در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه

ثابتی مشاور جلیلی، فیلمی تقطیع شده از عراقچی در صحن مجلس پخش کرد/ او جا پای احمدی‌نژاد گذاشت!/ ویدئو

ثابتی، عضو جبهه پایداری و حامی جلیلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه فیلم‌ تقطیع شده عباس عراقچی را در مجلس پخش کرد.

 ثابتی مشاور جلیلی، فیلمی تقطیع شده از عراقچی در صحن مجلس پخش کرد/ او جا پای احمدی‌نژاد گذاشت!/ ویدئو

ویدیویی از اظهارات عراقچی در زمان خارج شدن ترامپ از برجام توسط ثابتی در مجلس پخش شد! این اقدام ثابتی که از چهره‌های بسیار نزدیک به جلیلی است، مردم را به یاد اقدام جنجالی احمدی‌نژاد در زمان ریاست جمهوری و پخش فیلم انداخت.

 امیرحسین ثابتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه در سخنانی به عنوان مخالف گفت: از برخی از عزیزانی که برای رای آوردن بعضی از وزرا از جمله آقای عراقچی بازی خطرناکی را آغاز کردند، گلایه مندم. مطرح می‌شود که یک نفری گفته که آقای عراقچی حتماً باید وزیر بشوند؛ این چه بازی خطرناکی است که شروع کردند و متوجه عوارض آن نیستند؟

وی افزود: رهبری بارها گفتند که مجلس مستقل است و باید مستقل عمل کند؛ دیروز پیش یک عزیزی رفتیم و می‌گویند که به کل این وزرا رای دهید؛ این چه استدلالی است و از کجا می‌آید؟ اگر متوجه عوارض این موضوع هستید که مجلس را تعطیل کنید؛ خود رهبری مخالف این نگاه است اما عده‌ای برای اینکه بخواهند به زور موافق بتراشند شروع می‌کنند به بیان اخبار در گوشی که ۱۰۰ بار نیز تکذیب شده است. سال ۹۴ آقایان برای تبریک گفتن برجام از یکدیگر سبقت می‌گرفتند اما رهبری فرمودند که این تبریک گفتن‌ها معنا ندارد و هر کس به وظیفه خود عمل کند. خواهش من از همکاران این است که کاری نکنند که استقلال مجلس زیر سوال برود. در مذاکرات کنگره و سنا ابزار چانه زنی تیم مقابل بوده اما برخی از الان می‌خواهند مجلس شورای اسلامی را خلع سلاح کنند و پیش از آنکه فردی رای بیاورد برخی به اشتباه در حال فدا کردن مجلس به پای او هستند.

این نماینده مجلس درباره علت مخالفت خود با عراقچی نیز با تاکید بر اینکه خدا را شاهد می‌گیرم که بحث من بحث شخصی نیست بلکه بحث منافع ملی است، گفت: هر کدام از نمایندگان مجلس که یک بار وقت گذاشته باشند و متن توافق پر ضرر برجام را خوانده باشند، امکان ندارد که با او موافقت کنند و امکان ندارد که نسبت به عوامل آن رای اعتماد دوباره بدهند. ما در برجام برای سال‌ها ضرر کردیم و دیدیم که چه بلایی بر سر رآکتور اراک و سال‌ها تلاش دانشمندان آمد؛ حال عوامل آن دوباره بیایند وزیر شوند؟ اشکال ندارد، مجلس اختیار دارد اما فراموش نکنید بعد از آن باید در روی مردم نیز نگاه کنید.

ثابتی افزود: امروز عده‌ای به خاطر اینکه آینده نگری‌های شخصی دارند معتقدند که باید از وزیر پیشنهادی امور خارجه دفاع کنند اما این افراد صادق باشند و بگویند که کجای این قرارداد قابل دفاع است؟ ما معتقدیم آقای عراقچی دیپلمات واقع بینی نیست؛ «امضای کری تضمین است» را چه کسی گفت؟ اینکه «ترامپ نمی‌تواند از برجام خارج شود چرا که ما طوری توافق کردیم که آنها نمی‌توانند از برجام خارج شوند» را چه کسی گفت؟ کسی که امروز می‌خواهد از ما در مجلس رای اعتماد بگیرد.

به گزارش ایسنا، ثابتی در ادامه از اتاق فرمان مجلس خواست تا ویدیویی از یک گفت‌وگوی تلویزیونی عراقچی را در مانیتورهای مجلس به نمایش بگذارد و پس از پایان این ویدئو گفت: دیپلمات حرفه‌ای و ورزیده بودن به پرتاب کردن خودکار نیست بلکه به دیدن واقعیات است و اینکه ما متنی را امضا کنیم که قابل پیش بینی باشد که طرف مقابل قرار است چه کار کند که اگر خارج شد، ما گیر نکنیم.

وی عنوان کرد: در ابتدای دولت یازدهم گفتند که مشکلات اقتصادی را حل می‌کنیم اما در آخر آقای عراقچی در سال ۹۶ آمدند گفتند که هدف اصلی برجام لغو تحریم‌های اقتصادی نبوده بلکه ما می‌خواستیم از پرونده هسته‌ای ایران امنیت زدایی کنیم؛ ای کاش آقای روحانی سال ۹۲ این حرف را می‌زد و ما ببینیم که آیا ایشان رای می‌آورد یا خیر. ما معتقدیم که آقای عراقچی حتی مجری خوبی نیز برای سیاست‌های شورای امنیت ملی و مقام معظم رهبری نبودند چراکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در یک فروردین ۱۳۹۵ در مشهد فرمودند که خود آقای ظریف وزیر امور خارجه آمد به من گفت که ما از برخی خطوط قرمز نیز نتوانستیم محافظت کنیم و برخی از آنها نقض شد؛ گناه این موضوع پای کیست؟ با ماست یا عزیزانی که در آن زمان تیم مذاکره کننده بودند؟ یعنی آقایان عراقچی، ظریف، صالحی و بعیدی نژاد و کسانی که در آنجا رفتند توافق کردند و سکه گرفتند، امروز می‌گویند که ما نبودیم. پس چه کسی بود؟ اینکه آقای عراقچی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس با آقای ظریف مرزبندی می‌کنند خیلی خوب است اما چرا امروز که در معرض وزارت هستند و چرا در گذشته این اتفاق نیفتاد؟

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که «خروجی برجام چه بود»، گفت: حاج قاسم سلیمانی در اسفند ۹۷ گفت که دشمن با توافق برجام ۲ می‌خواهد ریشه جریان اسلام را در منطقه خشک کند؛ حاج قاسم از برجام یک چه می‌دید که از برجام ۲ می‌ترسید؟ پسر شهید فخری‌زاده گفت که اشک پدر من از برجام درآمد؛ شهید فخری زاده به عنوان یک نخبه دفاعی، صنعتی و موشکی از برجام چه می‌دید که می‌گفت اشکم از آن درآمد؟ 

ثابتی عنوان کرد: می‌گویند که ما تحریم‌ها را لغو کردیم و الباقی تقصیر ترامپ است اما بسیاری از تحریم‌های هسته‌ای نیز باقی ماند و حتی درباره آنها صحبت هم نشد؛ مانند تحریم چرخه دلار یا یوترن به بهانه هسته‌ای اعمال شد اما چرا در متن برجام حتی یک جمله نه تنها در مورد لغو آن بلکه درباره تعریف و ساختار آن نیز صحبت نشد؟

وی ادامه داد: یکی از بهترین قانون‌هایی که در مجلس گذشته تصویب شد قانون اقدام راهبردی بود؛ این قانون در واکنش به این بود که مجری‌های سیاست خارجی ما خوب عمل نکردند و مجلس، شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری ۲۸ شرط به برجام اضافه کردند تا ضررهای این توافق پر خسارت گرفته شود؛ بعد از اینکه بعد از شهادت شهید فخری زاده رویکرد غلط روحانی و ظریف داشت ادامه پیدا می‌کرد مبنی بر اینکه برویم با ترامپ نیز دوباره مذاکره کنیم، مجلس به درستی آن قانون را تصویب کرد و مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن تعریف و تمجید کردند. موضع مقام معظم رهبری درباره برجام مشخص است و ایشان آن را خسارت محض نامیدند و ۲۸ شرط به آن اضافه کردند و گفتند که خطوط قرمز من نقض شده است؛ این بحث‌های عوامانه را جمع کنید که مگر آقا نمی‌دانست؟ آقا گفت شما که نماینده مجلس هستید باید بدانید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تقریباً هیچ جمله‌ای نبود که توصیف من و امثال من درباره برجام نبود بلکه این آقای دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی در دولت آقای روحانی مطرح کرد، اظهار کرد: بسیاری از کسانی که در برجام نقش داشتند خودشان بعداً گفتند یا اشتباه کردیم یا سادگی کردیم یا هر چیز دیگر؛ خواهش من از آقای عراقچی این است که اگر رای نیاوردند که اختیار مجلس است اما اگر رای آوردند خواهشم این است که همه از حافظه تاریخی این سال‌های عبرت بگیریم؛ البته اگر آقای عراقچی وزیر امور خارجه شدند قول می‌دهم که در راستای منافع ملی بیشتر از همه به او کمک کنم.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 61
  • عباس
    0

    وقتی این فیلم را نمایش می دهید
    امکان بازبینی مجدد هم داره
    منظورم VAR هست

  • حمید
    1

    جالبه
    برای رد صلاحیت وزرا فیلم پخش میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      ثابتی یکی از نوچه های جلیلی

  • ناشناس
    8

    کاش یکی به این نماینده ۵ درصدی بگه زیادی زیادی حرف نزن . شما نماینده مردم نیستین !

    نظرات شما -
    • محمد
      41

      ملاک حق بودن تعداد زیاد بودن نیست
      تعداد بوفالو های قاره آفریقا هم خیلی زیاد است پس.....
      عقل که نیست جان در عذاب است

    • کوروش
      4

      یعنی تو الان عقل داری اگر عقل داشتن اینه خوش بحال دیوانه

    • ناشناس
      1

      به محمد
      امثال شما از جمهوریت می ترسید چون در اقلیت قرار دارید چه چه جلوتر می‌رویم وآگاهی مردم بالاتر می رود شما بیشتر منزوی می شوید چند سال دیگر در همین مردم محو خواهید شد

  • کهنه سرباز دفاع مقدس
    5

    این بزرگوار ناشیانه طوری سخن پراکنی کردن که ناخودآگاه شنونده احساس میکند که باید به عراقچی رای داد،حکایت،معلمی که لکنت زبان داشت ،حرف الف را انف تلفظ میکرد ولی در تلفظ دانش آموزان ایراد میگرفت که میگفتن انف،وقتی دانش آموزان اعتراض داشتن شما میگید انف،معلم درجواب میگفت من وقتی میگم انف شما بایدبگید انف

  • مریم
    7

    کار ما به کجا رسیده ثابتی با آن در صد رای شده نماينده پایتخت ایران جالب این که ایشان مجری صدا و سیمای میلی بوده الان در مورد برجام اظهار نظر می کنه شمایی که بهش رای دادین الان باید پاسخگو تهمت و دروغ نماينده تون باشید باید ثابت بکنه که این افراد سکه گرفتن البته اسم اینا جبهه پايداري از پايداري خبری نیست

    نظرات شما -
    • محمد
      28

      منتظر نظر شما بودیم!!!!

    • ناشناس
      0

      آخه چرا همه شو‌ تعریف نکردی فقط منافع خانواده تو دیدی هان

  • ناشناس
    83

    نماینده شریف ، واقع بین و دلسوز مردم و مملکت.
    انشآلله سلامت و پاینده باشید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      تو دیگه عجب ...

    • ناشناس
      4

      درتعداد منفیها معلومه شماها وافکار پوسیده شماها چند درصدید
      وای بحال مملکتی که امورش دست امثال ثابتیها بیفته
      کشورهای متمدن هم افراد تعطیل دارند ولی اجازه ورود به این افراد رانمیدن

    • ناشناس
      1

      با چند رای وارد شده این دلسوز؟

  • پرویز
    1

    کسی به این ملت و کشور خیانت میکنه که منافع کشور و ملت را فدای امیال شخصی خودش میکنه .

  • ناشناس
    4

    این بازی هست دولت در سایه چون میدونه با هرکس موافق باشن مردم مخالفن ، دارن پارادوکسی عمل میکنن در واقع این تندروها طرفدار عراقچی هستن نیازی نیست مخالفت خودت رو جار بزنی ، عراقچی کبریت بی خطر بله قربان گوی کاسبان تحریم هست

  • ناشناس
    9

    ثابتی بیشرف گمشو وقتی ضد مردم ایران هستی و رای آنها را قبول نداری

    نظرات شما -
    • محمد
      38

      این منش یک غربزده ساده لوح است چیزی دیگری از شما مورد انتظار نیست

    • ناشناس
      4

      منش شمالی‌ها پوتین لیسی که جزایرایران رابخشبدوتمامیت ارضی ایران رومیخوادوحراج خری کرده به نفت وگاز ومعادن ایران

  • ناشناس
    1

    نتانیاهو هم اینکارو همیشه میکنه !!!!

  • ناشناس
    2

    يه نفر به اين بي بوته بگه 80درصد مردم از شما ها متنفرن

    نظرات شما -
    • محمد
      41

      این نحوه گفتمان یک غربزده وطن فروش است حالا برو اصل و نصب خودت را پیگیری کن شاید....

    • محمد
      48

      این سایت غربزده است و نظرات غربگرایان را منتشر می کند سر خودتان را کلاه می گذارید
      زنده باد اسلام و زنده باد ایرانی اسلام گرا

    • ناشناس
      2

      محمد ببین چند تا منفی خوردی ! خجالت بکش بس کن

    • ناشناس
      1

      محمد
      اصل و نسب درست هست
      نه اصل و نصب ...
      تو که سواد نوشتن نداری چرا نظر میدی ؟؟ چرا با نفهمیدنت خون به دل ایرانیا میکنی .

  • یمنوگ
    3

    کمتر بمال تا رستگار شوی

  • تلمبه
    3

    امثال این نفوذی هستند خود را سوفر انقلابی جا زدند

  • غیر قابل نشر
    0

    دقیقا اونم برا همین نشون داد که مطرح بشه حال به چه قیمتی مهم نیست .حضرت عباسی اگه این شامورتی بازی را در نیاورده بود شما الان ذکری ازش می کردید!؟ شما ناخواسته دارید کاری را می کنید که اون میخواد.

  • ناشناس
    3

    وقتی افراد حقیر با حداقل رای به مجلس می روند دچار خودشیفتگی می شوند!!

    نظرات شما -
    • محمد
      28

      ملاک حق بودن تعداد بشتر بودن نیست
      چهار تا کتاب بخون تا اینقدر سطحی نظر ندهی...

    • محمد
      17

      چند تا نظر دادم اگر راست می گویید نظر بنده را هم بگذارید

    • ناشناس
      1

      کتاب هایی که خوندی معرفی کن

  • محمد
    3

    رئیس جمهور جدید و همراهانش کاری کنند که مردم رویشان نشود بگویند که بهشون رای دادند
    ....

  • ناشناس
    1

    دولت سیزدهم بدنبال لاشه برجام دوید. صحبت اخیر نماینده دولت سیزدهم در سازمان ملل را فراموش نکنیم. ...برجام توافق خوبی بود...

  • تبریز
    2

    ترا خدا، یکی لگام اینها را بکشد کشور در اوضاع خاصی است. ..

  • ناشناس
    2

    کتاب‌هایی که شما خوندید نویسنده اش یا حمید رسایی بوده یا رافعی و امثال اینها چون با واقعیت جامعه و عدالت فرسنگ‌ها فاصله دارید ...

    نظرات شما -
    • محمد
      17

      برای همین است که بی سواد هستید
      کتابی که خواندم اصول کافی است و اولین فصلش
      عقل و جهل است/غربزدگی در ایران نتیجه جهالت است.... /کتاب خوب بخوانید /رسایی و.. کتابی در این زمینه ندارند.../بی تعارف حرفها و نظرات سطحی است.... تلخ است ولی حقیقت است

    • ناشناس
      2

      احسنتکم الله

  • ناشناس
    1

    ایشان ,سمت رو به افتاب جناب سایه نشین است!

  • رضا
    2

    این بنده خدا که از طرف مردم حرف میزنه با چند درصد آرا وارد مجلس شده .مرد باشه بیاد شفاف بگه ..

  • ناشناس
    3

    بررسی کنید این محمد که این همه کامنت به طرفداری از ثابتی زده بابت هر دونش چقدر گرفته

    نظرات شما -
    • محمد
      17

      فکر کن خیلی گرفتم
      جواب حرف را بدهید
      ملاک حق بودن تعداد زیاد بودن نیست
      هست؟!!!!!! جواب دهید با مطالعه....

  • ناشناس
    9

    از تقطیع ناراحتید ؟
    کلا که کار رسانه ها تقطیع هست
    در مورد رائفی پور که ید طولایی دارید

  • یاغچی ابادی
    1

    حکایت است که در دورانهای قبل یک کسی به نام نامدار بوده که انچنان بیکار وبیعار وبی نام ونشان بوده که هیچ کس اورا به حساب نمی اورده یه روز با خودش فکر کرد چه کنم تا معروف شوم وهمه در مورد من صحبت کنند،اینطور به فکرش رسید که برود ودر یک راه وجاده عمومی و روی سنگ بزرگی ریدمان کند،لذا همین کار را هم کرد ومردم بادیدن این منظره زشت با گرفتن صورت خود از همدبگر می پرسیدند که این کار چه کسی بوده وکاشف به عمل امد که کار کار نامدار است،ولذا اینطور معروف شد که نامدار بی نام بود ولی چون ر وی سنگ بزرگی ریدمان کرد نامدار شد،حالا حکایت امیر حسین ثابتی همان حکایت نامدار است

  • حسن . بیسواد.
    0

    بابا بس کنید دیگه امثال شما باعث میشن که ایران بی اعتبار شده

  • ناشناس
    2

    این بچه سوسول به اصطلاح نماینده مجلس حداقلی بایدبدونه که مردم ازش متنفرند !
    اصلا اینها را چه کسی راه داده مجلس؟؟!
    اینها چه نحوسی هستند که بهیچ وجه شرشون کم نمیشه ؟!
    تا کی باید ما کار بکنیم مالیات بدیم اینها بخورن تیشه به ریشه زندگی ما مردم بزنند ؟!

  • ناشناس
    0

    انقدر سواد نداری،،، یادت رفته روز اول برجام به جای گل و شیرینی، از موشکهای داخل تونل برای اولین بار رونمایی کردید!!!!! شما اول برجام را پاره کردید بعد ترامپ؟؟؟ در ضمن راحت بگو مخالفم، نه
    که یکی به میخ میزنی یکی به نعل؟؟؟
    درانتهای صحبت میگه من بیشتر از همه عراقچی را همراهی میکنم؟؟؟

  • ناشناس
    1

    پرسان من ازدانشمند معظم جناب آقای دکتر امیرحسین ثابتی
    معظم له چه نسبتی باثابتی بزرگ داری

  • ژر
    1

    اگه امثال عراقچی ها نتونن مشکلات رو حل کنن امثال ثابتی ها قطعاً نمیتونن حل کنن که هیچ بدترش هم میکنن..اینا فقط هارت و پورتن.
    تعامل با دنیا کلید اقتصادی شکوفا

  • همرزم هادی
    1

    اربابش درسایه پنهان است واین .........را برای رساندن سخنش درمجلس قرارداده است باچه صدای ملت بگویند بروید گم شید انتخاب پزشکیان بخاطر تنفر از شماست مردم ازاین حقه بازی ودقلبازی شما حاضرندبه هرکسی که شما مخالفش باشید پناه ببرند چرا نمی فهمید چه بلای سر این ملت آورده اید

  • ناشناس
    1

    وقتی شهر به هم بریزه
    قورباغه هم هفت تیر می کشه

  • بدبخت
    0

    شما آقای ثابتی لطفا ما را برگردان همان زمان کمی هم زیل هفتم می‌گفتی خیلی بی انصافی اگر دکتر عراقچی طرف شما معرفی می کرد بازم اینجوری حرف می زدی میدونی زندگی ما در۳ سال چه تعقیری کرده خدا یا به‌ اربعین حسینی خودت هوامونو داشته باش يا حسین جان خیلی گرفتاریم

  • مهدیان
    2

    آیا بی انصافی نیست که نام این پایداریچی افراطی را نماینده مردم شریف تهران بگذارید !؟ ایشان حدود ۱۲۰ هزار رای در تهران آورده است شهری که حدود ۸ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن داشته است !!! به عبارتی ایشان نماینده حدود۴ درصد مردم تهران است اما به گونه ای افاضه می فرمایند که انگار نماینده واقعی ملت است !؟ تو با رانت سینای میلی به اینجا رسیدی و در حدی نیستی که پا در کفش بزرگان نمایی ! پس نان مجلس را بخور و به جای غر زدن قر بده برای جایگاهی که نشسته ای وخود بهتر می دانی که جای تو نیست .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تو هنوز فرق افراط و تفریط را نمیدانی چطوری نظر گذاشتی لابد هر چی بچه آن گفته نوشتی

  • ناشناس
    2

    سرباز پیاده تندروها، فردی تاره کار که جاه طلبی زیادی دارد و در این مسیر عجله هم دارد. عزیز من از مردم صحبت نکن چون اگر نظر مردم هم راستای شما بود الان رییس جمهور آقای پزشکیان نبود. شما و همفکرانتان همیشه نق زدید و بویژه با برجام مخالفت نمودید لیکن شما یکبار در خصوص جایگزین برجام و اینکه چه کاری می کردید و چه کاری می خواهید انجام دهید صحبت نمی کنید!!!! شما هیچگاه از کاسبان تحریم که در لغو برجام پیشگام ترامپ بودند حرفی نمی زنید. و در مجموع والله اگر شما صادق باشید.

  • ناشناس
    1

    کاش یه شلاق به من میدادن تا میخورد میزدم روی این بشر نچسب بیسواد .

  • ناشناس
    0

    بیچاره گوسفندان
    نهایتا سر سفره چوپان خواهند بود یا گرگ

  • محمد ابوالقاسمی
    5

    خب حرفاش که درست بود من الان دیدم ،درباره کلیپی هم که پخش کرد اونم درست تحلیل و نقد کرد
    مشکلتون با اقای ثابتی چه ربطی به حرفاش داره

  • ناشناس
    1

    چه می‌کند این نماینده ۴درصدی این همه رفع تحریم واقتصاد شکوفا ورفاه مردم ازبرکات ایشان است وووووو

  • ناشناس
    1

    واقعا رفتار وکردار وگفتارش اصلا در شان مجلس ویک نماینده مجلس نیست یک منافق اگر در باره یک مسول کشور ما اینگونه حرف بزند مردم ما سکوت نخواهند کرد این مدعی ایرانی بودن میکند البته به وطن هم لنگ نشده واهانتش را کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد