انتقاد اعضای شورای شهر از عدم ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر اراک

اعضای شورای شهر از عدم ابلاغ و عدم اجرای طرح جامع شهر اراک انتقاد کردند.

انتقاد اعضای شورای شهر از عدم ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر اراک

صحن رسمی شورای شهر اراک پس از حدود 4 هفته تعطیلی و برگزاری صحن های غیر علنی، امروز به صورت علنی برگزار شد. البته محمدحسین فدایی رییس شورای شهر با 33 دقیقه و دکتر کاوه فلک افلاکی نیز با 45 دقیقه تاخیر در صحن حاضر شدند.

فدایی اظهار کرد: بررسی طرح جامع اراک در دستور کار قرار دارد و در جلسه امروز پس از صحن رسمی شورای شهر رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از تصویب طرح جامع اراک توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور این مصوبه در تاریخ 28 مرداد ماه در روزنامه رسمی کشور درج و در واقع ابلاغ و لازم الاجرا شده است، افزود: این طرح با گذشت 15 روز از درج موضوع در روزنامه رسمی، باید اجرایی شود ولی هنوز ساکنان پروژه 58 متری موفق به اخذ پروانه ساخت نشده اند.

فدایی تصریح کرد: مسئولان مدیریت شهری اذعان دارند که هنوز نقشه جامع شهر اراک به شهرداری ابلاغ نشده است به همین دلیل مقرر شد که پیگیری لازم جهت ابلاغ نقشه انجام شود، اما لازم است با توجه به درج مصوبه در روزنامه رسمی کشور، طرح اجرا و پروانه های ساخت صادر شوند.

در این جلسه ایرج رضایی نیز با اشاره به اینکه طرح جامع شهر اراک 8 سال مغفول مانده و بارها بر ابلاغ طرح تاکید شد، گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با وجود تصویب طرح، به بهانه هایی ابلاغ آنرا به تعویق می اندازد و لازم است که هر چه سریعتر این طرح تعیین تکلیف و ابلاغ شود.

در این جلسه علیرضا مرادی بیان کرد: متاسفانه با وجود 16 سال بلاتکلیفی شهروندان و ساکنان بخشی از شهر اراک، همچنان این بلاتکلیفی وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاهد برخی اقدامات در دفتر فنی استانداری مرکزی هستیم که باعث شد به صورت مکتوب از استاندار مرکزی خواستار رسیدگی به وضعیت این دفتر بشویم، اضافه کرد: دفتر فنی متاسفانه مردم را اذیت می کند و در حال حاضر درصدد تصویب طرح 24 متری است که خلاف بند 2 نامه دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری است و اگر مردم را مجدد بلاتکلیف بگذارد چه باید بکنیم؟

در این جلسه سعید نادری دیگر عضو شورای شهر در خصوص طرح جامع شهر اراک اظهار کرد: طرح جامع در روزنامه رسمی کشور درج و منتشر شده اما هنوز ضوابط آن ابلاغ نشده است و تا زمانی که ضوابط ابلاغ نشود برای شهرداری لازم الاجرا نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مسلما باید پروانه ساخت طبق ضوابط طرح جامع جدید صادر شود اما ضوابطی هنوز توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی ابلاغ نشده است پس امکان صدور پروانه وجود ندارد، افزود: طرح 24 متری به عنوان جایگزین پروژه 58 متری در کمیسیون زیربنایی استان تصویب و جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع می شود تا پس از آن در شورای عالی شهرسازی مطرح شود.

ادامه بررسی طرح جامع به جلسه عصر امروز با حضور مسئولان امر موکول شد.

منبع: ایسنا

15

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد