درآمد رئیس جمهوری آمریکا چقدر است؟

رئیس جمهوری آمریکا اگرچه «رهبر جهان آزاد» خوانده می‌شود، اما در نهایت باز هم کارمند دولت فدرال است و مثل دیگر کارمندان در سراسر ایالات متحده حقوق می‌گیرد. با این حال حقوق او از خیلی از افراد بیشتر است و از مزایای بسیاری چون مسکن، غذا، سفر و امنیت رایگان بهره می‌برد.

درآمد رئیس جمهوری آمریکا چقدر است؟

رئیس جمهوری آمریکا چقدر حقوق می‌گیرد و دستمزد این منصب طی سال‌ها چقدر تغییر کرده است؟ دستمزد او در مقایسه با دیگر روسای جمهوری دنیا در چه جایگاهی قرار دارد؟

رئیس جمهوری آمریکا چقدر پول در می‌آورد؟

حقوق رئیس جمهوری آمریکا اگرچه در مقایسه با دیگر کارمندان دولت بالا است، اما به هیچ‌وجه قابل مقایسه با حقوق میلیون دلاری مدیران عامل غول‌های فناوری چون گوگل و مایکروسافت نیست.

حقوق رئیس جمهوری آمریکا در حال حاضر ۴۰۰ هزار دلار در سال است. کنگره ایالات متحده این مقدار را در سال ۲۰۰۱ با تصویب یک بند در لایحه تخصیص بودجه خزانه‌داری تعیین کرد.

پیش از آن حقوق رئیس جمهوری آمریکا برای ۳۰ سال سالیانه ۲۰۰ هزار دلار بود. اما افزایش حقوق تا حدی به عنوان نمادی از احترام به یکی از «سخت‌ترین، پرتقاضاترین و مهم‌ترین مشاغل روی کره زمین» تلقی شد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، علاوه بر این حقوق، مبلغ ۵۰ هزار دلار برای هزینه‌ها، ۱۹ هزار دلار برای امور تفریحی و دسترسی به یک حساب سفر بدون اخذ مالیات به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به رئیس‌جمهوری اختصاص داده می‌شود.

اما حقوق «رهبر جهان آزاد» از همه رهبران سیاسی جهان بالاتر نیست. نخست‌وزیر سنگاپور با سالیانه ۱.۶۱ میلیون دلار در سال بالاترین حقوق را دریافت می‌کند. مدیر اجرایی هنگ‌کنگ با حقوق سالیانه ۶۹۵ هزار دلار در رتبه دوم و رئیس جمهوری سوئیس با ۵۳۰ هزار یورو در رتبه سوم قرار دارد. رئیس جمهوری آمریکا در رتبه چهارم این رده‌بندی ایستاده است.

حقوق بازنشستگی رئیس جمهوری آمریکا چقدر است؟

بر اساس قانونی با عنوان «رئیس‌جمهوری سابق»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده حتی پس از ترک منصب همچنان در فهرست حقوقی دولت فدرال باقی مانده و حقوق بازنشستگی‌ برابر با حقوق وزیر کابینه دریافت می‌کند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، سالانه ۲۳۰ هزار دلار حقوق بازنشستگی فدرال دریافت می‌کند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا چقدر حقوق می‌گیرد؟

از آنجایی که حقوق معاون رئیس‌جمهوری در قانون اساسی مشخص نشده و به صورت یک عدد دقیق در قوانین مالیاتی تعیین نشده است، این حقوق به طور نسبی با هزینه‌های زندگی تغییر می‌کند.

در حال حاضر، حقوق معاون رئیس‌جمهوری آمریکا سالانه ۲۳۵ هزار و ۱۰۰ دلار است.

در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان به دنبال افزایش قابل توجه حقوق معاون رئیس‌جمهور بودند. در آن زمان، حقوق سالانه این سمت ۲۳۰ هزار و ۷۰۰ دلار بود و قانون‌گذاران قصد داشتند آن را به سالیانه ۲۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار افزایش یابد.

اما اختلاف با دموکرات‌ها در مجلس منجر به توافقی شد که بر اساس آن حقوق همه کارکنان دولت فدرال ۱.۹ درصد افزایش یافت و در نهایت حقوق سالانه معاون رئیس‌جمهوری به سطح فعلی رسید.

منبع: یورو نیوز
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    در ایران چی؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد