احتمال فروپاشی دولت ائتلافی مرکل با استعفای وزیر کشور آلمان

 در حالی که برخی منابع از استعفای وزیر کشور آلمان به دلیل اختلاف نظر با صدر اعظم این کشور در رابطه با مسئله مهاجرت خبر دادند، منابع دیگری تاکید کردند که وی هنوز رسما استعفا نداده است.

احتمال فروپاشی دولت ائتلافی مرکل با استعفای وزیر کشور آلمان

شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد امروز (دوشنبه) از خبرگزاری فرانسه (AFP) نقل کرد که بنا به گفته برخی منابع در اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن (CSU)، «هورست زیهوفر»، وزیر کشور آلمان به دلیل اختلاف نظر با «آنگلا مرکل»، صدر اعظم این کشور بر سر بحران مهاجرت، از سمت خود استعفا داده است.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور در گفت و گو با فرانس پرس در این باره تاکید کردند که وزیر کشور آلمان همچنین قصد دارد از رهبری اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن به عنوان یکی از احزاب تشکیل دهنده ائتلاف شکننده حاکم در آلمان نیز استعفا دهد.

با این حال، خبرگزاری رویترز در همین زمینه از برخی منابع در اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن نقل کرد که زیهوفر در یک نشست حزب که پشت درهای بسته برگزار شده، استعفای خود از وزارت کشور آلمان و ریاست اتحادیه را مطرح کرده با این حال هنوز رسما استعفای خود را ارائه نداده جایی که برخی اعضای حزب در تلاش هستند وی را از این کار منصرف کنند.

این در حالی است که پیشتر برخی منابع در اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن اعلام کرده بودند که وزیر کشور آلمان در نشست حزب در شهر مونیخ در جنوب این کشور که تا اواخر وقت روز یک شنبه ادامه داشته، از تصمیم خود برای استعفا خبر داده و تاکید کرده که از نظر وی برای جلوگیری از ورود برخی از مهاجران که خود را به مرز کشورش می رسانند، هیچ گونه جایگزینی وجود ندارد و همین مسئله نیز می تواند باعث بروز اختلاف با مرکل شود.

در حالی که صدر اعظم آلمان امیدوار بود نتایج نشست چند روز پیش خود با رهبران اتحادیه اروپا در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک باعث شود شرکای وی در ائتلاف حاکم که خواستار تشدید سیاست های کشورش در قبال مهاجرت هستند را راضی کند، منابع مذکور گفتند که زیهوفر تاکید کرده گفت و گوهای شامگاه شنبه وی با مرکل هیچ گونه تاثیری نداشته است.

منبع: شفقنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها