لزوم احداث سد بن لار در پلدختر

استاندار لرستان گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان هر چه سریعتر نسبت به احداث سد بن لار به عنوان مطالبه اصلی مردم منطقه پلدختر اقدام کند.

لزوم احداث سد بن لار در پلدختر

موسی خادمی استاندار لرستان اظهار داشت: مشکل کمبود آب باغات منطقه زیودارپلدختر از مشکلات و مطالبات اصلی مردم منطقه است که لازم است هر چه سریعتر مطالعات احداث سد بن لار پیگیری و تکمیل شود تا این مشکل برطرف شود.

وی افزود: برای رفع مشکل آب کشاورزی روستا‌ها و باغات منطقه زیودار در کوتاه مدت راه اندازی ایستگاه پمپاژ و آبیاری قطره‌ای پیگیری و دنبال شود.

استاندار لرستان گفت: جهاد کشاورزی از زمان افتتاح ایستگاه پمپاژ زیودارقرار بود آبیاری قطره‌ای را در راستای صرفه جویی از منابع آب و توزیع آن بین باغداران منطقه راه اندازی کند.

وی افزود: در مراسم افتتاح پمپاژ زیوداربرای پیگیری روند کار راه اندازی آبیاری قطره‌ای به یکی از نوجوانان منطقه سپرده شد که مسایل را به اطلاع استاندار برساند.

خادمی خاطرنشان کرد: این موضوع پیگیری شد و مشخص شد که مشکل اصلی به علت وجود معارض و اختلافات بین اهالی روستا ها‌ی منطقه است که این مسئله با تلاش نماینده مردم در مجلس، جهاد کشاورزی و فرماندار شهرستان پلدختر حل و فصل شده و پیمانکار کار خود را آغاز نموده است.

وی از همه دستگاه‌های دولتی خواست در راستای جذب سرمایه گذار و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه زیودار پلدختر تمام تلاش خودرا به کار گیرند تا دولت نیز تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قراردهد.

استاندار لرستان از اهالی روستا‌های منطقه زیودار پلدختر خواست قدر این آبادانی را در منطقه بدانند و اختلافات جزیی را کنار بگذارند و در راستای توسعه بیشتر اقتصادی منطقه خود از تسهیلات ارزان بخش روستایی استفاده کنند.
شهرستان پلدختر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها