ادعای هریس درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران

کامالا هریس درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران اعلام کرد که باید تهدیدات حماس، حزب‌الله و ایران را در نظر گرفت و با توجه به این تهدیدات، ما باید از اسرائیل و حق آن برای دفاع از خود حمایت کنیم.

ادعای هریس درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران

«کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون رئیس جمهور این کشور بر حمایت خود از رژیم صهیونیستی پافشاری کرد.

«بیل ویتاکر» خبرنگار مشهور سی‌بی‌اس نیوز با اشاره به میلیاردها دلار حمایت نظامی دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم گفت که «او (نتانیاهو) همواره درخواست‌های آمریکا برای آتش‌بس یا عدم حمله به لبنان را نادیده گرفته است و اکنون وعده حمله به ایران را داده است. در چنین شرایطی، آیا دولت آمریکا هیچ کنترل و نفوذی روی نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) ندارد؟»

معاون رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال، بر حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود پافشاری کرد و گفت: «کمکی که ما به اسرائیل ارائه کرده‌ایم، برای دفاع از خود در برابر ۲۰۰ موشک بالستیک بوده که فقط با هدف نابودی اسرائیل و شهروندان آن شلیک شدند.»

ادعای هریس پیرامون هدف ایران از حمله موشکی مشروع خود به رژیم صهیونیستی در حالی است که شامگاه سه‌شنبه، ایران در عملیات «وعده صادق ۲» حمله موشکی گسترده‌ای را علیه اراضی اشغالی در پاسخ به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران که نقض حاکمیت ملی ایران بود، ترور سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در بیروت و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام داد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز در نشست اخیر شورای امنیت درباره لبنان پس از عملیات وعده صادق ۲ گفت: «استناد جمهوری اسلامی ایران به حق دفاع مشروع آن‌هم پس از یک دوره طولانی خویشتن‌داری، بیانگر رویکرد مسئولانه ایران در قبال صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است».

مقام‌های پنتاگون پیشتر گفته بودند ۲ ناو آمریکا در شرق مدیترانه ۱۲ موشک رهگیر به سمت موشک‌های ایران شلیک کردند و میزان موفقیت آن نیز هنوز مشخص نشده است.

اما او به این اظهارات بسنده نکرد و در ادامه مصاحبه خود با برنامه «۶۰ دقیقه» گفت: «باید تهدیدات حماس، حزب‌الله و ایران را در نظر گرفت. با توجه به این تهدیدات، ما باید از اسرائیل و حق آن برای دفاع از خود حمایت کنیم.»

هریس در ادامه مدعی ادامه یافتن تلاش‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک بین مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی درباره غزه شد و گفت که آمریکا در حال شفاف‌سازی اولویت‌های خود، یعنی نیاز ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، پایان یافتن جنگ و آزادی اسرا در راستای یک توافق آتش‌بس است.

معاون رئیس جمهور آمریکا افزود: «در این راستا، فشارها علیه اسرائیل و رهبران عرب در منطقه خاورمیانه ادامه دارد.»

اما اظهارات هریس با تعجب خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز روبرو شد و ویتاکر در واکنش به این اظهارات گفت که با توجه به شرایط کنونی، به‌نظر می‌رسد نتانیاهو به درخواست‌های آمریکا بی‌توجه است.

هریس در واکنش به این مسئله، مدعی شد که اقدامات آمریکا دستاوردهای بسیاری هم‌راستا با اولویت‌های مذکور در خاورمیانه به‌همراه داشته است. البته او این دستاوردهای ادعایی را شفاف‌سازی نکرد.

در ادامه، خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز از معاون رئیس‌جمهور آمریکا پرسید که آیا نتانیاهو همچنان متحد نزدیک و واقعی آمریکا است یا خیر که هریس در واکنش به این پرسش، صرفا گفت که باید پرسید آیا «شهروندان آمریکا با شهروندان اسرائیل با یکدیگر متحد هستند یا خیر که جواب این سوال، بله است.»

اما حمایت فزاینده هریس از رژیم صهیونیستی و چشم‌پوشی از جنایات نتانیاهو توسط او درحالی است که پیشتر چند نفر از رهبران جامعه مسلمانان عرب آمریکا در دیدار با نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در حاشیه تجمع انتخاباتی در شهر «فلینت» ایالت «میشیگان» از او خواستند سیاست‌های بایدن را در قبال رژیم صهیونیستی کنار گذاشته و فشار مضاعفی برای پایان دادن به جنگ این رژیم علیه نوار غزه وارد کند.

«وائل الزیات»، مدیر اجرایی گروه موسوم به Emgage Action که در حمایت از حقوق مسلمانان آمریکا فعالیت می‌کند بیان کرد این گفت‌وگو قرار بود ۱۰ دقیقه طول بکشد اما در نهایت ۲۰ دقیقه به طول انجامید و هریس هیچ قولی نداده و تنها گفت خواستار پایان دادن به این جنگ بوده و هر کاری که در این راستا بتواند انجام خواهد داد.

مواضع اخیر کامالا هریس پیرامون حملات اخیر رژیم جنایتکار صهیونیستی به لبنان که همچنان از این رژیم حمایت کرده به نارضایتی و رویگردانی بیش از پیش جامعه رای‌دهندگان مسلمان آمریکا از او و دموکرات‌ها منجر شده است.

منبع: ایسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • چای دبش باغ ازگل
    0

    همه با هم هستن فقط اعصاب و روان مردم ایران را درگیر مسائل پوچ کردن!!! ما مردم ایران صلح طلب و کشوری ثروتمند داریم نیازی ب جنگیدن با هیچ کشوری نداریم!؟

  • ایران از سال 1357 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که با تهدیدات اسرائیل عقب‌نشینی نمی‌کند
    0

    ایران از سال 1357 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که با تهدیدات اسرائیل عقب‌نشینی نمی‌کند

  • ناشناس
    0

    اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

  • ناشناس
    0

    سازمان های بین المللی تاکنون با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری کرده اند و هنوز هم همکاری می کنند چرا؟

  • ناشناس
    0

    و این در حالی است که حضور نیروهای کشورهای غربی جنایتکار در منطقه خاورمیانه 100 درصد فقط کمک، حمایت و پشتیبانی از عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است و هم عامل اصلی جنگ در سراسر منطقه بوده است.

  • ناشناس
    0

    شهادت بیش از 2 هزار لبنانی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی ثابت کرد و نشان داد که جنایت، حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی به بیروت هیچ ارتباطی و ربطی به جنگ حزب الله ندارد و تاکنون هم نداشته است. و اسرائیل جنایتکار به دنبال کشتار، بمباران و قتل عام مردم لنبان است و نه جنگ و مبارزه با حزب الله لنبانجنگ اسرائیل جنایتکار و با حمایت همه جانبه آمریکا جنایتکار در غزه، سوریه، لنبان و... 100 درصد فقط با غیر نظامیان بوده است و نه جنگ با نظامیان

  • انگلیس جنایتکار حامی جنایات صهیونیست‌ها در غزه است. انگلیس جنایتکار شریک و حامی همه جنایات دشمن صهیونیستی است.
    0

    انگلیس جنایتکار حامی جنایات صهیونیست‌ها در غزه است.
    انگلیس جنایتکار شریک و حامی همه جنایات دشمن صهیونیستی است.

    حملات اسرائیل به سوریه قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.
    حملات اسرائیل به لبنان قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.
    حملات اسرائیل به غزه قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.
    حملات اسرائیل به یمن قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

    حملات آمریکا به یمن قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.
    حملات انگلیس به یمن قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

    آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در فلسطین را نادیده گرفت.
    آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در سوریه را نادیده گرفت.
    آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه را نادیده گرفت.
    آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در لنبان را نادیده گرفت.

  • ناشناس
    0

    حمله جنگنده‌های صهیونیستی به خودرو‌های حامل ملزومات پزشکی در سوریه (۱۵ مهر ۱۴۰۳)
    کشتار دسته جمعی در لبنان و غزه با حمایت آمریکا انجام می‌شود

  • ناشناس
    0

    حزب الله لنبان هم باید به فرودگاه نظامی اسرائیل و هم غیر نظامیان اسرائیل حمله کند.
    قتل عام مردم فلسطین، سوریه، عراق، یمن، غزه، لنبان توسط آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان و در سایه سکوت بی شرمانه سران بی ادب کشورهای عربی جنایتکار شرم آور و تاسف بار است.
    یش از 90 درصد سران بی ادب کشورهای عربی جنایتکار به دین، اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان و بشریت اهانت و خیانت کردند
    سوال اینجاست که نیروهای آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون در کشورهای عربی چه غلطی می کنند؟
    سوال اینجاست که نیروهای کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 2001 تاکنون در کشورهای عربی چه غلطی می کنند؟
    سوال اینجاست که نیروهای ناتو جنایتکار از سال 2001 تاکنون در کشورهای عربی چه غلطی می کنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد