شهردار تهران:

زلزله ۷ ریشتری در تهران نمی‌آید/ مردم را مضطرب نکنید

شهردار تهران گفت: هیچ کدام از گسل‌های تهران فعال نشده و ما لحظه به لحظه همه را رصد می‌کنیم، اگر در تهران زلزله بیاید، ممکن است شش ریشتر باشد بگذارید مردم زندگی‌شان را بکنند.

زلزله ۷ ریشتری در تهران نمی‌آید/ مردم را مضطرب نکنید

به گزارش خبر فوری به نقل از ایلنا، محمد علی نجفی گفت: همه ما تحت تاثیر آلودگی هوا هستیم در نتیجه در جلسه پیشنهاد شد کمیته خاصی از کلانشهرها برای آلودگی هوا و همچنین کمیته‌ای برای زلزله تشکیل شود. همچنین پیشنهاد شد کارگروه ویژه‌ای برای بررسی شهر هوشمند و آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: معضل بافت فرسوده در تمام کلانشهرها وجود داشته و درگیر آن هستیم و در صورت وقوع زلزله ممکن است بافت فرسوده تلفات جانی ایجاد کند در همین راستا ما مدیریت شهری علاقمندیم به دولت کمک کرده و می‌خواهیم آنها هم اختیارات لازم را به شهرداری بدهند.

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در مقابل زلزله آمادگی لازم را دارد ادامه داد: در ورودی‌های شهر برای استان‌های معین پایگاه‌های خاصی مشخص شده است که در صورت وقوع زلزله می‌توانند در آنجا اسکان یافته و خدمات رسانی کنند. شهرداری در حد بضاعت خود آمادگی دارد اما بحثی که در این مورد وجود دارد این است که برخی از افراد متخصص خیلی بد در مورد زلزله صحبت می‌کنند. در هر صورت در صورت وقوع زلزله میزان عمق و ریشتر آن بسیار تاثیرگذار است و در تهران هم ساختمان‌های مقاوم زیادی وجود دارد به نظر من خیلی حرف‌ها فقط جنبه شعاری داشته و برای خالی کردن دل مردم است.

شهردار تهران با بیان اینکه تمام مدت در حال رصد گسل‌های تهران هستند افزود: هیچ کدام از گسل‌های تهران فعال نشده و ما لحظه به لحظه همه را رصد می‌کنیم اگر هم در تهران زلزله بیاید هفت ریشتر نیست و ممکن است شش ریشتر باشد بگذارید مردم زندگی‌شان را بکنند اینکه مردم را دچار اضطراب کنیم درست نیست.

نجفی با تاکید بر اینکه امیدواریم منابع ملی عادلانه توزیع شود گفت: متاسفانه در قانون بودجه به این مهم توجه نشده است از سوی دیگر رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت یارانه بلیت اتوبوس و مترو قول داده بودند اما هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفت و اگر سریعا اقدامی انجام نشود اداره شهر برای ما مشکل خواهد شد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها