اعتراف بزرگ ترکیه به یک اقدام علیه ایران!

مدیر تلویزیون دولتی TRT ترکیه از راه‌اندازی کانال فارسی TRT خبر داد.

اعتراف بزرگ ترکیه به یک اقدام علیه ایران!

مدیر تلویزیون دولتی TRT ترکیه گفت: تا پایان امسال کانال فارسی TRT را راه‌اندازی خواهیم کرد.ما با این کار ایران را ناراحت می کنیم، مجبوریم ایران را ناراحت کنیم!

نیلوفر قدیری، روزنامه‌نگار به بررسی اهدف راه‌اندازی این شبکه پرداخت و گفت : این‌که یک کشوری مانند ترکیه می‌خواهد شبکه فارسی‌زبان شبکه (TRT) را راه‌اندازی کند، طبیعتا نمی‌تواند موضوع خوشایندی باشد، چرا که منافع مشترک زیادی با کشور ترکیه داریم و گاهی اوقات و در برخی از زمینه‌ها مانند جذب توریست، ترکیه، رقیب ایران به شمار می‌آید.

پس طبیعتا هدف از راه‌اندازی این شبکه چندان هم خیرخواهانه نیست و حتی ممکن است این رسانه به مرور زمان بتواند به بر هم ریختن وضعیت منطقه و مناقشات با آذربایجان تاثیر منفی بگذارد.

وی گفت: «متاسفانه تجربه تلوزیون ایران اینترنشال هم به ما و هم به کشورهای ترکیه و آذربایجان که سوداهایی در سر دارند نشان داد که می‌توانند مفید باشند. زمانی که این شبکه راه‌اندازی شد هیچ یک از کارشناسان فرهنگی و رسانه فکرش را هم نمی‌کردند که این شبکه‌ها بتواند تا این اندازه عمق نفوذ پیدا کنند. متاسفم که این را می‌گویم، این اصلا خوشایند نیست اما واقعیت است.

وقتی وزیر امور خارجه ما، وقتی سخنگوی وزارت خارجه ما از مقامات ارشد سیاست خارجه ما به صراحت اعلام می‌کنند که عربستان مداخلات خود از طرف این شبکه در کشور ما را متوقف کند، یعنی این موضوع دیگر نکته پنهانی نیست.

یعنی آن قدر اثراتش شفاف و مشخص شده است که مقامات سیاست خارجه ما به صراحت کشور عربستان را خطاب قرار می‌دهند. این نشان دهنده عجز و ناتوانی ماست و ما از موضع ضعف هستیم، ای کاش ما اجازه نمی‌دادیم کار به اینجا برسد، ای کاش آن قدر به لحاظ فرهنگی و ایجاد اعتماد کارهایی انجام نداده بودیم که در مقابل به یک کشور بگوییم جلوی شبکه تلویزنی خود را بگیر که قدرت در کشور ما بهم نریزد.

این تجربه به ما نشان داد زمانی که کشورها در منطقه و دنیا با هم مشکل دارند می‌توانند از ابزار فرهنگی و قدرت نرم رسانه استفاده و اعمال نفوذ کنند.»

منبع: انتخاب
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • اشنا
    0

    بین مردم که میری حرفشون همان حرف اینترنشناله .اخه ایران یک شبکه که همه حضور داشته باشند نداره. خوب دارید مزدوری عربیتان و حالا ترکیه را میکنید. همه دارند در پشت دوستی چنان ضربه میزنند که جبلیها این مغز کوچولوها نه میفهمند نه میخواهند بفهمند. چقدر با سادگی رسانه ملی را خنثی کردند عجیب نیست؟

  • یاردبستانی
    0

    میدونی چرامیادمیدونی چراتوپاسدارخونه سربازها باید برای شکست فوتبال برقصیم وبخونیم میدونی چراهرشبکه خارج نشین بیادبالاترین محبوبیت روداره بخاطرتبعیض وتوسری زدن ومعاند وبازی کامیپوتری دیدن وجوگیرشدن ودشمن شدن بخاطراعتراض به بیکاری وفسادوبدبختی که ساختن

  • ناشناس
    4

    در مورد اینترنشنال، این شبکه در برابر حضور ایران در یمن ایجاد شده پس خیلی هم خودمان را دست‌کم نگیریم ، تا اینجای کار یک یک مساوی هستیم

  • ناشناس
    0

    اتفاقات یک سال اخیر منطقه و پاسخ های موشکی ایران تاثیرات فکری خوبی بر مردم ترکیه و آذربایجان داشته و آنها را به ایران خوشبین کرده ، طبیعی است که آنها هم بدنبال یارکشی باشند

  • ناشناس
    0

    هی برا خودتون متحد استراتژیک فرضی بسازید و تو بوق و کرنا کنید بزرگترین متحد استراتژیک حکومت مردم هر کشوری هستند که آنها را گرسنه و ناراضی نگه داشته اید و لاف می‌زنید تا مردم خود تان را راضی نکنید همه کشورها از ما سواستفاده و به موقع پشتمان را خالی می‌کنند کارهایتان به درد همان صدا و سیمایتان می‌خورد....

  • hadi
    0

    تا زمانی که واقعیت ها رو پنهان کنید و انچه که دوست دارید بگویید ؛ مردم به شما اعتماد نمی کنن. حالا هر کسی به غیر شما هر چه بگوید , میگویند درست می گوید . شما اعتماد عمومی رو از دست دادید . و این یعنی همه چیز رو .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد