منوی رنگارنگ اکران آنلاین

رضا عطاران، جمشید هاشم‌پور، الناز شاکردوست، مریلا زارعی و بهرام افشاری از جمله ستاره‌های حاضر در فیلم‌های سینمای آنلاین هستند.

منوی رنگارنگ اکران آنلاین

هر سال در آستانه نوروز و همزمان با اکران نوروزی آثار در سالن‌های سینما، پلتفرم‌ها نیز فیلم‌هایی را که در گیشه فروش خوبی داشتند و مورد توجه مخاطبان بودند، به صورت آنلاین نمایش می‌دهند. مدتی است که سه کمدی «انفرادی»، «چند می‌گیری گریه کنی 2» و «سگ بند»، فیلم «برای مرجان» و فیلم تئاتر «هرکسی یا روز می‌میرد یا شب، من شبانه‌روز» در سینمای آنلاین اکران شدند، فیلم «هناس» سه روز است که به جمع این آثار پیوسته و فیلم عاشقانه «تی تی» هم از فردا ساعت 20، به صورت آنلاین قابل تماشا خواهد بود. نمایش دو فیلم کمدی، یک فیلم درباره مسائل اجتماعی، یک زندگی نامه‌ای، یک اثر عاشقانه و فیلم تئاتر، تنوع خوبی به فیلم‌های سینمای آنلاین داده است. این فیلم‌ها چه کیفیتی دارند و در اکران عمومی تا چه اندازه موفق بودند؟

21e62cc4-eb89-4e29-8d71-14076c69bb37

تی تی

جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با نام «تی تی»، مانند «اسرافیل» و «ناهید» با محوریت یک شخصیت زن، قصه‌اش را روایت می‌کند. این کاراکتر با یک فیزیک دان آشنا می‌شود و این آشنایی باعث می‌شود ماجراهایی در زندگی او رخ بدهد. شروع سوال‌برانگیز فیلم مخاطب را به تماشای قصه کنجکاو می‌کند و با پیشرفت بیشتر فیلم، تماشاگر بهتر با شخصیت‌ها و قصه ارتباط برقرار می‌کند. هرچند که گاهی قصه از ریتم می‌افتد، اما این ضعف چندان در فیلم پررنگ نیست و «تی تی» فیلمی خسته‌کننده نیست. نقش متفاوت هوتن شکیبا و الناز شاکردوست و همچنین بازی خوب آن‌ها برگ‌های برنده فیلم هستند. در مجموع «تی تی» به عنوان یک عاشقانه آرام می‌تواند گزینه خوبی برای تماشا باشد.

چند می‌گیری گریه کنی 2

یکی از فیلم‌های چند قسمتی سینما که امسال اکران شد، «چند می‌گیری گریه کنی 2» ساخته علی توکل‌نیاست. قسمت اول این فیلم سال 84 و به کارگردانی شاهد احمدلو ساخته شد. «چند می‌گیری گریه کنی 2» مانند قسمت اول قصد دارد با پرداختن به مجلس ختم و شوخی با این موضوع قصه خود را روایت کند، اما داستان آن در ادامه فصل دوم نیست و تنها اسم «چند می‌گیری گریه کنی» را یدک می‌کشد. غیر از ابوالفضل پورعرب نیز هیچ یک از بازیگران قسمت اول در این فیلم حضور ندارند. شوخی‌های کلامی «چند می‌گیری گریه کنی 2» ظرفیت بالایی برای خنده گرفتن از مخاطب ندارد و نمی‌توان فیلم را جزو کمدی‌های عامه‌پسند و سرگرم‌کننده دانست. این فیلم اردیبهشت امسال اکران شد و با فروش 9 میلیارد و 479 میلیون تومانی حضور چشمگیری در گیشه نداشت. عباس جمشیدی‌فر، حامد آهنگی و حمید لولایی از بازیگران آن هستند.

برای مرجان

فیلم «برای مرجان» ماجرای دختری را روایت می‌کند که در یک درگیری مسئولیت یک اتفاق را می‌پذیرد و اسیر زندان می‌شود. ساخته حمید زرگرنژاد سوژه خوب و کنجکاوی‌برانگیزی دارد و فیلم به اندازه‌ای کشش دارد تا انگیزه پیگیری قصه را تا انتها، در مخاطب ایجاد کند. بازیگران اصلی فیلم پگاه آهنگرانی و بهزاد جعفری هستند و جمشید هاشم‌پور نیز در فیلم ایفای نقش می‌کند. «برای مرجان» از حضور ستاره‌ها بی‌بهره بود، به همین دلیل در اکران عمومی مورد توجه قرار نگرفت و با فروش کم 124 میلیونی به نمایش خود پایان داد.

سگ‌بند

دومین کمدی پرفروش سال 1401، فیلم «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی بود که اکنون در سینمای آنلاین نماوا، در حال اکران است .

این فیلم نوروز به نمایش درآمد و بازیگران اصلی آن بهرام افشاری و امیر جعفری هستند. قصه این فیلم درباره تلاش این دو برادر برای ثروتمند شدن است.  «سگ‌بند» به صورت کلی فیلم سرگرم‌کننده‌ای است و در چند سکانس خاص نیز موفق می‌شود تماشاگر را حسابی بخنداند، اما مخاطب را کم‌هوش فرض می‌کند و بسیاری از اتفاقات آن حتی با منطق کمدی هم تناسبی ندارد.  بهرام افشاری و امیر جعفری نقش‌های ویژه و پیچیده‌ای ندارند، اما از پس ایفای نقش‌شان برآمده‌اند و از مخاطب خنده می‌گیرند. «سگ‌بند» با فروش 42 میلیارد تومانی اکران موفقی در سینماها داشت.

هرکسی یا روز می‌میرد یا شب، من شبانه‌روز

سجاد افشاریان چهره خوش‌سابقه و محبوبی در عرصه تئاتر است و یکی از تئاترهای پرطرفدار او نیز «هرکسی یا روز می‌میرد یا شب من شبانه‌روز» است. این نمایش سال 98 اجرا شد و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. حالا نسخه فیلم‌تئاتر آن در سینمای آنلاین به اکران درآمده است. افشاریان علاوه بر کارگردانی ، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این اثر، به عنوان بازیگر نیز در آن حضور دارد. این نمایش که چند خرده داستان با موضوعات مختلف را روایت می‌کند، دیالوگ‌های بسیار خوبی دارد که در ذهن تماشاگر خواهد ماند.

هناس

فیلم «هناس» ساخته حسین دارابی یکی از معدود آثاری است که به دانشمندان هسته‌ای پرداخته است. این فیلم از زاویه متفاوت، یعنی از نگاه همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد، ترور این شخصیت را روایت می‌کند. «هناس» با تمرکز بر شخصیت شهره پیرانی، ترس‌ها و نگرانی‌های او در آخرین روزهای زندگی همسرش را نشان می‌دهد و در نهایت موفق می‌شود روایت همراهی‌برانگیز و تاثیرگذاری داشته باشد. با وجود آگاهی مخاطب از آن چه قرار است رخ دهد،   التهاب و دلهره قصه نیز تماشاگر را به دنبال خود می‌کشاند، هرچند که فیلم می‌توانست با ضرباهنگ بالاتری روایت شود. مریلا زارعی و بهروز شعیبی بازی‌های خوبی در «هناس» دارند و کار وحید رهبانی نیز قابل توجه است. فیلم دارابی در گیشه سینماها، 4 میلیارد و 212 میلیون تومان فروخت که فروش خوبی برای آن نیست.

انفرادی

فیلم کمدی «انفرادی» ساخته مسعود اطیابی، قصه سه مالباخته یک مؤسسه مالی و اعتباری را روایت می‌کند که سعی می‌کنند دستگیر شوند تا شش ماه به زندان بیفتند. فیلم به سبک کمدی‌های گیشه‌پسند تلاش می‌کند با استفاده از حضور ستاره‌‌ای محبوب مانند رضا عطاران و بعضی شوخی‌های دوپهلو، از مخاطب خنده بگیرد. این فیلم چند سکانس اکشن هم دارد، اما کیفیت ضعیف این صحنه‌ها برای مخاطب راضی‌کننده نیست. «انفرادی» از یک کمدی سرگرم‌کننده فراتر نمی‌رود و نمی‌توان آن را جزو کمدی‌های خوب سینما به حساب آورد. این فیلم به واسطه ستاره‌اش رضا عطاران و بازیگر محبوبی مانند احمد مهرانفر، تماشاگران زیادی را به سینما کشاند و با 77 میلیارد و 586 میلیون فروش صدرنشین گیشه شد.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها