سید حسن نصرالله: مقاومت برای تثبیت معادله پاسخ تجاوز رژیم صهیونیستی را داد

سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تحولات اخیر منطقه و لبنان آغاز شد.

سید حسن نصرالله: مقاومت برای تثبیت معادله پاسخ تجاوز رژیم صهیونیستی را داد

سید حسن نصرالله، در سخنرانی امروز خود درباره آخرین تحولات منطقه، اظهار کرد: امروز وظیفه اخلاقی است که به ملت عزیز لبنان، دولت لبنان و همه گروه‌های مقاومت درگذشت سلیم الحص را تسلیت بگوییم.

وی با بیان اینکه ایشان یک نماد بزرگ ملی بود، پاک و شفاف بود، یک مقاوم بود، افزود: همه می‌دانیم که رئیس الحص در سال ۲۰۰۰ رئیس لبنان بود و از مقاومت پشتیبانی می‌کرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: به همه ملت و خانواده شأن درگذشت این شخصیت بزرگ ملی و وطنی را تسلیت می‌گوییم.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار کرد: به مردم لبنان به‌خصوص اهالی جنوب و ضاحیه درود می‌فرستم، کسانی که بار اصلی را در ۱۱ ماه گذشته در جبهه پشتیبانی از فلسطین برعهده داشتند

وی گفت: از خداوند می‌خواهیم که این صبر و تلاش اهالی جنوب و مقاومت را پاداش دهد، باید همچنین درود بفرستم به برادران مجاهد و مقاوم و از اخلاص و ایثارگری شان تشکر کنم و به همه نیرو‌های مقاومت در غزه، یمن، کرانه باختری و عراق و هر جای دنیا که از این مقاومت شریف حمایت می‌کنند درود می‌فرستم.
دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: موضوع سخنرانی من پیرامون حوادثی است که اخیرا رخ داد است و به رزمندگان قهرمان مقاومت در جبهه‌های جنوب لبنان و در تمام جبهه‌های فلسطین، عراق و یمن درود می‌فرستم.

وی اظهار کرد: حمله چند هفته پیش دشمن به الضاحیه زیرپاگذاشتن تمام خطوط قرمز است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: عملیات گسترده امروز خود را روز اربعین می‌نامیم.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه همانطور که میدانید و همه می‌دانند دشمن اسرائیلی در چند هفته پیش حمله‌ای به ضاحیه جنوبی کرد که از همه خطوط قرمز عبور کرد، تجاوز کرد به ضاحیه جنوبی و ساختمان معروفی رو بمباران کرد که منجر به شهادت تعدادی غیرنظامی و همچنین ترور مجاهد بزرگ حاج فواد شکر شد گفت: طبیعی است که مقاومت برای تثبیت معادله پاسخ این تجاوز را بدهد و این مسئله‌ای بود که امکان گذشت نداشت.

وی افزود: امروز خیلی شفاف سخت می‌گویم، به این سوال پاسخ میدهم چرا پاسخ اینقدر به تاخیر افتاد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه ما عملیات امروز خود را عملیات اربعین نامگذاری کنیم، اظهار کرد: طبعا تاخیر پاسخ عواملی داشت.. بعد از شهادت حاج فواد همه ما آماده بودیم.

وی ادامه داد: اولا حجم آماده باش نظامی، فنی، زمینی، هوایی و دریایی آمریکا و اسرائیل در اوج بود، عجله ممکن بود عملیات را با شکست مواجهه کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ثانیا خود تاخیر یعنی طولانی شدن آن بخشی از مجازات دشمن بود.. این آماده باش و خستگی اقتصادی و نظامی مفید بود که ادامه یابد که درباره پاسخ ایران و یمن هنوز منتظرند و ثالثا نیاز به بحث و بررسی با سایر محور بود که همه با هم پاسخ دهند یا بطور جداگانه.

وی افزود: رابعا وقتی که ما نزدیک شدیم به پاسخ، یکی از دلایل که آمریکای جنایتکار هنگام رفتن به سمت درگیری بزرگ موضوع مذاکرات را پیش می‌آورد.. ما منتظر نتیجه این مذاکرات بودیم و فرصت کافی را دادیم و این فرصت ایجاد شد و مشخص شد نتانیاهو شروط جدیدی دارد و آمریکا نیز با او موافق است و به نوعی وقت کشی کردند.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار کرد: در نتیجه همه این عوامل تصمیم گرفتیم عملیات خود را بطور جداگانه پاسخ دهیم و هر طرف محور تصمیم بگیرد کی و چگونه پاسخ بدهد و از طرفی دیگر این مذاکرات پیچیده ست و اگر آمریکا خواستار توقف جنگ باشد میتواند به نتانیاهو آن را تحمیل کند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: از طرفی قبول کردیم در چارچوب آماده باش اقدام کنیم. ما به عنوان مقاومت حاضر نبودیم پاسخ بیش از این به تاخیر بیفتد و شرایطی که لبنان دارد امکان نمی‌داد بیشتر تاخیر کنیم.. به ویژه جنگ روانی که در لبنان وجود دارد و هر روز یکی می‌آید بی شرمانه جنگ روانی علیه مردم لبنان انجام میدهد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه ما به عنوان مقاومت نیت‌ها، طرح مان و چه کاری در میدان کردیم، افزود: ما از اول ضوابطی را برای پاسخ مشخص کردیم: هدف غیرنظامیان نباشند، نمی‌خواستیم آن‌ها را بزنیم با وجود اینکه در ضاحیه شهدای غیرنظامی وجود داشت و از حق ما بود که غیرنظامی بزنیم، اما گذشت کردیم 
وی افزود: ما از ابتدا تلاش کردیم از غیرنظامیان در لبنان حمایت کنیم.. با وجود اینکه شهدای غیرنظامی وجود دارد، ولی توانستیم تا حد امکان از غیرنظامیان لبنانی حمایت کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: هدف نظامی باشد و این هدف نظامی ویژگی‌هایی داشته باشد.. مثلا این پایگاه با ترور حاج فواد ارتباط داشته باشد، مثلا یک پایگاه اطلاعاتی یا هوایی رژیم شرکت کننده در ترور باشد و از طرفی این هدف نظامی در نزدیک تل آویو باشد.. در حیفا و بعد از حیفا نه در نزدیکی تل آویو، یعنی در عمق باشد.

وی با بیان اینکه در نهایت هدف اساسی خودمان را مشخص کردیم و آن پایگاه جیلیلوت بود.. شاید برخی دچار مشکل تلفظ شود، افزود: این پایگاه در اتوبانی ست که در شرق آن موساد قرار دارد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: این پایگاه اطلاعاتی مهم اسرائیل است که در آن لشکر مهمی وجود دارد، تجهیزات مهمی دارد، افسران زیادی در آن هستند و عملیات‌های ترور در منطقه و جنگ روانی را هدایت می‌کند.

وی گفت: این پایگاه از مرز لبنان ۲۱۰ کیلومتر دورتر بود و از تل آویو ۱۵۰۰ متر فاصله داشت.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه این هدف را به عنوان هدف اصلی در نظر گرفتیم، افزود:و یک هدف فرعی دیگر هم در نظر گرفتیم چرا که ممکن بود اسرائیل پهپاد‌های ما را رهگیری کند و این پایگاه فرعی یک پایگاه موشکی در ۷۵ کیلومتری لبنان و ۴۰ کیلومتری تل آویو بود.

وی تصریح کرد: این دو هدف مقاومت در امروز بود، اما هدف اصلی پایگاه جیلیلوت بود و در کنار این اهداف دیگری نیز بود.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: آن هم پایگاه‌هایی بود که در شمال فلسطین و در جولان بودند که بخشی از اهداف بودند و هدف از زدن این پایگاه‌ها مشغول کردن گنبد آهنین بود تا بتوانیم پهپادهایمان را عبور دهیم.

وی تاکید کرد: دشمن درباره عملیات امروز دروغ زیادی گفت و در مورد سلاح تصمیم گرفتیم پایگاه‌های اسرائیل در شمال فلسطین و جولان را با کاتیوشا بزنیم.. تصمیم گرفته شد برادران ۳۰۰ موشک شلیک کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه سلاح دیگر سلاح پهپاد‌ها بود با حجم و انواع مختلف آن، و بر همین اساس بخشی از این پهپاد‌ها حرکت می‌کردند به سوی عین شمرا و بخش بزرگتری به سمت شهر تل آویو رفتند.

وی افزود: زمان را امروز روز اربعین امام حسین را انتخاب کردیم و توافق کردیم نماز صبح و تعقیبات را انجام دهیم و سکو‌ها را آماده کنیم.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: قبل از زمان حمله را در نظر بگیریم همه سکو‌ها در همه محور‌ها و خطوط آماده بود و همه چیز برنامه ریزی شده بود، همه سکو‌های پهپاد‌ها نیز در آماده بود، چه در جنوب لیتانی چه در شمال چه در بقاع و ما برای اولین بار از بقاع پهپاد شلیک کردیم.

وی ادامه داد: این در رادار‌های اسرائیل و آمریکا نیز مشخص بود.. همه چیز آماده بود علی رغم حملات هوایی دشمن که نیم ساعت قبل از حمله رخ داد، یعنی همه برای شلیک ۳۰۰ موشک قبل از عملیات بودند و همه این ۳۰۰ موشک شلیک کرد و حتی یک سکو آن نیز هدف قرار نگرفت و همه سکو‌های پهپاد پهپاد‌ها را شلیک کردند و هیچ کدام از پهپاد‌های ما هدف قرار نگرفت، چه قبل از عملیات چه بعدش موشک‌های ما براساس زمانبندی انجام شد و پهپاد‌های ما همه آن‌ها از مرز عبور کردند و به همین مناسبت کل پهپاد‌هایی که شلیک شد از بقاع و لبنان به سلامت به سوی اهداف مشخص شدن عبور کردند.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: درباره پایگاه‌های اسرائیلی در شمال فلسطین و جولان همه آن‌ها هدف قرار گرفت و البته بخشی از موشک‌ها نیز رهگیری شد و اسناد ما میگه هدف نظامی ویژه ما که پایگاه اطلاعات نظامی اسرائیل ۸۲۰۰ در جیلیلوت در نزدیکی تل آویو و پایگاه موشکی عین شمیر هدف قرار گرفتند و پهپاد‌های ما به این اهداف رسید، ولی دشمن آن را سانسور کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد:، اما روز‌ها و شب‌ها دروغ آن را فاش خواهد کرد و از صبح امروز نتانیاهو و سران ارتش رژیم به شیوه‌های مختلف شروع به دروغگویی کردند.

وی تاکید کرد: من در برخی پایگاه‌های خبری اسرائیل دیدم که نتانیاهو به ارتش دستور داده بود فلانی میخواد ساعت ۶ صحبت کند حالا شما قبل از آن بگویید و این عملیات عملیات بزرگی بود.. گفتند ۶۰۰۰ موشک بود می‌خواستند تل آویو را بزنند، اما شکست خوردند (با تمسخر)

سید حسن نصرالله اظهار کرد: ما از این دروغ پردازی ناراحت نیستیم، چرا اسرائیل که خودش را بزرگ‌ترین ارتش خاورمیانه میداند مجبور به دروغ‌گویی شده است و در موضع ضعف قرار گرفته است.. این هم از دستاورد‌های عملیات پاسخ است.

وی با بیان اینکه من از اول گفتم که حرف‌های دشمن که گفت اهداف مقاومت غیرنظامی بود دروغ است، اظهار کرد: همه اهداف ما نظامی بود.
سید حسن نصرالله افزود: اگر هدف غیرنظامی اصابت کرده موشک‌های خود اسرائیل بود و صحبت از اینکه مقاومت می‌خواسته ۶۰۰۰ موشک شلیک کند دروغ است.

وی تاکید کرد: ما میخواستیم ۳۰۰ موشک بزنیم، اما ۳۴۰ موشک زدیم، ده‌ها پهپاد نیز شلیک شد که به دلایلی تعدادش را نمی‌گوییم.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: صحبت دشمن درباره اینکه موشک‌های بالستیک یا تعداد زیادی موشک که میخواست تل آویو را هدف قرار دهند نابود کرده‌اند دروغ است.. ما چنین چیزی نمی‌خواستیم

وی با بیان اینکه نوع پهپاد‌هایی که ما می‌خواستیم شلیک کنیم و اصابت کند، اصابت کرد، گفت: تاکید می‌کنم هیچ موشک بالستیک و.. این‌ها منهدم نشده است و این همان صحبت‌های ۲۰۰۶ است.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: شکست امروزشان عاملش شهید حاج فواد شکر بود، ولی بعد را شهادتش و آنچه که اسرائیل بمباران کرد اماکن خالی بود و جایی که از موشک‌های راهبردی و دقیق خالی شده بود، بگذار دروغ بگویند.

وی تاکید کرد: این شکست جدیدی برای آن‌ها بود و همچنین ادعای ارتش دشمن و همچنین نتانیاهو که هزاران موشک را نابود کرده و هزاران سکو را نابود کرده است دروغ است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: قبل از ظهر نمی‌گفتند کاتیوشا می‌گفتند بالستیک، اما بعدش گفتند موشک‌های کوتاه برد و همه حملات اسرائیل که مربوط میشد به پرتاب موشک همه این‌ها موشک هاشون رو شلیک کردند و هیچ کدام هدف قرار نگرفتند و فقط بعد از شلیک موشک‌ها ۲ سکو هدف قرار گرفتند، اما بعدش یکی هم هدف قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه ما هزاران سکو و‌موشک داریم، بله برخی دشت‌ها را هدف قرار داد و شماری از سکو‌ها و موشک‌ها را نابود کردند این‌ها مشکلی نیست، افزود: اینکه می‌گویند ۲۰۰ عملیات هوایی انجام دادند خیر است در مقابل این صحنه‌ای که امروز رخ داد و ما دیدیم.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه می‌خواهم نکته مهمی بگویم، اظهار کرد: نیم ساعت قبل از عملیات ما شاهد بمباران در شمال و جنوب لیتانی بودیم و علتش این بود که هیچ اطلاعاتی از عملیات نداشتند با وجود اینکه کل اطلاعات آمریکا و اسرائیل و انگلیس در اختیارشان است.

وی افزود: اینکه توانستند نیم ساعت قبل حمله کنند بخاطر تحرکات بزرگ مقاومت در شمال و جنوب لیتانی بود که تازه فهمیدند، اما هیچ کدام از سکو‌های موشکی را نزدند و، اما هیچ اطلاعاتی از عملیات نداشتند و شکست خوردند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: در مجموع آن‌چه اتفاق افتاد تجاوز بود و عملیات پیش‌دستانه نبود و ما در همه عملیات امروز تا زمانی که پهپاد‌ها عبور کردند و موشک‌ها شلیک شدند ما هیچ شهیدی ندادیم.

وی اظهار کرد: بعد از پایان عملیات دشمن منطقه را بمباران کرد که منجر به شهادت ۱ نیروی امل و ۲ حزب الله شد و بنابراین ما امروز در برابر دروغ پردازی اسرائیل و شکست اطلاعاتی آن هستیم، چرا که عملیات ما دقیقا همان‌طور که برنامه ریزی شده بود انجام شد و با وجود شرایط سختی که شما میدانید دشمن مدام در حال شناسایی است.

وی تاکید کرد: هر سخن اسرائیلی درباره دستاورد‌های نظامی و اطلاعاتی دروغ است و کلا بی اساس است و به هر حال امروز صحنه‌ای مشاهده کردیم که نشان دهنده موفقیت مقاومت بود.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: با وجود همه ترس آفرینی آمریکا و اسرائیل و رسانه‌ها که اگر حزب‌الله پاسخ دهد اسرائیل فلان می‌کند بهمان می‌کند و نمی‌گوییم نمی‌تواند، اما برای انجام آن معادلات پیچیده‌ای است، اما ما عملیات امروز را انجام دادیم و کل اسراییل و تل آویو تعطیل شد و این نشان دهنده استواری و قدرت مقاومت بود.

وی با بیان اینکه این اولین عملیات بزرگی بود که مقاومت در غیاب فرمانده بزرگ سید فواد انجام داد و هیچگونه خللی در عملیات انجام نشد و ما معتقدیم که فرماندهان شهید ما در کنارمان هستند، اظهار کرد: به هر حال این نشان‌دهنده این است که مقاومت شجاعت دارد، قدرت دارد، تکنولوژی دارد، حضور دارد و در مقابل صحنه ترس را در رژیم دیدیم، در بن گورین، در شهرک‌ها، در پناهگاه.

وی تاکید کرد: ما درباره توازن عدد صحبت نمی‌کنیم، درباره توازن سلاح، قدرت هوایی، موشکی و نظامی صحبت نمی‌کنیم.. این اسرائیل از آمریکا و ناتو حمایت می‌شود، ما از توازنی صحبت می‌کنیم که خون بر شمشیر پیروز شد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: این توازنی ست که ما در دهه‌های گذشته از آن صحبت کردیم.. جنوبی‌ها تا حدی دچار مشکل اند و دشمن دشت‌ها را میزند و جرات نمی‌کند غیرنظامیان را بمباران کند.

وی ادامه داد: در رژیم همه در آماده باش هستند، اما در لبنان جرات نمی‌کند غیرنظامی بزند، چرا؟ چون اخلاق دارد؟ قوانین بین المللی وجود دارد؟ خیر، چون مقاومت وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بیانیه گفتیم این مرحله اول پاسخ بود.. در مرحله دوم پهپاد‌ها را شلیک کردیم و به اهداف رسید، تصریح کرد: یعنی عملیات امروز ما شامل دو مرحله بود.. در مرحله اول ۳۴۰ موشک به سمت پایگاه‌های اسرائیل در شمال و جولان شلیک شد و در مرحله دوم ده‌ها پهپاد‌ها به سمت عمق شلیک کردیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: آیا عملیات اینجا تمام شد؟ ما اقدامات دشمن و سانسور آن درباره جیلیلوت را بررسی می‌کنیم.

وی گفت: اگر راضی بودیم و اهداف محقق شده بود می‌گوییم عملیات تمام شد، اما اگر از نتیجه راضی نبود می‌گوییم عملیات دیگری انجام خواهیم داد.
 

وی با بیان اینکه اگر پاسخ اولیه کافی نبود و نیاز به عملیات تکمیلی وجود دارد آن را اعلام می‌کنیم، افزود: در مرحله کنونی لبنان می‌تواند تنفس کند و آسوده باشد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: دشمن نیز می‌داند که بین ما آینده است، آینده‌ای که براساس وقایع و حقایق است.

وی همچنین افزود: در پایان باید تاکید کنم عملیات امروز ما برای طرف فلسطینی و عربی مذاکره کننده با دشمن مفید است و هر گونه آرزویی برای ساکت کردن جبهه‌های پشتیبانی در لبنان و یمن ناکام خواهد ماند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: تهدید‌ها و خطرات هر چه میخواهد باشد باشد ما هرگز از غزه و فلسطین و مقدسات امت در فلسطین عقب نشینی نمی‌کنیم.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    بحق خون سیدالشهدا دراسرع وقت شماومرادتان به فیض شهادت نائل بیایید

  • ناشناس
    0

    اگرجون خودت وحزبت برات مهمه بروطرف اتش بس

  • ناشناس
    5

    خدا حافظت و شرم بر سران کشورهای عربی و مسلمان نماها و انسان نماها

  • J
    0

    ما میگیم زدیم ، شمام بگید زده ، آره خوبیت نررره

  • ناشناس
    0

    ریاضی ات خیلی ضعیفه حسن جون
    این معادله نیست ، یک طرف معادله خیلی خیلی سنگین تر هست !!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد