تفاهم بی سر و صدای آمریکا و اسرائیل ؛ پاداش به تل آویو در ازای عدم حمله به تاسیسات نفتی و اتمی ایران/ لغو پروازهای ترکیه به ایران/ اسرائیل خانه مقام های ارشد ایران را به اهداف احتمالی حمله اضافه کرد

چندین منبع امنیتی اسرائیلی و آمریکایی در روزهای اخیر به المانیتور گفته‌اند که تفاهمی بی‌سر و صدا میان ایالات متحده و اسرائیل شکل گرفته است که در ازای خودداری اسرائیل از هدف قرار دادن صنعت نفت و زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، پاداش‌هایی به اسرائیل وعده داده شده تا خطر جنگ تمام‌عیار یک یا دو هفته پیش از انتخابات ایالات متحده کاهش یابد.

تفاهم بی سر و صدای آمریکا و اسرائیل ؛ پاداش به تل آویو در ازای عدم حمله به تاسیسات نفتی و اتمی ایران/ لغو پروازهای ترکیه به ایران/ اسرائیل خانه مقام های ارشد ایران را به اهداف احتمالی حمله اضافه کرد

در ادامه این مطلب آمده است:  در حال حاضر هیچ چیز مکتوبی وجود ندارد و چیزی به‌طور مستقیم بیان نشده، اما به نظر می‌رسد این تفاهم وجود دارد.

بر اساس گفته این منابع، این پاداش‌ها شامل لغو تعلیق ارسال برخی تسلیحات و مهمات به اسرائیل توسط ایالات متحده و تسریع در تحویل آن‌هاست. همچنین ارسال تجهیزات سنگین مهندسی مانند بولدوزرهای D9 نیز بخشی از این بسته پیشنهادی است. این توافق همچنین شامل افزایش حملات آمریکا به انبارهای تسلیحات حوثی‌ها در یمن و دیگر اهداف استراتژیک می‌شود.

با این حال، نوع این توافق در اسرائیل به شدت مورد بحث و مناقشه است. جناح راست تندرو، با پایگاه سیاسی قوی خود، تسلط قاطعی بر بسیاری از تصمیمات نتانیاهو دارد، حتی در مواردی که نظرات شخصی او متفاوت است.

 گفته می‌شود که پنتاگون در حال بررسی همکاری عملیاتی تقویت‌شده و استقرار یک سامانه دوم پدافند موشکی THAAD در اسرائیل است.

هم مقامات اسرائیلی و هم مقامات آمریکایی احتمال می‌دهند که ایران به حمله پیش‌بینی شده اسرائیل پاسخ دهد.

یک منبع امنیتی ارشد اسرائیلی به شرط ناشناس ماندن به المانیتور گفت: «نقش آمریکایی‌ها در دور بعدی — که نوبت اسرائیل برای حمله به ایران خواهد بود — حیاتی خواهد بود. آنها باید برای ایران به شکلی قانع‌کننده و خلاقانه روشن کنند تا چرخه واکنش‌ها شکسته شود و یک جنگ تمام‌عیار آغاز نشود.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، صبح سه‌شنبه به اسرائیل رسید تا بر آمادگی‌های اسرائیل برای حمله احتمالی نظارت کند و تلاش کند تا دامنه آن را محدود کند.

بلینکن انتظار می‌رود که استدلال کند که با [شهادت] رهبران حماس و حزب الله، راه برای اسرائیل هموار است تا به توافقاتی دست یابد که به جنگ در هر دو جبهه پایان دهد.

جزئیاتی از دیدار نتانیاهو و بلینکن: وزیر امور خارجه آمریکا این پیام را ابلاغ کرد که ایالات متحده از اسرائیل انتظار دارد واکنش خود به ایران را تعدیل کند.

علاوه بر این - بلینکن در مورد لزوم تلاش برای پایان عملیات زمینی در لبنان و لزوم "تبدیل دستاورد نظامی در لبنان به یک دستاورد استراتژیک" صحبت کرد. یعنی آمریکایی ها می خواهند هر چه زودتر در مرز شمالی به توافق برسند.

کانال 12 اسرائیل: اسرائیل پدافند خود را برای پاسخ ایران بعد از حمله آماده کرده است.

photo_2024-10-22_21-40-49

کانال ۱۲ اسرائیل: ارتش آمادگی کامل برای حمله به ایران را دارد و به نظر می رسد این حمله ظرف چند روز آینده خواهد بود.

یوآو گالانت وزیر جنگ اسراییل پس از دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایستادگی مشترک ایالات متحده در کنار اسرائیل پس از حمله ما به ایران، بازدارندگی منطقه‌ای را تقویت می‌کند و محور شرارت را تضعیف می‌کند.

منابع عبری اعلام کردند : این حمله تا 48 ساعت آینده در ایران انجام خواهد شد و انتظار می‌رود که به تاسیسات نفتی ایران حمله کند.

شرکت هواپیمایی ترکیه تمام پرواز های خود را به مقصد تهران ،اصفهان ،مشهد و شیراز لغو کرد.

کاخ سفید اعلام کرد: اسرائیل باید به حمله ایران پاسخ دهد و ما متعرض کاری که آنها انجام خواهند داد نخواهیم شد.

اسرائیل خانه مقام های ارشد ایران را به اهداف احتمالی حمله اضافه کرد

کانال ۱۴ اسرائیل به نقل از چند منبع گزارش داد که در آستانه حمله احتمالی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی، ملاحظات مربوط به تلاش برای ترور بنیامین نتانیاهو و خانواده‌اش پس از حمله پهپادی به محل سکونت آن‌ها در قیصریه نیز در نظر گرفته خواهد شد.

در این گزارش آمده که علاوه بر مجموعه گسترده‌ای از گزینه‌های حمله از جمله تاسیسات اتمی، تاسیسات نفتی، اهداف نظامی و دولتی، خانه‌های مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی نیز به اهداف احتمالی اسرائیل اضافه شده‌اند.

کانال ۱۴ افزود این حمله زمانی انجام می‌شود که تمام نقاط عملیاتی برای حمله با هم ترکیب شده و اجرای آن با کمترین ریسک انجام شود، همچنین خلبانان نیروی هوایی شرکت‌کننده در این عملیات تنها قبل از انجام حمله از اهداف دقیق مطلع خواهند شد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    3

    اصلا قابل قبول نیست که امریکا واسه ایران باج بده
    نوشته ذهن نویسنده بیماره این متن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قدرت جنگ روانی خیلی بیشتر از جنگ فیزیکی هست.
      اینها فقط جنگ روانی هست تا اقتصاد ایران رو به طلاطم بندازن، تا مردم برای خرید سکه و دلار هجوم ببرند.
      مردم ایران هوشیارن.
      تا قبل از انتخابات آمریکا هیچ جنگی اتفاق نمیفته

  • امیرحسین پاکذات
    2

    هر سری اسراییل میگه ایران رو میزنم هر سری هم ایران میگه اسراییل رو میزنم
    معلوم نیست تو این حواس پرتی ها چند تا اختلاس تو ایران صورت گرفته
    همیشه اینطور بود

  • ناشناس
    0

    دارن سرضربه زدن وکجاروفلا قیمه کنیم غلنی میگن خداکنه قضیه المان دهه چهل برای ایران رخ نده

  • ناشناس
    0

    آی نتانیاهو روی خوش ندیدیم ازاینا به اون صورت ولی بدون هرکی بخوادبه ایرانی حمله کنه وبه مردم ایرونی انگشت وسطم توحلقش

  • ناشناس
    0

    بیان زدن تاسیسات هسته‌ای و نفتی از سوی اسرائیل برای امتیاز گیری خودش یک سیاست است.
    خیلی موضوع ساده است که اساس برنامه آنها پایگاه های نظامی و موشکی ایران است تا ایران در پاسخ دادن ضعیف شود .‌ودر مرحله دوم زدن تاسیسات هسته‌ای کار ساده‌تر خواهد بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تاسیسات موشکی ایران با حملات اسرائیل تقریبا دچار هیچ آسیبی نخواهد شد ، تنها مشارکت آمریکا می تواند کمی آسیب بزند .

  • ناشناس
    0

    من گفتم پدرسوخته ها به نفت آبادان چشم دارند

  • ناشناس
    1

    اسرائیل گفته‌بود موشک‌های ایران به بیابان خورده پس چرا اینقدر دنبال تلافی است

  • شهباز
    7

    به نام خداسرائیل هیچ کاری نمیکنه چون نمی تواند کاری بکند چون مردم ماوطن دوست هستن ازوطن دفاع می کنند چون مردم گلی داریم فداکارن مهربان هستن همیشه پای وطن ایستادن از هزاران سال پیش تا الان درجنگ عراق ثابت کردن وطن پرست هستن باهراختلافی هم که الان داریم اما کشورمان رادوست داریم

  • ناشناس
    3

    با این اوصاف امشب زمان حمله اسراعیل است . ولی جای تأسف است که اسراعیل دارد ما را تهدید می کند . کجان روسیه و چین...

  • Reza
    1

    خدایا می دونه چی در انتظارمونه ....
    قطعی آب ، برق ، گاز ...
    تشنگی ....
    گرسنگی....
    و ....

  • ایمان
    0

    نگران نباشید هیچ غلطی نمی تواند بکنه همش جنگ روانیه

  • ناشناس
    0

    قابل توجه جهانیان ترور عملا در سازمان ملل توسط بایدن ونتانیاهو کودک کش وتروریست به ثبت رسیده

  • ناشناس
    0

    همه کشورها از جزییات حمله خبر دارند بجز سربازان ... خودمان

  • ناشناس
    0

    ایران وارد بازی خواهد شدکه ربطی به ایران نداشته متاسفانه دودش تو چشم مردم بیچاره میره و گرنه آقازاده ها اون ور آب دنبال زندگی خودشون هستند

  • ناشناس
    0

    سنگ بزرگ علامت نزدنه . حرف های مفتی که زده می شود. آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی کنند.

  • ناشناس
    0

    اسرائیل اگر جای بخواد برند وقدرتش داشته باشد بی سر وصدا این کار میکند مثل ترورها وتخریبهای که در لبنان وغزه انجام میده این که هر روز اعلام عمومی میکند فلان کار میخواهم انجام دهم بیشتر جنبه روانی دارد که میخواهد برافکار مسولین ومردم آن کشور تاثیر منفی بگذارد ویک جوری بدون حمله نظامی کشور درحالت انتظارات تورمی وموضوعات اقتصادی واجتماعی خسته کننده قرار دهد،خودش وامریکا قطعا از تبعات حمله به ایران آگاه هستن،ولی در عین حال نباید دشمن دست کم گرفت حالا که کار به اینجا کشیده شده خصوصا برنامه های خصمانه که آمریکا و اسراییل برای ایران ومحور مقاومت وکلا شیعیان و مسلمانان آزادیخواه جهان اسلام دارند

  • محمد
    0

    طوری نوشته انگار ایران یک کشور قرن نوزدهمی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد