ادعای نفوذ اطلاعاتی ایران و لو رفتن طرح احتمالی حمله رژیم صهیونیستی / از آمادگی پهپادی اسرائیل تا مانور جنگنده‌ها

مقامات آمریکایی از نگرانی خود درپی افشای اسناد اطلاعاتی آمریکا در مورد تدارک اسرائیل برای حمله به ایران خبر دادند.

ادعای نفوذ اطلاعاتی ایران و لو رفتن طرح احتمالی حمله رژیم صهیونیستی / از آمادگی پهپادی اسرائیل تا مانور جنگنده‌ها

الجزیره نوشت: به گفته مقامات آمریکایی این درز اطلاعات در یک حساب تلگرام مرتبط با ایران رخ داده و فاش شدن این حادثه بسیار جدی است.

همچنین یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: نهاد امنیتی اسرائیل از نشت اطلاعات مطلع است و آن را جدی می گیرد.

IMG_20241020_002404_282

تصاویر لو رفته از اسناد محرمانه آمریکا درباره طرح تجاوز هوایی اسرائیل به ایران در واکنش به عملیات وعده صادق ۲ باعث شده تا بلومبرگ چنین بنویسد: درز اطلاعات محرمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی موجب تعجب و سردرگمی دستگاه امنیتی این دو کشور شده است.

آکسیوس نوشت: انتشار دو سند اطلاعاتی آمریکا درباره حمله اسرائیل به ایران توسط یک کانال تلگرامی، مقامات آمریکایی را به شدت نگران کرده؛ این افشاگری ممکن است تلاشی برای مختل کردن عملیات اسرائیل باشد.

ماجرای درز اسناد نقشه اسرائیل برای حمله به ایران چیست؟

باراک راوید، روزنامه‌نگار صهیونیست در آکسیوس نوشت: پس از انتشار دو سند ادعایی اطلاعاتی ایالات متحده در مورد تدارک اسرائیل برای حمله به ایران توسط یک حساب تلگرامی وابسته به ایران، مقامات آمریکایی به شدت نگران یک نقض احتمالی بزرگ امنیتی هستند.

این افشای ادعایی، زمانی بازگو می‌شود که اسرائیل هفته‌هاست درحال آماده‌سازی برای انتقام‌جویی علیه ایران است؛ کشوری که در اول اکتبر با رگبار موشک‌های بالستیک به اسرائیل حمله کرد.

این افشاگری می تواند تلاشی برای ایجاد اختلال در عملیات اسرائیل باشد.

پنتاگون و دفتر مدیر اطلاعات ملی از اظهار نظر در مورد اسناد فاش شده خودداری کردند، اما صحت این اسناد را به چالش نکشیدند.

یک کانال تلگرامی با نام Middle East Spectator روز جمعه مدعی شد اسنادی را از منبعی در جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تدارک اسرائیل برای حمله به ایران دریافت کرده است.

این کانال تلگرام به طور معمول محتوای طرفدار ایران را منتشر می‌کند و در پروفایل اکانت X وابسته به کانال ادعا شده که در ایران مستقر است.

این اسناد شامل گزارش اطلاعات بصری توسط "آژانس ملی اطلاعات وزارت جنگ" (NGA) است که در اوایل این هفته در داخل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده توزیع شده است.

گزارش ادعایی جزئیات اقداماتی است که در روزهای اخیر در چندین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل انجام شده است، از جمله انتقال مهمات پیشرفته که بر اساس این گزارش برای حمله به ایران در نظر گرفته شده بود.

همچنین گزارش بیان می‌کند که بر اساس اطلاعات سیگنال‌های آمریکا، نیروی هوایی اسرائیل این هفته تمرین بزرگی را با حضور هواپیماهای اطلاعاتی و جنگنده‌ها برای حمله احتمالی علیه ایران انجام داده است.

این گزارش همچنین به جزئیات آماده سازی واحدهای پهپادی اسرائیلی برای حمله به ایران پرداخته است.

این گزارش اگر دقیق باشد، نشانگر نظارت بسیار دقیق دستگاه اطلاعات ایالات متحده بر تدارک اسرائیل به منظور حمله به ایران، از جمله استفاده از ماهواره‌ها برای رصد عملیات انجام شده در پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل است.

این افشای احتمالی می تواند نشانه نقض امنیتی بسیار جدی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده باشد که منجر به رسیدن اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه به کانال تلگرامی وابسته به ایران شده است.

این نشت اسناد می‌تواند نشانه یک نقض امنیتی بسیار جدی در داخل جامعه اطلاعاتی آمریکا باشد.

یک مقام ارشد اسرائیلی می‌گوید که تل آویو این موضوع را بسیار جدی می‌گیرد.

اورشلیم پست ادعا می کند دولت بایدن با قصد و نیت قبلی نقشه اسرائیل برای حمله به ایران را به دولت ایران درز داده است.

 یک مقام آمریکایی به سی ان ان تایید کرد: اسناد اطلاعاتی مربوط به آمادگی برای حمله اسرائیل به ایران اصلی و واقعی است و تحقیقات برای کشف جزئیات این درز آغاز شده است. منبع دیگری گفت: این دو سند بد هستند، اما وحشتناک نیستند، نگرانی این است که اطلاعات بیشتری درز کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد