رونمایی از موشک "خیبر ۱" حزب الله برای اولین بار + مشخصات

موشک «خیبر 1» 916 کیلوگرم وزن، 7 متر طول و حداقل 44 و حداکثر 75 کیلومتر برد دارد.وزن کلاهک این موشک 180، سوخت محرک آن 405 و ماده منفجره آن 90 کیلوگرم است.

رونمایی از موشک "خیبر ۱" حزب الله برای اولین بار + مشخصات

مقاومت اسلامی لبنان روز یکشنبه برای اولین بار موشک خیبر 1 را در معرض دید عموم قرار داد.

بر اساس این گزارش، 4 نسخه از این موشک در باغ موزه ملیتا در جنوب لبنان به نمایش گذاشته شده است.

موشک خیبر 1 یکی از غافلگیری‌های حزب الله برای دشمن صهیونیستی در جنگ سی و سه روزه بود و مقاومت با این موشک مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داد.

در تابستان 2006 میلادی (1385 خورشیدی) جنگ خونینی بین لبنان و رژیم صهیونیستی رخ داد که به گفته ناظران یکی از پیامدهای مهم این جنگ نمایان شدن ضربه پذیری امنیتی رژیم صهیونیستی و افزایش قدرت بازدارندگی مقاومت بود.

حزب الله در این جنگ توانست قدرت موشکی خود را به نمایش بگذارد که یکی از مهمترین آنها موشک «خیبر 1» بود که مناطقی را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

مناطق «العفوله» و «الخضیره» که به ترتیب 52 و 75 کیلومتر با مرز لبنان و فلسطین اشغالی فاصله داشت از جمله مناطقی بودند که هدف موشک «خیبر 1» قرار گرفتند.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در آن زمان اعلام کرد که در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، مناطقی را در فلسطین اشغالی هدف قرار می دهد.

به گزارش منابع حزب الله، گروه های مقاومت فلسطینی نیز در سال 2012 در هدف قراردادن تل آویو از موشک های «خیبر 1» استفاده کردند.

موشک «خیبر 1» 916 کیلوگرم وزن، 7 متر طول و حداقل 44 و حداکثر 75 کیلومتر برد دارد.

وزن کلاهک این موشک 180، سوخت محرک آن 405 و ماده منفجره آن 90 کیلوگرم است.

مقام های رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده اند که حزب الله مهمترین تهدید امنیتی علیه این رژیم است.

حزب الله هدف از ارتقای توان نظامی خود را افزایش قدرت بازدارندگی لبنان مقابل خطر تروریسم صهیونیستی و تکفیری اعلام کرده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها