تاریخ و ساعات روزهای قمر در عقرب آبان 1403

زمانی که ماه در گردش خود به دور زمین در این نواحی قرار گرفته و در حال گذر است اصطلاحا گویند در زمان قمر در عقرب قرار گرفته ایم.

تاریخ و ساعات روزهای قمر در عقرب آبان 1403

قمر در عقرب ۱۴۰۳ توسط بسیاری از اختر شناسان، ایامی از سال معرفی شده اند که ماه در گردش خود به دور کره زمین مقابل صورت فلکی عقرب قرار داشته و در حال گذر از آن می باشد.

به این معنی که ماه در گردش به دور کره زمین از نواحی عبور می کند که به مناطق البروج معروف بوده و از قدیم الایام به ایام شوم معروف بوده و انجام بسیاری از اعمال را در این ایام نیکو نمی دانسته اند.

آگاهی از ایام قمر در عقرب سال از اهمیت بالایی برخوردار بوده چنان که امام صادق (ع) در روایتی فرموده اند:

“مَنْ سَافَرَ أَوْ تَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِی الْعَقْرَبِ لَمْ یَرَ الْحُسْنَى”

هر کس در ایام قمر در عقرب ازدواج نموده و یا به سفر برود؛ روی نیکی نخواهد دید.

توصیه می شود این مطلب را که جدول دقیق روزهای قمر در عقرب ۱۴۰۳ همراه با اعمال و کارهای ممنوعه در قمر در عقرب را تهیه و تنظیم نموده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است از دست نداده و با ما همراه باشید. امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و مفید و موثر واقع شود.

اختر شناسان بابلی ناحیه بروج را به 12 قسمت مساوی “حمل، ثور، جوزا – سرطان، اسد، سنبله – میزان، عقرب، قوس – جدی، دلو و حوت” تقسیم نموده که همانطور که می بینید یکی از آنها برج عقرب نام دارد. قسمتی از هر یک از بروج دوازده گانه که 30 درجه است قمر در عقرب نامیده می شود.

زمانی که ماه در گردش خود به دور زمین در این نواحی قرار گرفته و در حال گذر است اصطلاحا گویند در زمان قمر در عقرب قرار گرفته ایم. علم نجوم شناسی ایام قمر در عقرب را با توجه به اسرار پنهان در این علم همواره زمینه ساز سختی و مشکلات، اضطراب، بدبینی و نحسی دانسته است؛ لذا برای گذار از این ایام بایستی رعایت اموری در دستور کار قرار گیرد.

منبع: منیبان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد