چین رقابت با آمریکا را در زمینه پهپادهای نظامی شدیدتر کرده است

از آن‌جایی که پکن نسبت به آمریکا تمایل بیشتری برای فروش پهپادهای نظامی خود به دیگر کشورها دارد، شمار مشتریان پهپادهای چینی در خاورمیانه رو به افزایش است.

چین رقابت با آمریکا را در زمینه پهپادهای نظامی شدیدتر کرده است

چین در حال ارائه پهپادهای رادارگریز و هواپیماهای بدون خلبان مجهز به سلاح به بازارهای جهانی است و برای آنکه خود را به تکنولوژی آمریکا برساند و به پهپادهایی که در حال حاضر در اقدامات نظامی در خاورمیانه مشاهده شده‌اند بپیوندند، به شدت رقابت می‌کند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در این باره اعلام کرد: پهپادهای جنگی جزو جنگنده‌ها، موشک‌ها و دیگر سخت‌افزارهای نظامی‌ بودند که در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع هوافضای چین در چند روز اخیر به نمایش گذاشته شدند. یک پهپاد رادارگریز با بال‌هایی مثلت شکل بیشترین توجهات را به خود جلب کرد و بر افزایش تولید پهپادهای پیچیده از سوی چین برای رقابت با ناوگان وسیع نظامی آمریکا تاکید داشت.

پهباد CH- 7 به رنگ خاکستری که در این نمایشگاه از آن پرده‌برداری شد، از بلندترین طول بال‌ها برابر با 22 متر برخوردار بود. این پهپاد می‌تواند بیش از 800 کیلومتر در ساعت در ارتفاعی تا 13 هزار متر پرواز کند.

شی ون مهندس ارشد سری پهپادهای رنگین کمان در شرکت تکنولوژی و علم هوافضای چین گفت: ما متقاعد شدیم که با این محصول مشتریان فورا با ما تماس می‌گیرند.

اولین پرواز پهپاد CH- 7 قرار است اواخر سال آتی میلادی صورت گیرد. به گفته شی شرکت تکنولوژی و علم هوافضای چین مشتریانی در 10 کشور سراسر جهان دارد اما بخاطر حساس بودن موضوع از مطرح کردن نام آن‌ها امتناع می‌کند.

از آنجایی که پکن تردیدهای کمتری نسبت به آمریکا در زمینه فروش پهپادهای نظامی‌اش در دیگر کشورها دارد، در حال حاضر پهپادهای چینی در خاورمیانه در حال پرواز هستند.

براساس گزارش رسانه‌های چینی در اوایل سال جاری میلادی ارتش عراق از پهپاد CH-4 برای انجام دسته کم 260 حمله هوایی علیه گروه تروریست داعش استفاده کرده است. در جنگ یمن نیز که به گفته سازمان ملل بدترین بحران بشری حال حاضر جهان است، ارتش امارات از پهپادهای ساخت چین استفاده می‌کند.

استیو تسانگ مدیر موسسه مطالعات شرقی و آفریقایی چین در لندن گفت: چین انواع مختلفی از پهپادها را ساخته و به نظر می‌رسد که می‌خواهند در این بازار پیشرفت بسیاری داشته باشند.

وی افزود: صادرات و استفاده از این پهپادها، بهبود طراحی آن‌ها را ممکن می‌سازد چرا که تمامی مشکلات و نقص‌ها پس از آزمایش شدن در یک محیط جنگی واقعی مشخص می‌شود.

آمریکا تعداد بسیاری پهپاد جنگی و کشنده دارد اما بخاطر این نگرانی که ممکن است از تکنولوژی‌ آنها کپی‌برداری شده و یا از آن‌ها علیه سربازان آمریکایی استفاده شود از صادرات این پهپادها امتناع می‌کند.

منبع: ایسنا

15

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد