شمارش معکوس برای حذف فیلترینگ و گشت ارشاد

با دستور پزشکیان وزارت علوم بازگشت اساتید اخراج شده را کلید زده است و خبرها از گوشه و کنار نیز حکایت از برنامه ریزی دولت برای رفع فیلترینگ دارد، اما پزشکیان با اولویت‌های دیگری نیز چون مذاکرات رفع تحریم، حل مساله گشت ارشاد و رفع مشکلات معیشتی نیز روبروست.

شمارش معکوس برای حذف فیلترینگ و گشت ارشاد

پزشکیان با انتخاب ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات که از یکی مدیران ارتباطاتی در دولت روحانی و همکار آذری جهرمی بود، این نوید را به مردم داد که همچنان دغدغه رفع فیلترینگ را دارد و وعده مهم خود را فراموش نکرده است. اگر چه بخشی از تصمیمات درباره فیلترینگ باید در جلسه شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فضای مجازی گرفته شد، اما خبر‌هایی که از دولت به گوش می‌رسد حکایت از شمارش معکوس برای برداشته شدن فیلترینگ دارد.

 

با دستور پزشکیان وزارت علوم بازگشت اساتید اخراج شده را کلید زده است و خبرها از گوشه و کنار نیز حکایت از برنامه ریزی دولت برای رفع فیلترینگ دارد، اما پزشکیان با اولویت‌های دیگری نیز چون مذاکرات رفع تحریم، حل مساله گشت ارشاد و رفع مشکلات معیشتی نیز روبروست.

مشکلات اقتصادی وعدم ثبات قیمت‌ها مردم را به ستوه آورده است، سرعت پایین و اختلال اینترنت و هزینه سنگین خرید فیلترشکن مردم را کلافه کرده است، بلاتکلیفی وضعیت گشت ارشاد مردم را سردرگم کرده است، تنش‌ها و فشارهای خارجی ناشی از تحریم، جنگ‌های منطقه ای، عدم پیوستن به FATF و…نیز مردم را نگران‌تر از همیشه برای آینده کرده است.

اما مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری جدید که خود از گلایه مندان وضعیت فعلی در ایام نمایندگی مجلس و بعد از آن در ایام تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری بود قرار است با چه دست فرمانی به این مشکلات ورود کند؟ نسخه او و دولتمردانش برای کاهش فشارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی چیست؟ کدام موضوع برای دولت اولویت دارند و…

لایحه عفاف و حجاب از مجلس پس گرفته خواهد شد؟

«ما باید کاری کنیم که زنان ما در همان جایگاه خود بتوانند زمینه ساز حیات طیبه در جامعه باشند. نوع برخورد ما با زنان و دخترانی که پوشش و لباس آن‌ها با آنچه ما فکر می‌کنیم فرق می‌کند، چگونه است. واقعیت گشت ارشاد و این موضوعات برازنده جامعه اسلامی نیست و وقتی از بیرون به ما نگاه می‌کنند، سخنانی که از کرامت و انسانیت می‌گوییم را از ما نمی‌پرسند.»؛ «هر کسی که عمیقا می‌فهمد و برای آینده تصمیم می‌گیرد باید ببیند به نفعش است یا ضرر آن، اگر به ضرر است بایر دست برداریم ۴۰ سال می‌خواهیم حجاب را درست کنیم اما بدتر کردیم، مداخله افراد به نام طرح نور ما را به سمت سیاهی می‌کشاند.»

این‌ها تنها بخشی از انتقادات و وعده‌هایی است که مسعود پزشکیان در ایام انتخابات درباره گشت ارشاد و طرح نور، مطرح کرده بود، برهمین اساس نیز یکی از انتظارات از دولت فعلی سروسامان دادن به مساله حجاب و نوع ورود برخی دستگاه‌ها و نهادها به این موضوع است. برخی بر این باورند پزشکیان با انتخابات اسکندر مومنی برای سکاندرای وزارت کشور هدفمند و در مسیر حل و فصل مشکلات ناشی از اجرای طرح نور و گشت ارشاد بوده است، چه آنکه مومنی خود سابقه فعالیت در نیروی انتظامی را دارد و سریعتر و با مناقشه کمتر می‌تواند این موضوع را که ذیل وظایف او در وزارت کشور نیز تعریف می‌شود سروسامان دهد.

برخی دیگر از سیاسیون نیز تاکید دارند دولت پزشکیان برای ساماندهی به مسائل مربوط به حجاب، باید لایحه جنجالی عفاف و حجاب را از مجلس دوازدهم پس بگیرد، چنانچه ماده ۱۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هم می‌گوید که استرداد لوایح قانونی با تصویب هیأت وزیران به‌ترتیب ذیل امکان‌پذیر خواهد بود: «۱- درصورتی که استرداد پیش از تصویب کلیات لایحه در مجلس باشد رئیس‌جمهور کتباً با ذکر دلیل آن را مسترد می‌نماید و گزارش آن در جلسه علنی اعلام می‌شود.

۲- درصورتی که استرداد پس از تصویب کلیات لایحه و در هر مرحله تا پیش از تصویب نهایی باشد، وزیر مربوط یا یکی از معاونان رئیس‌جمهور به تناسب موضوع ضمن ارائه درخواست رئیس‌جمهور می‌تواند با ذکر دلیل در جلسه علنی مجلس و صحبت یک نفر مخالف هریک به مدت ده دقیقه و تصویب مجلس آن را مسترد نماید.»

و اگر چنانچه روندهای قانونی مانع از استرداد این لایحه جنجالی شده و تبدیل به قانون شود، دولت می‌تواند لایحه‌ای برای نسخ سریع آن به مجلس بفرستد و در تعامل با مجلس، آن را خارج از نوبت بررسی و به تصویب برساند. حال باید صبر کرد و دید راه حل دولت برای حل و ساماندهی مسائل حجاب چه خواهد بود.

شمارش معکوس برای برداشته شدن فیلترینگ

پزشکیان در ایام انتخابات ریاست جمهوری از منتقدان سرسخت فیلترینگ بود و آن را به نوعی زندگی در قفس تشبیه کرده بود. چنانچه در مناظره‌ای با سعید جلیلی به صراحت گفت: «همه دنیا در مواقع خاص محدودیت دارند اما فیلترینگ در کشور ما باعث دکان باز شدن برای برخی شده است و فیلترشکن امکان محدودیت را ندارد. ما باید کاری کنیم مردم در فضای مجازی راحت کار کنند و نمی‌توانید بگویید ما می‌خواهیم در یک قفس زندگی کنیم و ارتباطی با دنیا نداشته باشیم. بازار فیلترشکن‌ها یک اشتباه است که باید جمع شود. صاحبان شرکت‌ها با پلتفرم‌های بزرگ صحبت کنند و این مسئله مسئولیت‌پذیری را حل کنند.»

او با انتخاب ستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات که از یکی مدیران ارتباطاتی در دولت روحانی و همکار آذری جهرمی بود، این نوید را به مردم داد که همچنان دغدغه رفع فیلترینگ را دارد و وعده مهم خود را فراموش نکرده است.

اگر چه بخشی از تصمیمات درباره فیلترینگ باید در جلسه شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فضای مجازی گرفته شد اما خبرهایی که از دولت به گوش می‌رسد حکایت از شمارش معکوس برای برداشته شدن فیلترینگ دارد. چنانچه حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری هم در چند روز گذشته و در نشست خبری دومین دوره جایزه ملی فناوری نکست گفت: «رئیس جمهور در حال پیگیری موضوع رفع فیلتر است و دیگر اینترنت طبقاتی وجود نخواهد داشت.»

بازگشت اساتید اخراج شده به دانشگاه

موج اخراج اساتید دانشگاه در دولت سیزدهم و از سال ۱۴۰۱ به بعد، جامعه دانشگاهی ایران را دچار شوک کرد و برخی از آن به عنوان پروژه خالص‌سازی نام می‌بردند. او بارها در ایام تبلیغات انتخاباتی از فشارها به فضای دانشگاهی چه دانشجو چه استاد گلایه کرد و تاکید بر باز کردن فضا برای نخبگان و جامعه علمی و دانشگاهی داشت.

شاید از همین رو بود که در میان معدود جلسات تودیع و معارفه‌ای که رئیس جمهور حضور یافته بود، مراسم معارفه وزیر علوم بود تا دستور مهمی را صادر کند. او اولین ماموریت مهم را به وزیرش در این مراسم داد و گفت؛ «از وزیر علوم می‌خواهم که قرارداد همه اساتیدی که تا کنون اخراج شده‌اند یا لغو قرارداد شده‌اند را بازنگری کنید؛ دانشجویان را برگردانید.» دستوری که خشم خالص سازان را به دنبال داشت.

از برجام و تحریم تا FATF

اینکه می‌گویند دولت چهاردهم مسیر بسیار سخت و دشواری را پیش رو دارد، پُر بیراه نیست، چه آنکه تیم اقتصادی پزشکیان باید ویرانه‌های اقتصاد را ترمیم و از نو بسازد. پزشکیان اگر چه به صورت صریح وعده‌های اقتصادی به مردم نداد اما مسئله رفع تحریم‌ها و حل مشکلات معیشتی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم دولت چهاردهم است، موضوعی که کابران خبرگزاری خبرآنلاین نیز بر آن تاکید کرده بودند.

از یک سو پزشکیان باید نسخه‌ای مناسب برای حل تورم، مسائل مسکن و رفع ناترازی‌های انرژی و… بپیچد و در این میان شاید دست به جراحی‌های اقتصادی هم بزند از سوی دیگر باید برنامه ریزی کوتاه مدت نیز برای حل مشکلات معیشتی نیز داشته باشد تا جامعه را برای انجام تصمیمات کلان‌تر اقتصادی و جراحی‌های بزرگتر آماده کند. مسئولیت‌هایی سنگین که قرار است تیم اقتصادی او با لیدری طیب نیا عهده دار آن باشند

اما تیم اقتصادی در این مسیر نیازمند بازوی دیپلماسی دولت نیز هست، سکانداری عباس عراقچی در وزارت خارجه و بازگشت تخت روانچی به این وزارتخانه و حضور محمدجواد ظریف و مهدی سنایی در دولت چهاردهم که روزگاری از معماران برجام یا خانواده دستگاه دیپلماسی کشور بودهاند، هم برای غرب و هم برای کسانی که امیدی به حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران و مهمتر از آن رفع تحریم‌ها دارند، معنادار و امیدوار کننده است.

آنچنان روزنامه اعتماد در گزارشی نوشته بود: «معاونت راهبردی نهاد رییس‌جمهور ایران در واقع اتاق فکر طرح و برنامه‌ریزی سیاست‌های کلی ریاست‌جمهوری است. قرار گرفتن محمدجواد ظریف، معمار برجام، در راس این معاونت به نظر می‌رسد ماموریت ویژه‌ای در قبال برنامه هسته‌ای ایران و رفع مناقشه، احتمالا به شکل نسبی، با جهان غرب داشته باشد.

اریک لوب، دانشیار گروه سیاست و روابط بین‌الملل در دانشگاه بین‌المللی فلوریدا، در گفتگو با نشریه العربیه الجدید گفت البته در این راستا باید دید سیاست‌های خارجی کلان جمهوری اسلامی که توسط شورای عالی امنیت ملی تعیین می‌شود، به چه شکل خواهد بود. اما قطعا حضور ظریف در کنار مسعود پزشکیان و عباس عراقچی می‌تواند نشانگر تحولی در سیاست خارجی تهران باشد.»

اما پزشکیان در راستای حل مسائل مرتبط با تحریم‌ها، رونق گرفتن معاملات خارجی، بازگشت سرمایه به کشور و… اقدام مهم‌تری نیز در دستور کار دارد که باید انجام بدهد و باید دید تصمیم او برای حل پرونده FATF که همچنان در مجمع تشخیص مصلحت مسکوت مانده است، چه خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 71
  • ناشناس
    2

    چند سال کار بیهوده و مضر ، و هزینه های مالی و معنوی ناشی از آن

    نظرات شما -
    • کلی فایده داره
      4

      برنامه اینه
      فیلترینگ رو بر میداریم . گشت ارشاد هم بر میداریم
      بعدش یاواش یاواش بنزین بنزین میکنیم
      بنزین رو 3 برابر کردیم . اگر اعتراض کردند
      میگیم که دوباره فیلتر میکنیم ها
      ساکت باشین وگرنه هم گشت برمیگرده و هم فیلترینگ بر میگرده
      بااین روش مدام همه چی رو گرون میکنیم
      معادن ایران و نفت و گاز و هم برای خودمون برمیداریم
      خوبه ؟

  • ناشناس
    0

    مگه کارشا شروع کرده ؟امروز که جمعس!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      67

      به نظر میرسه شمارش معکوس برای "ابلاغ قانون عفاف و حجاب" آغاز شده و نه بالعکس
      انشالله به زودی برهنگی و بدن نمایی زنان بی حیا در کف خیابان ها جمع می شود دیگه موهای رنگ شده و بدن شیو کرده ی خودشون رو نمی توانند نمایش دهند
      فیلترینگ هم که در اختیار دولت نیست که تصمیم گیری کنه
      احتمالا بقیه ی وعده های پزشکیان درباره ی اقتصاد و سیاست خارجی هم به خاطر به بی عرضگی و بی کفایتی دولت سوم روحانی به همین صورت به هیچ جا نمی رسه

    • ناشناس
      3

      اونی که نوشته برهنگی و نگرانه بهش بگو تو کشور خودش هم لختی ها را جمع کنه تمام فهمیدیم کدوم کشور و کجاست

    • ناشناس
      10

      تو ایران برهنگی رو از پایین پا و زیر گردن شروع کرده اند
      روسری نداشتن که دیگه طبیعی محسوب میشه برای این "با کلاس ها"
      تا ته عازادی رو اینها در نیاورند ول کن نیستند منتها یواش یواش ....
      چند روز پیش هم یه عکس از یه خانم تقریبا برهنه در کنار سواحل شمال منتشر شده بود در کنار چند تا مرد که فقط لباس زیر داشتند
      بنابراین برهنگی هست زیاد هم هست

  • ناشناس
    3

    کی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      30

      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

  • ناشناس
    7

    ما رای دهندگان به پزشکیان منتظر اقدام عملی و نتیجه عملی هستیم...قراره فلان بشه و بهمان بشه به درد کسی نمی خوره...

  • ناشناس
    3

    اگر حاکمیت بخواهد تمام این کارها و رفع مشکلات سیاسی با آمریکا و غیره وبهبود شرایط زندگی مردم ظرف چند سال به سر انجام میشود رساند،همین کشور چین چند دهه پیش جزء پنج کشور فقیر دنیا بود،حالا نگاه کنید با یک ونیم میلیارد جمعیت جزء چند اقتصاد اول دنیا است ،فقط روشهاشون اصلاح کردن ودر مسیر توسعه ومنافع مردم ومملکتشون وبا انضباط اقتصادی و مبارزه با فساد وتعامل با تمام دنیا واقتصادهای برتر جهان به جایگاه امروز رسیده اند،بعد مسولین ما با جمعیت ۸۵ میلیونی واین همه ذخائر نفت وگاز ومعادن وسایر چیزها کاسه چه کنم چه کنم دستشون است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فرق چین با ایران اینه دو‌درصد تندرو ندارد تافته جدا بافته که بخواهند جلوی 98درصد قد اعلم کرده همه چیز را برای خودشان و مانع پیشرفت کشور باشند

  • بازنشسته
    5

    رای مامردم به پزشکیان آخرین اعتماد به حرفهاوقولهای یک کاندیدا برای ریاست جمهور بود٪ لطفا قدر این اعتماد روبدونیدچون خیلی زود دیرمیشه!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چقدر باید به خودمانزحمت بدیم بریم ترکیه پزشکیان اعتماد ما را مخدوش نکن

  • ناشناس
    1

    شمارش ممارش رو بزار کنار عمل کن اگر راست میگی

  • ناشناس
    3

    همین الان میشه وبایدمیشد

  • ناشناس
    2

    کسانی در مجلس و یا ارگان های دیگر که مخالف تغییرات مورد نظر پزشکیان هستند، خیرخواه مردم و کشور نیستند .تمام موارد اصلاحی دکتر پزشکیان مواردی است که حداکثر بحران و انسداد رادر کشور ایجاد کرده است .

  • بهلول
    0

    بنشین تاصبح دولتت بدمت

  • ناشناس
    0

    فقط عمل کن شمارشو ولن کن به عمل کاربرآید

  • ناشناس
    69

    حجاب دستورخداست درسورہ نور

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      اگه به قرآن بود اول بایستی کشورهای عربی مسلمان مانند عربستان، سوریه عراق، امارات، قطر، بحرین، اردن و... آنرا اجرا می کردند، پس چرا اجرا نمی کنند؟

    • ناشناس
      0

      تحریم داخلی و انحصار هم لابد دستور خداست کسی جرات نکرده

    • ناشناس
      8

      به به چقدر ما اینجا قرآن شناس داریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      اینهمه منفی نشان دهنده ی اعتقاد راسخ عزیزان به قرآن و دین مبین اسلام هست
      چند صفحه از قرآن را در زندگیتان خوانده اید که نظر می دهید؟
      از قرآن چه می فهمید؟
      چرا فکر می کنید حکوکت به خاطر یه مشت بی دین و بی حیا حاضر باشد قوانین جامعه را تغییر دهد و برهنگی و بی بند و باری جنسی رو قانونی کند؟

    • Zero
      0

      خدا گفته مومنان حجابشان را حفظ میکنند و نگفته مسلمانان و در قرآن میان مومنان و مسلمان تفاوت است.مثل کسی که اگه نصفه نیمه نماز بخونه اون روز های که نخونده گناه کرده ولی شما نمیتونی بگی چون چند روز نماز نخونده مسلمان نیست

    • ناشناس
      0

      به امثال شماها می گویند منافق که می دانید حق با قرآن و دین است ولی باز هم ‌با پررویی بر خلاف آن عمل می کنید یعنی هم ‌مسلمان هستید هم ‌نیستید
      به نظرم کافر شوید چون مقام کافران به فرموده قرآن از مقام منافقان بالاتر است یعنی منافق پست تر از کافر هست

  • چای دبش باغ ازگل
    8

    اگر گفته های رییس جمهور و وزرای ایشان در این مقاله عملی شود عوامل و کاسبان فیلترینگ و طرح نور تو دهنی محکمی از مردم ایران زمین می‌خورند!! همچنین مردم دلگرم می‌شوند ب رأی که ب دکتر مسعود پزشکیان منتخب ملت ایران دادند!!!

  • بازنشسته حداقل بگیر
    3

    تا حالا که ما فقط وفاق جناحها را آنهم به شکل شعاری شاهد بوده ایم برای مردم کی میخواهید کار کنید حتما بعد از زیارت کربلا و نجف زیر فشار مالی له شدیم.

  • ناشناس
    0

    همین الان بردار

  • ناشناس
    4

    به فرض اینکه این مشکلات و موانع نامبرده شده یکی یکی توسط آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم و اعضای کابینه دولت وی رفع و برداشته شود خب پس از چهار سال که با نظارت استصوابی شورای نگهبان رئیس جمهور دیگری از جناح اصولگرا شبیه مرحوم رئیسی و سعید جلیلی و امثالهم بر سر کار می آید همه چیز به وضع سابق خود باز می گردد و دولت چهاردهم هر چه رشته کرده پنبه خواهد شد! اگر دولت آقای دکتر پزشکیان می خواهد وضع کشور به حالت سابق برنگردد باید ابتدا موضوع مشکل اساسی نظارت استصوابی شورای نگهبان را در سطوح بالا دستی نظام حل کند تا چنانچه مردم خواستند رئیس جمهوری از نوع جنس خودش انتخاب کنند که مسیر و راه دولت وفاق ملی او را ادامه بدهد با چالش فقدان کاندیدای ریاست جمهوری مدنظر مواجه نشوند!

  • حسین
    16

    تمامی موارد اعلامی عالی است به شرط یک صدا بودن و رعایت مصلحت مردم اگه مردم زندگی با رفاهی داشته و خود را حداقل در اندازه رفاه کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس بدانند و حل اختلاف ها بین اصلاح طلب و اصولگرا و سوق دادن کشور به سمت صنعتی شدن انموقع است که مهاجرت برعکس وگرنه سرگرم کردن با فیلترینگ. عفاف و حجاب و...هیچ سودی به جز ضرر برای کشور ندارد همه با هم با کنار گذاشتن اختلاف و احترام برای نخبگان ایرانی سربلند بسازیم

  • ناشناس
    3

    انشاا مسئولین به این نتیجه رسیده باشند که با نظر اکثریت جامعه نجنگند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      اکثریت جامعه محجبه هستند از کی تا حالا چند تا بی حجاب تو مراکز خرید و خیابان های بالا شهر در شهرهای بزرگ شده اند اکثریت؟
      شما فرق بین اکثریت و اقلیت رو نمی فهمید؟

  • ناشناس
    0

    همین الان توشمال ومرکزتهران بعضی چاها اینترنت ازادداره ریسیورمیگیره به فیلتربردن یانیاوردن شماها هم نیازینیس

  • M
    0

    بنشینید تا بشه.حتما میشه خخخخخ

  • علی
    3

    از مقاله ای که خواندم چیزی که فهمیدم این است حاکمیت در دست چند گروه است که هر گروه با گروه دیگر در حال رقابت هستند ونمیگذارند کاری از پیش برود این نوع حکومت داری قطعا به نفع هیچ کسی مخصوصا ملت نیست چرا که مانع به هدف رسیدن کارها میشود حال خوب یا بد و این انفعال کار دست این گروها خواهد داد اگر رهبر معظم انقلاب نبودند قطعا کشور دچار مشکلات خیلی بدتر از وضع فعلی میشد پس دوستان سیاسی بخاطر خودتان هم که شده مشکلات کشور را بگذارید و کمک کنید تا حل شوند وسلام

  • ایرانی
    0

    البته گفتن این حرفها راحت است اما در عمل کار سختی است

  • مهدی خراسانی
    2

    آقا اقتصاد را حل کنید فیلترینگ و گشت نان برای سفره مردم نمیشه پدر ملت را در اوردین خجالت بکشین از روی این ملت ستم کشیده که توان کاری ندارن به جز سختی و بد بختی کشیدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کاش می فهمیدی که همه این مسائل به هم رنجیر وار وصله و یک آبشخور دارند

  • محمد
    3

    اول بای فرهنگ را درست کنید بعد از حجاب بگویید همه مملکت را ول کردی چسبیدید به دو شاخه مو چادر دیگه کسی سر نمیکنه تمام شد اون دوره که خانمها برده جنسی بودند فکر اقتصاد مردم باشید نه فکر غزه و لبنان نتیجه را دیدید شما ها پر رو هستید متاسفانه

  • ناشناس
    29

    حجاب باید باشد چونکه بخاطر حجاب و عفاف امام حسین ع سرش را داد با ۷۲ تن و حدود چهار صد هزار شهید کشورمان داده فقط بخاطر حفظ ناموس و حجاب پس حجاب دستور خداست باید باشد پس زیادی حرف اضافه نزنید و اف ای تی اف یعنی زنجیر اسارت و مزدوری شیطان بزرگ امریکا اما برجام نافرجام که هشت سال دولت روحانی امتحانش را پس داد برجام یک بهانه هست اما معیشت را درست گفتی پزشکیان فقط معیشت را درست کند بس است بقیه شتر در خواب بیند پنبه دانه است هر وقت یزید و امام حسین ع می تونستند آشتی کنند آنوقت امیدوار باشید امریکا و ایران اشتب می کنند فقط خواب ‌خیال است .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      بخواب خانومی.

    • ناشناس
      6

      تو بخواب غربگدا ولی نه نخواب تو خواب و بیدارت فرقی نمی کنه

  • ناشناس
    2

    تا تندروهای متحجر و گروههای فشار وکاسبان تحریم که متکی به زر و زور تزویر هستند مهار نشوند هیچ کاری صورت نمیگیرد

  • استاد
    1

    وقتی می خواهی غرق نشوی لباسهات هم درمیاری ،برای نجات همه چیز ول میکنی........فقط خودخودت مهمی .....طبیعت زنده بودن ..

  • علی
    6

    ایرانیان در طول تاریخ همیشه محجبه بوده اند و لخت بودن از فرهنگ ما نیست .

  • @faridon.gh4848
    3

    باید پزشکیان کارهای دولتی رییسی ناکارشناسی توسط مجلس ودولت تصویب کرد پزشکبان پس بکیرد که مردم احساس رضایت کنند

  • احمد
    0

    قبل از هرکاری نفری 10/20میلیون به حساب سرپرستان واریزکنید تا لبخندی بر چهره ماتم گرفته مردم وعاجز ازتامین معیشت خانواده شاهد باشیم

  • ناشناس
    11

    از کامنتها اینطور برمیاد که ملت خواستار رفع تحریمها
    رابطه با دنیا و غرب و امریکا
    رها کردن یقه زنها و دختران مردم در خیابانها
    پیوستن به اف ای تی اف برای تسهیل زندگی ملت و و و است

    غیر از یکی دوتا سایبری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      اکریثریت قاطع مردم محجبه هستند به جز در چند تا خیابان بالاشهر چند تا شهر بزرگ.
      نوشته "به جز یکی دو تا سایبری" خخخخ
      هنوز نفهمیده اید در اقلیت هستید؟ واقعیت تلخ است؟

  • کارگر
    0

    کاش آقای پزشکیان کمی هم بفکر کارگران بود، طرح تبدیل وضعیت رو لایحه می کرد و دست دلالان و مافیای کارگری رو از سر سفره کارگران کوتاه می کرد.

  • ساسان
    1

    مسلمانان با زمانه پیش بروند ( محمد رسول الله ص )
    یه عده تند رو فکر می‌کنند کار درست و اونا انجام میدن یادمون باشه اونایی که به علی ع و حسین ع تاختند و کشتند دیندارترین و نمازگزارترین و قرآن خوان ترین ها بودند و از کثرت نماز هفت نقطه بدن پینه داشتند

  • Hs
    0

    ترو خدا این مشکل حل کنید خسته زندگیا اصلا نمی چرخه اگه قراره گشت ارشاد و فیلترینگو حل نکنید حداقل یارانه ۶ برابرش کنید شما که می خواید نون گرون کنید بنزینو گرون کنید بس با این تفاسیر یارانه نقدی ۶ برابر بیشتر کنید تا اینطور جبران بشه مشکلاتی که نتونستید حل کنید............

  • ناشناس
    8

    خدا نگزره از اون کسی که بخاد فیلترینگ رو برداره شبانه روز نفرینش میکنم فضای بی منطق وبی در وپیکر مجازی عامل بدبختی بچه هامونه اینستاگرام مال صهیونیسمه آخه چه خیری توش هست که بخاد رفع فیاتر بشه

  • مهرداد سربندی
    0

    فعلا برای دولت اولی اولویتی همین اولویت اولویت کردن است. احتمالا خروج تدریجی دولت از اولویت اولویت کردن از ۲۳ بهمن استارت می خورد . بعدش هم برای شب عید و کاهش هزینه های مسافرت مردم و افزایش درآمد دولت بنزین گران می شود و شورای عالی کار هم بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش حقوق کارگری را و دولت هم ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش حقوق کارکنان دولت را بامنت فراوان توی بوق می کنند و برای سال جدید وعده های بیشماری ردیف می شود. دولت در همین یکی دو ماه اول کار بجز یک قرص مسکن با دوز بالا برای پرستاران و تصمیم و اقدام بازگشت اساتید و دانشجویان چه کاری برای مردم انجام داده است؟ اصلا مردم و زخمهایی که بر تن و روح و روان دارند بجز پای صندوق دیگر کجای وفاق قرار دارند؟

  • پروژهای ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰
    8

    تحقق پروژه ۲۰۳۰ با تصویب و رسمیت شناختن برهنگی زنان آغاز می شود تا پروژه ۲۰۵۰ انجام شود.فراموش نشود کلید همه فسادها در هر جامعه ای در اثر گسترش برهنگی و بی حیایی زنان در آن جامعه است.

  • محمدعلی
    0

    تیترای خنده داری میرنین....

  • به نام الله
    3

    طرز فکر دختر من با مادرش خیلی فرق میکنه وقتی هم بهش میگم مثل مادرت باش
    .میگه زمان مادرم فرق می‌کرد اون زمان خیلی چیزهایی که الان هست اونزمان نبود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      چک کنین برخی نظرات از داخل اسراییل یا آمریکا نباشه مردم اون کشور حق نظر تو اینجا ندارن چون ساکن یا شهروند این کشور یا مسلمان سالم نیستند

    • ناشناس
      7

      عفاف و شرافت و پاکی چیزی نیست که از دوره ای به دوره ی دیگر تغییر کند
      حجاب و پوشش سر و بدن زنان هم هزاران سال جزیی از فرهنگ ایران بوده و تغییر نکرده
      به دخترت بگو سریال های ترکی کمتر نگاه کنه
      فرهنگ خودش رو بشناسه تاریخ ایران رو بشناسه
      از هالیوود و سینمای ترکیه برای خودش الگو انتخاب نکنه

  • حسن
    1

    فروش فیلتر شکن درآمد زیادی داره نمیتونه فیلترینگ رو حذف کنه .
    پشت طرح نور هم افراطیون تندرو هستند که زورش نخواهید رسید مگر اینکه بیت رهبری ازش حمایت کنه .
    مذاکرات با آمریکا به دلیل زیاده‌خواهی غرب به همین آسانی نیست .

  • ناشناس
    3

    این اسامی که بردی اکثر شأن مهرهای خارجی و بدنبال تامین بیشتر منافع دولت خارجی بودند تا حالا حتی به گفته برخی از نمایندگان مجلس وضعیت تحریم و مشکلات برای اکثریت اقشار مستضعف و ضعیف جامعه بوده و مالکان غارتگر و قدرتمند کاسب تحریم از کوچکترین نطق بسرعت سو استفاده کرده و تحت قدرت بخشی از حاکمیت دست به هر بحران سازی و اقدام بنفع خودشان زده اند حال تکلیف میلیونها مستضعف چیست کی میداند

  • ناشناس
    0

    یوتیوب رو هم از فیلتر در بیارید

  • عبداله
    3

    دوزار بده آش به همین خیال باش😃😃😃😃😃😃

  • عباس
    0

    به سلامتی مبارکه
    اف ای تی اف چی میشه
    و تحریم سیستم بانکی

  • تیمور
    2

    گنده تر از پزشکیان هم نتونست

  • ناشناس
    2

    تا زمانی که بساط عده‌ای تندرو و متوهم را که به جامعه نگاه ارباب رعیتی و قیم مابانه دارند و مملکت را ارث پدری می پندارند و با افکار عقب مانده خود کشور را به این جایی رساندن که در همه چیزش مشکل دارد! برچیده نشود!
    وطن، وطن نخواهد شد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      دیدیم غربگداهای روشنفکر چه گلی به سر مملکت زدند
      بعد از دهها سال مذاکرات هسته ای و توافق برجام
      ترامپ مثل وحشی ها توافق را پاره کرد و حمله کرد به اقتصاد ایران
      پس حرف مفت نزنید

  • اسی
    2

    میگن یه روز یه مسلمان بایه زرتشتی لب دریا وایساده بودند یه دختر میفته تو اب داره غرق میشه مسلمونه به خاطر حجاب وای میسه تماشا میکنه زرتشتیه میپره تو اب نجاتش میده وقتی از اب میاد بیرون رو میکنه به مسلمونه میگه چرا داشتی تماشا میکردی گفت من نامحرمم نمیتونستم نجاتش بدم .واقعیت اینکه مردان باید دید وذهنشان را به زنان عوض کنند وحکومت انقدر به زنان اهمیت بدهد که هیچ نامردی جرات نگاه کردن به زنی را نداشته باشد .

  • ناشناس
    0

    بزک نمیرخیارمیاد

  • ناشناس
    1

    هر چی تربیون نماز جمعه مشهد بگه همون میشه

  • مهدی
    0

    پوشش هر شخص در اختیار خودش است. شخصی که از نوع پوشش یا بی حجابی عده ای رگ گردنش باد کرده، نشان از غیرت نیست بلکه بی غیرتی او را نشان می دهد زیرا در زندگی دیگران و مسائل شخصیشان دخالت کرده است. هر فرد فقط در خصوص نوع پوشش خودش حق اظهار نظر دارد. حتی در مورد همسرش هم ندارد.

  • ناشناس
    0

    دولت و همه ناظر و شاهد خواهند بود اگر فیلترینگ و ارشاد دو معضل جامعه رفع شود چه تغییری در روحیه مردم و تلاش برای کشور زیاد خواهد شد و یاس تبدیل به امید خواهد شد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد