تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس منتظر استعلام است

حسین‌زاده گفت: تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس منتظر استعلام است.اگر تحقیق و تفحص در کمیسیون هم رد شود باز در صحن علنی رای‌گیری می‌شود.

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس منتظر استعلام است

به گزارش خبر فوری به نقل از اعتماد آنلاین، برخی اخبار منتشره شده از رد تحقیق و تفحص شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس شورای شهر خبر می دهند؛ این در حالیست که عبدالکریم حسین زاده عضو کمیسیون عمران تاکید می کند که به دلیل اختلاف بر سر رای مساوی در کمیسیون، این موضوع برای تعیین تکلیف به هیات رییسه و اداره قوانین مجلس ارسال شده است.

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برای دومین بار در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود. اولین بار این درخواست قبل از انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد و برخی شائبه سیاسی بودن را به آن نسبت دادند و با لابی برخی از نمایندگان حامی محمدباقر قالیباف شهردار وقت، طرح مورد نظر رد شد. اما هفته گذشته با جریان افتادن مجدد این طرح در کمیسیون عمران مجلس رای گیری انجام شد و تعداد آرا برابر بود.

عبدالکریم حسین زاده درباره اختلاف در روز رای گیری به «اعتمادآنلاین» توضیح می‌دهد که روز رای گیری 16 نفر در کمیسیون حضور داشتند و رای گیری از انجام تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به نتیجه مساوی یعنی 8 رسید.

او ادامه می دهد که مخالفان تحقیق و تفحص تاکید داشتند که رای مثبت نصف به علاوه یک است و با نتیجه حاصله این طرح رد شده به حساب می آید.

این عضو کمیسیون عمران ادامه می دهد: این درحالیست که موافقان تاکید داشتند که اگر رد تحقیق و تفحص هم به رای گذاشته شود شامل همین موضوع می شود.

حسین زاده می افزاید: بر همین اساس تصمیم بر این شد که نظرخواهی درباره اختلاف بر سر رای گیری برای تحقیق و تفحص به هیات رییسه و اداره قوانین ارجاع شود تا آنجا به عنوان یک مرجع بالادستی تصمیم گیری کنند.

او توضیح می دهد که براساس نتیجه استعلام یا تصمیم به رای گیری مجدد می شود و یا اینکه همان رای گیری هفته قبل به عنوان رد تحقیق و تفحص از شهرداری محسوب می‌شود.

حسین زاده البته در ادامه تاکید می کند که حتی اگر این طرح در کمیسیون هم رای نیاورد برای تصمیم گیری نهایی به صحن علنی ارجاع می شود و در آنجا هم نمایندگان باید به انجام شدن یا نشدن این تحقیق و تفحص رای دهند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد