عطوان: پاسخ ایران و مقاومت به اسرائیل چگونه خواهد بود؟ /آیا سوریه هم مشارکت خواهد داشت؟

سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم با اشاره به اینکه همه منتظر چگونگی پاسخ محور مقاومت به ترور اسماعیل هنیه و فواد شکر هستند، گفت: همه منتظرند ببینند پاسخ حزب الله و ایران به تجاوزات اسرائیل که از خطوط قرمز عبور کرده، چگونه خواهد بود؟

عطوان: پاسخ ایران و مقاومت به اسرائیل چگونه خواهد بود؟ /آیا سوریه هم مشارکت خواهد داشت؟

عبدالباری عطوان با اشاره به اینکه ایران اعلام کرده است که پاسخش مستقیم است و این به معنای استفاده از موشک های هایپرسونیک و پهپادهای انتحاری و سریع است، اظهار کرد: منظور از این سخن سید حسن نصرالله که گفت ما از مرحله پشتیبانی به مرحله جدیدی وارد شده ایم، چیست؟  به نظر من منظور او گسترش دایره درگیری و استفاده از موشک های سنگین و حمله به اهداف مهم در عمق اسرائیل مثل زیرساخت های برق، آب، میدان کاریش و فرودگاهها و حتی بنادر است.

وی افزود: حزب الله ترور فواد شکر را تجاوز علیه لبنان و نه فقط محور مقاومت دانسته است و او گفت هنگامی که به لبنان تعدی صورت گیرد، از تمامی امکانات و پتانسیل های خود استفاده خواهیم کرد و این یعنی اینکه روزهای آتی روزهای بسیار مهمی است.

عطوان در ادامه با اشاره به اینکه این پاسخ هر لحظه ممکن است رخ دهدو چه بسا در چهار روز آتی باشد، تصریح کرد: قطعا این پاسخ به تاخیر نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه موضوع دیگری که مطرح است، چگونگی پاسخ ایران و حزب الله است و آیا محدود به ایران و حزب الله خواهد بود یا گسترده تر است، بیان کرد: پاسخ ایران را با حضور طرف هاو کشورهای مختلف محور مقاومت بعید نمی بینم زیرا یک جلسه سری با حضور نمایندگان محور مقاومت در تهران به منظور تدوین یک طرح اساسی برای جنگ تشکیل شده است.»

تحلیلگر جهان عرب با اشاره به اینکه مشارکت سوریه در پاسخ به اسرائیل را بعید نمی داند، ادامه داد: دلیل چنین موضوعی این است که در این تعدی، در درجه اول محور مقاومت هدف قرار گرفته است چون بشار اسد در دیدار وزیر خارجه شهید ایران گفته بود که اگر ایران وارد جنگ شود، ما تماشاگر نخواهیم بود و ما نیز مداخله خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین پاسخ محور مقاومت گروهی و در بیش از یک جبهه از یمن، سوریه، عراق، حزب الله، مقاومت در فلسطین اشغالی و کرانه باختری و قدس خواهد بود.

سردبیر روزنامه رای الیوم تصریح کرد: واقعا سید حسن نصرالله راست می گفت وقتی که گفت «کمی بخندید زیرا زیاد گریه خواهید کرد». این یعنی اینکه تحرکات نیروهای آمریکایی و استقرار آنها هرگز اسرائیل و آمریکا را نجات نخواهد داد. آمریکا به افغانستان نیرو فرستاد، شکست خورد، به عراق نیرو فرستاد، شکست خورد. اسرائیل نیز به جنوب لبنان حمله کرد و شکست خورد بنابراین معتقدم که این پاسخ بسیار بزرگ و دردناک خواهد بود و نتانیاهو قطعا به خود نخواهید بالید زیرا این اقدام اسرائیل را به پایان سوق خواهد داد و یا پایان اسرائیل را تسریع خواهد بخشید چون اسرائیل خطوط قرمز را نادیده گرفت زیرا ترور هنیه و فواد شکر نقض تمام خطوط قرمز مقاومت بود و دیگر خطوط قرمز برای مقاومت معنا نخواهد داشت و سقف در این پاسخ بسیار بالا خواهد بود و اسرائیل درسی خواهد گرفت که قبلا هیچ گاه نگرفته بود.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    جبهه مقاومت از طریق سواحل به مرکز صهیونییت ها یورش خواهد برد و بعد از تثبیت موقعیت نیروهای آماده در جبهه های زمینی نیروهای صهیونیست را زمین گیر خواهند کرد.
    این پایانی برثهیونیسم فرزند نامشروع بریتانیا است.
    تاریخ خواهد نوشت ، آخربن قربانی شهید هنیه بود.
    خون سرداران مقاومت به ثنر خواهد نشست ، قبل از انکه سامری ها از خواب برخیزند و دولت ایتلاف ملی اعلام موجودیت خواهد کرد در این دولت مسلمانان مسبحیان و یهودیان نماینده خواهند اشت و در روز اول هشتاد درصد کشورهای جهان این دولت ایتلافی به نام کشور فلسطین یکپارچه را به رسمیت خواهند شناخت .
    توافقی بالاتر از توافق ابراهیم توافق مجدالشمس خدای بگانه نور علی نور نور کل نور ، نور فوق نور

  • ناشناس
    2

    اصلا شک نکن که سوریه حتما حتما مشارکت میکنه😁

  • ناشناس
    2

    پایان رژیم آدم کش نزدیک است.. وعده خداوند راست است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      منظورت کدومشونه؟ واضح بگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد