۷ کارمند گمرک فرودگاه امام در بین متهمان پرونده شرکت کروز/ تعیین هیئت سه‌ نفره برای بررسی پرونده

قاضی صلواتی آخرین روند رسیدگی به پرونده شرکت کروز را تشریح کرد.

۷ کارمند گمرک فرودگاه امام در بین متهمان پرونده شرکت کروز/ تعیین هیئت سه‌ نفره برای بررسی پرونده

قاضی صلواتی صبح امروز در حاشیه حضورش در یکی از نواحی دادسرای تهران در جمع تعدادی از خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کروز گفت: پرونده کروز دارای ۲۱۸ صفحه کیفرخواست است که از دادسرای ناحیه ۳۲ اقتصادی صادر شده، پرونده ۶۶ جلد و ۱۸ متهم دارد که ۷ نفر از متهمان کارمندان گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) هستند.

وی افزود: اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کروز در تاریخ ۲ بهمن ۱۴۰۰ با قرائت کیفرخواست و با حضور ۱۸ متهم پرونده و وکلای آن‌ها آغاز شد و قرائت کیفرخواست در ۷ جلسه به اتمام رسید. ۱۲ جلسه بعدی دادگاه به تفهیم اتهام متهمان و دفاعیات آن‌ها اختصاص پیدا کرد. جلسات دادگاه با حضور وکلای متهمان برگزار شده است. در جلسات نمایندگان ایران خودرو، سایپا و گمرک نیز حضور داشتند.

قاضی صلواتی بیان کرد: در اواخر اسفند ۱۴۰۲ آخرین دفاع متهمان اخذ شد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با علت طولانی شده روند رسیدگی به این پرونده بیان کرد: پس از اتمام جلسات دادگاه به دلیل اینکه متهم ردیف اول پرونده (حمید کشاورز توچایی) مکرراً تقاضای کارشناسی پرونده را به دادگاه ارائه داده بود و همچنین اختلاف نظری که بین ضابط و دادگاه در رابطه با این پرونده وجود داشت، دادگاه تصمیم گرفت که موضوع اتهامات را به هیئت کارشناسی محول و ارجاع دهد.

قاضی صلواتی ادامه داد: در حال حاضر هیئت ۳ نفره کارشناسی شامل یک کارشناس رسمی در رشته امور گمرکی، یک کارشناس رسمی در رشته اقتصاد و بازرگانی، یک کارشناس در رشته حسابرسی و حسابداری برای بررسی پرونده تشکیل شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه هیئت کارشناسی ۳ نفره تا چه تاریخی فرصت دارند تا گزارش کارشناسی را دادگاه ارائه دهند، گفت: به تازگی دادگاه از تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ مهلت دو ماهه تعیین کرده تا هیئت کارشناسی با مراجعه به سازمان اطلاعات سپاه، گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت معدن و تجارت و شرکت کروز از صورت‌های مالی، دفاتر قانونی، سیستم‌های نرم افزاری، ارزش فاکتور‌های درج شده، اسناد گمرکی و اسناد مالی شکات پرونده که عبارتند از ایران‌خودرو و سایپا هستند، گزارشی آماده و به دادگاه ارائه دهند.

وی تصریح کرد: این هیئت از ۲۰ شهریور برای بررسی پرونده در دادگاه حضور پیدا کرده‌اند.

گفتنی است، براساس کیفرخواست صادره حمید کشاورز توچایی متهم ردیف اول پرونده مشارکت عمده در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق سردستگی و رهبری گروه مجرمانه در زمینه قاچاق حرفه‌ای و سازمان یافته قطعات خودرو به میزان ۳۳ هزار و ۹۶۱میلیارد و ۶۸۶ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در فاصله سال‌های ۹۲/۱۰/۷ تا ۹۹/۱/۲۲ از مجرای مشارکت در پرداخت رشوه به کارکنان گمرک متهم است. 

این فرد همچنین به مشارکت در اخلال در توزیع مایحتاج عمومی از طریق گرانفروشی قطعات خودرو به عنوان نیازمندی‌های عمومی و تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان ۲۲۰ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۷۸ دلار امریکا از شرکت‌های خودرو‌سازی سایپا و ایران خودرو در حد فاصل سال‌های ۹۵ تا ۹۸ متهم است.

این پرونده علاوه بر حمید کشاورز توچایی، ۱۷ متهم دیگر نیز دارد.

منبع: میزان
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ایرانی
    1

    دزدی , اختلاس , ارتشا , اموال نامشروع و... واقعا" جای تاسف داره این حجم فساد در این مملکت با این همه دستگاههای نظارتی آخه مردم تا کی باید این اوضاع را تحمل کنند کی بساطش جمع میشه ؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    1

    ای ول!! ،هرکس تو هر سمت و جایگاهی بوده و هست بسته به اختیاراتی که داشته از این مال غارت شده مملکت تکه ای کنده برای خودش ،انگار غنائم جنگی گرفته از دشمن بین خودشان تقسیم کرده اند،فکر میکنید این مملکت با داشتن چنین کارگزاران و مدیرانی به پیشرفت و توسعه دست میابد وقتی نگاه آقایون به مسولیت واختیارات خود این باشد؟!

  • ali javadi
    6

    این شرکت کروز در حدود 20 هزار نیرو و نان آور دارد و کلی هم آدم از این مجموعه نان در می آورند
    آیا این نکات را هم لحاظ فرموده اید
    کسی که فعال اقتصادی هست سنگ جلو پاش زیاد می اندازند
    یکیش هم همین شرکت کروز
    به امید موفقیت شرکت بزرگ کروز

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      استدلال خیلی عجیبیه یعنی هرکسی به اصطلاح کارخونه زد باید بتونه قانون رو زیر پا بذاره حق میلیون ها نفر کجای معادله شماست

  • حائری
    0

    بخاطر برخورد ضعیف با اختلاس گران متاسفانه شاهد تعرض بیشتر در امکان عمومی ودولتی هستیم چرا یک مجرم باید آنقدر کستاخ باشد بدون ترس ودلهره به اهداف شوم خود برسد؟

  • ناشناس
    1

    با سلام و عرض ادب و احترام
    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران خودشان این نظام و این افراد را انتخاب کردند پس می توان گفت خلایق هر چه لایق

  • ناشناس
    1

    بیشک سهم مافیا را یا کم داده یا نداده اگه نه مثل بابک زنجانی و بقیه خودی ها هرگز تنش به این دادگاه نمیمالید..خلایق هر چه لایق

  • ناشناس
    0

    ملت وضع موجود را انتخاب نکردند .بر خلاف سفارش امام ، متاسفانه انقلاب افتاد دست نااهلان و نامحرمانی مثل جبهه پایداری و سایر انقلابیونی نظیر آنها .

  • ناشناس
    0

    واقعا جایی سالم مونده؟ نمیشه از مسئولین و مدیران غیر متعهد بیشتر استفاده کنید؟

  • ناشناس
    0

    واقعا فسادتمام دمودستگاها روبرداشته عجیب بخوربخوری هست مملکت به دست کیاافتاده خداخودش بهمون رحم کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد