مهمترین موانع دیدار با امام زمان (عج)

یک پژوهشگر حوزه مهدویت معتقد است یکی از بزرگترین موانع دیدار شیعیان با امام زمان (عج) وجود ضعف‌ها و مشکلات اخلاقی است و حتی برخی دینداری را پوششی برای هواپرستی خود قرار می‌دهند.

مهمترین موانع دیدار با امام زمان (عج)

حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌پور گفت: یکی از بزرگترین موانع دیدار شیعیان با امام زمان (عج) وجود ضعف‌ها و مشکلات اخلاقی در نفس ماست که گاهی به شکل خلاف شرع و خلاف اخلاق از انسان سر می‌زند.

وی افزود: بعضی از مهمترین عوامل اخلاقی که باعث می‌شود میان ما و امام زمان (عج) فاصله بیاندازد، در مرحله اول هواپرستی است. گاهی کسی که خود را دیندار می‌داند، متوجه نیست که هوای نفس به قدری او را تحت تسلط قرار می‌دهد که چیزی برای او باقی نمی‌گذارد.

این استاد حوزه ادامه داد: آیات متعددی در قرآن به خطر پیروی از هوای نفس اشاره کرده است. مثلاً در آیه ۲۳ سوره جاثیه می‌فرماید «آیا آن کسی که هوای نفس را خدای خود قرار داد، چگونه خدا او را درحالی که عالم بود به گمراهی کشانید.»

وی افزود: این گونه افراد که دینداری خودشان را پوششی برای هواپرستی خود قرار داده اند نه تنها از عهده هیچ خدمتی به امام زمان (عج) برنمی آیند بلکه باعث آزار و ناراحتی حضرت هم خواهند شد.

این پژوهشگر دینی اضافه کرد: این گونه افراد، هم خود را به بیراهه می‌کشانند و هم دیگران را در مسیر خلاف دین و در مقابل مسیر امام زمان قرار خواهند داد.

نصرالله‌پور افزود: خدا نکند ما جزو کسانی باشیم که شعار دینداری و محبت به امام زمان را بدهیم، اما اخلاق فردی و اجتماعی ما یا رفتار و گفتار ما با اخلاق مهدوی و علوی و فاطمی تطبیق نداشته باشد. این دسته از افراد در نهایت از امام زمان برای همیشه دور می‌افتند و امام از آنها دلگیر و آزرده خاطر خواهند شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    اونوقت خودت دیدی

  • ناشناس
    1

    اگر حتی یک نفر در کره زمین بتواند امام زمان (ع) را ببیند ، امام به او پیغام خواهد داد که به مسئولين جمهوری اسلامی بگویید به شیعیان من این قدر ظلم نکنید .آنها دارند از دین خارج می‌شوند.

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      اگر می خواست چنین پیامی بده احتیاج نبود به کسی بگه و کاری می گرد که همه بشنوند.

  • ناشناس
    0

    دزدي واختلاس وظلم جز موارد ذكر شده نيست

  • ناشناس
    0

    کم کم داره سخنان حق شنیده می‌شود انشاء الله که بهش عمل شود مسعولین خیلی راه راگم کرده اند مردم هم دنباله روانهاشدن

  • ناشناس
    0

    آیا مسئولین مملکت که تایید صلاحیت شده اند و سهوا خلاف میکنند و بیت المال را حیف و میل و بعضا غارت میکنند و حق الناس را تضییع می‌کنند، و مدام سخن از امام زمان عج میزنند و گاها خود را مرید و نایب او معرفی میکنند، روی سخن شما با آنهاست؟

  • ناشناس
    1

    درجه پاک بودن یک فرد برای دیدن یا ارتباط با امام زمان در چه حد و اندازه باید باشد ، ایا علمااینقدر پاک نیستند که نتوانند با امام زمان ارتباط برقرار کنند ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد