بلومبرگ گزارش داد

پرنده ای که مهم ترین سلاح حزب الله و ایران در جنگ با اسرائیل است

تسلیحات «ارزان و قدرتمند» حزب الله، به خصوص پهپادهایش، شکاف‌های پدافند هوایی پیشرفته اسرائیل را آشکار کرده و آن را مجبور به استفاده از مهمات گران قیمتی کرده است.

پرنده ای که مهم ترین سلاح حزب الله و ایران در جنگ با اسرائیل است

بلومبرگ آمریکا گزارشی در رابطه با پهپادهای حزب الله و ایران نوشته که در زیر خلاصه آن ارائه می گردد:

پهپادهای حزب الله؛ تهدیدی بزرگ برای اسرائیل

بر اساس گزارش وب‌سایت آمریکایی بلومبرگ، با وجود یک هفته بمباران شدید سایت‌های تسلیحاتی حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی در سراسر لبنان، زرادخانه پهپادهای ایرانی حزب الله همچنان یک تهدید بزرگ برای اسرائیل محسوب می ‌شود. این تهدید به‌ویژه اگر درگیری ‌ها تشدید شوند، می تواند بحران بزرگی برای اسرائیل به وجود آورد.

در طول سال گذشته، حزب الله صدها پهپاد خود را به سمت اسرائیل پرتاب کرده و از سایر پرنده ها و هواپیماهای کوچک و بدون سرنشین خود برای از بین بردن تجهیزات ارتباطی و دوربین های اسرائیل در امتداد مرز استفاده کرده است.

اگرچه بمباران اسرائیل مقر رهبری حزب‌الله را ویران کرد و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و فرماندهان این گروه از جمله فرمانده یگان پهپادی حزب الله را شهید نمود، اما ماریسا نیومن، خبرنگار بلومبرگ در تل‌آویو، در گزارش خود می ‌گوید که هنوز مشخص نیست که حملات اسرائیل توانسته ذخایر تسلیحاتی حزب الله را کاهش دهد یا نه.

هزینه بالای پهپادها برای اسرائیل

بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلیحات «ارزان و قدرتمند» حزب الله، به خصوص پهپادهایش، شکاف‌های پدافند هوایی پیشرفته اسرائیل را آشکار کرده و آن را مجبور به استفاده از مهمات گران قیمتی کرده که برای سرنگونی وسایلی که اغلب از تجهیزات ارزان تهیه و ساخته شده اند، به کار می روند.

بلومبرگ افزود که سلاح های حزب الله، به خصوص پهپادهایش، تهدید بزرگی برای ارتش اسرائیل در خط مقدم جنگ زمینی با لبنان خواهد بود و در صورت تهاجم اسرائیل به جنوب لبنان می تواند برای دور کردن کماندوهای اسرائیلی از مرز مشترک به کار بیاید.

در همین رابطه، مدیر عامل شرکت ارتباطی (R2 Wireless)، که یک استارت آپ اسرائیلی است که در زمینه جنگ الکترونیک فعالیت می کند، در اظهارنظری گفته است: «جنگ گسترده تر با لبنان، پدافند هوایی اسرائیل را مجبور می کند مناطق وسیع تری را پوشش دهد و حرکت حفاظتی پیشرفته تری را داشته باشد. نیروهای اسرائیلی با تهدید پهپادها مواجه هستند؛ به ویژه، پهپادهایی که از راه دور کنترل می شوند و با نام (کوادکوپتر یا) FPV  شناخته می شوند و می توانند مشکلات زیادی را برای ارتش اسرائیل به وجود آورند.»

کوادکوپترها یا FPV که لزوماً از طرح ها و نمونه های ایرانی هم پیروی نمی کنند، می توانند با مواد منفجره بارگیری شوند و با انفجارشان آسیب زیادی به نیروهای دشمن وارد کنند.

تهاجم زمینی احتمالی به لبنان

بر اساس گزارش بلومبرگ، حملات هوایی انجام شده توسط ارتش اسرائیل ممکن است مقدمه ای برای تهاجم زمینی این رژیم باشد، زیرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که بازگشت هزاران اسرائیلی آواره و فراری به شهرک ها در شمال سرزمین های اشغالی، هدف اصلی اسرائیل در جنگ با حزب الله است.

بلومبرگ به نقل از مدیر عامل شرکت (Asgard Systems) که فناوری های جنگی مختلفی را برای ارتش اسرائیل ساخته و توسعه می دهد، تاکید دارد که حزب الله در حال مونتاژ هواپیماهای بدون سرنشین در تاسیسات زیرزمینی خود با استفاده از قطعات و طرح های به دست آمده از مهندسان و صنایع هوایی ایرانی است. این کارشناس دیجیتال تاکید دارد؛ از آنجایی که قطعات پهپادها از مکان‌ های مختلف آمده اند، حملات هوایی به تنهایی نمی ‌تواند به حزب الله ضربه زده و جلوی ساخت پهپادها را بگیرد.

این کارشناس اسرائیلی بر لزوم "پاکسازی تونل ها از داخل و قطع زنجیره تامین ایران به لبنان" توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد. البته او بر این مساله نیز تاکید نمود که حتی در آن حالت نیز، پهپادهایی که از مناطق دورتر پرتاب می ‌شوند، می ‌توانند کل سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهند.

مشکل جدی اسرائیل در نظارت بر هواپیماهای بدون سرنشین

به گفته بلومبرگ، حملات پهپادی اسرائیل ممکن است از مناطق دورتر (یعنی بیرون لبنان) انجام شود، زیرا مجاهدان حزب الله «تحت حمایت ایران»، در عراق، سوریه و یمن فعال بوده و قبلا نیز پهپادهای انتحاری خود را به سمت اسرائیل پرتاب کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که کوهستانی بودن مناطق مرزی شمال اسرائیل و جنوب لبنان، شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله را دشوارتر می کند. این پهپادها اغلب از دره های نزدیک به مرز پرتاب می شوند که دید را مختل کرده و زمان کمی برای پاسخ باقی می گذارد.

یک مقام امنیتی اسرائیل که خواسته نامش فاش نشود، گفته که پهپادها معمولاً کشنده‌ تر از موشک‌ ها هستند. به گفته دولت اسرائیل، حزب الله از 8 اکتبر بیش از 9 هزار موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرده و تلفات زیادی به اسرائیل وارد کرده است.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد