توصیه روزنامه اصولگرا به مجلس:

به حرف مراجع تقلید گوش کنید؛ تعطیلی شنبه ها لغو شود

روزنامه اصولگرای جوان خواستار از دستور خارج شدن طرح تعطیلی شنبه‌ها در مجلس شد.

به حرف مراجع تقلید گوش کنید؛ تعطیلی شنبه ها لغو شود

به گزارش جوان، دیروز و پس از مطرح‌شدن دوباره مسئله تعطیلی شنبه در مجلس شورای اسلامی آیت‌الله جعفر سبحانی (حفظه‌الله) برای دومین بار در چندماه اخیر طی نامه‌ای به مجلس مخالفت خود را با این تصمیم اعلام داشته و دلایل خودشان را نیز احصا نموده‌اند. فارغ از نظرات کارشناسان اقتصادی و فرهنگی که دیدگاه‌های متفاوتی در تأیید یا رد این ایده مطرح می‌نمایند، شایسته است که نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی با مرور سابقه تاریخی نقش‌آفرینی علما و فقها در قوانین و تصمیمات حکومتی در تصمیم‌گیری‌ها و تقنینات خود پایبندی خود را به ارشاد‌ها و دیدگاه‌های شرعی مراجع عظام تقلید نشان دهند. 

این روزنامه افزوده است: چه این قانون تصویب و اجرایی بشود و چه نشود نمایندگان مردم مسلمان ایران در مجلس موظفند که با حفظ حرمت فوق‌العاده مرجعیت معظم شیعه از حدود پایبندی به ارزش‌های اجتماعی و دینی جامعه خارج نشوند و نام و سابقه مجلس دوازدهم را در تاریخ روحانیت و مرجعیت شیعه به عنوان مجلسی هوشمند و متشرع ثبت کنند. مجلس در آغازین ماه‌های فعالیت خود با چالش مهمی روبه‌روست و باید منتظر ماند و دید که چه می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • پدر
    0

    كشور بايد يا به ساز مراجع كوك بشه كه ميشه اين 45 سال و يا به ساز استادان دانشگاه و افراد علمي ... . پس نتيجه مي گيريم چيزي درست شدني نيست . مراجع اون مواقعي كه بايد در مقابل دفاع از مردم و ربا و رشوه قد علم كنند كه كاري نكردند حالا چرا ؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    چرا مراجع دربرابراین همه اختلاس دزدی بی صدا بودن که درسش خوندن امادراین نوع شنبه یا ی روز دیگه بایداقتصاددانان تصمیم بگیرن

  • ناشناس
    0

    در این چهل سال همواره نظرات مراجع را در تمام امور با زور اجرا کردند، و نتیجه اش وضع موجود شد.

  • ناشناس
    0

    حکم مراجع در خصوص باغ ازگل و صاحب آن چیست؟!

  • حسن . بیسواد.
    0

    آخه عزیز مگه من تو کار شما دخالت میکنم تا کی میخواهید ایران را با روش داعش و طالبان اداره کنید عجیب گیری افتادیم البته مردم هم خیلی بی عرضه شدند.

  • ناشناس
    0

    اقایان واقازادها تو کشورهایی زندگی می کنند که شنبه تعطیل هست مشکلی نیست؟

  • منطقی
    0

    با توجه به جایگاه اساسی عدالت در شرع مقدس اسلام و در اجرای بند (9) اصل (3) قانون اساسی، لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، مجلس می بایست به منظور رفع بی عدالتی موجود، در تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت، وحدت رویه ایجاد نماید. بنابراین مجلس شرعا و قانونا مکلف است یا تعطیلی پنجشنبه های تهرانی ها را لغو کند یا شهرستانی ها نیز مانند تهرانی ها پنجشنبه ها تعطیل شوند.

  • مصطفی
    0

    ادم یاد فتوای حرام حمام های دوشی میافته

  • هادی
    0

    تبعات مخالفت با تعطیلی شنبه ها: 1- باعث بی اعتبار شدن حیثیت مجلس می شود 2-از آنجا که کارمندان مستقر در تهران بجای شنبه ها، پنجشنبه ها تعطیل هستند این مساله موجب تبعیض و بی عدالتی نسبت به کارمندان شهرستانی و نارضایتی شغلی از حذف 52 روز از تعطیلات آنها می شود. 3- افزایش انزوای اقتصادی و کاهش تعاملات بین المللی کشور را موجب می گردد 4-باعث هزینه تراشی برای دولت شده و مانع کاهش یک ششم از هزینه های آب، برق، تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران می شود 5- فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده و فرزند آوری را کاهش می دهد6- باعت توهین و ناراحتی هموطنان کلیمی و یهودیان کل جهان می شود. 7- به رژیم صهیونیستی بهانه می بخشد که ایران نه بخاطر مساله فلسطین بلکه اساسا با یهودیت و دین پیامبر اولوالعزم حضرت موسی کلیم الله (ع) ضدیت دارد 8-تعصب دینی و یهودستیزی، اسلام ستیزی را در کل جهان افزایش می دهد. 9- باعث کاهش هماهنگی ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود. 10- عدم استقلال رای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت اثبات میشود.11- مانع جبران مصوبه زیان بار مجلس در مورد افزایش سنوات اشتغال کارکنان برای بازنشستگی می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد