بایدن: در صورت آتش‌بس در غزه انتظار دارم ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که انتظار دارد در صورت دستیابی به توافق آتش بس در غزه، ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند.

بایدن: در صورت آتش‌بس در غزه انتظار دارم ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند

جو بایدن که در آخرین ماههای ریاست جمهوری یک دوره ای خود به سر می برد و  ادعا کرده است که ماههای آخر ریاست جمهوری خود را متمرکز بر تلاش برای دستیابی به صلح در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا)  خواهد بود،  در پاسخ به این سوال که آیا آتش‌بس بین اسرائیل و حماس می‌تواند جلوی حمله ایران را بگیرد، گفت: «انتظار دارم که چنین شود.»

بایدن افزود: درباره اوضاع در خاورمیانه نگران هستم. شرایط دشوار شده است. خواهیم دید که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و ایران چگونه پاسخ خواهد داد. انتظار دارم در صورتی که در غزه آتش‌بس شود، ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند.

او تصریح کرد: شرایط « در حال دشوار شدن است. ببینیم ایران چه می کند. خواهیم دید اگر حمله ای صورت بگیرد چه اتفاقی می افتد.»

پاتریک (پت) رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: «قرار نیست در مورد تاریخ و زمانی که ایران حمله ای را انجام دهد یا یکی از نیروهای نیابتی آنها حمله ای را انجام دهد، حدس و گمان یا فرضیه سازی شود. اظهارات عمومی ایرانی ها بسیار واضح بوده است، بنابراین ما باید آنها را جدی بگیریم. اما تمرکز ما بر جلوگیری از تشدید تنش ها، تلاش برای آتش بس و آزادی گروگان‌ها است.»

 سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت:« ایالات متحده  آمریکا همچنان به شدت بر تنش زدایی در منطقه متمرکز است و در عین حال بر تامین آتش بس به عنوان بخشی از توافق آزادی گروگان ها  و پایان دادن به جنگ در غزه متمرکز است. ما این قابلیت‌های اضافی را در منطقه قرار داده‌ایم تا از نیروهای خود محافظت کنیم و همچنین  از اسرائیل نیز دفاع کنیم.»

رایدر مدعی شد:  «ما می خواهیم مانع از یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر، جنگ منطقه‌ای و خاورمیانه بسیار پرتنش  درحالی که ایران تهدید به تلافی با استفاده از نیروی بالقوه قوی کرده است، شویم. ما در تعهد خود برای کمک به دفاع از اسرائیل بسیار صریح بوده‌ایم.»

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید. 

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    0

    رییس جمهور میکرونزی از این با عرضه تر و پر دل و جرات تره

  • ناشناس
    1

    سال ها قبل تمام کشور های عربی ، اردن، مصر ، سوریه و .... با اسرائیل جنگیدند و شکست خوردند و اختلافات تمام شد.
    انشاءالله ایران هم به دلایل واهی و بیهوده با اسرائیل درگیر می شود و با کشته شدن میلیون ها نفر از ملت خاموش ایران اختلافات تمام خواهد شد. انشاءالله

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    ب بایدن آلزایمری اول تحریم های داخلی و خارجی کشورمان را بردار بعداً در مورد حمله صحبت کردن مجاز است!!!

  • ناشناس
    0

    این گفته بایدن خیلی خوبه پس عملیش کنه!! ایران هم همین را گفته!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اقای بایدن حتما کشور های دوست شما و جاسوسان از افکار عمومی ملت ایران برای شما گزارش میکنند بصورت مجمل میگم مردم اسرائیل و ارتش اسرائیل از دست این مرد روان پریش ناتانیاهو بستوه امدند خاور میانه را به اتش کشیده مردم بی گناه را قتل و عام کرده زیر بنا های فلسطین و لبنان و سوریه را نابود کرده مانند در امریکا که شما رئیس جمهور ان هستید یکنفر پیدا نمیشود چشم خود را باز کند و مسبب این همه مصیبت و قتل و غارت را از کار برکنار کند افکار عمومی دنیا نسبت به امریکا با پشتبانی های غیر اصولی که از این شخص بیمار روانی انجام میدهید بسیار شکننده و بد شده . اگر بجای شما اقای ترامپ رئیس جمهور بودند در همان زمان دیوانه گری های ناتانیاهو اورا از کار منفک میکرد ولی شما با قیمت ابروی امریکا او را تا این لحظه نگه داشته اید و در تاریخ این همه حماقت ثبت و ضبط میگردد.

  • ناشناس
    3

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    5

    اگر آمریکا و اسرائیل این بار دروغشان راست است، بعنوان پیش شرط و جهت راستی آزمایی، فورا اعلام آتش کنند و ارتش متجاوز اسراییل را از غزه خارج نمایند و بعد برای آتش بس دایمی و مبادله تمام اسراء خصوصا زندانیان فلسطینی پای نیز مذاکره بنشیند.
    ابران نیز می تواند در صورت اراده و خواست سران حماس و دیگر مبارزان برای حفظ جان مردم مظلوم فلسطین و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ و آتش افروزی اسراییل و آمريکا و ناتو و بخشی از اعراب خائن و مزدور، خویشتنداری کند و پاسخگویی خود را فعلا تعلیق و به تعویق بیندازد یا شکل آن را عوض کند و مجازات اسرائیل را به مجازات نتانیاهو و وزیر جنگ و یا بالاترین رده نظامی رژیم صهیونیستی قرار بدهد.

  • دیپلمات
    1

    اسرای در اختیار حماس مربوط به اسراییل را به ایران منتقل کنید و معامله کنید با دست پر اتش بس دایم و عقب نشینی اسراییل از غزه در قبال ازادی اسرا و تشکیل حکومت غیر نظامی در نوار غزه و تقویت مقاومت درلبنان با مشارکت حماس

  • ناشناس
    3

    ایران با حرف زدن و بالف زدنش خرش داخل گل گیر کرده و لازم به امتیازی هم بهش نیست میگه عجب غلطی کردم .انتقام میگیریم سخت .خ خ خ

  • ناشناس
    3

    در مورد ایران چرا عاقل حرفی زند تا خرش داخل گل با خودش گیر کند

  • ناشناس
    0

    انشالله آشتی کنن مردم قزه اززیراتش نجات‌ پیداکنن وگرنه این آتش دامن ایران راهم میگیره

  • هامون ته بارزاده
    1

    جویی جان اتش بس هم نشه ایران جرات حمله ندارد.. خیالت تخت....

  • ناشناس
    1

    پیرمرد پرحاشیه. هرچه زودتر از کاخ سفید بیرون بری، اون روز روز شروع روزهای خوب برای آمریکا و دنیا خواهد بود. فقط عمو دونالد میتونه دنیا رو سروسامان بده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد