هاآرتص تحلیل کرد

نظر یک رسانه صهیونیست درباره حمله اسرائیل به ایران/ در سر نتانیاهو چه می گذرد؟

نتانیاهو استراتژی ندارد، بلکه فقط تصاویر ذهنی اش را ترسیم می‌ کند. اما باید به یاد داشت که تاریخ فقط او را به خاطر فاجعه 7 اکتبر به یاد خواهد آورد. بنابراین، اسرائیلی ‌ها باید به یاد داشته باشند که هیچ کسی در تاریخ، بیش از نتانیاهو مسئول خراب شدن اسرائیل نبوده است.

نظر یک رسانه صهیونیست درباره حمله اسرائیل به ایران/ در سر نتانیاهو چه می گذرد؟

«تاریخ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را نه به عنوان یک «مبارز عادل» که غرب را در جنگ با به قول خودشان، « فاشیسم اسلامی» رهبری می کند و به همین علت، مقدس است، بلکه به‌عنوان سیاستمدار احمقی که کورکورانه اسرائیل را رهبری می ‌کند و منجر به وقوع فجایع پس از 7 اکتبر شده است، ارزیابی خواهد کرد.»

این مطلب توسط روزنامه هاآرتص آورده شده است. این نشریه صهیونیستی با این مقدمه به مقاله ای از آلون پینکاس، دیپلمات سابق می پردازد که در آن او می گوید؛ بی شک 7 اکتبر بدترین روز در تاریخ اسرائیل بود اما این روز آرام آرام به بدترین سال اسرائیل تبدیل شد و زخم هایی در روح و روان اسرائیلی ها به جای گذاشت که بسیار عمیق بودند.

نگارنده این مقاله به حمله جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنگ های پس از آن در غزه که هنوز هم ادامه دارد اشاره کرده و رجوعی هم به مساله رهاسازی گروگان های اسرائیلی و گسترش جنگ به لبنان می کند. هاآرتص سپس به رویارویی مستقیم و احتمالی اسرائیل و ایران اشاره می کند و تاکید دارد که این مساله نیز مانند رویارویی با حزب الله «منفعت استراتژیک» برای اسرائیل نخواهد داشت. به گفته هاآرتص، اگرچه اسرائیل در جنگ با حزب الله موفقیت های تاکتیکی داشت اما این موفقیت ها بدون منافع استراتژیک بودند.

عواقب بزرگ جنگ 7 اکتبر

در اولین سالگرد حادثه 7 اکتبر، زمانی که اسرائیلی ‌ها در آشفتگی، ناامیدی و اندوه شدید به سر می ‌بردند، آنطور که نویسنده می ‌گوید، تنها چیزی که نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه دولت گفت این بود که باید نام جنگ اخیر را از "شمشیرهای آهنین"  به «جنگ رستاخیز» تغییر دهیم.

نویسنده مقاله هاآرتص خاطرنشان می کند: بسیاری از استراتژیست ها و خاورشناسان در حال حاضر، با فکر کردن به حمله اسرائیل به ایران دچار شور و شوق شدیدی می شوند و ادعا می کنند که حذف حزب الله و انجام یک حمله نظامی ویرانگر به ایران، چشم انداز استراتژیک را در منطقه تغییر خواهد داد. آنها از «خاورمیانه جدید» سخن گفته و معتقدند این تغییر، پیامدهای مثبتی خواهد داشت.

اگرچه حمله به حزب‌الله و حمله پیش‌دستانه به ایران (برای صهیونیست ها) در نگاه نخست، قابل توجیه به نظر می ‌رسد، اما این طرح زمانی زیر سؤال می ‌رود، که گمان رود، اسرائیل قادر است خاورمیانه را تغییر دهد. این باور که می ‌توان منطقه و موقعیت اسرائیل را بدون فلسطینی ‌ها تغییر داد و بدون حل مناقشه دائمی اسرائیل و فلسطین به پیشرفت رسید، یک باور احمقانه است. همین نقص نظری باعث می شود که اسرائیل نتواند در مقابل مقاومت و ایران تصمیم درست بگیرد.

نتانیاهو استراتژی ندارد

هاآرتص تاکید دارد که اسرائیل بدون بررسی احتمال نابودی حزب‌الله یا تضعیفش و اثبات اینکه ایران قدرت پاسخ به اسرائیل را ندارد، نباید جنگ جدیدی را آغاز کند. نویسنده تاکید دارد که نتانیاهو هنوز درک درستی از دشمنانش در منطقه ندارد و جنگ با ایران می تواند برای اسرائیل گران تمام شود.

نویسنده هاآرتص به سخنان ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، ارجاع می دهد که ماه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «ما در اینجا اعضای یک کمیته اسلامی عربی هستیم با مأموریتی از 57 کشور عرب و اسلامی و من می‌توانم به صراحت بگویم که همه ما آماده‌ایم امنیت اسرائیل را «در چارچوب پایان دادن به اشغالگری و اجازه ایجاد یک کشور فلسطینی» تضمین کنیم.» نتانیاهو همواره مخالف این ایده و «راه‌حل دو کشوری» بوده است. اما اگر او به دنبال راه حل دو کشوری نیست پس به دنبال چیست؟ به نظر می رسد او هیچ تصویر روشنی از آینده ندارد. هدف مقامات اسرائیلی چیزی جز جنگ، جنگ و سپس جنگ نیست. این همان معضلی است که اسرائیل با آن مواجه است و می تواند آینده آن را در خطر بیندازد.

در پایان مقالۀ هاآرتص آمده است که نتانیاهو استراتژی ندارد، بلکه فقط تصاویر ذهنی اش را ترسیم می‌ کند. اما باید به یاد داشت که تاریخ فقط او را به خاطر فاجعه 7 اکتبر به یاد خواهد آورد. بنابراین، اسرائیلی ‌ها باید به یاد داشته باشند که هیچ کسی در تاریخ، بیش از نتانیاهو مسئول خراب شدن اسرائیل نبوده است.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • عادل
    6

    نویسنده اگر خودش جای نتانیاهو بود میخواست چه کار کنه دست رودست بگذارد تا حماس همه اسراییل ها بکشه ؟؟؟

  • Majid Hesampour
    1

    ۴ تا موشک زدیم بیفکر حالا از ترس همه نشستن ببینن شاید خدا خواست و جنگ نشد

  • ناشناس
    0

    تنها را پیروزی بر نتانیاهو وارتشش جمع آوری نیرو از ۵۰کشور مسلمان وسایر کشورهای آزاده و سازماندهی آنان وعبورشان از مرز اسراییل ودرگیر شدن مستقیم با خطوط دفاعی سربازان اسراییلی است که پس از شکسته شدن خطوط دفاعی راحت همه چیز سقوط میکند ،وگرنه با جنگهای کلاسیک حریفش نمی‌شوند وبا همکاری آمریکا وچند کشور غربی کشورهای مسلمان منطقه ویران میکنند مثل کاری که در غزه و لبنان داره انجام میده و دنبال تغییر نقشه منطقه خاورمیانه هستن حتی اردوغان رییس جمهور ترکیه اخیرا از این موضوع ابراز نگرانی شدید نموده مسلمانان وایسن تماشاچی ،تک تک کشورهای مسلمان خاورمیانه اسراییل به بهانه خطر میآید سراغشان ویا تسلیمشان میکند

  • ناشناس
    0

    اگر عاقلی در اسراییل باشد جلوی نتانیاهو را میگیرد
    ایرانیها ضرب‌المثلی دارند که میگوید دیگی که برای من نجوشد (نپزد) بگذار سر سگ در ان بچوشد (بپزد ) پس خطا نکنید

  • شهروند
    0

    با نظر عادل موافقم

  • ایران قدرتمند
    0

    معلم پوکید!!!!!! نویسنده تو کدوم مهد کودکه!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد