پوتین در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی: از مسیر مواصلاتی ایران حمایت می‌کنیم/ ویدئو

علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس به سن‌پترزبورگ سفر کرده است، روز پنجشنبه در فضایی صمیمی با رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد؛ ولادیمیر پوتین در این دیدار تأکید کرد که روسیه از مسیر مواصلاتی ایران حمایت می‌کند.

پوتین در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی: از مسیر مواصلاتی ایران حمایت می‌کنیم/ ویدئو

در این ملاقات که در اقامتگاه تابستانی پوتین در سن‌پترزبورگ انجام شد، طرفین در باره همه مسائل مرتبط با روابط دوجانبه گفت‌وگو و مسائل مرتبط را بررسی کردند.

 

در این دیدار که با حضور سرگئی شایگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه برگزار شد، احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در آغاز سخنان خود در این دیدار، سلام مقام معظم رهبری را به پوتین رئیس جمهوری روسیه ابلاغ کرد.

2

احمدیان در ادامه با اشاره به آغاز به کار دولت جدید در کشورمان تاکید کرد که رویکرد توسعه مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در دولت آقای مسعود پزشکیان نیز ادامه خواهد داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین آخرین روند توسعه مناسبات تهران - مسکو در ابعاد دوجانبه و همچنین همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی را برشمرد.

3

رئیس جمهوری روسیه نیز در این دیدار، روابط دو جانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی توصیف کرد.
وی گفت: باید توجه داشته باشم که در سال های اخیر روابط دوستانه روسیه و ایران پویایی بیشتری پیدا کرده است.
پوتین افزود: همه این پیشرفت ها در مناسبات، عمدتاً با حمایت رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله آقای سیدعلی خامنه ای اتفاق می افتد. از شما می خواهم بهترین و مهربان ترین آرزوهای من را به ایشان برسانید.

4

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به برگزاری نشست آتی سران گروه بریکس طی روزهای اول تا سوم آبان ۱۴۰۳ افزود: روسیه منتظر رئیس جمهوری جدید ایران در نشست بریکس در کازان خواهد بود.
وی ادامه‌داد: در جریان نشست بریکس در کازان با رئیس جمهوری ایران دیدار جداگانه ای خواهم داشت.
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به روند تدوین موافقت نامه همکاری های جامع بلندمدت دو کشور اظهار داشت: روسیه منتظر سفر جداگانه رئیس جمهور ایران برای امضای توافقنامه جدید مشارکت راهبردی است.
وی با بیان اینکه روسیه مصمم به همکاری با ایران در حوزه های مختلف است، یادآور شد: حجم مبادلات تجاری دو کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است
پوتین با ابراز خرسندی از اینکه همکاری با روسیه برای رئیس جمهور جدید ایران نیز یک اولویت است، توسعه کریدور شمال-جنوب را از پروژه های دارای اولویت دو کشور خواند.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: از مسیر مواصلاتی ایران حمایت می‌کنیم.

پیش از این نیز، سرگئی شایگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ، بر سیاست قطعی و ثابت کشورش در مورد زنگزور تاکید کرد.

شایگو در این دیدار که در حاشیه اجلاس مقامات بلندپایه امنیتی گروه بریکس در سن پترزبورگ برگزار شد، افزود: روسیه بر توافقات پیشین با تهران درخصوص زنگزور پایبند است و سیاست مسکو در زمینه هیچگونه تغییری نکرده است.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه افزود : مسکو در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی ، از حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

نشست مقامات عالی رتبه امنیتی کشورهای عضو بریکس روز چهارشنبه با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در سن‌پترزبورگ روسیه برکزار شد.

علاوه بر ایران، مقامات برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و اتیوپی به عنوان اعضای گروه بریکس در این نشست سه‌روزه شرکت کردند.

ساعاتی پس از این نشست، مقامات بلندپایه امنیتی شماری از کشورهای جنوب نیز به جمع اعضای بریکس پیوستند و نشست مشترکی داشتند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر خود با دبیر شورای امنیت ملی روسیه، دستیار ویژه پوتین در همکاری‌های بین‌المللی، معاون نخست‌وزیر صربستان و وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی درباره ارتقای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در سطح بین‌المللی گفت و گو کرد.

وی همچنین روز چهارشنبه با دستیار ویژه رئیس‌جمهور برزیل و همچنین مشاور امنیت ملی هندوستان به صورت دوجانبه دیدار داشت.

احمدیان همچنین پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ در سومین و آخرین روز سفر به مسکو با وزیر امور خارجه چین و دبیرکل شورای ملی دفاعی ونزوئلا به صورت جداگانه ملاقات کرد.

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    شدیم مستعمره روسیه ای لعنت به شما اون باید اجازه بده

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    پوتین در برابر ایران حرفش با عملکردش یکی نیست!!! فریب دادن را خوب یاد گرفته!!!؟؟؟

  • ناشناس
    0

    فکر کردم رفته چند تا فحش بده به پوتین بابت جزایر سه گانه و زنگه زور .
    البته رعیت حق ندارد به ارباب اعتراض کند .

  • س
    0

    نه آبرو و نه غیرت ندارن و با حیثیت ملت داری بازی میکنن

  • میشه لطفا حمایت نکنند!
    0

    خدایا چنان کن سرانجام کار
    نماند بجز مرد در راس کار!

  • عباس
    0

    پوتین در نشست با سران ایران از جزایر سه گانه به نفع ایران حمایت میکنه ودر جلسات با اعراب به نفع اونها فکر کنم دوربین مخفیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد