو رویکرد در اصل دو روی یک سکه بودند. چون تبلیغ علیه پزشکیان به معنای این بود که به او رای ندهید و این یعنی مشارکت نکنید؛ چون بخش مهمی از رای به پزشکیان از جانب کسانی بود که تصمیم قطعی داشتند که به نامزدهای دیگر رای ندهند و اگر به او نیز رای نمی‌دادند، طبعاً باید در خانه می‌نشستند و عطای مشارکت را به لقای آن می‌بخشیدند. 

تبلیغ علیه مشارکت هم منجر به این می‌شد که به پزشکیان رای ندهند. فرض کنید میزان مشارکت در دور دوم به همان اندازه ۴۰درصد دور اول بود و ۶میلیون کمتر مشارکت می‌کردند. در این صورت، مطابق برآوردها این کاهش مشارکت منجر به کاهش حدود ۴/۸ میلیون از رای پزشکیان و کاهش ۱/۲ میلیون رای جلیلی می‌شد. چون مشارکت‌کنندگان حدوداً به نسبت ۸۰ به ۲۰ یا ۷۵ به ۲۵ به سود پزشکیان رای می‌دادند.

بنابراین، کاهش مشارکت به سود دو گروه بود؛ یکی براندازان خارجی و دیگری تندروهای داخلی که هر دو منافع همسویی داشتند. پس روشن بود که هر دو گروه مزبور، طرفدار کاهش مشارکت باشند. حامیان خارجی این ایده از بالادست خود دستور می‌گرفتند، ولی طرفداران داخلی این ایده خط‌مشی خود را چگونه با خواست رهبری تطبیق و همسو معرفی می‌کنند؟ هیچ راهی برای این کار وجود ندارد.

هر دو شکست فاحشی خوردند تا روز یکشنبه که آقای پزشکیان در مجلس چنین گفت: «این مردم عزیزی که آمدند علی‌رغم تبلیغاتی که می‌کردند که نیایند پای صندوق‌های رأی،... آمدند و مشت محکمی به دهان آدم‌هایی که از خارج و داخل نشسته بودند و تبلیغ می‌کردند، زدند.»

مسئله کاملاً روشن است وی هیچ تعریضی نسبت به رای‌نداده‌ها نکرد. قبلاً هم پس از دور اول به‌صراحت گفته بود که ۶۰درصد نیامدند و گفتند شما را قبول نداریم و ما همه شکست خوردیم. ولی این رفتار مردم فرق می‌کند با اینکه عده‌ای تمام‌قد برای تبلیغ علیه رای دادن وارد شوند. با وجود این، در دور دوم حدود ۱۶درصد مردم نسبت به دور اول به رای‌دهندگان اضافه شدند (با احتساب ۶درصدی که دور اول رای داده بودند و دور دوم شرکت نکردند). این ۱۶درصد مخالفت جدی با تبلیغ‌کنندگان علیه مشارکت انتخاباتی کردند و این بسیار مهم بود و پاسخی به نسبت مؤثر و کوبنده علیه تبلیغاتچی‌هایی داخلی و خارجی علیه اصل مشارکت بود.

حال این جمله و گزاره روشن را به مستمسکی علیه پزشکیان تبدیل کرده‌اند که چرا علیه رای‌نداده‌ها حرفی زده است؟ درحالی‌که هرکس متن را بشنود یا بخواند، متوجه می‌شود که این جملات علیه تبلیغاتچی‌های مخالف مشارکت بود و الا شاید در میان اعضای طرفداران رای به پزشکیان کسانی بودند که در دور اول و حتی در دور دوم از مجموعه رای‌نداده‌ها بودند و همه اینها نیز صادقانه و براساس فهم و وجدان خود رای ندادند و بسیاری از آنان نیز با دیدن نتیجه دور دوم خوشحال شده‌اند و آماده حمایت هستند و مهمتر از همه اینکه وظیفه پزشکیان احیای امر سیاست از طریق تامین نسبی خواست این افراد است.

نحوه رفتار این دو گروه در تحریف سخنان و تخریب شخصیت و مواضع آقای پزشکیان نشانه اتحاد دوباره تندروهای داخلی با براندازان خارجی است. پزشکیان تاکنون نشان داده آن اندازه صداقت و شهامت دارد که اگر حرف نادرستی زد، پوزش بخواهد و آن را اصلاح کند؛ ولی این گزاره او خیلی دقیق بود و به هدف اصابت کرده است. البته تنها نکته‌ای که می‌ماند استفاده از کلمه «زدن مشت محکم» است که طبعاً این انتقاد وارد است و باید این نوع ادبیات اصلاح شود؛ ولی مضمون مطلب را نباید تحریف کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    1

    حاج آقا مافیا را عصبانی نکنید تا دو دستگی نشود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من به جلیلی رای دادم
      اما الان رییس جنهور قانونی پزشکیان است.
      و نباید به حواشی اهمیت بدهد.
      شما هم کاری نکنید که فردا کم کاری دولت را گردن تخریب بیندازید . اصلاح طلبان هوچی گری کنید به ضرر دولت است

  • محمد علی فردین
    19

    چرا توجیه می کنید؟ دکتر پزشکیان مرتکب خطای بزرگی شده باید عذرخواهی کنه، یعنی چی میگه مردم با" مشت محکم" تو دهان بدخواهان زدند که گفتن رای ندین؟؟ کدام بدخواهان؟ جز اکثریت ملت کی گفت رای ندین؟ امریکا و اسراییل گفتن رای ندین یا اکثریت مردم؟ توجیه نکنید پزشکیان باید درک کنه دوران مشت محکم گذشته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جواب تو دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند

    • ناشناس
      0

      سفسطه میکنید... ایشون حرفش این نبوده

    • محسن
      0

      کسانی که علنا خواهان تحریم انتخابات شدند بالفطره، بدخواه مردم نبودند..ولی نظر دکتر پزشکیان این است که تحلیل آن ها نادرست و به زیان مردم تمام می شد( یعنی ریاست جمهوری راست افراطی) ..بنده هم به عنوان یک ایرانی با نظر ایشان موافقم و حتما درباره یک جمله صحیح ، نیازی به عذری خواهی نیست..

  • ناشناس
    0

    دکتر محل نده
    هر حرف مفتی میزنند
    رای به اکثریت هست فقط و فقط
    به امید حق.

  • 🐜
    1

    تندرو ها حرفی می‌زنند که نتانیاهو ترامپ پوتین و چین می‌خواهند!!! دشمن تراشی عدم امنیت اقتصادی و رفاهی خانوارهای ایرانی پذیرش ۱۵ میلیون افغان میان توده مردم و ایجاد ناامنی اجتماعی جامعه ایرانی!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      همان خوبه مورچه ای چرت نگو یه از قدیم نوکر کدخدا بودید باغ تو نگه می داشتی

    • ناشناس
      0

      همان غزه نبض حیات دنیا ست که اروپاییها علاقه دارند ...میل آت به اونوره آنطور می کی درآمدت از قرص شاده

    • 🐜
      0

      خیلی دوست دارم با آمریکایی‌ها آشتی کنیم!!!

    • 🐜
      0

      لطفاً منو تبعید کنید ب کشور آمریکا!!!

  • یا حق
    14

    این مزدبگیران متن نویس انگار در هپروت سیر می کنند.... آخه کدام طرفدار جریان انقلاب مردم را به عدم مشارکت تشویق می کرد؟!! آیا یک مورد و نمونه را می توانید ذکر کنید؟؟؟؟ چرا اوهام و خیالات خود را به دیگران نسبت می دهید؟!! همه مدافعان نامزدهای جریان انقلاب، با تمام وجود مردم را برای مشارکت بیشتر دعوت می کردند.... شما از دروغ خسته نمی شوید؟؟
    ضمنا فراموش نکنید که سرمایه نتانیابو صهیونیست در ایران، نیروهای جریان انقلاب نبودند. بلکه در جریان مقابل بودند که همگان بخوبی آنها را می شناسیم. پس به دروغ، همنوایی جریان انقلاب با براندازان خارجی را مطرح نکنید... براندازان خارجی از جنس شما و از دوستان شما هستند.

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      0

      حق بزنه تو کمرت اگر دروغ گفته باشی قبول

  • ناشناس
    2

    در حیرت هستم چرا تندروها همراه با صهونیستها و جریان برانداز و معاند خارج نشین با هم علیه پزشکیان هماهنگ و همصدا شده اند؟ یکی بیاد منو از حیرت در بیاره.

  • ناشناس
    1

    خدارو شکر این بار تند رو های داخلی که اسم ایرانی روشون هست اما ایرانی نیستن دستشون رو میشه اصولگراها و اصلاح طلب های واقعی با پزشکیان همراه هستند رهبر هم از ایشون حمایت کردن حتی به مجلس تذکر دادن با پزشکیان همکاری کنن مردم هم دلشون با کشورشون ایران هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      معلوم نیست تو مغول باشی

  • محمد
    1

    متن نوشته صبح است .چون مشارکت کم تند روها رای می آورند.
    در مجلس ۸.درصد شرکت کردند حالا همین ها برای۹۰درصد مخالف قانون می نویسند

  • ناشناس
    4

    بهانه نیاروید اگر توان اداره کشور را دارید بفرمائید کار سخت است و بار سنگین ..

  • ناشناس
    0

    نقش صداوسیما پر رنگ تر بود و نقش بازیگر اصلی رو ایفا کرد. جاداره به افتخار صداوسیما در اوج مصرف برق یه لامپ اضافی رو خاموش کنیم!

  • رئیسی
    1

    هیچ غلطی نمیتونند بکنند .حالا که هنوز دکتر شروع به کار نکرده ایشان مرد مخلص باسواد وجهادی هستند ومطمعنا خدا کمکش میکنه چون حقه بازو دغل نیست .دکتر جان بیخیال این حرفه ازاین زرزدنها زیاد هست شنونده باید عاقل باشد .اون کسانیکه مردم ومملکت را دوست دارند وبه مال ومقام دنیا دل نبستند کمک دکتر پزشکیان عزیز خواهند کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      روستا مدل همچین باسواد. می گی الان همه سواد داره نظر برتر داشتن حسابه که معمولا جز کارشناس بقیه حق نظر ندارند و نظر برتر دزدیده می شه

  • ناشناس
    0

    كلمه مشت محكم خوب نيست

  • ناشناس
    0

    خیلی از کسانی که خون مردم را کردند توشیشه ومنافع زیادی در ادامه وضع موجود داشتند همصدا با رسانه های خارجی در جهت تخریب دکتر پزشکیان برای عدم شرکت مردم در انتخابات تبلیغ می کردند چرا که منافعشون به خطر می افتاد
    از سویی ایشون به کسانی که رای ندادند واین تشخیص آنها بود ذره ای توهین نکرد
    بدخواهان شلوغ بازی نکنند

  • ناشناس
    0

    اگر پزشکیان را نگذارن کار کند وسنگ اندازی کنند قطعا در انتخابات بعدی مشارکت زیر 20درصد میشود هر کلکی هم بزنند مردم فریب نمی خورند پس دوستان ایران وانقلاب ومردم متحد میشوند با دولت ومردم نه مزاحم پیشرفت شوند

  • مهرداد سربندی
    0

    این اتحاد چیز عجیبی نیست. ضد انقلاب و اسراییل و اصولگرایان دو اتیشه همگی از یک شیطان فرمان می گیرند. و همگی منافع مشترک دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد