خبر مهم فرمانده ارشد ارتش از انسداد مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

فرمانده گروه مهندسی ۴۴۴ نیروی زمینی ارتش گفت: طرح انسداد مرزهای شمال شرق کشور با چهار گروه مهندسی ارتش و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال انجام است.

خبر مهم فرمانده ارشد ارتش از انسداد مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

امیر سرتیپ دوم ستاد احمد اکبری در دیدار با فرماندار تایباد با بیان اینکه عملیات فنی انسداد در نوار مرزهای مشترک استان خراسان رضوی با کشور افغانستان به طول ۳۰۰ کیلومتر در حال انجام است، اظهار کرد: در مدت زمان اجرای این طرح، مراحل مختلف انجام آن در جنوب و شمال مرز دوغارون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و زیرساخت‌های لازم برای ادامه آن در این نقطه از کشور نیز با استفاده از توان و ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است.

فرمانده گروه مهندسی ۴۴۴ نیروی زمینی ارتش از انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با احداث دیوارهای ۴ متری خبر داد و گفت: طرح انسداد مرزهای شمال شرق کشور با چهار گروه مهندسی ارتش و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال انجام است.

وی به مشخصات فنی پروژه انسداد دیوار مرزهای شمال شرق کشور اشاره کرد و افزود: دیوارهای این طرح هر کدام چهار متر ارتفاع و سه متر و ۷۰ سانتی متر طول دارد و ضخامت آنها به یک متر و ۱۰ سانتی متر می‌رسد و برای به سرانجام رسیدن این طرح ملی از همه فرصت‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده کرده‌ایم و در این راستا هم‌افزایی خوبی در بین دستگاه‌های متولی ایجاد شده است.

اقتدار همه نیروهای مسلح در جای جای مرزهای شرقی ایران با افغانستان مثال‌زدنی است

مهدی شیردل، فرماندار تایباد نیز با بیان اینکه توان و اقتدار همه نیروهای مسلح در جای جای مرزهای شرقی ایران با افغانستان مثال‌زدنی است که این مهم، امنیت پایداری را برای این مناطق و مرزنشینان که مرزبانان واقعی هستند رقم زده است، اظهار داشت: گذرگاه رسمی دوغارون مهمترین دروازه ورود و خروج اتباع افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران است که به برکت وجود نیروهای مسلح و ساکنان مرزی امنیت ۱۰۰ درصدی در این نقطه از مرزهای کشور ایجاد شده است.

فرماندار تایباد با بیان اینکه بدون تردید امنیت برقرار شده در مرزهای شمال شرق نقش زیادی در سطح روابط بین ایران و افغانستان دارد که این خود می‌تواند زمینه ساز سایر تعاملات بین این ۲ کشور همسایه باشد، افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح در همه عرصه‌ها برای عزت و اقتدار ایران اسلامی در میدان بوده و از جان خود برای سربلندی ایران اسلامی گذشته اند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • بابک
    0

    مگه کشور افغانستان دوست صمیمی ایران نیست
    پس چرا دیوار براشون نصب کردید

  • عبدالله
    0

    دوباره دیوار رو چند کیلومتر داخل مرز خودی نیارید طالبان بگه اونورش مال ماست کشاورزای بد بخت رو با تیر بزنه . دیوار در کنار سیم خاردار ، خندق و پایش مداوم مرزها با پهباد و خودرو کاربردی هست اما اینکه سرباز حق شلیک نداشته باشه خیلی زود هم افغان ها میفهمند مرز بی خطره هم اشرار پاکستان

  • ناشناس
    0

    سلام خسته نباشید اگر به کمک های مردمی نیاز بود اعلام کنید همه ما آماده کمک وهیاری به شما نیروهای عزیز وزحمت کش کشور مان هستیم .

  • ناشناس
    0

    باید 10 متری باشه. 4 متر رو که سریع ازش رد میشن

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    اقتدار مثال زدنی؟ پس این ۱۵ میلیون افغان بزهکار پرواز کردن وارد کشور شدن؟؟؟

  • ناشناس
    0

    دیوارهای بتنی انسداد مرزی باید حداقل ۱۵ متر ارتفاع داشته باشد وگرنه مهاجران غیرقانونی و قاچاقچیان و تروریست ها به راحتی با کمک قلاب بسته شده به سر طناب از آن بالا می روند!

  • هامون ته بارزاده
    1

    دیوار ۴۰ متری هم بکشی ..من( حمله بر دیشمنون) افاغنه را فردا صبح تو کوچه ها وخیابانهای ایران میبینم...مثه جن

  • ناشناس
    2

    سردار یه سیم برق قوی ازروی دیوار بکشید،،،،
    که افغانی جادرجا خشک بشه؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینها سردارنیستند

  • ناشناس
    0

    صرف نصب دیوار بتنی در مرزها و انسداد مرزی مانع ورود مهاجران غیرقانونی، قاچاقچیان و تروریست ها به داخل ایران نمی شود بلکه پایش مرزها به وسیله دوربین های مدار بسته و برجک های نگهبانی و پهبادهای شناسایی بایستی به کمک انسداد مرزی بیاید. همچنین جابجایی منظم و دوره ای فرماندهان مرزی و مرزبانان و وضع مقررات جزایی سختگیرانه برای مرزبانان متخلف و مهاجرین غیرقانونی و نیز وضع مقررات سختگیرانه جزایی و جریمه نقدی سنگین برای کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز بیگانه را به خدمت می گیرند می تواند در کاهش چشمگیر ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور مثمرثمر باشد!

  • ناشناس
    0

    دیشب توی ساحل کیش کمی دورتر از مرکز شهر با خانواده نشسته بودیم که دیدم یک قایق موتوری نزدیک شد و حدود 10 تا انسان وحشت زده با ساک از قایق پایین پریدند و سریع خودشون رو از ساحل دور کردند .افاغنه بودند که برای کار قاچاقی به کیش می ایند

  • ناشناس
    0

    مرزهای شرقی باید مین گذاری ودارای تله های انفجاری قوی به اضافه دیوارکشی به ارتفاع ۶متر باشدودوربینهای دیددرشب وقوانین سخت بازدارنده مثل جریمه های مالی سنگین وزندانی باشد که الان جمعیتشان شده پانزده میلیون درداخل کشور که خودشان یک کشور است وازشرق کشورتا شمال وجنوب ومرکز بدون هیچ محدودیتی دررفت وآمد هستند

  • ناشناس
    0

    به حنای پس از عروسی می ماند!شاید برای بیرون نرفتن افغانهای حاضر در ایران و باز نگشتن به جای اصلی شان این تمهید اندیشیده شده است.از تعداد موجود افغانهای غیر قانونی در ایران و چگونگی کار و فعالیتهای انها اطلاع دارند این مقامات بزرگوار؟نسبت جمعیت افغانستان حاضر در وطنشان به تعداد افغانهای ایران پناه چیست؟افکار عمومی ایران در این خصوص هیچ اهمیتی برای ایرانمداران دارد؟توجه مسئولان غالبا مسئولیت نشناس را به وقایع مرتبط با حضور افغانها در ایران در تاریخ دوسه قرن اخیر جلب می کنم که به هیچ رو دل خوش کننده نیست.

  • ناشناس
    0

    برای دیوار کشیدن بودجه هست ولی برای طرحهای عمرانی منطقه ای بودجه نیست

  • ناشناس
    0

    یارو ازداخل زندان کانال میزنه که صدتامامور منطقه کوچکی را کنترل می کنند بعد با این تعداد محدود مامورین ومرز طولانی چه جوری می خواهید کنترل کنید تازه توهم امنیت میگیردشون واصلا سرکشی نمکنن بجای هزینه الکی که پولش تو جیب قرارگاه میره از تجهیزات روز دنیا استفاده کنید

  • ناشناس
    0

    از مرزداران تشکر می کنیم این طرح ملی باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد مثل ترکیه . هم زمان باید تدابیر دیگر هم اندیشه شود تا اتباع غیر قانونی خارج شوند .مثل پاکستان .

  • واحد حقگو
    0

    سلام بر دوستان فراموش نکنیم می‌توانند از نردبان نیز عابرین غیر مجاز و متجاوزین مرزی استفاده کنند.

  • ناشناس
    0

    ده میلیون مهاجر افغان داریم داخل کشور که خطرش از بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی بیشتر است چه اندیشه و تدبیری چه تصمیمی برای آنها گرفته شده بعد ها دچار این نوشیم که بگوییم خودکرده را تدبیر نیست

  • سید مرتضی
    0

    هرگونه کاهلی در مورد اتباع خارجی عاقبت تبدیل به سرزمین فلسطین خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد