خطرناک ترین منطقه در جنگ ایران و اسرائیل/ جولان؛ شیشه عمر بنیامین نتانیاهو/ آیا مقاومت به جولان اشغالی حمله می کند؟

جولان اشغالی موقعیت سوق الجیشی فوق العاده ای دارد. این منطقه که متعلق به سوریه بوده اما اکنون در اشغال اسرائیل است، از شمال به لبنان، از شرق به سوریه، از جنوب شرقی به اردن و از غرب به فلسطین اشغالی ختم می شود. از این رو، محل پیوند دو جبهه اسرائیل و مقاومت است.

خطرناک ترین منطقه در جنگ ایران و اسرائیل/ جولان؛ شیشه عمر بنیامین نتانیاهو/ آیا مقاومت به جولان اشغالی حمله می کند؟

به گزارش خبر فوری، این روزها که التهاب خاورمیانه به اوج خود رسیده است، نام برخی از نواحی استراتژیک و مهم این منطقه زیاد شنیده می شود. یکی از این مناطق «بلندی های جولان» است.

برخی تحلیلگران معتقدند آغاز درگیری های اخیر مقاومت و اسرائیل از حادثه استادیوم جولان آغاز شد. بسیاری دیگر مدعی اند حتی اگر درگیری اخیر را به حادثه جولان نسبت ندهیم باز شکی در اهمیت استراتژیک این منطقه وجود ندارد. جولان اشغالی موقعیت سوق الجیشی فوق العاده ای دارد.

این منطقه که متعلق به سوریه بوده اما اکنون در اشغال اسرائیل است، از شمال به لبنان، از شرق به سوریه، از جنوب شرقی به اردن و از غرب و جنوب غربی به فلسطین و فلسطین اشغالی ختم می شود. از این رو، محل پیوند دو جبهه اسرائیل و مقاومت است و در صورت درگیری این دو جبهه، اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند.

جولان 1

اهمیت جولان به حدی زیاد است که برخی سیاستمداران ایرانی مانند علی مطهری از نیروهای مسلح کشور خواسته اند به تلافی ترور اسماعیل هنیه، جولان را به تصرف درآورند.

فارغ از تحقق پذیر بودن یا نبودن این هدف، آنچه واضح است این است که بلندی های جولان پراهمیت ترین منطقه برای اسرائیل است و درگیری جدی در این منطقه می تواند خاورمیانه را وارد یک نزاع طولانی کرده و وضعیت سیاسی بازیگران مهم این منطقه را زیر و رو کند.

اما اهمیت جولان در چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید مروری بر جغرافیا و تاریخ این منطقه داشته باشیم.

اهمیت جغرافیایی بلندی‌های جولان

بلندی های جولان به‌ مساحت‌ تقریبی‌ ۲۷۶، ۱ کیلومتر مربع‌ با سوریه‌، لبنان‌، فلسطین‌ اشغالی و اردن‌ مرز مشترک‌ دارد. این منطقه ارتفاع بسیار زیادی دارد و به همین دلیل، به لحاظ سوق الجیشی مهم است. جولان سرزمینی سرسبز است و منابع و معادن بسیار زیادی دارد. اما مهم ترین ویژگی جغرافیایی این منطقه، منابع آبی آن است.

بلندی های‌ جولان‌ از حیث‌ منابع‌ آب‌ سطحی‌ و زیرزمینی‌ بسیار غنی‌ است‌. دریاچه مَسعَدَه در شمال‌ شهر قنیطره‌ و مشرق‌ شهر مسعده، و دریاچه طبریه‌ میان‌ جولان‌ و فلسطین‌ واقع‌ است‌ و رودهای‌ پرآبی‌ مانند رود اردن،‌ در مغرب‌ این منطقه جاری‌ است‌. اسرائیل در زمینه کشاورزی و باغداری گلخانه ای بسیار فعال است و از آنجا که خود فلسطین اشغالی پرآب نیست و رودخانه های جاری در فلسطین اشغالی نیز از جولان جاری می شوند، می توان گفت که اقتصاد کشاورزی اسرائیل به شدت به بلندی های جولان وابسته است. شاید به همین دلیل باشد که اسرائیل این منطقه را به اشغال خود درآورده و حاضر به پس دادن آن نیست.

اهمیت تاریخی جولان/ اشغال منطقه ای که متعلق به سوریه است

 اگرچه نام جولان در تورات آمده اما در کتب اصلی آن، نه محل زیست قبایل یهودی بلکه محل‌ چرای‌ دام‌ های‌ اَموری ‌های (عموری ها)‌ عرب ‌تبار دانسته شده است. با این حال، صهیونیست ها بعد از اشغال فلسطین و قدرت گرفتن در مناطق اشغالی، به تصرف این منطقه طمع ورزیدند.

جنگ شش روزه در سال 1967 بهانه لازم را به دست صهیونیست ها داد که جولان را اشغال کنند. در این جنگ ارتش کشورهای سه گانه عرب یعنی مصر و سوریه و اردن با اسرائیل وارد جنگ شدند اما شکست سختی از نیروهای رژیم صهیونیستی خوردند. رژیم صهیونیستی از فرصت استفاده کرد و سرزمین های وسیعی از جمله بلندی های جولان، رود اردن، مزارع شبعا و صحرای سینا را اشغال کرد.

در سال ۱۹۷۳ کشورهای عربی بار دیگر وارد جنگ با اسرائیل شدند. در این جنگ که به نام «یوم کیپور» مشهور است، بار دیگر اسرائیل پیروز شد. با این حال، مدتی بعد از جنگ، مصر با اسرائیل صلح کرد و توانست صحرای سینا را پس بگیرد. ارتش سوریه نیز برای باز پس گیری مناطق از دست رفته خود دست به عملیات زد، ولی فقط توانست بخشی از جولان را آزاد نماید و ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر مناطق جولان را در تصرف خود نگه داشت.

جولان 3

از زمان صلح مصر و اسرائیل تا کنون، سوریه بارها تلاش کرده جولان اشغالی را پس بگیرد اما اسرائیل قبول نکرده و این منطقه را در تصرف خود نگه داشته است. بعد از روی کار آمدن ترامپ، آمریکا حاکمیت این منطقه را به اسرائیل واگذار کرد اما با پیروزی مجدد دموکرات ها این تصمیم کان لم یکن شد. با وجود این مساله، اسرائیل همچنان بر حاکمیت این منطقه تاکید دارد و علی رغم تاکید سازمان ملل بر اشغالی بودن جولان، حاضر نیست آن را به سوریه پس دهد. نکته جالب اینجا است که بیشتر ساکنان جولان «دُروزی» هستند. با این حال، اسرائیل شروع به ساخت شهرک های یهودی نشین کرده و سعی دارد ساختار اجتماعی این منطقه را تغییر دهد.

اهمیت نظامی و استراتژیک جولان

بررسی تاریخ جولان اشغالی و اتصال آن به جغرافیای این منطقه می تواند به خوبی اهمیت استراتژیک آن را نشان دهد. اسرائیل به جز نفع اقتصادی، نفع سیاسی و نظامی هم از جولان می برد. منطقه «جبل الشیخ» در جولان اشغالی و در نزدیکی خط ترک مخاصمه که ارتفاع آن به ۲۸۰۰ متر می ‌رسد، به رژیم صهیونیستی موقعیتی عالی جهت نظارت و کنترل تحرکات نظامی سوریه می ‌دهد. صهیونیست‌ ها از این بلندی‌ ها می ‌توانند به دقت فعالیت ‌های نظامی سوریه و لبنان را زیر نظر بگیرند. ضمنا ماهیت جغرافیایی جولان هم مانعی طبیعی در برابر هر گونه تحرک نظامی سوریه است.

همچنین، باید در نظر داشت که ارتفاعات جولان به پایتخت سوریه بسیار نزدیک است. دمشق حدود 50 کیلومتر با بلندی ‌های جولان فاصله دارد. اسرائیل در جنگ داخلی سوریه از موقعیت سوق الجیشی جولان نهایت بهره را برد و با تمام توان از شورشی های النصره حمایت کرد و بدین گونه تلاش کرد به حکومت سوریه ضربه بزند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند اگر اسرائیل نبود، شورشی های تکفیری نمی توانستند تا این حد در مقابل نیروهای دولت مقاومت کنند.

جولان 2

در درگیری ها با لبنان نیز منطقه جولان تاثیر بسیار زیادی داشته و دارد. اسرائیل از طریق ارتفاعات جولان توپخانه های خود را علیه لبنان به کار گرفته و تهدیدی برای این کشور به وجود آورده است.

به جز این، جولان یک منطقه حائل بین گروه های متخاصم است. بدون این منطقه، مقاومت و فلسطین اشغالی با یکدیگر، هم مرز می شوند و ممکن است وارد جنگ مستقیم شوند. از این رو، اسرائیل دوست دارد به هر قیمتی که شده جولان را در اشغال خود نگه دارد. از دست رفتن این منطقه می تواند آسیب فراوانی به رژیم صهیونیستی وارد کند.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • چای دبش باغ ازگل
    22

    داستان کوتاه و خوبیه تشکر حالا ما چه کاره هستیم زندگی مردم ایران زمین را نابود شده ۴۵ سال خون و مرگ اعصیان را تحمیل شده ب ما مردم ایران بخاطر اختلافات دیگر کشورها لطفاً دست از سر مردم ایران و ثروت ملی ایران بردارید!!! بما مردم ایران ربطی ندارد جنگ اعراب و اسرائیل!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      59

      بله مثل کبک سرتون رو بکنید زیر برف.
      مهم نیست اطرافمون چی میگذره.
      مهم اینه خوراک و مسکن و بساط عیشمون فراهم باشه.
      تا روزی که با لگد بیاند بالای سرمون

    • ناشناس
      5

      وزیر وکیل غزه ما نیستیم خدا وند پشت مظلوم هست بس است این همه کشور برند پشتش بایستند خدا غزه را و لبنان و یمن و سوریه و عراق که این هم جوانان ما را در جنگ شهید کردند غذب کرده نوش جونشان همش فامیل صدامند خودشان میبینند اسرائیل زرنگ وهاره کاری نداشته باشند وآن هم گاز نگیره

    • ناشناس
      10

      تحت هیچ شرایط جنگ نمیخواهیم . کسانی که مایل به جنگ هستند ، از مسیر کربلا ،سوریه و لبنان راه باز است .

    • ناشناس
      11

      اگه شما عررررزشی ها اسراییل و دیگر کشورها را انگولک نکنید اونها کاری با ما ندارند !!!!

    • ناشناس
      9

      کدام خوراک ؟؟؟؟ کدام بساط عیش ؟؟؟ ۴۵ ساله که آب خوش از گلوی ملت پایین نرفته!!!! بساط عیش و خوراک و ساندیس شما فراهمه نه مردم بیچاره !!!!!

    • ناشناس
      5

      داستان کوتاه و بلند مهم نیست واقعیت حاکم بر جامعه و درد و رنج مردم مظلوم ایران مهمه
      گرانی و فقر و تورم و کمبود دارو و قطعی گاز و برق و آب و اختلاس و دزدی مسئولین و رانت و فساد آقایون و .... که امری عادی شده ولی با ضرب و شتم دختربچه ها در کوچه و خیابان و قتل و تجاوز وحشیانه به شهروندان ایرانی توسط اتباع را چه کنیم ؟؟؟؟

  • ناشناس
    16

    غزه درس عبرتی شد برای کل مقاومت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      چطوری فوتوشاپ؟

    • ناشناس
      10

      به جولان اشغالی حمله می‌کنیم
      شیشه عمر نتانیاهو را می‌شکنیم
      به اسقاطیل غاصب سیلی می‌زنیم
      به شرطی که اسقاطیل بهانه لازم را به ما بدهد
      به محض اینکه بهانه بدهد در کوبیدنش درنگ نمی‌کنیم
      ما فقط منتظر یک بهانه هستیم
      خدا کنه اسقاطیل زودتر به ما بهانه بدهد

    • ناشناس
      34

      اسراییل سیلی سختی از باریکه خورد یک سال صدای خر درآورد و فکر می کرد یک روزه زمینی تصرف می‌کنه و قدرت قاچاقچی قرصی اش زیر سوال رفت منتها همه دنیا ترسیدند کمک نکردند

    • ناشناس
      8

      آره راست میگی ، بیچاره اسراییل شخم زده شد فقط ۵۰ سال آوار برداری داره ، ۴۰ هزار کشته داد ، تمام سرانش به درک واصل شد !!!!

  • ناشناس
    14

    برای اینکه از بلندیهای جولان برای از بین بردن اسرائیل استفاده می شد اسرائیل گفت اینو بگیرم بهتره خود پیامبر ع هم بود اینکار را میکرد از بچگی اینقدر توی گوش ما خواندند اسرائیل بده بد می بینیم اینگار اینا خوبند اگر حماس حمله نمی کرد اسرائیل با کسی کاری نداره اون هم با تحریک ایران

  • ناشناس
    14

    سیستان و بلوچستان زیر یه خروار گرد و غبار و محرومیت نمی تانه نفس بکشه...به فاصله بلندیهای جولان تا مرزهای ایران دقت کردید آیا؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      40

      به فاصله آدم بودن دقت کردم!!پادشاه مسبحی به حضرت محمد گفت بین ما و شما فاصله نیست .قبل شما بیست سال قبل اولین بار من سیستان گفتم که عنایت امامزاده شهید دشت بود .بحث فقر نیست بحث یورش وحشیانه با چاقو است .و باریکه غزه را از همه دنیا دوست دارند

    • ناشناس
      36

      اگه اینطور باشه هرکس دهات خودش و پارتی خودش و امثال شما دیگه می گید زن هم غریبه است و با وجب فاصله آندازه می گیرید ..

    • ناشناس
      31

      به سیستان دل نمی سوزانی به ارباب نتانیاهو .. می دهید .اعتراض کردند. کمک نکردن که می سوزی مشکل تو اینه حتی نمی خوای اسم بیاد غزه باریکه اعتقادات پیامبرانه و محصور مرز نیست ..نگفتن خونریزی غزه باعث خشم خداست و همه دنیا اعتراض میکنند .

    • ناشناس
      12

      الان مگه تو در حال کمک به سیستانی!!!یا عید در شیراز رقصیدید .غزه یک نهضت ادامه حرکت امام حسینه که اتفاقا فرهنگ نذر و احسان یاد داده..غزه زندان باریکه ای بیش نیست !!!

    • ناشناس
      18

      خان امامزاده را کنار جاده زخمی کرده بود شب به اهل ده می گفت فردا خودتان کار دارید. کار تان. می ماند باید به گاو یونجه دهید !!!!.صبح به دهات گفت مهمانی تمام شد گم شوید و گاوت را به ارباب بده!!!

  • ناشناس
    3

    اگر پیامکیون حریفت منم شبکه سه رفته بودن غزه الان اثری از اسراعیل نبود

  • رضا
    7

    جنگ هم شد خودتان بروید من شرکت نمی کنم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      منم همینطور

  • ناشناس
    7

    دیگر ایرانی ها فرزند ذکور اضافی ندارند به سوریه اعزام کنند تا از بشار اسد در برابر دشمنان و مخالفان حکومتش دفاع کنند و جولان اشغالی سوریه را از تصرف اسرائیلی ها خارج نمایند. ببینید از افغانی های غیرمجاز ساکن در ایران کسی برای آزادسازی جولان اشغالی به سوریه می رود؟! افغانها فرزند ذکور زیاد دارند.

  • یک نفر
    1

    فایده ندارد در آینده نزدیک آب بر ای خوردن پیدا نمی شود شما به فکر جولان وغیره فکر نان کن که خربزه آب است

  • چای عیش باغ ازگل
    1

    لشکر مستاجرین را عزام کنید به جولان خیلی خشن و عصبی هستیم

  • ف ح
    1

    دقت کردین اگر به امام زاده صدر متوسل بشین همه جی درست میشه من امتحان کردم با چشم خود دیدم چشم چشم بصیرت من

    نظرات شما -
    • ف
      3

      جواب تو که می گیری میای فورا از طرف من نظر می دی ..ضمن آنکه با مسخره آمدی همان طبیعت دشت که عنایت امامزاده به من فهمانده بیست ساله لنگ می زنید که باغات تان نمانده راجع چشم انداز آثار و دهها موضوع که اولین بار درک کردم تو هم بنویس من هم قدرت قلم معلوم می سه !!!

    • ف
      4

      به ذات خودت رجوع کن ببین چی هستی که به اسم من نظر می گی این کار اخلاقا صحیح نیست .ضمن آنکه مسیحی هم عنایات خدا را در کنار تلاش می فهمه به قول حافظ فیض روح القدس از باز مدد. فرماید دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد ..متن هایی دارم که به لحاظ وزن از یک خط اش عاجزی !!

    • ف
      0

      تو هی میایی بجام نظر میدی من دیگه با تو حرفی ندارم من با تو قهرم من با تو قهرم معذرت بخواه تا آشتی بشه

  • ناشناس
    1

    احتمالا روسیه و عربستان میخان که بلندیهای جولان دست اسراییل باشه وگرنه تا حالا سقوط کرده بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چی ربطی به عربستان دارد ، دکتر مجاهد انقلابی قهرمان بشار اسد همراه علوی های سوریه چرا جولان ازاد نمیکنن

  • م
    4

    یک هفته هست که دنیا و ایران بهم ریخته، نه ماه هست که زن و بچه مردم تو غزه دارن تکه تکه میشن، بخاطر یکسری افراد که چه در این طرف چه در اون طرف تمایل دارن جنگ باشه و همیشه دنبال روشن کردن تنور جنگ هستن و اصلا به صلح و آرامش فکر هم نمیکنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      آهان منتها همه اش را غلط گفتی .مردم غزه خود اهل عزت آند. و بارها راه باز گذاشتند نرفتند و پرچم سبز کربلا بلند کردند!!!اگربعث بود که پرچم سفید برمی داشتند که سیدی آلامان !و معلومه خود مردم عزت مند آند و حتی در. اروپا آنها را شجاع می گن بی دلیل نیست اندازه اروپایی هم جریان نیستی !کدام یک سال چند سال قبل مستند مرگ در غزه ساخته شده !!!!ساعت خواب ..با این حجم کشتار صهیون سگ معلومه که اهل کشتاره سربازان حماس مهربان آند و کجا اینجور هزاران غیر نظامی کشتند..صهیپنیستهای پدرسوخته در مرز می ایستند و با اشاره می گن سر می‌بریم و معلومه چه اهل وحشیت آند

  • ناشناس
    2

    برای پس گرفتن جولان باید کشورهای مشترک المنافع پیش قدم شوند .

  • ناشناس
    0

    در انجام هرکاری نتایج مهم است در صورت عدم نتیجه مثبت دست زدن به هرکاری به جز اتلاف هزینه و فشار بیشتر به مردن ثمره دیگری ندارد مشخص است تا کنون نوع بازدارندگی اثر نداشته و نتیجه عکس داده است باید متفاوت عمل کرد.

  • هامون ته بارزاده
    0

    سازمان کشنده های خلق طرف مشورت نتانیاهو هست...اونها بهش گفتند عمو پوتین را برای جلوگیری از حمله میانجی کنند که بشدت موثره...

  • ناشناس
    2

    ۵ درصد اقلیتی که در ایران همه بدبختی زیرسر انهاست بیخود جنگ جنگ نکنند
    چون هیچکس دراین کشور جنگ نمیخواد
    فلسطین و لبنان هم براتون مهم نیست
    شماها خودتون جنگ و اشوب را میخواهید برای عدم شفافیت
    شماها بحرانزی هستی زتدگیتون در جنگه

  • قولومشاه
    1

    عامو ول کنین شما رو به خدا
    خبر فوری ، هر روز تیتر هیجانی میزنی فکر میکنی تو جنگ حلوا بهره میکنن؟
    جنگ مثل یه دعوای خیابانی و تصادف نیست که نگاه میکنی و لذتش رو میبری
    جنگ یعنی ویرانی، تباهی ، از دست رفتن زیر ساخت ها ، بیماری و قحطی و ...

  • ناشناس
    0

    برادر اسد كجاست ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رفته جنوب ایتالیا برای آب تنی و خوردن مرکبات سیسیلی!!!

  • ناشناس
    1

    هنیه:
    ۱-یک انسان است پس جامعه جهانی باید انتقام بگیرد
    ۲- مسلمان است پس کشور های اسلامی باید انتقام بگیرند
    ۳- یک رهبر عربی است پس اتحادیه عرب باید انتقام بگیرد
    ۴- او یک فلسطینی است پس مردم فلسطین باید انتقام بگیرند
    ۵- در ایران شهید شده پس ایران هم باید انتقام میهمان خود را بگیرد
    نمی توان اولویت ها را جابجا کرد و از ایران انتظار داشت مسولیت همه را گردن بگیرد

  • ناشناس
    1

    شلوار خودش بالا نمی تواند بکشد میگه ایرایبل باید نابود شود . ره بر خل و چل

  • ناشناس
    0

    خوراک و مسگن و بساط عیش خودشون فراهمه فکر میکنن مال مردم هم فراهمه !!!! میگن کافر همه را به کیش خود پندارد !!!!

  • مهدی
    0

    به خدا یه وام ۲۰ میلیونی میخواستم نتونستم بگیرم من جوون. گفتن بودجه نیست. اینهمه ثروت کدوم قبرستونی هزینه میشه. ابن ظلم کی تموم میشه. آقازاده ها و مسئولین که وضعشون خوبه و همه سیتی زن کشورهای آمریکایی و اروپایی ان و همه واردات و صادرات عیش و کیف واسشون فراهمه. من چرا باید از حق خودم که راضی نیستم هزینه بشه واسه کشور دیگه. اونی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفت همشون گرین کارت دارن و مسافرتشون به آمریکا به راهه. یعنی چی مردم متوجه هستین؟,! حکومت عدل علی ع این بود. کشور امام زمان که هی میگید اینه؟!!! بخدا نابود شدیم. پول داروی ما رو نمیدید کار و خونه نداریم. مقایسه کنید با کشورهای صاحب نفت خلیج فارس وضع مردم ایران رو. مردم ایران هاااا نه مسئولین و بچه هاشون و.... خدا بزنه تو کمرتون هرچی ظلم کردید به ما که سوختیم تو این مملکت

  • ناشناس
    1

    الان فعلأ مهمترین مشکل قطعی آب وبرق وگرانی وتورم مسکن واجاره ها وبیکاری وازدواج واقتصاد ضعیف کشور که یک درصد جمعیت جهان وده درصد ثروت دنیا رادراختیاردارد ولی ۷۰ درصد مردمش زیرخط فقرند

  • پیشگوی قرن
    1

    طوفان القصی و طراحی و اجرای آن مربوط به غژه بود و تمام کننده آن هم باید مردم غزه باشند بسیج مردم و عملیات زمینی و ورود بخاک اسرایی توسط خود مردم غزه مشکل را خل خواهد کرد با موشک زدن و جنگ چریکی کار پیش نمیرود یک لشگر از مردم غزه و حرکت زمینی امتحان کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد