مراسم سنتی قالیشویان در اردهال کاشان

مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان، در دومین جمعه مهرماه با حضور مردم اهالی فین کاشان و اردهال و سایر مردم، از اقصی نقاط کشور، برگزار شد.

مراسم سنتی قالیشویان در اردهال کاشان

 وارثان حماسه مشهداردهال کاشان، با حضور در آستان مقدس امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر (ع) و برگزاری آیین سنتی مذهبی قالی‌شویان، بار دیگر فریاد لبیک یا حسین (ع) سر داده و برای حرکت در مسیر استمرار نهضت حضرت سید الشهدا (ع) پیمانی دوباره بستند.

مراسم قالی‌شویی اردهال تنها مراسم مذهبی ایران است که تاریخ برگزاری آن بر اساس سال شمسی مشخص شده است و به طور معمول دومین جمعه ماه مهر برای برگزاری مراسم قالیشویان انتخاب می‌شود.

این آیین که جز میراث ناملموس فرهنگی ایران به ثبت یونسکو رسیده است و هر سال با حضور پرشور و گسترده مردم و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در مشهد اردهال کاشان، برگزار می‌شود.

 

ع

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    1

    ایشالاهمه ی انسانها به راه راست هدایت شوندوازجهل وخرافه پرستی نجات پیداکنند

    نظرات شما -
    • 2

      چیزی که در فهم جتابعالی نیست دلیل نمی شه خرافه باشه.. امت مسیح تبرک و غیره بیشتر از تو می فهمند و خیلی نمادها دارند... عشق و علاقه خرافه نیست بلکه کینه و....

    • 0

      انجا هم از اعتقاد نیانداز به طلاق بکشانی و طبیعت شان را شهر دود کنی

    • 0

      تشکر از خبر فوری 🌹

    • 0

      عشق و علاقه اهالی ان روستا به امامزاده علیرغم دسبسه کدخدا و با نماد راز قتل برملا می کنند که سند ان حادثه ظلمه

  • ناشناس
    1

    چه مراسمی

  • ناشناس
    0

    خرافات جای حقیقت را گرفته خدایا مردم را به راه راست اسلام هدایت کنو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تو با نمادها اشتایی نداری و بیسواد به هنر سبنمایی و جدابادات فقط مقبره سنک بسته می داتستند

    • ناشناس
      0

      رسانه ای که رویه تخریب علیه دین و مذهب را ترویج می کند/ یکشنبه 23/07/1402
      ---
      طرز کامنت پذیری رسانه مجاز بولتن نیوز در زمینه دین و مذهب عوام گرا است .
      این رسانه که بر مبنای قانون و عقل و عرف می باید موظف باشد با حقیقت گرایی علمی قابل اثبات به اصلاح خطاهای فرهنگی زیانبار رایج در جامعه بپردازد بی هیچ توجیه همه روشنگریهایی را که با انتقاد علمی مستند و مستدل به آیات محکم و مفصل قرآن از ترویج خرافات و جعلیات اثبات ناپذیر ضد قرآن و عقل به رسانهای همگانی ارسال می شوند همیشه در قلمرو حکومت دینی بی هیچ پاسخگویی و بی هیچ بازدارنده و بی پروا حذف می کند .
      این رسانه با چنین رفتار قرآن ستیز متدینان را از آگاهی به نیازهای حیاتی و سرنوشت ساز خداپسندانه قرآنی دین داری و مذهب داری خود که می باید پیوسته در همه رسانهای همگانی و در همه محافل دینی و مذهبی به آنان برای مصون سازی عبادتها و نیکوکاریهای آنان از تباهی که خداوند در قرآن بارها هشدار آن را داده گوشزد شوند محروم می سازد!!!

  • ناشناس
    0

    تا زمانی که از آگاهی به حقیقتهای محکم و مفصل شناختها و هشدارها و نویدهای انسان ساز حیاتی و سرنوشت ساز خداوند در قرآن گریزان باشیم و در دین داری و مذهب داری از این حقیقتها صادقانه پیروی نکنیم تردیدی نیست اگر از این بزرگترین گناه توبه نکنیم و به عدم بازگشت به این گناه صادقانه به خدا تعهد ندهیم ؛ در دام ترفندها و نیرنگهای شیطان که در لفافه دین و مذهب در تضاد آشکار با این حقیقتها به ذهن ناتوان ما تزریق می کند اسیر خواهیم ماند و بجز گمراهی دین زدا و گرفتاریهای پایان ناپذیر سخت و هلاکت بار این گمراهی و سر در گمی و محرومیت همیشگی از آسایش و آرامش مادی و معنوی روحی و روانی در دنیا و عذاب ابدی پایان ناپذیر پس از این دنیا بازده دیگری برای ما نخواهد داشت .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها