حواشی فیلم حسن فتحی تمامی ندارد/ طرف ترکیه‌ای شاکی از عوامل مست عشق

فریده اوزال شریک تُرک فیلم سینمایی مست عشق در اظهارنظری به تعویق اکران این فیلم واکنش نشان داد.

حواشی فیلم حسن فتحی تمامی ندارد/ طرف ترکیه‌ای شاکی از عوامل مست عشق

فریده اوزال شریک تُرک فیلم سینمایی مست عشق نوشت: قرارداد  مشارکت  ساخت "بخشی از زندگی  مولانا" بین دو طرف ایرانی و ترکیه‌ای سال ٢٠١٩ در حالی امضا شد که طبق آن می‌بایست مراحل تولید در کمتر از ٣ ماه به پایان می‌رسید و پیش از انتشار ویروس کرونا در سینماها اکران می‌شد اما به‌رغم همه برنامه‌ریزی‌ها و مهیا شدن امکانات و ضبط ٧٠ ساعت فیلم متاسفانه کار به نتیجه نهایی نرسید و گروہ سازنده ایرانی بدون رعایت مفاد قرارداد و تعهدات خود، برای تولید سریال «جیران» به ایران بازگشت و موجب خسارت‌ھای مادی و معنوی بسیاری برای طرف ترکیه‌ای شد. 

پس از فراز و فرودهای بسیار و به درخواست طرف تُرک و نظارت سرکنسولگری محترم جمهوری اسلامی ایران در استانبول تمام دیسک‌های موجود فیلم سال ٢٠٢١ به طرف ایرانی تحویل شد.

حال پس از گذشت سه سال از خاتمه قرارداد، گروه ایرانی از طریق روابط عمومی فیلم به نمایندگی از آقایان حسن فتحی، مهران برومند و حسن علیزاده مطالبی خلاف واقع به طرف ترکیه‌ای این قرارداد بدون ذکر نام نسبت می‌دهند... در آخرین مورد به نقل از خبرگزاری ایسنا در خصوص واگذاری نقش شخصیت مولانا به بازیگر ایرانی یا ترکیه‌ای مطالبی غیرواقع بیان و منتشر شده است. 

درحالیکه انتخاب بازیگر و عوامل فیلم از همان آغاز برعهده کارگردان بوده و هیچ فرد دیگری در این خصوص پیشنهاد و اصراری نداشته است و یا رسانه دیگری به بهانه تعویق چندبارہ اکران  فیلم به ادعای نادرستی درخصوص تصمیم شریک ترکیه‌ای برای پخش سریال‌گونه فیلم و پیگیری حقوقی آن اشاره کرده است!

تمام دعواهای مطرح شده حقوقى پیشین نیز با محکومیت طرف ایرانی خاتمه یافته و برخی هنوز به‌صورت پروندہ باز باقی ماندہ است. آنچه درخصوص اکران فیلم در ایران و ترکیه نیز مطرح می‌شود مانند ادعاهای پیشین، قصوری را متوجه طرف ترکیه‌ای نمی‌کند. عدم اکران به‌موقع و اخذ نمایش فیلم در هر دو کشور نیز برعهده تهیه‌کننده فعلی است. 

به‌نظر می‌رسد نسبت دادن تهمت‌های ناروا و ادعاهای کذب به طرف ترکیه‌ای سرپوشی بر مشکلات درون‌گروهی طرف ایرانی است. 

با این حال گروه سازنده تُرک به دلیل اهمیتی که برای روابط فرهنگی و دوجانبه ایران و ترکیه قائل است، تاکنون از پاسخگویی به سوالات رسانه‌های ترکیه در اینخصوص خودداری کرده است. بدیهی است حق مراجعه به مراجع قضایی ایران و ترکیه برای پرونده‌های باز و رفع اتهام‌های جدید برای این موسسه محفوظ است و در صورت لزوم نسبت به آن اقدام خواهد شد.

منبع: چندثانیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها