در حال بروزرسانی

واکنش‌‎ها به شهادت سیدحسن نصرالله

شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان با واکنش‌هایی از سوی مقام‌ها و شخصیت‌های مختلف همراه شد.

واکنش‌‎ها به شهادت سیدحسن نصرالله

حزب‌الله لبنان امروز شنبه، ۷ مهر، با انتشار بیانیه‌ای شهادت سیدحسن نصرالله را تایید کرد.

انتشار این خبر با واکنش‌هایی مواجه شد.

یمن ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، سه روز عزای عمومی را به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد.

کدخدایی: جبهه مقاومت سرافراز متوقف نمی‌شود

کدخدایی، عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در حساب ویراستی خود نوشت:

جنایات متوالی این روز‌های صهیونیست‌ها حاکی از ناتوانی نهاد‌های بین‌المللی در حمایت از مردم ستمدیده است، لذا لازم است اقدامات عملی و فوری از سوی آزادگان جهان در مقابله با جنایتکاران صهیونیست اتخاذ شود.

قطعا این جنایات بی‌پاسخ نخواهد ماند و جبهه مقاومت سرافراز متوقف نمی‌شود.

القسام شهادت دبیرکل حزب‌الله را تسلیت گفت

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای نظامی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت تبریک و تسلیت گفت.

القسام گفت: ما امروز شهادت مجاهدی بزرگ را تبریک و تسلیت می‌گوییم که در راس فهرست افراد تحت تعقیب دشمن صهیونیستی بود و حزب‌الله در دوره رهبری ایشان پیشرفت چشمگیری داشت و رهبری ایشان موجب تقویت هرچه بیشتر روابط با مقاومت فلسطین و در راس آن گردان‌های القسام شد و او از هیچ تلاشی برای پشتیبانی از مقاومت فلسطین دریغ نکرد.

القسام اضافه کرد که مواضع تاریخی شهید نصرالله در حمایت از ملت فلسطین در نبرد طوفان الاقصی به‌عنوان مقدس‌ترین نبرد‌ها در راستای دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات و مخالفت قاطع با توقف پشتیبانی از جبهه غزه باوجود جانفشانی‌های بزرگ لبنان و حزب‌الله، برای همیشه ثبت و ماندگار خواهد شد و او در نهایت جان خود را هم در راه دفاع از مسجد الاقصی تقدیم کرد و خون او با خون شهدای فلسطین و رهبران مجاهد آن در هم آمیخته شد که این اوج همبستگی و انسجام و برادری مجاهدان لبنان و فلسطین در راه آزادسازی قدس را می‌رساند.

پیام تسلیت عراقچی به‌مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه پیامی را به‌مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر کرد.

عراقچی نوشت: 

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا

سیدحسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی، به خیل شهیدان راه شرافت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت اشغالگران آدم‌کش پیوست. این اولین‌بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می‌رساند، ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد بازنمی‌ایستد.

در مکتب اسلام، «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه‌ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهید سید عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سیدحسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند. شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو. 

اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش به‌دست رژیم سفاک و منفور صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و مردم منطقه، مردم مقاوم و فهیم لبنان و ایران و همه اجزا و ارکان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. بی‌تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه‌ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود؛ انشاالله. 

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

حریری: ترور نصرالله محکوم است

سعد حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل در این کشور طی پیامی گفت: ترور سیدنصرالله لبنان و منطقه را وارد مرحله جدیدی از خشونت کرد و این اقدام بزدلانه‌ای است که به‌طور کامل از سوی ما محکوم می‌شود.

پیام تسلیت دولت یمن به مردم لبنان

دولت یمن در پیامی شهادت دبیرکل حزب‌الله را به ملت لبنان تسلیت گفت.

در متن پیام دولت یمن آمده: شهادت سیدحسن نصرالله را به سران و اعضای حزب‌الله و همچنین مردم لبنان تسلیت می‌گوییم. 

دولت یمن در ادامه این پیام، گفت: نصرالله مظهر جهاد و مقاومت بوده و در رویارویی با چالش‌ها دارای بینش و اقدام راهبردی بود؛ ما بر ادامه راه جهادی این فرمانده شهید تاکید می‌کنیم، زیرا دفاع از اهداف عادلانه ادامه خواهد داشت و پیروزی در راه است.

مجلس اعلای اسلامی عراق شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت

مجلس اعلای اسلامی عراق هم ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، در پیامی گفت: تاریخ و نسل‌ها از رهبر شهید و قهرمانی‌های او در مقابله با رژیم صهیونیستی، حفاظت از لبنان، دفاع از فلسطین، حمایت از غزه و حمایت از عراق در جنگ با داعش یاد خواهند کرد.

در ادامه این پیام آمده: حزب‌الله جبهه‌ای خواهد ماند که تمام رویاهای صهیونیسم و ​​پروژه توسعه‌طلبانه تهاجمی آن در مقابل سنگرهایش درهم شکسته می‌شود؛ عراق و مردم آن حامی لبنان و مردم آن خواهند بود.

پیام کنعانی درپی شهادت سیدحسن نصرالله

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، تاکید کرد که راه شهید نصراله ادامه خواهد داشت.

وی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

راه پرافتخار سید مقاومت جناب سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد، ان‌شاءالله.

حماس شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که به همراه جمعی از یارانش در نبرد طوفان الاقصی به شهادت رسید، تسلیت گفت.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که این جنبش تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را به شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام تروریستی بزدلانه می‌داند.

سیدمقتدی صدر شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت

سیدمقتدی صدر، رئیس جریان صدر عراق در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و ساختمان مرکز فرماندهی این جنبش را تسلیت گفت و نوشت: از خداوند می‌خواهم با دیگر شهدای مقاومت در جوار پیامبر (ص)، امام علی (ع) و امام حسین (ع) دیدار کند؛ او عزتمندانه زندگی کرد و سربلند به شهادت رسید.

جنبش فتح انتفاضه شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت

جنبش فتح انتفاضه طی بیانیه‌ای شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله تروریستی رژیم اسرائیل را تسلیت گفت.

رئیس حزب دموکرات لبنان: نصرالله مکتبی از عزت و مقاومت به یادگار گذاشت

طلال ارسلان، رئیس حزب دموکرات لبنان با اشاره به اینکه نصرالله مکتبی از عزت و مقاومت به یادگار گذاشت، گفت: اکنون زمان اندوه و گریه نیست، بلکه زمان قیام، تکمیل مسیر و مقاومت است.

پیام تسلیت جهاد اسلامی فلسطین درپی شهادت دبیرکل حزب‌الله

جهاد اسلامی فلسطین درپی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: شهادت سیدحسن نصرالله بر اثر حمله منفورانه صهیونیست‌ها را به مردم عزیزمان در فلسطین و ملت عربی و اسلامی تسلیت می‌گوییم.

نخست‌وزیر عراق سه روز عزای عمومی اعلام کرد

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق ضمن اعلام تسلیت درپی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

وی گفت: سیدحسن نصرالله بر اثر جنایتی که موید تخطی از تمام خطوط قرمز توسط رژیم صهیونیستی است، به شهادت رسید؛ اقدام جنایت‌کارانه‌ای که دیروز حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داد، بیانگر تمایل بی‌پروا برای گسترش درگیری است که به قیمت تمام مردم منطقه و امنیت و ثبات آن‌ها تمام می‌شود.

السودانی همچنین تاکید کرد: هشدار و تاکید خود را بر مسئولیت سازمان‌های بین‌المللی، قدرت‌های بزرگ که اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند و همه کشور‌های دارای نفوذ در منطقه برای جلوگیری از تجاوز و توقف نسل‌کشی قومی تجدید می‌کنیم.

حکیم: عزادارا شهادت سیدحسن نصرالله هستیم

عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق درپی شهادت سیدحسن نصرالله اعلام کرد: ما برای جهان اسلام، مردم لبنان، هواداران قهرمان آن‌ها و مقاومت برجسته آن‌ها، آقای حسن نصرالله عزادار هستیم.

انصارالله یمن: شهادت دبیرکل حزب‌الله بر شعله فداکاری می‌افزاید

جنبش مقاومتی انصارالله یمن اعلام کرد: شهادت دبیرکل حزب‌الله بر شعله فداکاری می‌افزاید و پیامد اجتناب‌ناپذیر آن پیروزی و نابودی دشمن اسرائیلی و موجودیت موقت آن خواهد بود؛ صمیمانه‌ترین تسلیت‌های خود را به خانواده سیدحسن نصرالله، حزب‌الله و مجاهدین آن، مردم لبنان و ملت اسلامی ابراز می‌کنیم.

پیام سفارت ایران در لبنان

سفارت ایران در لبنان با انتشار پیامی اعلام کرد: شهادت رهبر عزیز، آقای سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از مجاهدین وی، برادران مقاومت اسلامی و غیرنظامیان بی‌گناه در نتیجه تجاوز‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت را به ملت، دولت، مردم و مقاومت صمیمانه تسلیت و تبریک عرض می‌کنیم؛ راه شرافتمندانه مبارزاتی که این شهید در دفاع از لبنان و حمایت از مظلومان پیش برد، به دستان برادران بزرگوارش در مقاومت ادامه خواهد یافت که دیر یا زود طعم تلخ حسابرسی را به اسرائیل بی‌تدبیر و حامیانش خواهند چشاند.

در حال تکمیل ...

منبع: میزان
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مهدی.
    1

    داغ حاج قاسم زنده شد

  • ناشناس
    0

    پیام مردم ایران رو نگفتی !!!!!

  • ناشناس
    0

    آقای ظریف پیام خیلی خیلی مهم مهم بوده می دونی چرا چون از دوستانشان بودید فردا نگن تورا چرا تو که بچه خودمان و نمک خورده خودمان بودی قطع می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد